Hieman muuttuu?
+300hp vs alle 200hp?
No jos olet oikeasti tota mieltä, älä edes kattele 6-mukista bensaa vaan osta 520d:think
Tällä kaavalla 535d vastannee arkiajossa mitä autoa?
Ootko ajanut tuota 535i:tä?
535d vastaa jotain muuta dieselautoa jossa on noin kuusi ja puolisataa newtonia vääntöä kuten esim A6 3.0TDI BiTurbo.
Nythän verrattiin bensaa dieseliin?
Valitettavasti olen jo 4,5vuotta joutunut ajamaan 520d:llä kun vaatimattomat tuloni eivät ole parempaan riittäneet.
535i maksimivääntö 400Nm, 520D 380Nm. Vääntö ilmennee alemmilla kierroksilla, huipputeho vaikuttaa kierroslukualueen yläpäässä. Kuinka tuo 535i voisi olla tehokkaamman tuntuinen kierroslukualuenn alemmalla puolikkaalla?
Olen ajanut F1x mallistosta 520d, 525d 3.0, 530d 245hv, 528i 3.0, 535i ja 535d 313hv, osan noista moottoreissa muissakin koreissa ja lisäksi kohtalaisen paljon muitakin moottori/koriyhdistelmiä BMW:ltä haarukassa
114i-X5M 50d. Oikeat ämmät on veljen vanhaa E36 M3 lukuunottamatta kokematta.
Mutta jätetään tämä aihe, kyselin täällä mielipiteitä auttamaan auton valinnassa mutta koska mieleistä kokonaisuutta ei ole juuri nyt tarjolla, lopetan omalta osaltani tämän tähän.
No jos vertaat 520d RWD F10 4F 3.0 TDI quattroon niin kyllä Autismi iskee... Mutta oikea verrokki oliskin 530xd...
Mikä siinä Bemarin etsimisessä on niin vaikeaa?
Eipä se etsiminen oikeastaan olekaan vaikeaa vaan se ettei löydy.
Meinasin jo epätoivossani sortua sinulla myynnissä olevaan samanlaiseen mopoon jolla nytkin ajan. Siis nätimmässä mekossahan se on mutta muuten sama auto.
Saksaan taas en voi päiväkausiksi lähteä autoa etsimään ja muiden arvioon en luota. Itse se on nähtävä ennen ostopäätöstä.
535d vastaa jotain muuta dieselautoa jossa on noin kuusi ja puolisataa newtonia vääntöä kuten esim A6 3.0TDI BiTurbo.
Nythän verrattiin bensaa dieseliin?
Valitettavasti olen jo 4,5vuotta joutunut ajamaan 520d:llä kun vaatimattomat tuloni eivät ole parempaan riittäneet.
535i maksimivääntö 400Nm, 520D 380Nm. Vääntö ilmennee alemmilla kierroksilla, huipputeho vaikuttaa kierroslukualueen yläpäässä. Kuinka tuo 535i voisi olla tehokkaamman tuntuinen kierroslukualuenn alemmalla puolikkaalla?
Olen ajanut F1x mallistosta 520d, 525d 3.0, 530d 245hv, 528i 3.0, 535i ja 535d 313hv, osan noista moottoreissa muissakin koreissa ja lisäksi kohtalaisen paljon muitakin moottori/koriyhdistelmiä BMW:ltä haarukassa
114i-X5M 50d. Oikeat ämmät on veljen vanhaa E36 M3 lukuunottamatta kokematta.
Mutta jätetään tämä aihe, kyselin täällä mielipiteitä auttamaan auton valinnassa mutta koska mieleistä kokonaisuutta ei ole juuri nyt tarjolla, lopetan omalta osaltani tämän tähän.
Valinta toki sun täytyy tehdä perusperiaatteella, mikä tuntuu itseltä parhaalta ja mistä saa aikaiseksi hyvän kaupan
Bensa tai diesel, 6-mukinen on F10:een hyvä valinta.
Tuosta 520d/535i vertailusta vielä arkiajossa.
520d:ssä vääntö on 380 Nm hyvin kapealla alueella eli 1750-2750 rpm.
535i:ssä 400 Nm 1200-5000 rpm.
Lisäksi bensa-automaatti käyttää arkiajossakin aika helpolla+3000 rpm, mm. pidemmän vääntöalueen takia. Ohitustilanteet ovat myös osa arkiajoa, vaikka siinä käytetäänkin koko kierrosaluetta ainakin automaatin d-asennolla. TM mittauksia lainaten 60-120 kmh: 520dAT 235m - 535iA 138m, ero jo tolla matkalla lähes 100m - se on mielestäni sitä käytännön suorituskykyä tien päällä kun ollaan esim. rekkaa ohittamassa.
Valinta toki sun täytyy tehdä perusperiaatteella, mikä tuntuu itseltä parhaalta ja mistä saa aikaiseksi hyvän kaupan
Bensa tai diesel, 6-mukinen on F10:een hyvä valinta.
Tuosta 520d/535i vertailusta vielä arkiajossa.
520d:ssä vääntö on 380 Nm hyvin kapealla alueella eli 1750-2750 rpm.
535i:ssä 400 Nm 1200-5000 rpm.
Lisäksi bensa-automaatti käyttää arkiajossakin aika helpolla+3000 rpm, mm. pidemmän vääntöalueen takia. Ohitustilanteet ovat myös osa arkiajoa, vaikka siinä käytetäänkin koko kierrosaluetta ainakin automaatin d-asennolla. TM mittauksia lainaten 60-120 kmh: 520dAT 235m - 535iA 138m, ero jo tolla matkalla lähes 100m - se on mielestäni sitä käytännön suorituskykyä tien päällä kun ollaan esim. rekkaa ohittamassa.
Juu juu, enhän minä sitä kiellä että on niissä iso ero kun käytetään moottorin kaikki ominaisuutet hyväksi.
Tottakai bensamoottorin erilainen luonne vaikuttaa ja 3000rpm on kyseisen bensamoottorin ensimmäiset 40% kun taas dieselillä se on jo 60% maksimista, näin karkeina suuruusluokkina. Dieseliä ajetaan enemmän matalilla kierroksilla jolloin se tuntuu voimakkaammalta kuin onkaan ja bensa taas vähän piilottaa tehojaan silloin kun sitä ei kierrätetä. Tätä lähinnä tarkoitin sillä että arkiajossa, tuolla työmatkaruuhkissa joissa oma ajoni vuodesta 90% on, diesel hoitaa homman jopa vaivattomamman tuntuisesti kuin bensakone.
Mutta ottaisin silti aina kutosen, bensana tai dieselinä ennen nelosta pelkästään äänen takia.
Rahasyyt vaan pistää miettimään paljonko äänestä ja suorituskyvystä pieninä pilkahduksina silloin tällöin kannattaa maksaa.
Onneksi pääsee halutesaan ajamaan bensallakin, tosin vain nelosella, kun lähtee tuolla mustalla, joka on E91LCI 320i. Neloseksi ihan hyvä moottori sekin.
Onkos porukalla kokemusta W212 (farkku) mersuista? Alkanut jopa omia silmiä miellyttää moinen amg -paketilla. Vieläkun olis noista bensakoneista kokemusta niin avot
Noista CGI koneista ei oikein kuukkelikaan osannu sanoo mitään järkevää
Onkos porukalla kokemusta W212 (farkku) mersuista? Alkanut jopa omia silmiä miellyttää moinen amg -paketilla. Vieläkun olis noista bensakoneista kokemusta niin avot
Noista CGI koneista ei oikein kuukkelikaan osannu sanoo mitään järkevää
Ei noissa w212 koppaisissa bensoissa oikein ole vikoja ja dieselinäkin on aikalailla pomminvarma menijä. Itsellä on muutama ollut ja onkin varastossa. komeita pelejä, suosittelen
Juu juu, enhän minä sitä kiellä että on niissä iso ero kun käytetään moottorin kaikki ominaisuutet hyväksi.
