Originally posted by schwarze
View Post
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mun ideaali nopea tai urheilullinen auto on ominaisuuksiltaan niin paljon ristiriidassa mukavan käyttiksen kanssa, etten koe mitään himoa yrittää yhdistää näitä kahta. Oikeastaan jokainen auton osa-alue on näiden kahden välillä tyystin erilainen mun vehkeissä. En sano enempää, jatkan hiljaa haaveilua Caterhamista.
Last edited by petrolhead; 24-02-2018, 10:35.
-
Mun käyttöautossa on Tuikun 300hp, eikä vois vähääkään kiinnostaa sataheppasen laakea ja suoraviivainen vääntökäyrä edes nurkka-ajoon. Mutta hyvä jos joku kokee kioskistaan suurta onnellisuuttaOriginally posted by petrolhead View PostKaikissa autoissa jotka oon omistanut on ollut korjaustarvetta jossain vaiheessa.
Tossa mun tötterössä on takuu 5 vuotta. Ja olen täysin sinut sen asian kanssa että joskus auton korjaamisesta voi syntyä kustannuksia.
Mun autossa on 115 heppaa, litteä vääntökäyrä ja hienosti vaihtava 7-lovinen salkku. Kaikki mitä itte autoiluun tarviin. Ei vois vähääkään kiinnostaa käyttöautoksi joku 300 heppanen versio samasta kioskista. Urheilulliseen ajoon on eri vehje.
Leave a comment:
-
Täällä on päästelty myös kohta kaksi vuotta ja 40 tkm kolmipyttyisellä maitopurkilla, eikä pahaa sanottavaa
Leave a comment:
-
Kaikissa autoissa jotka oon omistanut on ollut korjaustarvetta jossain vaiheessa.Originally posted by peto2 View PostEnemmän ongelmia?
Tossa mun tötterössä on takuu 5 vuotta. Ja olen täysin sinut sen asian kanssa että joskus auton korjaamisesta voi syntyä kustannuksia.Originally posted by Heguli 31 View PostTuo pitää pitkälti paikkansa. Mutta koskee harvemmin sitä auton ensimmäistä omistajaa. Eli jos kinneri vaihtuu maltillisesti ajettuna uuteen esim.3-4v välein.
Mun autossa on 115 heppaa, litteä vääntökäyrä ja hienosti vaihtava 7-lovinen salkku. Kaikki mitä itte autoiluun tarviin. Ei vois vähääkään kiinnostaa käyttöautoksi joku 300 heppanen versio samasta kioskista. Urheilulliseen ajoon on eri vehje.Originally posted by Arppa View PostNoin kuukausi sitten koeajoin Vw T-Rocin 1.0tsi:n joka on 3-sylinterinen. Sekin selvisi vasta koeajon jälkeen niin ei sitä oikein voinut moittiakkaan ajossa. Eihän niitä voi tuohon sigun seiskaan verrata mutta jos samoilla kk-kustannuksilla uutta haluaa niin eipä isompiin rahkeet riitä.
Leave a comment:
-
Noin kuukausi sitten koeajoin Vw T-Rocin 1.0tsi:n joka on 3-sylinterinen. Sekin selvisi vasta koeajon jälkeen niin ei sitä oikein voinut moittiakkaan ajossa. Eihän niitä voi tuohon sigun seiskaan verrata mutta jos samoilla kk-kustannuksilla uutta haluaa niin eipä isompiin rahkeet riitä.Originally posted by petrolhead View PostAjelen itse 3 cyl. ahdetulla kinnerillä. Ja ei kyllä huomaa käynnistä että on kolmepyttyinen. Ahdin on sikapieni joten sekin on pelissä koko ajan, ei tarvii suostutella. Nykyiset palotilaruiskutteiset korkeapuristeiset turpokoneet on ihan eri maailmasta kuin vaikka turbovehkeet 15 vuotta sitten.
