Eikös tuo palanut talliin vai onko eri vehje?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Juu tuo paloi aikanaan. Ilmeisesti sama auto mikä on mainittu ensimmäisessä postauksessa.Ajossa tai telakalla
-98 323i käyttökikkare
-94 ///M5 Showroom
-88 325i Cabrio Mtech1
-Official member of BTCF-Sauna team-
Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!
Comment
-
-
Originally posted by Touniks View PostEikös tuo palanut talliin vai onko eri vehje?
https://youtu.be/m16Dtc4SpjgAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by escortmk2 View PostKenen rakentama mahtoi olla 518i E28, missä oli kaikki otettu M5:sta?
Helsingin suunnalta kaveri osti muistaakseni 2001. Viininpunainen, sininen nahkasisusta. R&H vanteet, rekkari oli ban- jotain
Itse ostin kaverilta sen noin 2009, myin toiselle kaverille ja se vaihtoi sen E30 cabrioon ja E28 lähti johonkin oulun suuntaan. Niin ja kaverin aikana auto maalattiin metalli siniseksi.
Originally posted by Jamppa View PostEi ollut Kalajoki tuolloin vielä ihan nyky mittapuissa.
Muistaakos pohjanmaalaiset Vihannan (autoweiss) bemareita? Teki aikanaan bemarin korinvaihtoja. Oli sen pihoilla monesti sen verran harvinaisia pelejä (useita e30 m3:ia, e28 m5 jne.), ettei nähnyt edes lehdissä vastaavia.
Muistan Autoweissin toiminnan loppuajalta (~2001?). Tehtailivat aika urakalla korin/tekniikanvaihtoja. Niiden jäljiltä kälviän takametsistä löytyi E30:n (ja e28 yms) raatoja varmaan 20kpl pitkän aikaa. Oli mm. 2kpl E30 M3 koreja. Piti ihan nostalgia hengessä muutama kuukausi takaperin käydä vilkaisemassa vieläkö löytyisi, mutta eipä ollut..
Muistaako Jamppa kun käytiin aikanaan koeajamassa yhtä autoweissin rakentamaa valkoista E30 "325":sta ?
Aivan loistava threadiPitää koittaa jossain kohtaa vääntää omiakin muistikuvia sanoiksi.
Last edited by Maza; 09-09-2015, 22:30.
Comment
-
-
Tää on kyllä oikeasti loistava threadi..vanhat foorumin alkuaikojen jäsenet lyöttäytyy yhteen ja kerää muistot kasaan.
Mulla jossain videota kun e30 M3 ja E36 325 ottaa viivaa jossain Kotkan satama-alueella. Tää oli joskus 2003-04 nurkilla eräässä miitissä. Huomionarvoista on se että M3 on edelleen samalla omistajalla eikä varmasti koskaan luovu tästä.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostTää on kyllä oikeasti loistava threadi..vanhat foorumin alkuaikojen jäsenet lyöttäytyy yhteen ja kerää muistot kasaan.
Mulla jossain videota kun e30 M3 ja E36 325 ottaa viivaa jossain Kotkan satama-alueella. Tää oli joskus 2003-04 nurkilla eräässä miitissä. Huomionarvoista on se että M3 on edelleen samalla omistajalla eikä varmasti koskaan luovu tästä.
On kyllä ihan mahtavaa lukea tätä ketjua, liekkö foorumin historian eeppisin? Vaikka ei itsellä olekaan juuri mitään mehukkaita tarinoita, niin on erittäin mielenkiintoista lukea näitä. Jatkakaa.
Comment
-
-
Originally posted by OEM View PostKumpi voitti?
On kyllä ihan mahtavaa lukea tätä ketjua, liekkö foorumin historian eeppisin? Vaikka ei itsellä olekaan juuri mitään mehukkaita tarinoita, niin on erittäin mielenkiintoista lukea näitä. Jatkakaa.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa View PostEi ollut Kalajoki tuolloin vielä ihan nyky mittapuissa.
Muistaakos pohjanmaalaiset Vihannan (autoweiss) bemareita? Teki aikanaan bemarin korinvaihtoja. Oli sen pihoilla monesti sen verran harvinaisia pelejä (useita e30 m3:ia, e28 m5 jne.), ettei nähnyt edes lehdissä vastaavia.
Comment
-
-
Originally posted by Touniks View PostEikös tuo palanut talliin vai onko eri vehje?
https://youtu.be/m16Dtc4SpjgOriginally posted by Saukko View PostJuu tuo paloi aikanaan. Ilmeisesti sama auto mikä on mainittu ensimmäisessä postauksessa.Originally posted by Juhis View PostJani Pakkalan auto, puikoissa Matti "Maza" Annala. Ensimmäiset Kalajoki miitit lentokentällä eli Bimmerfest 2002.
webarchive:lla "kroolaamalla" pääsee kiinni bmwtuningclub.net- sekä btcf.fi varhaisiin sivustoihin ja tuon autonkin sieltä (mutta video ei pyörinyt) oliko nyt toissa yönä silmät melko ristissä pongasin. archiven kautta saatava data on melko pirstaloitunutta mutta joku mukana ollut saattaa esmes joistain kuvista saada hienoja fläshbäkkejä ja turhapuromaisesti "muisti alkaa palata pätkittäin"Last edited by nullzwei; 03-05-2016, 17:03.
Comment
-
-
Originally posted by 327 2*t+ic View PostOlikos se juuri tuo autoweiss jolla meni tullin/verottajan kanssa sukset ristiin juurikin näiden korin/tekniikan vaihtojen kanssa?