Tottakai bensamoottorin erilainen luonne vaikuttaa ja 3000rpm on kyseisen bensamoottorin ensimmäiset 40% kun taas dieselillä se on jo 60% maksimista, näin karkeina suuruusluokkina. Dieseliä ajetaan enemmän matalilla kierroksilla jolloin se tuntuu voimakkaammalta kuin onkaan ja bensa taas vähän piilottaa tehojaan silloin kun sitä ei kierrätetä. Tätä lähinnä tarkoitin sillä että arkiajossa, tuolla työmatkaruuhkissa joissa oma ajoni vuodesta 90% on, diesel hoitaa homman jopa vaivattomamman tuntuisesti kuin bensakone.
Mutta ottaisin silti aina kutosen, bensana tai dieselinä ennen nelosta pelkästään äänen takia.
Rahasyyt vaan pistää miettimään paljonko äänestä ja suorituskyvystä pieninä pilkahduksina silloin tällöin kannattaa maksaa.
Onneksi pääsee halutesaan ajamaan bensallakin, tosin vain nelosella, kun lähtee tuolla mustalla, joka on E91LCI 320i. Neloseksi ihan hyvä moottori sekin.
Turbodieselissä ja varsinkin näissä pienissä se väännön nousu siinä 1750rpm on niin jyrkkä että se tuntuu "tehokkaalta" ja onhan se, mutta sitä kestää niin vähän aikaa Isolla bensakoneella se väännön tuntu hukkuu hiukan kun se on lineaarisempi, mutta varmasti on "vaivattomampi"-kulkuinen eikä nyykähtele. Jos molemmat olisi manuaaleja, niin hyvä olisi kokeilla lähtien liikkeelle kakkosella ja kokea kun 2.0tdi nykii, pukkuu ja meinaa sammua ilman pitkää kytkimen luistatusta.
Turbodieselissä ja varsinkin näissä pienissä se väännön nousu siinä 1750rpm on niin jyrkkä että se tuntuu "tehokkaalta" ja onhan se, mutta sitä kestää niin vähän aikaa Isolla bensakoneella se väännön tuntu hukkuu hiukan kun se on lineaarisempi, mutta varmasti on "vaivattomampi"-kulkuinen eikä nyykähtele. Jos molemmat olisi manuaaleja, niin hyvä olisi kokeilla lähtien liikkeelle kakkosella ja kokea kun 2.0tdi nykii, pukkuu ja meinaa sammua ilman pitkää kytkimen luistatusta.
Kun vaihdoin Octavia TDI RSn tuohon 2,8 Passatiin niin Skoda tuntui paljon tehokkaammalta juuri tuon alaväännön takia, mutta toisaalta se kuoli sitten kun kierrokset vähänkin nousi. Ja tuossa Passatissa esim. kiihtyvyys 0-100 on kymmenyksen tai kaksi parempi, vaikka tuntuu hitaammalta. .
Automaatilla tuo Skoda olisi ollut varmaan tehokkaamman tuntuinen, ja ainakin mukavampi. Erityisesti sen osalta, että jatkuvasti sai vaihtaa vaihteita kun kierrokset on tapissa niin nopeasti.
Tämä vähän kiinnostelis itseäkin, onko kokemuksia?
Aikaisemmin kirjoittelin jo samaa kun joku kyseli activehybrid 5:sta joka jakaa saman tekniikan.
Eli nimimerkki äteritsillä on AH3 ja tykännyt kovasti, ymmärtääkseni ollut jo pari vuotta.
