Originally posted by -TPI-
View Post
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei ollut päässyt onneksi purkautumaan, ongelma korjaantui lopulta niinkin simppelisti, että tutkiessani vetaria pyörittelin sitä useampia kierroksia eri suuntiin ja yhtäkkiä loksahti nivelestä juuri sen tarvittavan 1-2cm sisäänpäin. Aiemmin kun olin pyöritellyt vaan suunnilleen kierroksen kerrallaan...
-
Näin juuri. Oli muuten mielenkiintoista etsiä E38 L7:n oem jousiaOriginally posted by Heguli 31 View PostMutua: Olisiko niin,että jouset tulee tilaukseen juuri vin koodilla. Ei erillistä varaosa numeroa. Eli jouseen vaikuttaa auton varustetaso. Joka siis määrittää tilattavan jousen kantavuuden.
Lopulta marmorilla se setvittiin varustelistan perusteella.
Leave a comment:
-
Originally posted by |foder| View PostKaveri neliveto e61 ei löydy jouselle osanumeroa oikein mistään.
Osaisikos joku kertoa mistä saisi osanumeron?
Vin loppu: CN02574
Kävi niin hassusti että ajosta jousi poikki. Jousi valahti alalutasen ohi alas. Ehti syömään renkaan kyljen liki puhki. Auto makaa pohjaanlyöntikumin varassa.
E: sanomattakin basic juttu mutta etujousesta kyse. Perähän onkin pussien päällä.
Multa löytyis ylimääräinen etujousi jonka saa hakea nimellistä korvausta vastaan. Tämä 530xdA ja 150tkm ajetusta. :think kävi meinaan aikanaam just samalla tavalla itsellekin.Last edited by E39Fin; 01-02-2018, 08:41.
Leave a comment:
-
Mutua: Olisiko niin,että jouset tulee tilaukseen juuri vin koodilla. Ei erillistä varaosa numeroa. Eli jouseen vaikuttaa auton varustetaso. Joka siis määrittää tilattavan jousen kantavuuden.Originally posted by |foder| View PostKaveri neliveto e61 ei löydy jouselle osanumeroa oikein mistään.
Osaisikos joku kertoa mistä saisi osanumeron?
Vin loppu: CN02574
Kävi niin hassusti että ajosta jousi poikki. Jousi valahti alalutasen ohi alas. Ehti syömään renkaan kyljen liki puhki. Auto makaa pohjaanlyöntikumin varassa.
E: sanomattakin basic juttu mutta etujousesta kyse. Perähän onkin pussien päällä.
Leave a comment:
-
Kaveri neliveto e61 ei löydy jouselle osanumeroa oikein mistään.
Osaisikos joku kertoa mistä saisi osanumeron?
Vin loppu: CN02574
Kävi niin hassusti että ajosta jousi poikki. Jousi valahti alalutasen ohi alas. Ehti syömään renkaan kyljen liki puhki. Auto makaa pohjaanlyöntikumin varassa.
E: sanomattakin basic juttu mutta etujousesta kyse. Perähän onkin pussien päällä.
Leave a comment:
-
Eihän vetari ole päässyt purkautumaan? Jos vetaria vetää liikaa, sisäpään murroksesta kuulat lähtee helposti paikoiltaan, kun ne pääsee vapaasti purkaantumaan.Originally posted by Hexodus View PostEi ole nyt bemarin alusta kyseessä, mutta suht samaa rautaahan nuo tuppaavat olemaan.
Eli rupesin vaihtamaan isäukon MK3 focukseen eteen alapalloniveltä "vartin homma"-asenteella (vaikka useinhan noiden alustojen kanssa joutuu taistelemaan tuntikaupalla). Kaikki sujui alkuun nätisti: alapallo irti, alatukivarsi irti, alapallon niittien porailu pylväsporalla (oli vielä tehdasosa), uusi alapallo kiinni pulteilla.
