Tuo aikaisempi linkki oli otto-moottoreille, eikä dieseleille.
kohta 8 :
OBD-järjestelmän toiminta tulee tarkastaa moottorin vikamerkkivalon (MI-valo) erusteella 1.1.2007 tai sen jälkeen ensi kertaa käyttöönotetussa dieselmoottorilla varustetussa autossa.
No tuosta lukisin itse että obd-pistoketta ei käytetä kuin vikavalon palamattomuuden selvittämiseen. Mutta vikavalon palamattomuus, jatkuva palaminen tai obd-järjestelmässä on vika tallessa --> hylky.
Se että jos tuossa tilaisuudessa ei pääse obd:lla käsiksi niin taitaa olla automaattinen hylkäyksen peruste.
kohta 8 :
OBD-järjestelmän toiminta tulee tarkastaa moottorin vikamerkkivalon (MI-valo) erusteella 1.1.2007 tai sen jälkeen ensi kertaa käyttöönotetussa dieselmoottorilla varustetussa autossa.
No tuosta lukisin itse että obd-pistoketta ei käytetä kuin vikavalon palamattomuuden selvittämiseen. Mutta vikavalon palamattomuus, jatkuva palaminen tai obd-järjestelmässä on vika tallessa --> hylky.
Se että jos tuossa tilaisuudessa ei pääse obd:lla käsiksi niin taitaa olla automaattinen hylkäyksen peruste.
Comment