Leave a comment:
-
Mahtaakohan semmoisen vauvannyrkin kokoisen ahtimen uusiminen olla kovin kallista? Mietin vain että onko se konkreettisesti ongelma jos vaikka vaatiikin vaihtoa sadan tonnin välein. En ole koskaan tuollaisella ajanut, mutta tässä kakkosautoa kaavaillessa olen vähän lueskellut 1.0 Ecoboosteista ja 1.2 TSI:stä, ja lukenut joitain kommentteja tyyliin "moottori suunniteltu siihen että toimisi taajamassa kivasti ilmankin ahtoja, mutta maantielle ahdoilla sitten liikkuisi asiallisesti, käytännössä kuitenkin niillä ajetaan etupäässä ahdoilla joten kuluukin sen mukaisesti"...Originally posted by Heguli 31 View PostTuo pitää pitkälti paikkansa. Mutta koskee harvemmin sitä auton ensimmäistä omistajaa. Eli jos kinneri vaihtuu maltillisesti ajettuna uuteen esim.3-4v välein.
Leave a comment:
-
Enemmän ongelmia?Originally posted by petrolhead View PostAjelen itse 3 cyl. ahdetulla kinnerillä. Ja ei kyllä huomaa käynnistä että on kolmepyttyinen. Ahdin on sikapieni joten sekin on pelissä koko ajan, ei tarvii suostutella. Nykyiset palotilaruiskutteiset korkeapuristeiset turpokoneet on ihan eri maailmasta kuin vaikka turbovehkeet 15 vuotta sitten.
Leave a comment:
-
Ajelen itse 3 cyl. ahdetulla kinnerillä. Ja ei kyllä huomaa käynnistä että on kolmepyttyinen. Ahdin on sikapieni joten sekin on pelissä koko ajan, ei tarvii suostutella. Nykyiset palotilaruiskutteiset korkeapuristeiset turpokoneet on ihan eri maailmasta kuin vaikka turbovehkeet 15 vuotta sitten.Originally posted by jr66 View PostOnko 118i kolmepyttyisellä padalla ?
Leave a comment:
-
Ainakin bmw.fi sivun mukaan on 😀Originally posted by jr66 View PostOnko 118i kolmepyttyisellä padalla ?
Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
3/4
Iskutilavuus cm3
1499
Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
94,6/82,0
Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
100 (136)/4400
Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
220/1250-4300
Leave a comment:
-
Onko 118i kolmepyttyisellä padalla ?Originally posted by Arppa View PostEi kovin aktiivista keskustelua tuolla 1-sarjan osastolla niin kysytään täällä.
Kellään kokemuksia uudesta 3-sylinterisestä bensa moottorista, 118i ois kiikarissa. 118d:n pääsin kokeilemaan ja se oli ihan ok arkiajoon.
Leave a comment:
-
Ei kovin aktiivista keskustelua tuolla 1-sarjan osastolla niin kysytään täällä.
Kellään kokemuksia uudesta 3-sylinterisestä bensa moottorista, 118i ois kiikarissa. 118d:n pääsin kokeilemaan ja se oli ihan ok arkiajoon.
Leave a comment:
-
Kävin tänään konttorilla kysymässä. Inssi oli ihan suopea "leikkikilpiä" kohtaan ja sopii harrastepeleihin ehkä paremmin kuin isot laatat, mutta valitteli että säännöt tosiaan sellaiset että sitten voi antaa luvan/puoltaa jos ei nuo nykyiset mahdu, eikä ne 5 merkillä olevat.
Pitäkööt tunkkinsa, ei jaksa ruveta moisen takia vaivaamaan päätään tai nähdä muuten vaivaa.
Leave a comment:
-
Aikasemmin nuo pienet kilvet kai sai ihan kysymällä. Mut jossain vaiheessa joku tuli kateelliseksi väärinkäytöstä ja saanti hankaloitui.
Leave a comment:
Leave a comment: