Ainakin 5-sarjassa ja 6 sylinterisissä moottoreissa on sitä jotakin. Olen ajanut monilla uusilla autoilla ja AINA tuo 8 vuotta vanha e61 tuntuu kuitenkin aika ylivertaiselta ajo-ominaisuuksiltaan ja laadun tunnultaan...
Tulevaisuudessa näitä käytettyjä autoja sitten joutuukin hommata aina sieltä malliston yläpäästä kun jo esim 525d on jo pilattu jollakin helvetin 4-koneella
Lapissa sijaitseva kaivosyhtiö tilasi 2012 2kpl uutta boxer dieseliä jotka molemmat hajosivat pakkasilla viikon sisällä. Kauppa peruuntui ja vaihtuivat vw Amarokkiin.
Kaikki on näemmä mahdollista. Lapissa tosin puheiden mukaan sattuu ja tapahtuu vähän kaikenlaista
-22 Lexus ES300h
-07 Subaru Outback
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Itse pitäisin näpit erossa VW-konsernin tekeleistä. Liikaa kuullut ja lukenut murheista...
Mutta kyllä Bemun uudet pienemmät mallit ovat hinta-laatu-suhteeltaan osin korkeintaan tyydyttävää tasoa. Kannattaa siis rohkeasti kokeilla muitakin merkkejä. Itse päädyin 2-autossa uuteen Astraan . Mutta 1-auto tullee olemaan aina BMW. Ainakin 5-sarjassa ja 6 sylinterisissä moottoreissa on sitä jotakin. Olen ajanut monilla uusilla autoilla ja AINA tuo 8 vuotta vanha e61 tuntuu kuitenkin aika ylivertaiselta ajo-ominaisuuksiltaan ja laadun tunnultaan...
Samaa mieltä olen. Uusi Superb oli ykkösautona muutama vuosi sitten, ja siitä meni 40tkm sisään turbo, takapyörän laakeri ja kaksi tuulilasia. Nyt toistaiseksi mennään Ford Kugalla, ja siinä ei ole suurempaa vikaa ollut.
Omaan autoon palaaminen koeajon jälkeen on hyvä mittari. Siirtymä uudesta X1:stä 15 vuotta vanhempaan X5:een oli valitettavan positiivinen kokemus (äänimaailma ja tuntuma tiehen ihan eri luokkaa).
Täytyy käydä koeistumassa X1 vielä kertaalleen, ja ehkä täytyy vielä ottaa uudelleen koeajoon Supeb ja Ocatvia. Muilta merkeiltä ei tällä hetkellä löydy oikein sopivaa nelivetoautomaattia korotetulla maavaralla 50t hintaluokassa.
Eikö nuo jossain 8-11 tonnissa pyöri riippuen hieman yksilöstä? On ollut harkinnassa tuo sigunkin auton myyntiinlaitto kunhan alkaa kevätkelit ja paras myyntisesonki. Tekisi edelleen mieli päivittää E9X sarjaan vaikka tuo E46 hyvää kyytiä tarjoaakin.
Täytyy käydä koeistumassa X1 vielä kertaalleen, ja ehkä täytyy vielä ottaa uudelleen koeajoon Supeb ja Ocatvia. Muilta merkeiltä ei tällä hetkellä löydy oikein sopivaa nelivetoautomaattia korotetulla maavaralla 50t hintaluokassa.
Tuossa aiemmin puhuit, että X1 tuntuma oli etuvetopainotteinen niin eikös se auto olekin etuvetopainotteinen? Ilman nelivetoa etuveto.
Tuossa aiemmin puhuit, että X1 tuntuma oli etuvetopainotteinen niin eikös se auto olekin etuvetopainotteinen? Ilman nelivetoa etuveto.
Jep. Mutta etuvetoperusteisia nelivetojakin osataan tehdä niin, etteivät autot käyttäydy kuin etuvetoinen. X1 xDrivella lähti vetelemään motarikiihdytyksessä kuin etuvetoinen auto. Esim. VAGn kulkineissa tai Jeepissä en ole tuollaista käytöstä huomannut.
Täytyy käydä koeistumassa X1 vielä kertaalleen, ja ehkä täytyy vielä ottaa uudelleen koeajoon Supeb ja Ocatvia. Muilta merkeiltä ei tällä hetkellä löydy oikein sopivaa nelivetoautomaattia korotetulla maavaralla 50t hintaluokassa.
Insignia Cross-country. On se ainakin parempi kuin VAGilaiset.
Täytyy jakaa vähän kokemuksia. Tänään sain duuniautoks uuden V70 Volvon, ensituntuma oli lähinnä järkytys, kun hyppäsin suoraan e61 ratista volvoon. Penkki samanlainen kun 240 volvossa 80 luvulla, käsinojat ihan eri korkeuksilla sekä kovat ja kulmikkaat. Ratti kohlo ja mittaristo aivan järkyttävän näköinen. Ensitunnelmat ei siis aiheuttanut hurraa huutoja. Automaattivaihteisto jurnutti laiskaa moottoria pienillä kierroksilla, eikä oikeen aina tiennyt mikä vaihde pitäisi olla silmässä. Ohjauskaan ei oikein vakuuttanut. Oli pakko kirjoittaa tänne, koska aina BMW onnistuu vaan yllättämään muihin verrattuna sillä, kuinka hyvin kuljettaja tuntee olevansa osa kokonaisuutta.
BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Onkos foorumilaisilla kokemusta Volvoista? XC90? Hakusessa 6 tai 7-paikkainen perheen kuljetin, ja X5 tuli todettua auttamatta liian pieneksi. Miten Volvon takatilat toimivat käytännössä?
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Tjaahassoo...nyt alkaa pahasti näyttämään siltä että suomeen saapuu muutaman viikon sisällä BMW-merkkinen kuljetin meikäläisen talliin...mutta ensiksi täytyy selvitellä huoltohistoriaa hieman.
Mitens on voiko vaan painella autokeskukseen Raisioon ja runkonumerolla kysellä?
Comment