Originally posted by Laku
View Post
On muuten ainoa auto, jolla olen ikinä tehnyt voittoa. Ostin 7900 markalla ja myin 11000 markalla. Onnistuneen hintakehityksen taustalla oli ilmeisesti alle laitettu madallussarja ja aluvanteet.
Auton iskarit olivat aika finaalissa eikä tarvikekaupan valikoima kiinnostanut enää sen jälkeen, kun olin nähnyt Tampereella madalletun 323i:n. En valitettavasti muista tuosta autosta kuin värin, se oli vaaleansininen. Niinpä lehti-ilmoituksen perusteella työnantajan paku lainaan ja hakemaan Vantaalta käytettyä (!) settiä jotain keltaisia Bilsteinin iskareita, joiden tarkempia tietoja en muista. Samalta myyjältä ostin ostin myös E21:n alkuperäiset alut 13" koossa. Posti oli jo kiikuttanut kotiin Helsingistä Rauta- ja konetarpeesta tilaamani Thema-merkkiset madallusjouset. Käytetyillä Bilsteineilla ja Theman jousilla auto putosikin niin alas, että sillä sai ajella Keski-Suomen teitä aika kieli keskellä suuta.
Vantaalaisesta myyjästä jäi elävät muistot. Hänellä oli käsittämättömän upeassa kunnossa oleva hopea E21 323i, mutta koneen tilavuus oli kasvatettu 2,8 litraan ja ruisku vaihdettu kolmeen tuplakaasariin. Konepelti pystyssä koneen käydessä tuijottelin ja kuuntelin hyvin hiljaisena. Kun kaupat oli saatu tehtyä, myyjä antoi autolle hieman happea ja laitos poistui tuolta vantaalaiselta kerrostalolähiön parkkipaikalta ennen kuin ehdin tajutakaan. Ehkä joku tunnistaa auton? En valitettavasti muista kilpiä tai nimeä.
Jälkikirjoitus: muisti pettää! Se olikin Corolla jonka myin ennen inttiä. 320 ostin vasta intin jälkeen ja myin kun lähdin opiskelemaan.
Comment