Originally posted by BeamR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
-
Originally posted by T3 View Post
Vois kait sitä jotain muutakin vanhaa vielä mieleen palata, ehkä niistä myöhemmin..."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostKuulisin mielelläni lisää niistä vuoden 2000 kesäkisoissa hihattoman paidan kanssa käyttämistäsi pikkutiukoista farkkushortseista ja mukanasi saunanlauteillekin kantamastasi korinvaihtonuijasta.
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postmelkein sanoisin että tämä kajaanilainen PK seudulla töitä tehnyt omisti kyseisen caravellen tuolloin tai tuntomerkit ja jutut viittaisi samaan autoon. jonkun kerran kyydissäkin tuli istuttua.
on tää pieni automaa, ei tarvii kuin pikkasen antaa tuntomerkkejä 20 vuotta sitten pyörineistä ritsoista niin aina löytyy joku joka tunnistaa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostAscona jäi samoihin aikoihin seisomaan ja ostin B Mantan, toki rehti korinvaihto. -79 Asco papereilla oleva -86 GSI joka oli käytännössä täydellinen Manta. Ascosta ei ollut kuin numerot meistetty iskaritolppaanTulee elävästi 90-luvun loppupuoli mieleen..
Tuleeko kenellekään topikkia lukevalle mieleen etelä-pohjanmaalta Lehtimäeltä 90-luvun loppupuolella haettu saksantuonti 745i, josta puuttui ecu. On aika ajoin vituttanut kun ei tullut ostettua autoa itselle jemmaan silloin.
Comment
-
-
Originally posted by 327 2*t+ic View PostNämä korin/tekniikanvaihdot on kyllä sellaista autohistoriaa, ettei liene montaa asiaa jotka on enemmän arkoja päivänvalolleTulee elävästi 90-luvun loppupuoli mieleen..
Tuleeko kenellekään topikkia lukevalle mieleen etelä-pohjanmaalta Lehtimäeltä 90-luvun loppupuolella haettu saksantuonti 745i, josta puuttui ecu. On aika ajoin vituttanut kun ei tullut ostettua autoa itselle jemmaan silloin.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by 327 2*t+ic View PostNämä korin/tekniikanvaihdot on kyllä sellaista autohistoriaa, ettei liene montaa asiaa jotka on enemmän arkoja päivänvalolleTulee elävästi 90-luvun loppupuoli mieleen..
.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postnäin. kun katsoo vielä tänäkin päivänä muutamia projekteja niin on aivan varmasti ollut paljon parempi silloinkin että näistä ei ole oikeasti lähdetty rakentamaan mitään vaan ne pelkät numerot ja kirjaimet on vaihtanut iskaritornia.
Kuvassa yksi 90-luvun taitteen korinvaihdon loppukohtalo 2000-luvun alussa. 1978 635 CSi hyvillä varusteilla (mm. kattoluukku, 70-luvun keskuslukitus!) oli aikoinaan saanut pohjolan ilmastoon paremmin sopivat E12 520 4-syl paperit ja alustan. Pieni hienosäätö ajobalanssiin oli kuitenkin jouduttu tekemään, eli M90 -mootori + ZF 3HP-22 oli nostettu takasin keulille. Auto makasi rikottavana Itäharjulla Turussa yhden kesän. Ovitiivisteet etc aivan ehjät, paljon pisteosia katon listoissa oli hyvässä kunnossa. Oli muita kiireitä mulla enkä ehtinyt autoon perehtyä ja niinpä syksyn myötä Rujo päätyi kaupungin hylkyautovarikolle Topinojan kaatopaikalle. Sieltä kuva 1. Kouralla lavalle ja lavalta alas, ovitiivisteet ja kaikki muukin soromnoo.
Jos joku prokkis elämässäni on vaatinut puhujan lahjoja, niin tämän takaisinveto Kuusakosken sulatusjonosta niitä vaati. Edellytyksenä oli saada auton paperit omiin nimiini. Viimeinen omistaja oli lupaavan niminen firma Twin Profit Oy, jonka takaa löytyi 80-luvun hullujen vuosien turkulainen kiitäjä. Hieman huonommassa hapessa ja habituksessa tosin jo mies tuolloin oli. Jäljitystyössä joutui kiertämään muutamankin hämärän vuokraluukun ja tapaamaan sellaista ammattikuntaa, joita kilpimiehiksi ja saattohoitojohtajiksi talouselämän harmaalla alueella kutsutaan. Allekirjoitusraha oli 30 € ja Jallupullo.
