Kyllä nämä kiellot pikkuhiljaa laajenevat ja tuskin menee kauaa niin nähdään jo meilläkin. Brysselissä aletaan hieman painostaa niin ei se muuta tarvitse. Itse en näe dieselillä tulevaisuutta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?
Collapse
X
-
Originally posted by mikae34 View PostItse en näe dieselillä tulevaisuutta.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View Posthttps://www.iltalehti.fi/autouutiset...5-3e78948fa362
Kyllä nämä kiellot pikkuhiljaa laajenevat ja tuskin menee kauaa niin nähdään jo meilläkin. Brysselissä aletaan hieman painostaa niin ei se muuta tarvitse. Itse en näe dieselillä tulevaisuutta.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostIlman muuta Suomeen pitää saada diesel täyskielto ensimmäisenä euroopassa. Koskien myös raskasta kalustoa. Eiköhän meidän vihreät ja bernerit saa sen hoidettua.
Ennen eduskuntavaaleja siitä ei vielä uskalleta puhua mutta aivan varmasti on seuraavan hallituksen agendalla.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
isku vain vanhoille dieseleille (Saksassa)
Originally posted by mikae34 View Posthttps://www.iltalehti.fi/autouutiset...5-3e78948fa362
Kyllä nämä kiellot pikkuhiljaa laajenevat ja tuskin menee kauaa niin nähdään jo meilläkin. Brysselissä aletaan hieman painostaa niin ei se muuta tarvitse. Itse en näe dieselillä tulevaisuutta.
Kielto koskee ainakin aluksi vain vanhempia dieseleitä, mutta ei uudempia EU5- ja EU6-päästötason autoja.
EU6-luokitus tuli käyttöön vuonna 2014 ja EU5 vuonna 2009 eli useimpia 2010-luvun dieseleitä ajokielto ei vielä koske kyseisellä moottoritiellä, mutta syksyksi on jo ennusteltu tiukempia rajoituksia.
MUTTA
Autojen päästönormien kehitys osoittaa, kuinka marginaalinen automarkkina arktinen Suomi on suurten autonvalmistajien näkökulmasta.
Uusimmat ja tiukimmat eli Euro 6 normin täyttävät dieselmoottorit ovat muuten hienoja laitteita, mutta suomalaisen käyttäjän kannalta niissä on yksi todella iso puute. Auton moottorin esilämmitys ei ole usein enää mahdollista sen enempää sähköisillä letkulämmittimillä kuin polttoainetoimisilla lisälämmittimillä.
Tämä koskee ainakin Mercedeksen, BMW:n ja osaa Volkswagen-konsernin uusimpia Euro 6 -autojen moottoreita.
EDIT. Suomeen tulee käytettyä dieselkalustoa aika reippaalla kädellä mutta on se vähän noloa... jos ei Euroopan matka enää onnistu jos on ajokielto Autobahnilla... Marginaalinen markkina-alue taas mielestäni tarkoittaa sitä että meillä mennään samaan suuntaan kuin muualla, isoissa maissa. Ts. erityisiä suomimalleja ei markkinoille tule, liekö koskaan oikeasti tullutkaan pl pohjolavarustus, mikä lie joskus oli ei jaksa muistaa.Last edited by nullzwei; 16-11-2018, 21:04.
Comment
-
-
2014 ostin ensimmäisen diesel-autoni, jonka sitten 2017 keväällä myin pois. Jo tuolloin myyntihetkellä olin tyytyväinen, että "pääsimpäs dieselistä eroon"
Ja koko ajan jännemmäksi käyvät nämä diesel-keskustelut. Onneksi meikäläisen yksilönä ei tarvitse olla huolehtimassa omalta osaltaG21 LCI 330e xDrive 2022
E93 M3
Comment
-
-
Originally posted by JNIJNI View PostJa koko ajan jännemmäksi käyvät nämä diesel-keskustelut.
Euroopan autonvalmistajien yhdistys (ACEA) kertoo verkkosivuillaan, että uusimman sukupolven dieselit aiheuttavat vain vähän päästöjä liikenteessä. Tulokset mitattiin todellisissa ajo-olosuhteissa useiden maiden viranomaisten hyväksymien testien perusteella.
Yhdistyksen laskelmien mukaan Euroopan markkinoille tuotiin vuoden aikana noin 270 uusimmalla Euro 6D-TEMP -tekniikalla varustettua dieselautoa. Nyt julkaistut tiedot osoittavat, että kaikkien näiden autojen typen oksidien päästöt jäivät selvästi alle raja-arvojen todellisissa ajo-olosuhteissa suoritetuissa testeissä.
Testeissä koeajettiin kaikki syyskuun 2017 jälkeen markkinoille tulleet automallit.
ACEA:
What is more, already today most of these vehicles show results that are below the stricter NOx threshold that will be mandatory from January 2020.
Comment
-
-
Joo kyllä itsekin hiukan mietityttää mitä tässä tulee kaikkien lööppien aiheuttamia kaaoksia
Voisi kuvitella että ainakaan nyt ei diiselit tee kauppaansa..koskenee myös euro6 dieselin hinnan vuoksi..
Ulkomaan autokauppaa seurannyt jonkin verran,ei tosiaan diesel käyne saksassakaan kaupaksi jos merkkiliike tiputtaa 2300€ hintaa ..kyseessä euro6 kärry.
Ruottissa ne on saanyt älynväläyksen että suomalaiset maksaa kovempaakin hintaa,hyvänä esimerkkinä riddermarkbil..yhdestä 220d hinta pompsahtanut 4000€ ylöspäin..no nyt se ei kyl kelpaa kenellekkään.
Toki ei kaikki näin toimi,oikeestaan varmaan hyvin pieni osa mutta seuraako muut perässä..
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMikä uskoasi horjuttaa tässä asiassa?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTarkennatko, kiitos? Minulla EI ole lapsenuskoa.
Ja pahoittelut kaikille off-topicia.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostNiin käy.
Euroopan autonvalmistajien yhdistys (ACEA) kertoo verkkosivuillaan, että uusimman sukupolven dieselit aiheuttavat vain vähän päästöjä liikenteessä. Tulokset mitattiin todellisissa ajo-olosuhteissa useiden maiden viranomaisten hyväksymien testien perusteella.
Yhdistyksen laskelmien mukaan Euroopan markkinoille tuotiin vuoden aikana noin 270 uusimmalla Euro 6D-TEMP -tekniikalla varustettua dieselautoa. Nyt julkaistut tiedot osoittavat, että kaikkien näiden autojen typen oksidien päästöt jäivät selvästi alle raja-arvojen todellisissa ajo-olosuhteissa suoritetuissa testeissä.
Testeissä koeajettiin kaikki syyskuun 2017 jälkeen markkinoille tulleet automallit.
ACEA:
What is more, already today most of these vehicles show results that are below the stricter NOx threshold that will be mandatory from January 2020.
https://www.acea.be/uploads/press_re...018.pdf#page=9e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tänään juuri lenkillä tuli tämäkin asia taas mieleen, kun joku vanha hinausauton paska pukkas noet taivalle aivan vieressä. Kun ne päästöt ovat nyt niin tärkeä juttu, niin miks ei ohjattaisi sitä sakkia tuohon kiristyvän verotuksen piiriin, joka sitä paskaa eniten taivalle pukkaa. Ai niin mut eihän se käy. Se olisi pois yritystoiminnan tuloksesta ja mikään uudistushan ei saa tietenkään osua muualle kuin normaalin veronmaksajan lompsaan, muuten alkaa kauhea parku. Tuon veronpoistonhan vois silleen ohjata suoraan hintoihin, että raskas likenne saisi vähentää urean kokonaisuudessaan verotuksessa ja nafta maksaisi kaikille saman. Jo lähtis ne todelliset päästöt aiheuttavat vanhat paskat pois tieltä. Raskaanliikenteen ureaan vaan furfurointiaine (sama kuin pö:ssä) sekaan, niin voisi siten antaa henkilöautoilijoille penaltyä, jos ajavat "ilmaisella" urealla.
Mikään ei kuitenkaan lopulta käy koska eihän tässä todellisuudessa haluta mitään merkittävää muutosta tehdä. Halutaan vain lisää kilmuja kassaan. Ympäristöasiat ovat siihen vain hyvä keppihevonen.Last edited by Juppe; 18-11-2018, 17:16.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTänään juuri lenkillä tuli tämäkin asia taas mieleen, kun joku vanha hinausauton paska pukkas noet taivalle aivan vieressä. Kun ne päästöt ovat nyt niin tärkeä juttu, niin miks ei ohjattaisi sitä sakkia tuohon kiristyvän verotuksen piiriin, joka sitä paskaa eniten taivalle pukkaa. Ai niin mut eihän se käy. Se olisi pois yritystoiminnan tuloksesta ja mikään uudistushan ei saa tietenkään osua muualle kuin normaalin veronmaksajan lompsaan, muuten alkaa kauhea parku. Tuon veronpoistonhan vois silleen ohjata suoraan hintoihin, että raskas likenne saisi vähentää urean kokonaisuudessaan verotuksessa ja nafta maksaisi kaikille saman. Jo lähtis ne todelliset päästöt aiheuttavat vanhat paskat pois tieltä. Raskaanliikenteen ureaan vaan furfurointiaine (sama kuin pö:ssä) sekaan, niin voisi siten antaa henkilöautoilijoille penaltyä, jos ajavat "ilmaisella" urealla.
Mikään ei kuitenkaan lopulta käy koska eihän tässä todellisuudessa haluta mitään merkittävää muutosta tehdä. Halutaan vain lisää kilmuja kassaan. Ympäristöasiat ovat siihen vain hyvä keppihevonen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Suomen liikenteen päästöt yksityisautoilun osalta on maailman laajuisesti sitäluokkaa että vaikka lopetettaisiin autoilu kokonaan niin sillä ei maailma pelastu.
Aika ontuvaa on tuo veroperustainen päästöohjaus. Intressit tuntuu olevan kovin muualla kuin päästöjen tasolla.
Itse ajelen työkseni euro 6 moottorisella raskaalla kalustolla ja sieltä ei kyllä putkesta oikein mitään tule. Pakoputken pää on edelleen samanvärinen sisältä kuin uutenakin. Saas nähdä miten toimii kun pakkaset tulee. Vikatilassa kuulemma nopeustippuu sitten luokkaa 30km/h että käytännössä sitten mennään kai hinaamalla pajalle jos vikatila iskee keskellä ei mitään päälle. Siinä varmaan syy miksi noista monet haluaa eroon.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment