Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Tää pallo ylikansoittuu ja hukkuu paskaan. Sitä ei pelasta mikään.
    Ei ainakaan Suomi ja sen 5 miljoonaa ihmistä.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2678
      • Tampere

      Jätevedetkin voitaisiin aivan hyvin jättää käsittelemättä ja puhdistamatta, kun eihän niitä kakkoja oikeasti kukaan näe sen jälkeen kun ne on vessan vetämisen jälkeen pöntöstä kadonneet. Viemäriinhän ne poistuu, ja samalla se hulevesimaksukin voidaan lakkauttaa.

      Ennen ajateltiin sentään maalaisjärjellä kun ongelmajätteet dumpattiin tynnyreissä mereen. Siellähän ne ei haittaa ketään eikä haise takapihoilla.

      Näkökulmiahan nämä.
      Last edited by JaniLap; 15-11-2018, 16:17.
      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4987
        • Forssa

        Originally posted by BeamR View Post
        +1
        Nykybensat menee niin pienellä että keskimääräisellä ajosuoritteella ei ole paljon kannatusta kiisseliin. Eikä tarvitse miettiä näitä juttuja.
        +2

        Mitä sitä turhia ihmettelemään. 1,4L ja 5-6l/100km.
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • j-a
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 1522
          • PohojosPohojammaa

          Originally posted by jr66 View Post
          Ongelma ratkeaa kun ajaa bensakoneella.
          Tähän ratkaisuun itsekin päädyin muutamien käyttisten mittaisen diesel-syrjähypyn jälkeen.
          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

          Ylimääräisenä tarjolla:

          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

          Comment

          • hawe
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 628
            • Pornainen

            Originally posted by jannmann View Post
            Tää pallo ylikansoittuu ja hukkuu paskaan. Sitä ei pelasta mikään.
            Ei ainakaan Suomi ja sen 5 miljoonaa ihmistä.
            100%:sti samaa mieltä

            Comment

            • N54
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2012
              • 526
              • Satakunta

              Originally posted by BeamR View Post
              +1
              Nykybensat menee niin pienellä että keskimääräisellä ajosuoritteella ei ole paljon kannatusta kiisseliin. Eikä tarvitse miettiä näitä juttuja.
              Ihan vielä ei välttämättä tarvitse miettiä, mutta ei mene montaa vuotta jos uusista puhutaan. Tuli nimittäin tilattua uusi bensiinimoottorinen auto ja siinä on jo hiukkassuodatin. Kuulemma jos ihan pelkkää kaupunkiajoa ajaa niin tulee vikavalo tauluun ja täytyy välillä käydä ajamassa maantiellä regenerointi lenkki, ihan kuin dieselilläkin. Polton tosin pitäisi onnistua hieman helpommin korkeamman pakokaasun lämpötilan ansiosta?

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15229
                • Ajamisen Iloa

                Originally posted by JaniLap View Post
                Jätevedetkin voitaisiin aivan hyvin jättää käsittelemättä ja puhdistamatta, kun eihän niitä kakkoja oikeasti kukaan näe sen jälkeen kun ne on vessan vetämisen jälkeen pöntöstä kadonneet. Viemäriinhän ne poistuu, ja samalla se hulevesimaksukin voidaan lakkauttaa.

                Ennen ajateltiin sentään maalaisjärjellä kun ongelmajätteet dumpattiin tynnyreissä mereen. Siellähän ne ei haittaa ketään eikä haise takapihoilla.

                Näkökulmiahan nämä.
                niin valtamerten muovia kun on tutkittu niin ei se ole mitään eurooppalaisten muovikasseja, ne ei ikinä päädy mereen, sen sijaan intiassa ja nepalissa ja muualla härölandioissa dumpataan kuorma-autolla kaikki roskat jokiin kun nehän kuljettaa ne pois silmistä. Ja poissa silmistä, poissa mielestä.

                Tässä kuva Philippiineiltä Manilasta:



                Tässä virtailee joki Haitissa:

                Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  Tossa saattas tehdä mieli heittää se oma jäätelötötteron roska tonne joukkoon, eikä alkaa kantaa roskiin

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    No tää on just sitä, mistä koitin jotain järkevää kirjoittaa. Tuntuu, että tän maan "vihreällä siivellä" on palikat ihan hukassa ja kuvitellaan, että tän pallon tuhoutuminen olisi meidän ratkaisuista kiinni. En mä mikään kommari ole, mutta kyllä tää markkinatalous ajaa maailman tähän hanttiin, kun tuotot ja osingot täytyy saada maksimoitua hinnalla millä hyvänsä. Joku kaunis päivä sen jäljet vaan tulee sitten kotiovellekin ainakin jollain tapaa. Niin se vaan on, että jos tuonne ei mennä itse asiaa korjaamaan, se ei siitä koskaan tule kuntoon vain rahaa jakamalla tai kameraryhmän land cruiseria ajamalla. Ihan ekana ne ajatushautomot vois miettiä mitä tuolle tehdään, ennen kuin aletaan kurkuttamaan suomalaista takan lämmittäjää. Kaikelle on aika ja paikka ja tällä hetkellä se ei musta oo meidän autoilun päästöt tai takan lämmitys. Molemmat asiat korjaantuvat pikkuhiljaa parempaan suuntaan vaikkei tehtäisi mitään sen kummempaa. Jos nyt jotain järkevää haluttaisiin tehdä, niin alennettais sitten niiden vähäpäästöisten verotusta. Samalla voitais kyllä keksiä joku jäätävä tulli kaikelle sille kaukoidän hapatuontipaskalle, jokapäätyy roskiksen ensimmäisen käyttöviikon jälkeen riikkinäisenä.
                    Last edited by Juppe; 15-11-2018, 22:59.

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Aika ootee:
                      Originally posted by Juppe View Post
                      Samalla voitais kyllä keksiä joku jäätävä tulli kaikelle sille kaukoidän hapatuontipaskalle, jokapäätyy roskiksen ensimmäisen käyttöviikon jälkeen riikkinäisenä.
                      Mä ehdotin tätä jo, alan nokkamies sanoi että ei voida vielä tehdä mitään koska pitää ymmärtää KOKONAISUUKSIA. Joo.

                      Ruotsissa panivat harmaat (roska)pussit arvonlisäverolle alkaen yksi kruunu. Lisäksi tavaran kuriiri eli esimerkiksi NordPost saa kuitata alv-laskutuksesta oman siivun. Suomi + EU kakoo ja kinkit ja intialaiset kuittaa voitot, saavat lisäksi rauhassa miettiä uusia kujeita miten hidasta, KOKONAISUUKSIA ymmärtävää virkamiestä kustaan uudestaan silmään.

                      Itse olen mieltä että muutos alkaa peiliin katsomalla. Ensin pitäisi laittaa oma takapiha kuntoon ennen kuin alkaa toisia sormella osoittelemaan?

                      Mutta täältä tulee lisää partikkeleita, oikea partikkeliJYTKY!

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3517
                        • Raisio

                        Originally posted by BeamR View Post
                        +1
                        Nykybensat menee niin pienellä että keskimääräisellä ajosuoritteella ei ole paljon kannatusta kiisseliin. Eikä tarvitse miettiä näitä juttuja.
                        Joo, esimerkki tältä päivältä Golfluokan bensafarkku automaatilla ja pienellä bensaturbolla. Runsas 400km ajoa Turusta lähelle Porvoota ja takaisin lähtöpisteeseen. Turku/hesamotari cruisella käytännössä 110km/h mittarinopeudella ja kehäkolmonen sitten köröttelyä ja Porvoonväylällä hetki 120-130km/h ja reissun alku ja loppupätkä muutamien kissojen osalta hitaammin.

                        Kulutus 5,6L/100km.

                        Hiukan hitaammin ajettaessa mennyt tuulesta/kuormasta/kelin kuivuuden mukaan 4,9-5,8 litralla.

                        Paljon saa dieselillä ajaa että oikeasti ja selkeästi kannattaa.
                        Last edited by ritariässä; 15-11-2018, 23:52.
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          Laitappa siihen vakkariin kesällä 130km/h, niin sitten voidaan ihmetellä, miten 1.4L kone vie saman kuin 3.0L ja vähän enemmänkin Kaverin A3 1.4tsi imuroi melkein ysin, kun ajeltiin Helsingistä Turkuun juurikin tuota 130km/h mittarinopeutta. Noiden pikkukoneiden taloudellisuus alkaa kärsiä aika pahasti kesärajoituksilla moottoritiellä. Jos malttaa ajella vähän rauhallisemmin, niin pääsee kyllä pienellä.

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3517
                            • Raisio

                            Originally posted by Juppe View Post
                            Laitappa siihen vakkariin kesällä 130km/h, niin sitten voidaan ihmetellä, miten 1.4L kone vie saman kuin 3.0L ja vähän enemmänkin Kaverin A3 1.4tsi imuroi melkein ysin, kun ajeltiin Helsingistä Turkuun juurikin tuota 130km/h mittarinopeutta. Noiden pikkukoneiden taloudellisuus alkaa kärsiä aika pahasti kesärajoituksilla moottoritiellä. Jos malttaa ajella vähän rauhallisemmin, niin pääsee kyllä pienellä.
                            Monet kerrat kokeiltu ja 7-7,5L menee. Eipä dieselkone enää tuolla nopeudella mene viidellä litraa eli senkin kulutus nousee. Tiedän kyllä että dieselkoneisten kulutusmuutokset maltillisempia kuin bensalla.

                            Isona lisäetuna pidän sitä miten paljon nopeammin pikkubensa lämpenee kuin diesel ja sama koskee sitä miten alkaa pukkaamaan lämpöä ohjaamoon ja nyt en puhu VAG konsernin kylmäkaapeista. Tätä kylmää kun Suomessa riittää ja webastoja/ebereita ei oo kaikilla, ei vakiona eikä jälkiasenteisina.
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • Bullitt
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 2786
                              • Turku

                              Luulis, että jos tollasta 400 km siivua joutuu edes kerran kuussa ajelemaan, niin arvostais autossa jotain muutakin kuin sitä, että bensaa menee litran pari vähemmän kuin muilla.

                              Enkä ole yhdessäkään omassa autossani vielä joutunut palelemaan, vaikka juuri talvet onkin tullut ajettua dieselillä ja kesät bensalla. Jos auto ei lämpene, niin vika on siinä autossa, ei polttoaineessa.


                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3517
                                • Raisio

                                Täs tuotiin vain vertailulukuja esille, ei sen kummempaa ja toiset pärjää sillä Yariksella vaikka lapinreissun ja toisille 700-sarjan bemukaan oo riittävän tasokas.

                                Kun kylmänä pakkasaamuna täräyttää esim sen bensan ja dieselin käyntiin ja lähtee kaupunkiruuhkassa köröttelemään, monella merkille vaan bensakoneiset pukkaa nopeammin lämpöä ohjaamoon ja samaten moottorin lämpömittari nousee nopeammin. Kyl mulle merkitys pihaltaako 2 vai 12 minuutin päästä lämpöä.

                                Merkeissä ja malleissa eroja, mutta yleisesti jos ei oo webasto tai vastaavaa, nokivasaroiden hyteissä saa täristä pidempään.

                                Mutta ei tästä mun osalta enempää, jokaisella omat kokemukset ja näkemykset ja vastauksen sen mukaisia.
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