Sitten alkoikin hankaluudet: takaisinpäin asentaessa saan laitettua joko alapallon olka-akseliin TAI alatukivarren pitkittäisen pultin (lähimpänä keulaa) kohdilleen. Tuntuu että tarvis 1-2cm pelivaraa sisäänpäin, että saisi molemmat nätisti paikalleen, mutta vetari hannaa vastaan, ulospäin se kyllä joustaa nivelestään. Meinaa ymmärrys loppua kesken, kun tukivarsi tuli vanhalla alapallolla niin nätisti irti eikä kanittanut mistään kohtaa vastaan. Pultitkin sai avaamisen jälkeen käsin pyöriteltyä pois. :think Mistä ihmeestä moinen tilanpuute on voinut syntyä uuden alapallon kanssa?
On kokeiltu tunkata iskaria sisäänpäin ym. Seuraavaksi tuli mieleen, että auttaako jos vetarin irrottaa navasta? Luulisi vaan että yhtä vänkääminen siinä olisi sitten pujottaa takaisin paikoilleen. Toinen mikä tuli mieleen on, että irrottaa iskarin alapään olka-akselista, ja saa näin vaihdettua sitä ahdistavaa kohtaa ylöspäin ja hieman lisää pelivaraa? Oli miten oli, en haluaisi jättää tuonne ylipäätään minkäänlaista ylimääräistä jännitystä osien välille, porsii sitten vielä iskari tms.
Leave a comment:
-
Ei ole nyt bemarin alusta kyseessä, mutta suht samaa rautaahan nuo tuppaavat olemaan.
Eli rupesin vaihtamaan isäukon MK3 focukseen eteen alapalloniveltä "vartin homma"-asenteella (vaikka useinhan noiden alustojen kanssa joutuu taistelemaan tuntikaupalla). Kaikki sujui alkuun nätisti: alapallo irti, alatukivarsi irti, alapallon niittien porailu pylväsporalla (oli vielä tehdasosa), uusi alapallo kiinni pulteilla.
Sitten alkoikin hankaluudet: takaisinpäin asentaessa saan laitettua joko alapallon olka-akseliin TAI alatukivarren pitkittäisen pultin (lähimpänä keulaa) kohdilleen. Tuntuu että tarvis 1-2cm pelivaraa sisäänpäin, että saisi molemmat nätisti paikalleen, mutta vetari hannaa vastaan, ulospäin se kyllä joustaa nivelestään. Meinaa ymmärrys loppua kesken, kun tukivarsi tuli vanhalla alapallolla niin nätisti irti eikä kanittanut mistään kohtaa vastaan. Pultitkin sai avaamisen jälkeen käsin pyöriteltyä pois. :think Mistä ihmeestä moinen tilanpuute on voinut syntyä uuden alapallon kanssa?
On kokeiltu tunkata iskaria sisäänpäin ym. Seuraavaksi tuli mieleen, että auttaako jos vetarin irrottaa navasta? Luulisi vaan että yhtä vänkääminen siinä olisi sitten pujottaa takaisin paikoilleen. Toinen mikä tuli mieleen on, että irrottaa iskarin alapään olka-akselista, ja saa näin vaihdettua sitä ahdistavaa kohtaa ylöspäin ja hieman lisää pelivaraa? Oli miten oli, en haluaisi jättää tuonne ylipäätään minkäänlaista ylimääräistä jännitystä osien välille, porsii sitten vielä iskari tms.
Leave a comment:
-
Jep...syitä voi olla monia. Ihmetyttää vaan miksi käynti ei muutu vaikka maffin johdon irroittaa. Ja vika tuli täysin yhtäkkiä kesken kiihdytyksen.Originally posted by peltone View Posthttp://www.bmwforums.info/bmw-3-seri...-fixed-2.html?
Tässä tapauksessa ongelma hävisi dieselsuodattimen vaihdolla.
Google 320d wont rev ja sieltä löytyyki montaa eri kierroslukuvaihtoehtoa
Leave a comment:
-
Originally posted by Smistik View PostM47N2 320d ahdot hävisi taas. Viimeks meni turbo 150tkm sitten. Nyt ei vihellä, ei savuta, käy tasaisesti. Kiertää vaan sen ihan max 3000rpm. Irrotin maffin johdon, ei vaikuta mitenkään kulkuun käy yhtä hyvin tai siis huonosti. Haenko uuden maffin, pitääkö koodata?
:think
Tässä tapauksessa ongelma hävisi dieselsuodattimen vaihdolla.
Google 320d wont rev ja sieltä löytyyki montaa eri kierroslukuvaihtoehtoa
Leave a comment:
-
M47N2 320d ahdot hävisi taas. Viimeks meni turbo 150tkm sitten. Nyt ei vihellä, ei savuta, käy tasaisesti. Kiertää vaan sen ihan max 3000rpm. Irrotin maffin johdon, ei vaikuta mitenkään kulkuun käy yhtä hyvin tai siis huonosti. Haenko uuden maffin, pitääkö koodata?
:think
Leave a comment:
-
Tuttu liike myös, kun M32 laatikoita on useampia tullut korjattua ja heiltä laakerit tilailen. Getragin loota sekin on, mutta ei tunnu heiltä löytyvän kaksoiskytkinlaatikoihin osia. Merkkiliikkeellä (Mitsubishi) ei ole edes oikeita räjäytyskuvia noihin, eikä heiltä saa kuin uutta laatikkoa hintaan 15000€.Originally posted by Palehti View PostEn tiedä minkä merkkisiä laatikoita missäkin käytetään, mutta Alfan manuaalilootaa korjatessa tilasin osia tuolta:
Featured Categories Bearing Kits Bearings Seals Other ABOUT US One Stop Gearbox Shop is an internationally renowned gearbox parts supplier LEARN MORE CONTACT US Got a question? Feel free to contact us with any questions or inquiries, we are happy to answer them. LEARN MORE BMW 1/3 SERIES TYPE 168 GENUINE REAR DIFFERENTIAL BEARINGS &
Niillä on muistaakseni ebayssäkin osia. Sieltä sitten vaan tsekkailemaan että löytyisikö tuurilla oikea osa.
Toinen paikka osien ostolle tuossa Alfan tapauksessa oli Opel -liikkeet. Siellä oli räjäytyskuvissa kaikki tuollaisen umpipaskan M32 laatikon osat.
Eli merkkiliikkeestäkin voi kysäistä, jos sattuisi vaikka tiskin taakse joku auttavainen kaveri.
Leave a comment:
-
En tiedä minkä merkkisiä laatikoita missäkin käytetään, mutta Alfan manuaalilootaa korjatessa tilasin osia tuolta:Originally posted by -TPI- View PostOisko kellään tietoa mistä saa kaksoiskytkinvaihteistoihin osia? edit: Tarkennetaan että Getragin valmistamaan vaihteistoon yksi synkrorengas hakusessa.
Featured Categories Bearing Kits Bearings Seals Other ABOUT US One Stop Gearbox Shop is an internationally renowned gearbox parts supplier LEARN MORE CONTACT US Got a question? Feel free to contact us with any questions or inquiries, we are happy to answer them. LEARN MORE BMW 1/3 SERIES TYPE 168 GENUINE REAR DIFFERENTIAL BEARINGS &
Niillä on muistaakseni ebayssäkin osia. Sieltä sitten vaan tsekkailemaan että löytyisikö tuurilla oikea osa.
Toinen paikka osien ostolle tuossa Alfan tapauksessa oli Opel -liikkeet. Siellä oli räjäytyskuvissa kaikki tuollaisen umpipaskan M32 laatikon osat.
Eli merkkiliikkeestäkin voi kysäistä, jos sattuisi vaikka tiskin taakse joku auttavainen kaveri.
Leave a comment:
-
Oisko kellään tietoa mistä saa kaksoiskytkinvaihteistoihin osia? edit: Tarkennetaan että Getragin valmistamaan vaihteistoon yksi synkrorengas hakusessa.
Leave a comment:
-
Mazda 323 1.3 -87. Sammui viime talvena jäälle eikä lähtenyt käyntiin. Ei antanut kipinää ollenkaan. Vaihdettiin ehjä käytetty virranjakaja, tulee kipinä ja käy. Mutta rötää niin vietävästi. Yläkierroksilla toimii hyvin (+4000rpm), alle sen paukuttaa putkessa ja nykii ajossa pirusti. Vinkkejä mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään?
Leave a comment:
Leave a comment: