Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• petrolhead
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Mun käyttöautossa on Tuikun 300hp, eikä vois vähääkään kiinnostaa sataheppasen laakea ja suoraviivainen vääntökäyrä edes nurkka-ajoon. Mutta hyvä jos joku kokee kioskistaan suurta onnellisuutta
    Mun ideaali nopea tai urheilullinen auto on ominaisuuksiltaan niin paljon ristiriidassa mukavan käyttiksen kanssa, etten koe mitään himoa yrittää yhdistää näitä kahta. Oikeastaan jokainen auton osa-alue on näiden kahden välillä tyystin erilainen mun vehkeissä. En sano enempää, jatkan hiljaa haaveilua Caterhamista.
    Last edited by petrolhead; 24-02-2018, 10:35.

Leave a comment:

• TFV
    replied
    ^^no just..

Leave a comment:

• schwarze
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Kaikissa autoissa jotka oon omistanut on ollut korjaustarvetta jossain vaiheessa.

Tossa mun tötterössä on takuu 5 vuotta. Ja olen täysin sinut sen asian kanssa että joskus auton korjaamisesta voi syntyä kustannuksia.

Mun autossa on 115 heppaa, litteä vääntökäyrä ja hienosti vaihtava 7-lovinen salkku. Kaikki mitä itte autoiluun tarviin. Ei vois vähääkään kiinnostaa käyttöautoksi joku 300 heppanen versio samasta kioskista. Urheilulliseen ajoon on eri vehje.
    Mun käyttöautossa on Tuikun 300hp, eikä vois vähääkään kiinnostaa sataheppasen laakea ja suoraviivainen vääntökäyrä edes nurkka-ajoon. Mutta hyvä jos joku kokee kioskistaan suurta onnellisuutta

Leave a comment:

• Tojopa
    replied
    Täällä on päästelty myös kohta kaksi vuotta ja 40 tkm kolmipyttyisellä maitopurkilla, eikä pahaa sanottavaa

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Enemmän ongelmia?
    Kaikissa autoissa jotka oon omistanut on ollut korjaustarvetta jossain vaiheessa.
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tuo pitää pitkälti paikkansa. Mutta koskee harvemmin sitä auton ensimmäistä omistajaa. Eli jos kinneri vaihtuu maltillisesti ajettuna uuteen esim.3-4v välein.
    Tossa mun tötterössä on takuu 5 vuotta. