Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saukko
    Moderator
    • Nov 2004
    • 2098
    • Kokkola

    Originally posted by cojama View Post
    Nyt kun kerta Kälviälle asti päästiin, niin sieltä 90-luvun puoliväli ja hyvän ystäväni Dakar gelb e30 M3 look rek. VSN-xxx, Jyväskylän kiertueella kyseinen auto pisti koko paikan sekaisin ja teki vankkaa käännytys työtä BMW:n eduksi erittäin menestyksekkäästi.

    Auto oli tuohon aikaan muun erikoisuuden ja näyttävyyden lisäksi kohtuu matala. Mm. sumuvalot hajosivat, kun ajoin sillä hidastetöyssyyn, joita ei muuten tuohon aikaan ollut vielä useitakaan. Toinen hauska muisto kyseisestä autosta. Meillä oli mukana etuauto, jonka kyydissä kulki riittävästi puutavaraa, jotta VSN saatiin mm. Asema-aukiolle ihmeteltäväksi.

    Tuosta autosta on itselläni vain kaksi kuvaa ajalta, kun auto oli vielä valkoinen ja ilman pullistuksia, hyviä muistoja sadoittain.

    Tarkoitatko tätä autoa?

    Tästä oli muutama päivä sitten puhetta kavereiden kesken kun muisteltiin mistä innostus kyseiseen merkkiin alkoi. Tämä oli yhden kaveripiiriläisen saanut syttymään

    Auto myytiin kuulemma kajaaniin jollekkin tytölle. Vuotta en muista
    Attached Files
    Ajossa tai telakalla
    -98 323i käyttökikkare
    -94 ///M5 Showroom
    -88 325i Cabrio Mtech1
    -Official member of BTCF-Sauna team-
    Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

    Comment

    • 9313juha
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1272
      • Ratissa vuodesta 1968

      Originally posted by cojama View Post
      Nyt kun kerta Kälviälle asti päästiin, niin sieltä 90-luvun puoliväli ja hyvän ystäväni Dakar gelb e30 M3 look rek. VSN-xxx,.
      Kun nyt Dagar gelb E30-malleista aletaan puhumaan, niin.......

      Pannaas kieli keskelle suuta ja toivotaan, että aikaa on kulunut tarpeeksi ja lisäksi pidetään juttu vaan autossa. Mikä oli se Kalajoen juhlien aikaan 2007(?) kuolonkolarin aiheuttanut E30 autojaan? Jonkinlainen tekniikanvaihto se oli ja netissä löytyy yhä videot millaisia vauhteja pystyttiin ylläpitämään pikku pyrähdyksiä pidempäänkin. Muistaakseni jossakin jutun jälkiselvittelyissä joutui poliisikin myöntämään kuljettajan osanneen hommansa vaikka katkerasti kaikki pääättyikin. Auto romuksi ja mies vankilaan vai miten se päättyi?
      Last edited by 9313juha; 11-09-2015, 14:42.
      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

      Comment

      • icecold
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 2341
        • 🌍

        Originally posted by 9313juha View Post
        Auto romuksi



        Alunperin 316 -84, tekniikka oli vaihtunut muistaakseni 2,7l? :think

        Comment

        • Mörökölli
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 1735
          • Turku

          Originally posted by nullzwei View Post
          Huikeeta lentoa siis...


          Nainvanvan-päivä.

          Onnea Sinulle, juhlin merkkipäivää kanssa jälkikasvun, då Hon har födelsedag på samma Dag. (Nykyään pitää muuten miettiä voiko kirjoittaa hon vai han vai onko sittenkin sukupuolineutraali HEN hyväksyttävämpi. )

          Kiitoksia vaan. Ja onnea sinnekin sukuun.


          Originally posted by 9313juha View Post
          Suomalais-urgilaisin harrasteperintein mun pitäisi sanoa: "Poika, Minä hitsasin läkkipellistä kaasupillillä mopon tehopakoputkia kun sä vielä kakkasit vaippaas!"

          Sä oles aiva oikkias.. tää titteli on vaan mulle ollu duunissa jaossa ni pakko se on ollu hyväksyä, vaikken salibandya tai pubiliigaa pelaakaan. Mä muutenkin lopetin turhan vanhenemisen kolmekymppisenä. Lippiksenkin olen ottanut taas takaisin käyttöön, vaikka muutama vuosi sitten ajettelin että olen liian vanha siihen. Nykyään en mieti tollasia, että mikä on tarkotettu kellekin. Jos joku tuntuu hyvälle ni se on sitte ok, thats it. (lisäyksenä: moraalin ja lain puitteissa )

          Mut se henkevistä...


          Originally posted by 9313juha View Post
          Tyydyn kuitenkin vain sanomaan, että sydämellisesti onnea. Iässäsi en ollut onnistunut vielä saamaan ensimmäistäkään lasta puhumattakaan, että rakentaisin koskaan sellaista autoa kuin 02:sesi on.

          Kiitos!
          Last edited by Mörökölli; 11-09-2015, 14:52.
          www.nenifab.com

          Comment

          • Mörökölli
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 1735
            • Turku

            Originally posted by Touniks View Post
            Muistanko väärin vai olikos tuosta tiikeristä joskus juttua myös gti-lehdessäkin? Harmi kun nakkasin kaikki vanhat gti:t paperinkeräykseen. ..


            www.nenifab.com

            Comment

            • Mörökölli
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 1735
              • Turku

              Ja Juhalle tollanen:




              Saa muutkin herkutella. Siinä olis muuten ylempänä aika tirheä Renault tarjolla parin saunakaljan hinnalla.
              www.nenifab.com

              Comment

              • Sami.
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 2527
                • Lahti

                Parasta peeteeseeäffää pitkään aikaan tämä topik

                Pari kyssäriä itelläkin, eli mikä lienee tämän kohtalo nykyään linkki ahdettu M42 muistaakseni? Ja mitään tarinaa tästä toimitusjohtajan sponsoroimasta cäbistä? linkki
                eDIRTY
                kliks

                Comment

                • Maza
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 4321
                  • Kannus/Kokkola

                  Originally posted by cojama View Post
                  Nyt kun kerta Kälviälle asti päästiin, niin sieltä 90-luvun puoliväli ja hyvän ystäväni Dakar gelb e30 M3 look rek. VSN-xxx, Jyväskylän kiertueella kyseinen auto pisti koko paikan sekaisin ja teki vankkaa käännytys työtä BMW:n eduksi erittäin menestyksekkäästi.

                  Auto oli tuohon aikaan muun erikoisuuden ja näyttävyyden lisäksi kohtuu matala. Mm. sumuvalot hajosivat, kun ajoin sillä hidastetöyssyyn, joita ei muuten tuohon aikaan ollut vielä useitakaan. Toinen hauska muisto kyseisestä autosta. Meillä oli mukana etuauto, jonka kyydissä kulki riittävästi puutavaraa, jotta VSN saatiin mm. Asema-aukiolle ihmeteltäväksi.

                  Tuosta autosta on itselläni vain kaksi kuvaa ajalta, kun auto oli vielä valkoinen ja ilman pullistuksia, hyviä muistoja sadoittain.
                  Originally posted by Saukko View Post
                  Tarkoitatko tätä autoa?

                  Tästä oli muutama päivä sitten puhetta kavereiden kesken kun muisteltiin mistä innostus kyseiseen merkkiin alkoi. Tämä oli yhden kaveripiiriläisen saanut syttymään

                  Auto myytiin kuulemma kajaaniin jollekkin tytölle. Vuotta en muista
                  VSN myytiin Kälviältä Kannukseen ~98/99. Voi pojat olihan se makea auto sillon aikaan. Omat ensimmäiset muistikuvat em. autosta on vuodelta 95. Tuossa oli niin hämäävät sävelet, että ois luullut äkkiseltään vähintään puolta tehokkaammaksi kuin olikaan. Marteliuksen putkiston keskivaimennin oli tyhjennetty ja teki melko erikoisen sävelen. Autohan oli siis 320i.

                  Sittemmin ~01-02 osui risteyskolarissa toisen auton kylkeen ja meni suhteellisen pienin vaurioin lunastukseen. Sen jälkeen taisi kiertää keikan vaasassa, jossa korjattiin about kuntoon. Jokunen vuosi sen jälkeen siirtyi nimimerkki Jampalle Kokkolaan, josta seuraavaksi Toholammille ~03-05?
                  Last edited by Maza; 11-09-2015, 15:48.

                  Comment

                  • turbobliz
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1010
                    • e-suomi

                    En tiä muuten oliko toi BLM-901 mällätty alunperin. A-pilareissa oli kummassakin hassu mätävika. Kuin huonosti tehty katon vaihto ? Vai onko se jokin E34-korin vakiopaikka ?

                    Comment

                    • Köpi
                      Newbiemmer
                      • Mar 2006
                      • 15
                      • Oulunsalo

                      Originally posted by Maza View Post
                      VSN myytiin Kälviältä Kannukseen ~98/99. Voi pojat olihan se makea auto sillon aikaan. Omat ensimmäiset muistikuvat em. autosta on vuodelta 95. Tuossa oli niin hämäävät sävelet, että ois luullut äkkiseltään vähintään puolta tehokkaammaksi kuin olikaan. Marteliuksen putkiston keskivaimennin oli tyhjennetty ja teki melko erikoisen sävelen. Autohan oli siis 320i.

                      Sittemmin ~01-02 osui risteyskolarissa toisen auton kylkeen ja meni suhteellisen pienin vaurioin lunastukseen. Sen jälkeen taisi kiertää keikan vaasassa, jossa korjattiin about kuntoon. Jokunen vuosi sen jälkeen siirtyi nimimerkki Jampalle Kokkolaan, josta seuraavaksi Toholammille ~03-05?
                      Auto oli tosiaan 320i ja alunperin valkoinen. Äänet oli tuolla putkistolla makeat ja kiinnitti kyllä huomiota. Korimuutokset tähän autoon teki kaverini Kälviällä omassa tallissaan. Muistaakseni auton takaluukku oli täynnä "eväitä", kun tuli työn alle . Kävin autoa katsomassakin kesken koritöiden ja yllättävän hyvä lopputulos tuli olosuhteisiin nähden.

                      Paikalliset varmaan tietääkin tämän rakentajan. Muutama muukin rakenneltu bemari sekä muitakin merkkejä tuli samasta tallista vuosien mittaan mm. eräs Kannukseen päätynyt e28 535 tekniikan vaihto.

                      Comment

                      • Jamppa
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 387
                        • Kerava

                        Originally posted by Köpi View Post
                        Auto oli tosiaan 320i ja alunperin valkoinen. Äänet oli tuolla putkistolla makeat ja kiinnitti kyllä huomiota. Korimuutokset tähän autoon teki kaverini Kälviällä omassa tallissaan. Muistaakseni auton takaluukku oli täynnä "eväitä", kun tuli työn alle . Kävin autoa katsomassakin kesken koritöiden ja yllättävän hyvä lopputulos tuli olosuhteisiin nähden.

                        Paikalliset varmaan tietääkin tämän rakentajan. Muutama muukin rakenneltu bemari sekä muitakin merkkejä tuli samasta tallista vuosien mittaan mm. eräs Kannukseen päätynyt e28 535 tekniikan vaihto.
                        Joo minulta tuo lähti varmaan -01 eteenpäin. Plusihan tuon aikanaan leipoi. Eikös tuohon ollut alkujaan 745i tekniikka tulossa, mut oliko moottoriohjain tms pöllitty silloin tekniikanluovuttajasta tms?

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11687
                          • Kouvola

                          Originally posted by Mörökölli View Post
                          Sitte ollaan jo EU-valuuttaan hypätty ja olis vanha nelosmoottorinen tarjolla?




                          Samassa lehdessä E46 318i sedan maksaa neljä kertaa tuon vanhan E30in verran.
                          Voi veljet. Tuli käytyä katsomassa tätä autoa vuonna 2002 kesällä, kun olin ensimmäistä autoa hankkimassa itselle. Oli siinä Malmilla Matin auto ja rengas nimisessä puljussa myynnissä. Itse asiassa oli ollut jo aika pitkään. Maalipinta oli kokolailla kulahtanut ja muutenkin auton yleisihme kovin nuhjuinen. Se jäi sitten liikkeeseen ja alle löytyi samaisessa lehdessäkin myynnissä ollut Rännärin rakentama E30 316i, johon oli heitetty täysi 325i:n tekniikka, M Technic II korisarja, ALPINA:n 16" vanteet, sähköikkunat, sporttinahat, lukkoperä jne. Kattoluukku saattoi olla jotakuinkin ainoita lisävarusteita mitä autossa oli vakiona tai sitten sekin oli kattovaihtona suoritettu. Haalin siihen vielä jälkikäteen varusteita kuten ison ajotietokoneen, kattoluukkuun sähköheebelit veivin tilalle ja tässäkin topicissa mainitulta Jacek nimimerkiltä hain lukuvalollisen taustapeilin. Asusteli silloin Helsingissä jossain Venäjän suurlähetystön tuntumassa.

                          Vaikka tuli saatua ajokortti vasta 2000-luvun alussa, niin tuli kyllä seurattua kaiken maailman autojuttuja pääasiassa netistä jo aika paljon aiemmin mm. ihasteltua näitä Helannon Skylineä ja Typhoonia. Tai Carfreaks porukan yhden perustajajäsenen alkuaikoja, kun suoritti koeajoja eri autoista ja kirjoitteli niistä sitten kommenttia verraten ajo-ominaisuuksia omiin autoihin. En nyt kuollaksenikaan muista vaan miehen nimeä. Jäänyt vaan mieleen lauselma "Corvetelle emme pärjää vieläkään" tms. Näyttää olevan Carfreaks kokolailla kuollut kanssa jo. Kuvia löytyy kyllä.. mm. joskus 2004 näyttänyt BTCF:n osasto ACS:ssä perin vaisulta.



                          Kuvassa Mettälän Tomin touring. Pyöritteli jonkun aikaa kylällä Customworks puljua, mutta huonostihan siinä kävi lopulta.

                          Edit. lisäsin vielä liitteeseen kuvan tuosta omasta ensimmäisestä autosta seuraavan omistajan tontilta. En tiedä kasvaako edelleen heinää samalla paikalla, mutta oli jo kuvan otto hetkellä ollut tuossa jokusen vuoden. ALPINA:n vanteet vaihtuneet Borbeteiksi.
                          Last edited by Esko; 28-03-2018, 13:28.

                          Comment

                          • 9313juha
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 1272
                            • Ratissa vuodesta 1968

                            Originally posted by Jamppa View Post
                            Joo minulta tuo lähti varmaan -01 eteenpäin. Plusihan tuon aikanaan leipoi. Eikös tuohon ollut alkujaan 745i tekniikka tulossa, mut oliko moottoriohjain tms pöllitty silloin tekniikanluovuttajasta tms?
                            Onko nyt luovuttaja se sama 745i, josta kyseltiin ketjun viestissä #80 sivulla 4?

                            Originally posted by Esko View Post
                            Haalin siihen vielä jälkikäteen varusteita kuten ison ajotietokoneen, kattoluukkuun sähköheebelit veivin tilalle ja tässäkin topicissa mainitulta Jacek nimimerkiltä hain lukuvalollisen taustapeiliä
                            ..............
                            Pyöritteli jonkun aikaa kylällä Customworks puljua, mutta huonostihan siinä kävi lopulta..
                            Muistan tuon ajan kun btcf:n markkinapalstan haetuimmat osat olivat E30 lukuvalopeili ja iso OBC. Mitäs Customworksille kävi, jotakin konkkaa pahempaa?
                            Last edited by 9313juha; 11-09-2015, 18:31.
                            "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                            Comment

                            • 9313juha
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1272
                              • Ratissa vuodesta 1968

                              Topikilla viikko ikää täynnä ja 18.000 lukukertaa. Hei hulinaa! Tällehän oli tilaus olemassa.
                              Last edited by 9313juha; 11-09-2015, 18:30.
                              "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                              Comment

                              • cojama
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 1421
                                • www.e30m3.fi

                                Originally posted by Jamppa View Post
                                Joo minulta tuo lähti varmaan -01 eteenpäin. Plusihan tuon aikanaan leipoi. Eikös tuohon ollut alkujaan 745i tekniikka tulossa, mut oliko moottoriohjain tms pöllitty silloin tekniikanluovuttajasta tms?
                                Pitää paikkansa, tuohon aikaan moottorinohjaus olisi maksanut enemmän kuin koko 745i.

                                Olipas kiva nähdä kuvia vanhasta legendasta. Kommentteihin äänistä täytyy myöskin yhtyä.

                                Mitä tulee kontin sisältöön, liittyy siihenkin (vielä tämä yksi) pieni tarina. Auto käytettiin Jyväskylässä, olisko -93 hifipäivillä äänenpainemittauksessa, aikana jolloin Sonyn 6x9":sit ja yksi kotikaiuttimista napattu 10" hattuhyllyssä oli kova sana. Porukka päräytti käytännössä hiukan reilua sataa desibeliä. Kun VSN tuli vuoroon, lähti mittaaja etsimään myymälän puolelta kuppikuulosuojaimia nähtyään valtavat määrät Cerwin-vega! kaiuttimia sekä 2x Atomicin 15":sta asiaan kuuluvassa kotelossa. Tulos 135-138db.

                                Tuo auto pudotti leuat monella osa-alueella, valitettavasti tuon moottorinohjauksen puuttuminen 745i tekniikasta jätti suorituskyvyn tavanomaiselle tasolle.

                                Muutama kuukausi sitten tuli keskusteltua työkaverin (M.P) kanssa autoista, ja jossain vaiheessa esiin tuli se, että hän on omistanut tuon VSN:n 90-luvun lopussa.
                                Last edited by cojama; 12-09-2015, 08:55.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