Jenkki foorumeilla myös hehkuttavat, sinne noita eniten myyty. Sopii myös hyvin suomen olosuhteisiin.
Itse ajaneena hieno laitos. Lähtee sähköllä aina liikkeelle jossa polttoainetta eniten palaa, sport modella aina sähkö ja polttomoottori yhdessä, antaa mukavaa potkua&vääntöä ohituksiin ja liikkeelle lähtöihin.
Suomeen myyty todella vähän kun oli kalliimpi kuin normi 335. Välirahalla kun ostaa bensaa jo aikapaljon...
Youtubessa löytyy koeajoja enemmälti.
Ei noissa w212 koppaisissa bensoissa oikein ole vikoja ja dieselinäkin on aikalailla pomminvarma menijä. Itsellä on muutama ollut ja onkin varastossa. komeita pelejä, suosittelen
Komee on kyllä mutta jos ei amg paketti muuta ajotuntumaa niin itselleni oli avantgarde pettymys ajotuntumaltaan. Meni maantiellä ihan kivasti kyllä mutta oli jotenkin tunnoton ajella.
Tuossa kyseisessä CGI yksilössä oli 50tkm aikana jokin ahdin ongelma, muttei mitään muuta. Vajaa pari tonnia tuli siitä laskua, mutta piti ihan hyvin ilmeisesti hintansa kun meni vaihdossa alta satatonnia ajettuna F10 bemariin. Toinen tuttu kävi kanssa koeajamassa paria W212 mersua ja testas niitten jälkeen F10 ja unohti sitten mersut toistaiseksi.
Taidan olla tosi e39 -uskovainen. Tekis mieli toista koliysiä pihaan. M-sport tai Alpina, nahoilla, sähköjakkaroilla, mielellään napista aukeava takaluukku, väri joku muu kuin hopea, bensa, farkku tai sedani. Ruotsista tai Japanista?
Onkos porukalla kokemusta W212 (farkku) mersuista? Alkanut jopa omia silmiä miellyttää moinen amg -paketilla. Vieläkun olis noista bensakoneista kokemusta niin avot
Noista CGI koneista ei oikein kuukkelikaan osannu sanoo mitään järkevää
Meillä ollu nyt kohta vuoden päivät ajossa tuollanen 220cdi. 7-G, amg-paketti, avantgarde, APS, ILS, webasto, koukku ja muutenkin ihan hyvillä varusteilla. Ajettu nyt hiukkasen yli 200tkm. Meidän aikana tsekattu jakopää, laatikkoöljyjen vaihto ja perushuollot tehty. Mitään yllättävää ei ole ollut ja ainakin ollut itse tyytyväinen.
Ostaessa vertailtiin A6 ja F11.
Audi oli itselle paha pettymys sisustan laadun kanssa ja multitronikki ei istunut käteen millään, ei bensa- tai diisselikoneisen perässä.
F11 on kyllä ajolleen parempi kun mersu ja laatikoo nätimmin toimiva, sitä ei voi kiistää. Silloinen suomen tarjonta 6-cyl F11 oli erittäin huono ja hinnat lähti sillon 28k ja taas Bmwn N47 kauhutarinoita lueskelin niin ostohalut karisi niihin niin päädyttiin meseen.
Myös takapenkillä kun matkustaa kaksi tarhaikäistä niin tilavin takapenkki ja takaluukun koko puolisi siinä mielessä päätöstä niin valittiin tämä.
Mersu on mersu, vähän tötterö ajolleen mutta amg-paketti tuo kivan pienen lisän tuohon että erottuu edukseen kaupankin pihassa. Meillä suurimmaksi osaksi kaupunki/taajama ajoa, 10tkm matkalta otettu keskikulutus 7.2l.
Ps. Jos tuollanen Jani_88:a kiinnostaa niin otappa privalla yhteyttä, auton vaihto itsellä mahdollisesti harkinnassa keväällä... :think
Comment