memebuy23buy

Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -J-T-A-
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 297
    • Espoo

    Havaintoja Dublinista...
    Ensimmäinen havainto liikenteestä, kun tultiin taksilla lentokentältä keskustaan...liikenne pysähtyi, kun kaksi jätkää pitkin katua ja tossut 10 m päässä levällään. Oli hiukan osunut.
    Paikallinen poliisi "Garda" vahti jalankulkua suojatien vieressä ja ihmiset kulki vierestä ohi punasia päin.
    Yleensäkin vauhtia pidetään niin paljon, mitä liikenne antaa myöden.
    En koe Irlantia (ainakaan Dublinia) turvalliseksi jalankulkijalle.
    Onneksi siellä suojatien eteen on maalattu "LOOK RIGHT", niin tavan toopekin osaa katsoa oikeaan suuntaan.
    Samankaltaisia kokemuksia oli itselläkin Dublinin liikenteestä jalankulkijana. Liikenteen vaihteleva nopeus, liikennevalojen ohjaus (ja säännöllinen Guinness ) teki ylityksistä haastavia. Hieno kylä muuten. Esimerkiksi Hanoin katujen moninkertainen liikennemäärä oli paremmin hallittavissa pienen harjoittelun jälkeen.
    ----------------‐‐‐--------
    G21 330e x-drive
    E34 530i
    F800S
    F30 330d (ex)
    E91 330d (ex)
    E81 120d (ex)

    Comment

    • lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

      Originally posted by -J-T-A- View Post
      Samankaltaisia kokemuksia oli itselläkin Dublinin liikenteestä jalankulkijana. Liikenteen vaihteleva nopeus, liikennevalojen ohjaus (ja säännöllinen Guinness ) teki ylityksistä haastavia. Hieno kylä muuten. Esimerkiksi Hanoin katujen moninkertainen liikennemäärä oli paremmin hallittavissa pienen harjoittelun jälkeen.
      Mun kokemukset rajoittuu enemmän omaan asuinalueeseen, jossa niitä suojatietä ei juuri ollut ja aina pääsi yli turvallisesti. Ja toki olla, että aika kullannut muistot siitä keskustan liikenteestä, tai sitten 10 vuodessa muuttunut.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

      Comment

      • anv
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2012
        • 335
        • Oulu

        Jahas, nuoriso "rällännyt" http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/pe...teilla/756709/

        Comment

        • ++500Nm
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1356
          • Turus nykyää

          Tänään aamulla motarilla Turun päässä.
          Ohitin (E92sella) rajoituksen rajoissa E46sen Kaarinassa.
          TYKSin työmaalle tullessa himmailin rajoitusten laskiessa ja penaristi tulee ihan hanuriin kiinni...vilautin jarrua ja noin 2m etäisyydellä vetää paniikkijarrutuksen, kun rajoitus on 50.
          Pari kertaa tuli vielä ihan puskuriin kiinni.
          Mä vissiin häiritsin hänen menoa, kun rajoitukset tippuu 80 > 50 > 30...työmaalle
          V*tun idiootti.
          Blow My Whistle

          Comment

          • Rikardo
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 715
            • Karkkila

            Viikon munakuski tuli omalla kohdalla hetki sitten melkein kyljestä sisään E90 LCI:llä.

            Olin tästä risteyksestä (https://www.google.fi/maps/@60.16342...7i13312!8i6656) menossa oikealta kaistalta suoraan. Tämä munakuski oli vasemmalla vasemmalle kääntyvien kaistalla. Tuossa keskellä risteystä on sitten vaihtamassa kaistaa oikealle ja melkein minun kylkeen. Kehtaa vielä soittaa torveakin johon tuli vastattua perinteisellä käsimerkillä. Ajeli perässä länsiterminaalille asti, harmi kun ei tullut perässä firman parkkipaikalle niin olis voinut sanoa pari valittua sanaa mm. autokoulun käymisestä ja muropaketista saadusta ajokortista.

