Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4987
    • Forssa



    Kyllä nämä kiellot pikkuhiljaa laajenevat ja tuskin menee kauaa niin nähdään jo meilläkin. Brysselissä aletaan hieman painostaa niin ei se muuta tarvitse. Itse en näe dieselillä tulevaisuutta.
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7513
      • Kotona

      Originally posted by mikae34 View Post
      Itse en näe dieselillä tulevaisuutta.
      Onneksi ei ole koskaan diesel-autoa ollutkaan ja näillä viime aikojen tiedoilla ei tule kyllä olemaankaan
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      -

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by mikae34 View Post
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset...5-3e78948fa362

        Kyllä nämä kiellot pikkuhiljaa laajenevat ja tuskin menee kauaa niin nähdään jo meilläkin. Brysselissä aletaan hieman painostaa niin ei se muuta tarvitse. Itse en näe dieselillä tulevaisuutta.
        Ilman muuta Suomeen pitää saada diesel täyskielto ensimmäisenä euroopassa. Koskien myös raskasta kalustoa. Eiköhän meidän vihreät ja bernerit saa sen hoidettua.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4987
          • Forssa

          Originally posted by jannmann View Post
          Ilman muuta Suomeen pitää saada diesel täyskielto ensimmäisenä euroopassa. Koskien myös raskasta kalustoa. Eiköhän meidän vihreät ja bernerit saa sen hoidettua.
          Se on oikeastaan melko selvääkin, että sen painostuksen pitää alkaa, koska Ranska ja Saksa ovat jo tehneet kieltojaan ja nytkin Ranskassa kansalaiset järjestävät mielenosoituksia polttoaineiden ja dieselveron hinnannousujen takia. Kaksi EU:n mahtimaata tuskin pitkään enää odottavat.

          Ennen eduskuntavaaleja siitä ei vielä uskalleta puhua mutta aivan varmasti on seuraavan hallituksen agendalla.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            isku vain vanhoille dieseleille (Saksassa)

            Originally posted by mikae34 View Post
            https://www.iltalehti.fi/autouutiset...5-3e78948fa362

            Kyllä nämä kiellot pikkuhiljaa laajenevat ja tuskin menee kauaa niin nähdään jo meilläkin. Brysselissä aletaan hieman painostaa niin ei se muuta tarvitse. Itse en näe dieselillä tulevaisuutta.
            Diesel on saanut uuden kovan iskun Saksassa, jossa hallinto-oikeus laajensi vanhojen dieselautojen ajokieltoa ensimmäistä kertaa myös moottoriteille.

            Kielto koskee ainakin aluksi vain vanhempia dieseleitä, mutta ei uudempia EU5- ja EU6-päästötason autoja.

            EU6-luokitus tuli käyttöön vuonna 2014 ja EU5 vuonna 2009 eli useimpia 2010-luvun dieseleitä ajokielto ei vielä koske kyseisellä moottoritiellä, mutta syksyksi on jo ennusteltu tiukempia rajoituksia.

            MUTTA
            Autojen päästönormien kehitys osoittaa, kuinka marginaalinen automarkkina arktinen Suomi on suurten autonvalmistajien näkökulmasta.

            Uusimmat ja tiukimmat eli Euro 6 normin täyttävät dieselmoottorit ovat muuten hienoja laitteita, mutta suomalaisen käyttäjän kannalta niissä on yksi todella iso puute. Auton moottorin esilämmitys ei ole usein enää mahdollista sen enempää sähköisillä letkulämmittimillä kuin polttoainetoimisilla lisälämmittimillä.

            Tämä koskee ainakin Mercedeksen, BMW:n ja osaa Volkswagen-konsernin uusimpia Euro 6 -autojen moottoreita.

            EDIT. Suomeen tulee käytettyä dieselkalustoa aika reippaalla kädellä mutta on se vähän noloa... jos ei Euroopan matka enää onnistu jos on ajokielto Autobahnilla... Marginaalinen markkina-alue taas mielestäni tarkoittaa sitä että meillä mennään samaan suuntaan kuin muualla, isoissa maissa. Ts. erityisiä suomimalleja ei markkinoille tule, liekö koskaan oikeasti tullutkaan pl pohjolavarustus, mikä lie joskus oli ei jaksa muistaa.
            Last edited by nullzwei; 16-11-2018, 21:04.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City



              Tiedä miten pitää paikkaansa, mutta tuskin ihan metsässä toi ukkeli on.
              Ymmärrän että ongelma on todellinen euroopan suurkaupungeissa, mutta kuten toi ukkeli sanoo, ei täällä Suomessa.
              Eikä se sellaiseksi edes muutu kun autokanta uudistuu tasaisesti kuitenkin.
              Last edited by jannmann; 16-11-2018, 21:33. Reason: typo
              Aprilia RSV4

              Comment

              • JNIJNI
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1483

                2014 ostin ensimmäisen diesel-autoni, jonka sitten 2017 keväällä myin pois. Jo tuolloin myyntihetkellä olin tyytyväinen, että "pääsimpäs dieselistä eroon"

                Ja koko ajan jännemmäksi käyvät nämä diesel-keskustelut. Onneksi meikäläisen yksilönä ei tarvitse olla huolehtimassa omalta osalta
                G21 LCI 330e xDrive 2022
                E93 M3

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  Originally posted by JNIJNI View Post
                  Ja koko ajan jännemmäksi käyvät nämä diesel-keskustelut.
                  Niin käy.

                  Euroopan autonvalmistajien yhdistys (ACEA) kertoo verkkosivuillaan, että uusimman sukupolven dieselit aiheuttavat vain vähän päästöjä liikenteessä. Tulokset mitattiin todellisissa ajo-olosuhteissa useiden maiden viranomaisten hyväksymien testien perusteella.

                  Yhdistyksen laskelmien mukaan Euroopan markkinoille tuotiin vuoden aikana noin 270 uusimmalla Euro 6D-TEMP -tekniikalla varustettua dieselautoa. Nyt julkaistut tiedot osoittavat, että kaikkien näiden autojen typen oksidien päästöt jäivät selvästi alle raja-arvojen todellisissa ajo-olosuhteissa suoritetuissa testeissä.

                  Testeissä koeajettiin kaikki syyskuun 2017 jälkeen markkinoille tulleet automallit.

                  ACEA:

                  What is more, already today most of these vehicles show results that are below the stricter NOx threshold that will be mandatory from January 2020.

                  Comment

                  • arben
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1120
                    • suomi

                    Joo kyllä itsekin hiukan mietityttää mitä tässä tulee kaikkien lööppien aiheuttamia kaaoksia

                    Voisi kuvitella että ainakaan nyt ei diiselit tee kauppaansa..koskenee myös euro6 dieselin hinnan vuoksi..

                    Ulkomaan autokauppaa seurannyt jonkin verran,ei tosiaan diesel käyne saksassakaan kaupaksi jos merkkiliike tiputtaa 2300€ hintaa ..kyseessä euro6 kärry.

                    Ruottissa ne on saanyt älynväläyksen että suomalaiset maksaa kovempaakin hintaa,hyvänä esimerkkinä riddermarkbil..yhdestä 220d hinta pompsahtanut 4000€ ylöspäin..no nyt se ei kyl kelpaa kenellekkään.

                    Toki ei kaikki näin toimi,oikeestaan varmaan hyvin pieni osa mutta seuraako muut perässä..

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Mikä uskoasi horjuttaa tässä asiassa?
                      Tarkennatko, kiitos? Minulla EI ole lapsenuskoa.
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2678
                        • Tampere

                        Originally posted by Laku View Post
                        Tarkennatko, kiitos? Minulla EI ole lapsenuskoa.
                        Näin päättelin jo edellisestä viestistäsi, ja uskosi hylkäämiseksi sinulla on varmaan ollut (itsellesi) riittävät perusteet? Ihan vilpittömän rakentavassa mielessä kysyn että maksutko sitten eivät edistä ympäristöstä huolehtimista? Mistä se sitten kustannetaan ellei yhteisesti kannettavista veroista ja maksuista, kun vaatimusten nousun myötä kulutkin kasvavat?

                        Ja pahoittelut kaikille off-topicia.
                        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by nullzwei View Post
                          Niin käy.

                          Euroopan autonvalmistajien yhdistys (ACEA) kertoo verkkosivuillaan, että uusimman sukupolven dieselit aiheuttavat vain vähän päästöjä liikenteessä. Tulokset mitattiin todellisissa ajo-olosuhteissa useiden maiden viranomaisten hyväksymien testien perusteella.

                          Yhdistyksen laskelmien mukaan Euroopan markkinoille tuotiin vuoden aikana noin 270 uusimmalla Euro 6D-TEMP -tekniikalla varustettua dieselautoa. Nyt julkaistut tiedot osoittavat, että kaikkien näiden autojen typen oksidien päästöt jäivät selvästi alle raja-arvojen todellisissa ajo-olosuhteissa suoritetuissa testeissä.

                          Testeissä koeajettiin kaikki syyskuun 2017 jälkeen markkinoille tulleet automallit.

                          ACEA:

                          What is more, already today most of these vehicles show results that are below the stricter NOx threshold that will be mandatory from January 2020.
                          https://www.acea.be/uploads/press_re...018.pdf#page=9
                          Uutena varmaan näin, mutta kun näille tulee vähän ikää, niin ollaan melko innokkaasti poistamassa nuo päästöjä vähentävät laitteet. Raskaasta kalustosta tuntuu olevan sama meininki. En tiedä miten vaikka saksassa, mutta ainakin täällä susirajalla autojen omistajat on heti poistamassa DPF kun viallisen termarin takia tulee siitä ensimmäinen vikakoodi. Samoin jos DPF vastapaineanturista tulee vikakoodia, niin heti ensimmäinen rektio on, että no se DPF pitää poistaa, vaikka anturi monesti maksaa vain kymmenesosan siitä mitä DPF poisto.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Tänään juuri lenkillä tuli tämäkin asia taas mieleen, kun joku vanha hinausauton paska pukkas noet taivalle aivan vieressä. Kun ne päästöt ovat nyt niin tärkeä juttu, niin miks ei ohjattaisi sitä sakkia tuohon kiristyvän verotuksen piiriin, joka sitä paskaa eniten taivalle pukkaa. Ai niin mut eihän se käy. Se olisi pois yritystoiminnan tuloksesta ja mikään uudistushan ei saa tietenkään osua muualle kuin normaalin veronmaksajan lompsaan, muuten alkaa kauhea parku. Tuon veronpoistonhan vois silleen ohjata suoraan hintoihin, että raskas likenne saisi vähentää urean kokonaisuudessaan verotuksessa ja nafta maksaisi kaikille saman. Jo lähtis ne todelliset päästöt aiheuttavat vanhat paskat pois tieltä. Raskaanliikenteen ureaan vaan furfurointiaine (sama kuin pö:ssä) sekaan, niin voisi siten antaa henkilöautoilijoille penaltyä, jos ajavat "ilmaisella" urealla.

                            Mikään ei kuitenkaan lopulta käy koska eihän tässä todellisuudessa haluta mitään merkittävää muutosta tehdä. Halutaan vain lisää kilmuja kassaan. Ympäristöasiat ovat siihen vain hyvä keppihevonen.
                            Last edited by Juppe; 18-11-2018, 17:16.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Juppe View Post
                              Tänään juuri lenkillä tuli tämäkin asia taas mieleen, kun joku vanha hinausauton paska pukkas noet taivalle aivan vieressä. Kun ne päästöt ovat nyt niin tärkeä juttu, niin miks ei ohjattaisi sitä sakkia tuohon kiristyvän verotuksen piiriin, joka sitä paskaa eniten taivalle pukkaa. Ai niin mut eihän se käy. Se olisi pois yritystoiminnan tuloksesta ja mikään uudistushan ei saa tietenkään osua muualle kuin normaalin veronmaksajan lompsaan, muuten alkaa kauhea parku. Tuon veronpoistonhan vois silleen ohjata suoraan hintoihin, että raskas likenne saisi vähentää urean kokonaisuudessaan verotuksessa ja nafta maksaisi kaikille saman. Jo lähtis ne todelliset päästöt aiheuttavat vanhat paskat pois tieltä. Raskaanliikenteen ureaan vaan furfurointiaine (sama kuin pö:ssä) sekaan, niin voisi siten antaa henkilöautoilijoille penaltyä, jos ajavat "ilmaisella" urealla.

                              Mikään ei kuitenkaan lopulta käy koska eihän tässä todellisuudessa haluta mitään merkittävää muutosta tehdä. Halutaan vain lisää kilmuja kassaan. Ympäristöasiat ovat siihen vain hyvä keppihevonen.
                              Juu, ei tunnu ympäristö oikeasti kiinnostavan päättäjiä. Ainoastaan sillä rahastaminen.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

                                Suomen liikenteen päästöt yksityisautoilun osalta on maailman laajuisesti sitäluokkaa että vaikka lopetettaisiin autoilu kokonaan niin sillä ei maailma pelastu.
                                Aika ontuvaa on tuo veroperustainen päästöohjaus. Intressit tuntuu olevan kovin muualla kuin päästöjen tasolla.

                                Itse ajelen työkseni euro 6 moottorisella raskaalla kalustolla ja sieltä ei kyllä putkesta oikein mitään tule. Pakoputken pää on edelleen samanvärinen sisältä kuin uutenakin. Saas nähdä miten toimii kun pakkaset tulee. Vikatilassa kuulemma nopeustippuu sitten luokkaa 30km/h että käytännössä sitten mennään kai hinaamalla pajalle jos vikatila iskee keskellä ei mitään päälle. Siinä varmaan syy miksi noista monet haluaa eroon.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