Otin talteen mitä löytyi ja muutamakin vaikea pisteosa meni eri entisöintiprojekteihin. Uskokaa tai älkää, mutta esim. takauukun sisäverhouksen hauraita muovipaneeleita löytyi ehjinä 2 tai 3 kpl tuosta Nikusen Ahdin -77 633 CSi -entisöintiin.. M90-sylinterinkansi meni Piispasen Vellun E12 M535I:hin varakanneksi. Hattuhyllyn beiget peitekannet löytyvät nykyään Seppälän Timon YK-autona Suomeen tulleesta 635 CSi:stä. Rumassakin repussa voi olla hyvät eväät ja Kuusakoskikin sai viimein omansa. Auton noutoon lainasin naapurtilan kymppipyörän ja appariksi lähti aikoinaan Zoolandiassakin työskennellyt Tenhon Jari. Sitä oli BMW-harrastus 2000-luvun aamunkoitteessa Suomessa: Haetaan strutsitilan kuormurilla kuussatanen Bemari kaatopaikalta ja apumiehenä on eläintarhanhoitaja.
Last edited by 9313juha; 07-09-2015, 00:43."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostMulla kävi tuuri (ajoneuvohistorialla ei) kun löysin kanta-autoksi 528iA:n. Käytännössä autoni oli hyvin lähellä tehtaan 628 CSiA:ta teknisesti, mutta paria vuotta liian aikaista vuosimallia. Korinvaihtoja on aivan laidasta laitaan nähty vuosien varrella. E24-koreja on korinvaihtoina ollut ainakin E12 518 , E12 520, E12 525 ja 528/i, E28 518i, 520i, 525i, 528i ja jopa 524td -mallien päälle leimattuina. Useimmiten todella nopeasti ja huolimattomasti thetyinä. Niiden hyvä puoli on se, että maassa on melko hyvä varaosapankki E24-osiin kun nuo ovat voittopuolisesti päätyneet jo purkuun.
Kuvassa yksi 90-luvun taitteen korinvaihdon loppukohtalo 2000-luvun alussa. 1978 635 CSi hyvillä varusteilla (mm. kattoluukku, 70-luvun keskuslukitus!) oli aikoinaan saanut pohjolan ilmastoon paremmin sopivat E12 520 4-syl paperit ja alustan. Pieni hienosäätö ajobalanssiin oli kuitenkin jouduttu tekemään, eli M90 -mootori + ZF 3HP-22 oli nostettu takasin keulille. Auto makasi rikottavana Itäharjulla Turussa yhden kesän. Ovitiivisteet etc aivan ehjät, paljon pisteosia katon listoissa oli hyvässä kunnossa. Oli muita kiireitä mulla enkä ehtinyt autoon perehtyä ja niinpä syksyn myötä Rujo päätyi kaupungin hylkyautovarikolle Topinojan kaatopaikalle. Sieltä kuva 1. Kouralla lavalle ja lavalta alas, ovitiivisteet ja kaikki muukin soromnoo.
Jos joku prokkis elämässäni on vaatinut puhujan lahjoja, niin tämän takaisinveto Kuusakosken sulatusjonosta niitä vaati. Edellytyksenä oli saada auton paperit omiin nimiini. Viimeinen omistaja oli lupaavan niminen firma Twin Profit Oy, jonka takaa löytyi 80-luvun hullujen vuosien turkulainen kiitäjä. Hieman huonommassa hapessa ja habituksessa tosin jo mies tuolloin oli. Jäljitystyössä joutui kiertämään muutamankin hämärän vuokraluukun ja tapaamaan sellaista ammattikuntaa, joita kilpimiehiksi ja saattohoitojohtajiksi talouselämän harmaalla alueella kutsutaan. Allekirjoitusraha oli 30 € ja Jallupullo.