            Edit: Ehkä se munakuski tuli oltuakin ite Katoin kotona autokamerasta ko. tilanteen niin sehän oli jo rinnalla/aavistuksen edellä vilkku päällä. En vaan huomannut sitä vilkkua...
            Last edited by Rikardo; 24-04-2017, 21:04.
            ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
            ex:TitanSilber E91 330da
            -Karkkila Connection-

            Comment

            • Smistik
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1130
              • Kanta-Häme

              Originally posted by ++500Nm View Post
              Tänään aamulla motarilla Turun päässä.
              Ohitin (E92sella) rajoituksen rajoissa E46sen Kaarinassa.
              TYKSin työmaalle tullessa himmailin rajoitusten laskiessa ja penaristi tulee ihan hanuriin kiinni...vilautin jarrua ja noin 2m etäisyydellä vetää paniikkijarrutuksen, kun rajoitus on 50.
              Pari kertaa tuli vielä ihan puskuriin kiinni.
              Mä vissiin häiritsin hänen menoa, kun rajoitukset tippuu 80 > 50 > 30...työmaalle
              V*tun idiootti.
              Ihan normaalia. Itse tulee ajeltua pari viisaria alle seuraavan täyden kympin eli varmaan jotain 35, 45, 55, 65, 75, 85, 105 jne todellista. Ja aina ohi reipasta vauhtia, jos joku hitaampi maanteillä (ei taajamissa) Usein kun rajoitus tippuu tuonne taajamanopeuksiin niin olen teiden tukko... :think Monelle ylinopeus maantiellä on pahempi kun se kokonaisvauhti on kovempi. 30 alueella 50 ei tunnu kovalta. Itse taas ajattelen, että taajmissa se hidas nopeus on perustellumpaa, muun liikenteen ja kevyen liikenteen ja liittymien takia. Kotikylää kun lähestyy, niin suurin osa ajaa mutkaisella tiellä 60-70 80-alueella ja mä paukutan ohi surutta ja kun tie oikenee taajamassa ja nopeus tippuu 50 tai 40, niin ne muut tulee konttiin kiinni kun ajana 55 tai 45. Kai sitä on väärässä...
              Last edited by Smistik; 25-04-2017, 08:24.
              ex E91 320d käsiaskilla
              ex E46 330dat
              japski
              ranu

              ex E30 316i 4d

              Comment

              • mikkod
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 5206
                • Stadi

                Originally posted by Smistik View Post
                Ihan normaalia. Itse tulee ajeltua pari viisaria alle seuraavan täyden kympin eli varmaan jotain 35, 45, 55, 65, 75, 85, 105 jne todellista. Ja aina ohi reipasta vauhtia, jos joku hitaampi maanteillä (ei taajamissa) Usein kun rajoitus tippuu tuonne taajamanopeuksiin niin olen teiden tukko... :think Monelle ylinopeus maantiellä on pahempi kun se kokonaisvauhti on kovempi. 30 alueella 50 ei tunnu kovalta. Itse taas ajattelen, että taajmissa se hidas nopeus on perustellumpaa, muun liikenteen ja kevyen liikenteen ja liittymien takia. Kotikylää kun lähestyy, niin suurin osa ajaa mutkaisella tiellä 60-70 80-alueella ja mä paukutan ohi surutta ja kun tie oikenee taajamassa ja nopeus tippuu 50 tai 40, niin ne muut tulee konttiin kiinni kun ajana 55 tai 45. Kai sitä on väärässä...
                Jotenkin tuntuu että kun oon tolla kutosella liikenteessä, niin vittu aina pitää kaikkien päästä ohi. Eilen menin pajoittamaan niin eikö joku volvo V70 tullut ihan hanuriin kiinni, mulla vauhtia siis 130 motarilla. Väistin oikealle ja Volvo ohi, ja siihen se kiire sitten loppui. Veti siinä vasemmalla 125km mun mittarin mukaan. Ei vaan voi käsittää. Ja sama on tuossa Mechelinillä JOKA VITUN AAMU. Siinä on 30-40 rajoitukset, ja jengi vetää ihan reikä päässä ja sitten vedetään siinä koulun kohdalla liinat kiinni kun on kamera.
                Helkama S3000
                Myydään kutosen alustaosia
                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                Comment

                • MarkM
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 109
                  • Kirkkonummi

                  Se on kyllä ihan käsittämätöntä miksei sitä tietyömaiden kohdalla voi hiljentää vauhtia sen rajoituksen mukaan, tai edes lähelle sitä. Eilenkin ajeltiin Turun motaria Helsingistä Turkuun päin ja siellä Espoon paikkeilla on ne pari työmaata, joissa nopeudet laskettu 50km/h niin osa vetää sitä surutta jotain 80km/h ohi. Sitten, kun työmaa loppuu ja jatkuu se normi 120km/h niin kohta samat kaverit tulee perä edellä vastaan, kun ei sitä kiirettä oikeasti ollutkaan.
                  Tesla MY LR -22
                  i3 94Ah -18
                  ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                  ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                  ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                  ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                  ex: e87 116i -05

