Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Touniks
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 6684
    • Muurame

    Eikös tuo palanut talliin vai onko eri vehje?
    Last edited by Touniks; 09-09-2015, 20:08.
    E30 cabriolet -92 M-Tech II
    E46 sedan -01
    Corolla

    Comment

    • Saukko
      Moderator
      • Nov 2004
      • 2098
      • Kokkola

      Juu tuo paloi aikanaan. Ilmeisesti sama auto mikä on mainittu ensimmäisessä postauksessa.
      Ajossa tai telakalla
      -98 323i käyttökikkare
      -94 ///M5 Showroom
      -88 325i Cabrio Mtech1
      -Official member of BTCF-Sauna team-
      Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        Originally posted by Touniks View Post
        Eikös tuo palanut talliin vai onko eri vehje?
        https://youtu.be/m16Dtc4Spjg
        Jani Pakkalan auto, puikoissa Matti "Maza" Annala. Ensimmäiset Kalajoki miitit lentokentällä eli Bimmerfest 2002.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Jamppa
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 387
          • Kerava

          Ei ollut Kalajoki tuolloin vielä ihan nyky mittapuissa.

          Muistaakos pohjanmaalaiset Vihannan (autoweiss) bemareita? Teki aikanaan bemarin korinvaihtoja. Oli sen pihoilla monesti sen verran harvinaisia pelejä (useita e30 m3:ia, e28 m5 jne.), ettei nähnyt edes lehdissä vastaavia.

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4321
            • Kannus/Kokkola

            Originally posted by escortmk2 View Post
            Kenen rakentama mahtoi olla 518i E28, missä oli kaikki otettu M5:sta?
            Helsingin suunnalta kaveri osti muistaakseni 2001. Viininpunainen, sininen nahkasisusta. R&H vanteet, rekkari oli ban- jotain

            Itse ostin kaverilta sen noin 2009, myin toiselle kaverille ja se vaihtoi sen E30 cabrioon ja E28 lähti johonkin oulun suuntaan. Niin ja kaverin aikana auto maalattiin metalli siniseksi.
            Tämä auto löytyy nykyään Kannuksesta. Lienee juurikin tämä kyseinen kaveri joka sen vaihtoi e30 cabrioon. Konehuoneeseen on nykytrendin mukaisesti lisätty turboahdin.

            Originally posted by Jamppa View Post
            Ei ollut Kalajoki tuolloin vielä ihan nyky mittapuissa.

            Muistaakos pohjanmaalaiset Vihannan (autoweiss) bemareita? Teki aikanaan bemarin korinvaihtoja. Oli sen pihoilla monesti sen verran harvinaisia pelejä (useita e30 m3:ia, e28 m5 jne.), ettei nähnyt edes lehdissä vastaavia.
            Ei ollu ei.

            Muistan Autoweissin toiminnan loppuajalta (~2001?). Tehtailivat aika urakalla korin/tekniikanvaihtoja. Niiden jäljiltä kälviän takametsistä löytyi E30:n (ja e28 yms) raatoja varmaan 20kpl pitkän aikaa. Oli mm. 2kpl E30 M3 koreja . Piti ihan nostalgia hengessä muutama kuukausi takaperin käydä vilkaisemassa vieläkö löytyisi, mutta eipä ollut..

            Muistaako Jamppa kun käytiin aikanaan koeajamassa yhtä autoweissin rakentamaa valkoista E30 "325":sta ?

            Aivan loistava threadi Pitää koittaa jossain kohtaa vääntää omiakin muistikuvia sanoiksi.
            Last edited by Maza; 09-09-2015, 22:30.

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              Tää on kyllä oikeasti loistava threadi..vanhat foorumin alkuaikojen jäsenet lyöttäytyy yhteen ja kerää muistot kasaan.

              Mulla jossain videota kun e30 M3 ja E36 325 ottaa viivaa jossain Kotkan satama-alueella. Tää oli joskus 2003-04 nurkilla eräässä miitissä. Huomionarvoista on se että M3 on edelleen samalla omistajalla eikä varmasti koskaan luovu tästä.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • OEM
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 142
                • Pk

                Originally posted by Robi View Post
                Tää on kyllä oikeasti loistava threadi..vanhat foorumin alkuaikojen jäsenet lyöttäytyy yhteen ja kerää muistot kasaan.

                Mulla jossain videota kun e30 M3 ja E36 325 ottaa viivaa jossain Kotkan satama-alueella. Tää oli joskus 2003-04 nurkilla eräässä miitissä. Huomionarvoista on se että M3 on edelleen samalla omistajalla eikä varmasti koskaan luovu tästä.
                Kumpi voitti?