Otin talteen mitä löytyi ja muutamakin vaikea pisteosa meni eri entisöintiprojekteihin. Uskokaa tai älkää, mutta esim. takauukun sisäverhouksen hauraita muovipaneeleita löytyi ehjinä 2 tai 3 kpl tuosta Nikusen Ahdin -77 633 CSi -entisöintiin.. M90-sylinterinkansi meni Piispasen Vellun E12 M535I:hin varakanneksi. Hattuhyllyn beiget peitekannet löytyvät nykyään Seppälän Timon YK-autona Suomeen tulleesta 635 CSi:stä. Rumassakin repussa voi olla hyvät eväät ja Kuusakoskikin sai viimein omansa. Auton noutoon lainasin naapurtilan kymppipyörän ja appariksi lähti aikoinaan Zoolandiassakin työskennellyt Tenhon Jari. Sitä oli BMW-harrastus 2000-luvun aamunkoitteessa Suomessa: Haetaan strutsitilan kuormurilla kuussatanen Bemari kaatopaikalta ja apumiehenä on eläintarhanhoitaja.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostTästä yksilöstä oon joskus nähnyt kuviakin. Enpä vain muista missä ne on tulleet vastaan. Mahd fb:n puolella tai ehkä jopa täällä foorumilla."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by 327 2*t+ic View PostTuleeko kenellekään topikkia lukevalle mieleen etelä-pohjanmaalta Lehtimäeltä 90-luvun loppupuolella haettu saksantuonti 745i, josta puuttui ecu. On aika ajoin vituttanut kun ei tullut ostettua autoa itselle jemmaan silloin.Last edited by nullzwei; 03-05-2016, 17:02.
Comment
-
-
Mahtava topicci!
Originally posted by 9313juha View PostOnko palstalla mukana veijareita, jotka viime vuosisadan lopulla olivat mukana sf.netin autoryhmissä, eli nyysseissä. Aikana ennen toimivia webfoorumeita autohullut liekittävät noissa ryhmissä toisiaan.
Originally posted by JuhisTäytyy kaivaa varastosta vanhat Bemaristi lehdet 1990- ja 2000-luvun taitteesta ja muistella vähän vanhoja aikoja.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostKyllä noi on mun laittamina vuosien varrella olleet ainakin Bemaristissa, kai täälläkin ja viimeksi fb:n Sharknose-ryhmässä.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostSharknosessa noi näinkin. Itsekin samaisn ryhmän jäsen
Noista Amerikan ryhmistä tuli mieleen E28 M5 Enthuastien perustaja Randy. Olin nähnyt tän pätkän ennen häneen tutustumistani. Yksi kauneimmista autopätkistä ikinä mulle. Kohdassa 2:10-3:00 on kaikki oleellinen.
Last edited by 9313juha; 07-09-2015, 14:18."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Korinvaihtonuija muistuttaa värikkäistä tapaamisistaEn saattanut olla noissa 2000-karkeloissa mukana, missähän ne oli(?) mutta nuija on tainnut esiintyä myöhemminkin (no ainakin keskusteluissa). Tällaisena introverttinä en ole päässyt ihan BMW Plus! -tason sisäpiiriin mutta mukava on ollut touhua seurata.
California-kuplat oli tosiaan kova sana 90-luvun alussa. Eikös se ollut TM:ssä kun oli oikein useampiosainen rakennusprojektikin. Sellainen oli haave ajokorttia odotellessa jenkkien ohessa. Yhtä kattoon asti mätää pikkuikkunaista koppaa tuli käytyä katsomassakin mutta oli selvästi liian iso pala. Myös kuutoskoneista myyntimaalattua -64 tai -65 Mustangia sain faijan houkuteltua tsekkaamaan ja yhtä Dartia minkä ajo-ominaisuuksilla Arolammintie tuntui testikuskin mielestä kapealta.
No lopulta käsiin jäi 1502 minkä lunastin sedältä Escortin rengassarjaa vastaan. Ei lie huono päätös auton etsinnälle vuonna -92 kun se edelleen on tallissa. Ainakin sen parissa on tullut pari juttua opittua sen jälkeen kun 18-v synttäreitä odotellessa rapsuteltiin ruosteita helmoista ennen ferrexiä ja massan levitystä.
Kiitos Juhalle threadin avaamisesta ja onnittelut juhlavuodesta
Tomppa
Comment
-
Comment