Niin on käynyt monelle muullekin "yritykselle" ja yksityiselle tehtailijalle. Noissa AKE:n(Trafin edeltäjä)/verottajan puolustukseksi pitää sanoa, että nämä sepät tietoisesti rikkoivat kulloinkin voimaasa olevia lakeja ja asetuksia ajoneuvon muuttamisesta tai sitten olivat liian jakoavainkädessäkansaa osatakaseen lukea tai ymmärtääkseen mitä niihin lakeihin oli kirjoitettu. Rakennettiin vaan nimpal pirusti ku itsekkin tykättiin autoista ja haluttiin vähän rahaa. Historiaa kun katsotaan, niin 80-90-luvun korinvaihtoralli ja taxfreet-tuonnin myötä alkanut takniikanvaihtoralli 2000-luvun taitteessa eivät ole mitään uutta. Suomalainen on aina koittanut tunkea itselleen tai asiakkailleen hienomman auton läpi autoverolakikirjan tiheän verkon. joko osina , kahdessa palassa tai kokonaisena. Pieni, uusia Bemareita valmistanut tehdas sijaitsi aikoinaan Keski-Suomessa Muuramen Autotalon nimellä. Elettiin vielä E3-Bemareiden aikaa. Nullzwei tuntee ja muistaa tarinan paremmin."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
^ Palataan Muuramen BMW-tehtaaseen myöhemmin.
DIE ZEIT BOMBE
Saksalaisessa SportAuto-lehdessä oli jo 1984 (nro 9, September, sivu 120-121) juttua tulevasta 3er M-mallista. En tiedä miten Entwicklung muuttui kun sittemmin tuli M3 2.3-litraisena ja oheisissa kuvissa näkyvä 1.8-litrainen (318iS) vasta myöhemmin. DTM taisi muuttaa suunnitelmia radikaalisti, vai tehtiinkö M3-suunnittelutyötä vielä salaisemmin mutta samaan aikaan.Last edited by nullzwei; 03-05-2016, 17:03.
Comment
-
-
Ipad ei anna ladata kuin yhden kuvan/viesti, nyt ohessa. Em. juttuun liittyy kuitenkin.
Ahdasmielisen autoverottajan määräyksiä on mielenkiintoista lukea. Vieläkin taitaa monen muuttoauton rekisteriotteessa (jos ei nykyisessä niin vanhassa) lukea seuraavasti: -Tullimääräyksistä johtuen ajoneuvoa ei saa myydä eikä muutoin luovuttaa tai vuokrata toiselle henkilölle, eikä antaa vastikkeettakaan omistajan perheeseen kuulumattoman henkilön käytettäväksi. (Em. esimerkki vuodelta 1988)
Hypoteettinen tilanne. Muuttoauton omistaja ajaa ystävänsä kanssa korpimökille. Auton omistaja puita pilkkoessaan lyö itseään kirveellä polveen ja ainoa keino päästä sairaalahoitoon on että ystävä ajaa kieltoautolla. Ystävä ajaa kovennetulla nopeudella ja sattuupa poliisi pysäyttämään... Nopeussakon lisäksi toinen sanktio on ilman muuta: auto verolle.
Mikähän mahtoi olla BMW 528i VIN 6599149 vm. 1982 kohtalo? Rekkari muistaakseni HOK-528? Helsingin Osuuskauppiaat?
Entäpä tapaus ZFF-866? Ilmeisesti E24 Coupe, valmnro 6599149. (VIN-decoder ei suostu toimimaan) Korjattu ja muutettu auto, lupa projektiin Treelta. Aikaisempi kilpi taisi olla NG-1, jos joku sattuisi muistamaan?Last edited by nullzwei; 03-05-2016, 17:03.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View Post.
Ahdasmielisen autoverottajan määräyksiä on mielenkiintoista lukea. Vieläkin taitaa monen muuttoauton rekisteriotteessa (jos ei nykyisessä niin vanhassa) lukea seuraavasti: -Tullimääräyksistä johtuen ajoneuvoa ei saa myydä eikä muutoin luovuttaa tai vuokrata toiselle henkilölle, eikä antaa vastikkeettakaan omistajan perheeseen kuulumattoman henkilön käytettäväksi. (Em. esimerkki vuodelta 1988)
Hypoteettinen tilanne. Muuttoauton omistaja ajaa ystävänsä kanssa korpimökille. Auton omistaja puita pilkkoessaan lyö itseään kirveellä polveen ja ainoa keino päästä sairaalahoitoon on että ystävä ajaa kieltoautolla. Ystävä ajaa kovennetulla nopeudella ja sattuupa poliisi pysäyttämään... Nopeussakon lisäksi toinen sanktio on ilman muuta: auto verolle.
?
tämä muistaakseni tuli jopa happotestattua kun joku faijan kaveri koeajoi autoa faija kyydissä ja miliisit halusi jostain syystä haastatella kuskia lähemmin.
eli tuo hypoteettinen esimerkkisi ei olisi johtanut mihinkään muihin seuraamuksiin kuin sakkoihin ylinopeudesta.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postitse asiassa, tätä selvitettiin 80-luvulla kun faija toi työkomennukselta auton mukanaan ns. muuttoautona. ja miliisit halusi jostain syystä haastatella kuskia lähemmin...
... eli tuo hypoteettinen esimerkkisi ei olisi johtanut mihinkään muihin seuraamuksiin kuin sakkoihin ylinopeudesta.
Edit. Mutta avo- ja homppelipariskunnat eivät muodostaneet perhettä jolloin...Last edited by nullzwei; 10-09-2015, 17:03.
Comment
-
Comment