                On kyllä ihan mahtavaa lukea tätä ketjua, liekkö foorumin historian eeppisin? Vaikka ei itsellä olekaan juuri mitään mehukkaita tarinoita, niin on erittäin mielenkiintoista lukea näitä. Jatkakaa.
                www.bmwharrastaja.com

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  Originally posted by OEM View Post
                  Kumpi voitti?

                  On kyllä ihan mahtavaa lukea tätä ketjua, liekkö foorumin historian eeppisin? Vaikka ei itsellä olekaan juuri mitään mehukkaita tarinoita, niin on erittäin mielenkiintoista lukea näitä. Jatkakaa.
                  Jos en väärin muista niin e36 vei. Melko tasaista oli jokatapauksessa.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • 327 2*t+ic
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 209

                    Originally posted by Jamppa View Post
                    Ei ollut Kalajoki tuolloin vielä ihan nyky mittapuissa.

                    Muistaakos pohjanmaalaiset Vihannan (autoweiss) bemareita? Teki aikanaan bemarin korinvaihtoja. Oli sen pihoilla monesti sen verran harvinaisia pelejä (useita e30 m3:ia, e28 m5 jne.), ettei nähnyt edes lehdissä vastaavia.
                    Olikos se juuri tuo autoweiss jolla meni tullin/verottajan kanssa sukset ristiin juurikin näiden korin/tekniikan vaihtojen kanssa?

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Originally posted by Touniks View Post
                      Eikös tuo palanut talliin vai onko eri vehje?
                      https://youtu.be/m16Dtc4Spjg
                      Originally posted by Saukko View Post
                      Juu tuo paloi aikanaan. Ilmeisesti sama auto mikä on mainittu ensimmäisessä postauksessa.
                      Originally posted by Juhis View Post
                      Jani Pakkalan auto, puikoissa Matti "Maza" Annala. Ensimmäiset Kalajoki miitit lentokentällä eli Bimmerfest 2002.
                      JUST!

                      webarchive:lla "kroolaamalla" pääsee kiinni bmwtuningclub.net- sekä btcf.fi varhaisiin sivustoihin ja tuon autonkin sieltä (mutta video ei pyörinyt) oliko nyt toissa yönä silmät melko ristissä pongasin. archiven kautta saatava data on melko pirstaloitunutta mutta joku mukana ollut saattaa esmes joistain kuvista saada hienoja fläshbäkkejä ja turhapuromaisesti "muisti alkaa palata pätkittäin"
                      Last edited by nullzwei; 03-05-2016, 17:03.

                      Comment

                      • 9313juha
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1272
                        • Ratissa vuodesta 1968

                        Originally posted by 327 2*t+ic View Post
                        Olikos se juuri tuo autoweiss jolla meni tullin/verottajan kanssa sukset ristiin juurikin näiden korin/tekniikan vaihtojen kanssa?
                        Hämmästyttävää!

                        Niin on käynyt monelle muullekin "yritykselle" ja yksityiselle tehtailijalle. Noissa AKE:n(Trafin edeltäjä)/verottajan puolustukseksi pitää sanoa, että nämä sepät tietoisesti rikkoivat kulloinkin voimaasa olevia lakeja ja asetuksia ajoneuvon muuttamisesta tai sitten olivat liian jakoavainkädessäkansaa osatakaseen lukea tai ymmärtääkseen mitä niihin lakeihin oli kirjoitettu. Rakennettiin vaan nimpal pirusti ku itsekkin tykättiin autoista ja haluttiin vähän rahaa. Historiaa kun katsotaan, niin 80-90-luvun korinvaihtoralli ja taxfreet-tuonnin myötä alkanut takniikanvaihtoralli 2000-luvun taitteessa eivät ole mitään uutta. Suomalainen on aina koittanut tunkea itselleen tai asiakkailleen hienomman auton läpi autoverolakikirjan tiheän verkon. joko osina , kahdessa palassa tai kokonaisena. Pieni, uusia Bemareita valmistanut tehdas sijaitsi aikoinaan Keski-Suomessa Muuramen Autotalon nimellä. Elettiin vielä E3-Bemareiden aikaa. Nullzwei tuntee ja muistaa tarinan paremmin.
                        "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          ^ Palataan Muuramen BMW-tehtaaseen myöhemmin.

                          DIE ZEIT BOMBE

                          Saksalaisessa SportAuto-lehdessä oli jo 1984 (nro 9, September, sivu 120-121) juttua tulevasta 3er M-mallista. En tiedä miten Entwicklung muuttui kun sittemmin tuli M3 2.3-litraisena ja oheisissa kuvissa näkyvä 1.8-litrainen (318iS) vasta myöhemmin. DTM taisi muuttaa suunnitelmia radikaalisti, vai tehtiinkö M3-suunnittelutyötä vielä salaisemmin mutta samaan aikaan.
                          Last edited by nullzwei; 03-05-2016, 17:03.

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Ipad ei anna ladata kuin yhden kuvan/viesti, nyt ohessa. Em. juttuun liittyy kuitenkin.

                            Ahdasmielisen autoverottajan määräyksiä on mielenkiintoista lukea. Vieläkin taitaa monen muuttoauton rekisteriotteessa (jos ei nykyisessä niin vanhassa) lukea seuraavasti: -Tullimääräyksistä johtuen ajoneuvoa ei saa myydä eikä muutoin luovuttaa tai vuokrata toiselle henkilölle, eikä antaa vastikkeettakaan omistajan perheeseen kuulumattoman henkilön käytettäväksi. (Em. esimerkki vuodelta 1988)

                            Hypoteettinen tilanne. Muuttoauton omistaja ajaa ystävänsä kanssa korpimökille. Auton omistaja puita pilkkoessaan lyö itseään kirveellä polveen ja ainoa keino päästä sairaalahoitoon on että ystävä ajaa kieltoautolla. Ystävä ajaa kovennetulla nopeudella ja sattuupa poliisi pysäyttämään... Nopeussakon lisäksi toinen sanktio on ilman muuta: auto verolle.

                            Mikähän mahtoi olla BMW 528i VIN 6599149 vm. 1982 kohtalo? Rekkari muistaakseni HOK-528? Helsingin Osuuskauppiaat?

                            Entäpä tapaus ZFF-866? Ilmeisesti E24 Coupe, valmnro 6599149. (VIN-decoder ei suostu toimimaan) Korjattu ja muutettu auto, lupa projektiin Treelta. Aikaisempi kilpi taisi olla NG-1, jos joku sattuisi muistamaan?
                            Last edited by nullzwei; 03-05-2016, 17:03.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by nullzwei View Post
                              .

                              Ahdasmielisen autoverottajan määräyksiä on mielenkiintoista lukea. Vieläkin taitaa monen muuttoauton rekisteriotteessa (jos ei nykyisessä niin vanhassa) lukea seuraavasti: -Tullimääräyksistä johtuen ajoneuvoa ei saa myydä eikä muutoin luovuttaa tai vuokrata toiselle henkilölle, eikä antaa vastikkeettakaan omistajan perheeseen kuulumattoman henkilön käytettäväksi. (Em. esimerkki vuodelta 1988)

                              Hypoteettinen tilanne. Muuttoauton omistaja ajaa ystävänsä kanssa korpimökille. Auton omistaja puita pilkkoessaan lyö itseään kirveellä polveen ja ainoa keino päästä sairaalahoitoon on että ystävä ajaa kieltoautolla. Ystävä ajaa kovennetulla nopeudella ja sattuupa poliisi pysäyttämään... Nopeussakon lisäksi toinen sanktio on ilman muuta: auto verolle.

                              ?
                              itse asiassa, tätä selvitettiin 80-luvulla kun faija toi työkomennukselta auton mukanaan ns. muuttoautona. Sillä autolla oli 2 vuoden karenssi ettei saanut luovuttaa/myydä, jonka jälkeen sillä sai tehdä mitä halusi. Lisäksi, tuon kahden vuoden aikana sitä sai ajaa kuka tahansa jolla oli voimassaoleva ajokortti kunhan KYYDISSÄ oli joko auton omistaja/haltija tai joku hänen samassa taloudessa asuvista perheenjäsenistä.

                              tämä muistaakseni tuli jopa happotestattua kun joku faijan kaveri koeajoi autoa faija kyydissä ja miliisit halusi jostain syystä haastatella kuskia lähemmin.

                              eli tuo hypoteettinen esimerkkisi ei olisi johtanut mihinkään muihin seuraamuksiin kuin sakkoihin ylinopeudesta.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                Originally posted by BeamR View Post
                                itse asiassa, tätä selvitettiin 80-luvulla kun faija toi työkomennukselta auton mukanaan ns. muuttoautona. ja miliisit halusi jostain syystä haastatella kuskia lähemmin...

                                ... eli tuo hypoteettinen esimerkkisi ei olisi johtanut mihinkään muihin seuraamuksiin kuin sakkoihin ylinopeudesta.
                                Juu, edellinen postaus jäi täydentämättä.... Kohdasta "auton hallintalaitteiden luovuttaminen jne". Entäs ajon jälkeen. Potilas saarinen pääsi sairaalaan ja auto jää sairaalan pihaan. Automiehestä jalkamieheksi muuttunut takaisin korpimökille ikkunoita ja ovia sulkemaan....

                                Edit. Mutta avo- ja homppelipariskunnat eivät muodostaneet perhettä jolloin...
                                Last edited by nullzwei; 10-09-2015, 17:03.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