                  Comment

                  • Smistik
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1130
                    • Kanta-Häme



                    Sarkasmia tai ei...
                    ex E91 320d käsiaskilla
                    ex E46 330dat
                    japski
                    ranu

                    ex E30 316i 4d

                    Comment

                    • Rikardo
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 715
                      • Karkkila

                      Originally posted by Smistik View Post
                      "Huomiovärein värjätty lätkä kiinnitettäisiin auton keulaan, jossa se kertoisi edelläajavalle lähestyvästä huippukuljettajasta."
                      Eikös bemareissa jo ole tuon tyyppinen?
                      ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                      ex:TitanSilber E91 330da
                      -Karkkila Connection-

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        Originally posted by MarkM View Post
                        Se on kyllä ihan käsittämätöntä miksei sitä tietyömaiden kohdalla voi hiljentää vauhtia sen rajoituksen mukaan, tai edes lähelle sitä. Eilenkin ajeltiin Turun motaria Helsingistä Turkuun päin ja siellä Espoon paikkeilla on ne pari työmaata, joissa nopeudet laskettu 50km/h niin osa vetää sitä surutta jotain 80km/h ohi. Sitten, kun työmaa loppuu ja jatkuu se normi 120km/h niin kohta samat kaverit tulee perä edellä vastaan, kun ei sitä kiirettä oikeasti ollutkaan.
                        Tätä ihmettelen itsekin usein. Samoin niitä sankareita, jotka ajavat 90km/h riippumatta onko rajoitus 80 km/h vai 100 km/h.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7180
                          • Forssa

                          Eniten ihmetyttää nopeuden humppaaminen. Monen monta munakuskia ei osaa pitää nopeutta tasaisena. Erityisesti uudehkoilla kehonliikuttimilla ajelevat. Rajoituksen ollessa pitkään sama, vauhti kuitenkn heijaa plus miinus 10km/h. Muutaman auton letkassa tästä pääsee eroon ohittamalla mutta jos letkassa useita kymmeniä autoja, kertaantuu heijausliike jonon perälle moninkertaisena.
                          Tätä ilmiötä saa todistaa kokoajan ja aina.

                          Jostain kumman syystä 80-luvun tojotat, tms. ajelee paljon tasaisemmin vaikkei edes ole vakkaria.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • Topi08
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 4468
                            • .

                            100kmh rajoitus, tulee käyttöön ohituskaista, tottakai molemmilla kaistoilla nousee nopeudet heti, miks vitussa?

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17573
                              • Turku

                              Originally posted by Topi08 View Post
                              100kmh rajoitus, tulee käyttöön ohituskaista, tottakai molemmilla kaistoilla nousee nopeudet heti, miks vitussa?
                              Tämä on perinteinen suomalainen ilmiö jo 70-80-luvulta mm. ykköstieltä ajalta ennen motaria. Surkeilla Suomi-autoilla oli aikanaan kelattava nopeutta ylämäkeen ja sisu ei anna kenenkään ohittaa. Nykyään tehot riittävät hommaan
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • tuumas
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2564
                                • Lapland, Finland

                                Originally posted by |foder| View Post
                                Eniten ihmetyttää nopeuden humppaaminen. Monen monta munakuskia ei osaa pitää nopeutta tasaisena. Erityisesti uudehkoilla kehonliikuttimilla ajelevat. Rajoituksen ollessa pitkään sama, vauhti kuitenkn heijaa plus miinus 10km/h. Muutaman auton letkassa tästä pääsee eroon ohittamalla mutta jos letkassa useita kymmeniä autoja, kertaantuu heijausliike jonon perälle moninkertaisena.
                                Tätä ilmiötä saa todistaa kokoajan ja aina.

                                Jostain kumman syystä 80-luvun tojotat, tms. ajelee paljon tasaisemmin vaikkei edes ole vakkaria.
                                Mitä helvettiä, vähän väliä suomen läpi ajavana juurikin niillä vanhoilla autoilla ja uuemmillaki tojota/mäxdä/kiia vehkeillä ne vauhdit nimenomaan humpaa??

                                Comment

                                Working...
                                X