Jätevedetkin voitaisiin aivan hyvin jättää käsittelemättä ja puhdistamatta, kun eihän niitä kakkoja oikeasti kukaan näe sen jälkeen kun ne on vessan vetämisen jälkeen pöntöstä kadonneet. Viemäriinhän ne poistuu, ja samalla se hulevesimaksukin voidaan lakkauttaa.
Ennen ajateltiin sentään maalaisjärjellä kun ongelmajätteet dumpattiin tynnyreissä mereen. Siellähän ne ei haittaa ketään eikä haise takapihoilla.
B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
+1
Nykybensat menee niin pienellä että keskimääräisellä ajosuoritteella ei ole paljon kannatusta kiisseliin. Eikä tarvitse miettiä näitä juttuja.
Ihan vielä ei välttämättä tarvitse miettiä, mutta ei mene montaa vuotta jos uusista puhutaan. Tuli nimittäin tilattua uusi bensiinimoottorinen auto ja siinä on jo hiukkassuodatin. Kuulemma jos ihan pelkkää kaupunkiajoa ajaa niin tulee vikavalo tauluun ja täytyy välillä käydä ajamassa maantiellä regenerointi lenkki, ihan kuin dieselilläkin. Polton tosin pitäisi onnistua hieman helpommin korkeamman pakokaasun lämpötilan ansiosta?
Jätevedetkin voitaisiin aivan hyvin jättää käsittelemättä ja puhdistamatta, kun eihän niitä kakkoja oikeasti kukaan näe sen jälkeen kun ne on vessan vetämisen jälkeen pöntöstä kadonneet. Viemäriinhän ne poistuu, ja samalla se hulevesimaksukin voidaan lakkauttaa.
Ennen ajateltiin sentään maalaisjärjellä kun ongelmajätteet dumpattiin tynnyreissä mereen. Siellähän ne ei haittaa ketään eikä haise takapihoilla.
Näkökulmiahan nämä.
niin valtamerten muovia kun on tutkittu niin ei se ole mitään eurooppalaisten muovikasseja, ne ei ikinä päädy mereen, sen sijaan intiassa ja nepalissa ja muualla härölandioissa dumpataan kuorma-autolla kaikki roskat jokiin kun nehän kuljettaa ne pois silmistä. Ja poissa silmistä, poissa mielestä.
No tää on just sitä, mistä koitin jotain järkevää kirjoittaa. Tuntuu, että tän maan "vihreällä siivellä" on palikat ihan hukassa ja kuvitellaan, että tän pallon tuhoutuminen olisi meidän ratkaisuista kiinni. En mä mikään kommari ole, mutta kyllä tää markkinatalous ajaa maailman tähän hanttiin, kun tuotot ja osingot täytyy saada maksimoitua hinnalla millä hyvänsä. Joku kaunis päivä sen jäljet vaan tulee sitten kotiovellekin ainakin jollain tapaa. Niin se vaan on, että jos tuonne ei mennä itse asiaa korjaamaan, se ei siitä koskaan tule kuntoon vain rahaa jakamalla tai kameraryhmän land cruiseria ajamalla. Ihan ekana ne ajatushautomot vois miettiä mitä tuolle tehdään, ennen kuin aletaan kurkuttamaan suomalaista takan lämmittäjää. Kaikelle on aika ja paikka ja tällä hetkellä se ei musta oo meidän autoilun päästöt tai takan lämmitys. Molemmat asiat korjaantuvat pikkuhiljaa parempaan suuntaan vaikkei tehtäisi mitään sen kummempaa. Jos nyt jotain järkevää haluttaisiin tehdä, niin alennettais sitten niiden vähäpäästöisten verotusta. Samalla voitais kyllä keksiä joku jäätävä tulli kaikelle sille kaukoidän hapatuontipaskalle, jokapäätyy roskiksen ensimmäisen käyttöviikon jälkeen riikkinäisenä.
Samalla voitais kyllä keksiä joku jäätävä tulli kaikelle sille kaukoidän hapatuontipaskalle, jokapäätyy roskiksen ensimmäisen käyttöviikon jälkeen riikkinäisenä.
Mä ehdotin tätä jo, alan nokkamies sanoi että ei voida vielä tehdä mitään koska pitää ymmärtää KOKONAISUUKSIA. Joo.
Ruotsissa panivat harmaat (roska)pussit arvonlisäverolle alkaen yksi kruunu. Lisäksi tavaran kuriiri eli esimerkiksi NordPost saa kuitata alv-laskutuksesta oman siivun. Suomi + EU kakoo ja kinkit ja intialaiset kuittaa voitot, saavat lisäksi rauhassa miettiä uusia kujeita miten hidasta, KOKONAISUUKSIA ymmärtävää virkamiestä kustaan uudestaan silmään.
Itse olen mieltä että muutos alkaa peiliin katsomalla. Ensin pitäisi laittaa oma takapiha kuntoon ennen kuin alkaa toisia sormella osoittelemaan?
Mutta täältä tulee lisää partikkeleita, oikea partikkeliJYTKY!
+1
Nykybensat menee niin pienellä että keskimääräisellä ajosuoritteella ei ole paljon kannatusta kiisseliin. Eikä tarvitse miettiä näitä juttuja.
Joo, esimerkki tältä päivältä Golfluokan bensafarkku automaatilla ja pienellä bensaturbolla. Runsas 400km ajoa Turusta lähelle Porvoota ja takaisin lähtöpisteeseen. Turku/hesamotari cruisella käytännössä 110km/h mittarinopeudella ja kehäkolmonen sitten köröttelyä ja Porvoonväylällä hetki 120-130km/h ja reissun alku ja loppupätkä muutamien kissojen osalta hitaammin.
Kulutus 5,6L/100km.
Hiukan hitaammin ajettaessa mennyt tuulesta/kuormasta/kelin kuivuuden mukaan 4,9-5,8 litralla.
Paljon saa dieselillä ajaa että oikeasti ja selkeästi kannattaa.
Laitappa siihen vakkariin kesällä 130km/h, niin sitten voidaan ihmetellä, miten 1.4L kone vie saman kuin 3.0L ja vähän enemmänkin Kaverin A3 1.4tsi imuroi melkein ysin, kun ajeltiin Helsingistä Turkuun juurikin tuota 130km/h mittarinopeutta. Noiden pikkukoneiden taloudellisuus alkaa kärsiä aika pahasti kesärajoituksilla moottoritiellä. Jos malttaa ajella vähän rauhallisemmin, niin pääsee kyllä pienellä.
Laitappa siihen vakkariin kesällä 130km/h, niin sitten voidaan ihmetellä, miten 1.4L kone vie saman kuin 3.0L ja vähän enemmänkin Kaverin A3 1.4tsi imuroi melkein ysin, kun ajeltiin Helsingistä Turkuun juurikin tuota 130km/h mittarinopeutta. Noiden pikkukoneiden taloudellisuus alkaa kärsiä aika pahasti kesärajoituksilla moottoritiellä. Jos malttaa ajella vähän rauhallisemmin, niin pääsee kyllä pienellä.
Monet kerrat kokeiltu ja 7-7,5L menee. Eipä dieselkone enää tuolla nopeudella mene viidellä litraa eli senkin kulutus nousee. Tiedän kyllä että dieselkoneisten kulutusmuutokset maltillisempia kuin bensalla.
Isona lisäetuna pidän sitä miten paljon nopeammin pikkubensa lämpenee kuin diesel ja sama koskee sitä miten alkaa pukkaamaan lämpöä ohjaamoon ja nyt en puhu VAG konsernin kylmäkaapeista. Tätä kylmää kun Suomessa riittää ja webastoja/ebereita ei oo kaikilla, ei vakiona eikä jälkiasenteisina.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Luulis, että jos tollasta 400 km siivua joutuu edes kerran kuussa ajelemaan, niin arvostais autossa jotain muutakin kuin sitä, että bensaa menee litran pari vähemmän kuin muilla.
Enkä ole yhdessäkään omassa autossani vielä joutunut palelemaan, vaikka juuri talvet onkin tullut ajettua dieselillä ja kesät bensalla. Jos auto ei lämpene, niin vika on siinä autossa, ei polttoaineessa.
Täs tuotiin vain vertailulukuja esille, ei sen kummempaa ja toiset pärjää sillä Yariksella vaikka lapinreissun ja toisille 700-sarjan bemukaan oo riittävän tasokas.
Kun kylmänä pakkasaamuna täräyttää esim sen bensan ja dieselin käyntiin ja lähtee kaupunkiruuhkassa köröttelemään, monella merkille vaan bensakoneiset pukkaa nopeammin lämpöä ohjaamoon ja samaten moottorin lämpömittari nousee nopeammin. Kyl mulle merkitys pihaltaako 2 vai 12 minuutin päästä lämpöä.
Merkeissä ja malleissa eroja, mutta yleisesti jos ei oo webasto tai vastaavaa, nokivasaroiden hyteissä saa täristä pidempään.
Mutta ei tästä mun osalta enempää, jokaisella omat kokemukset ja näkemykset ja vastauksen sen mukaisia.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment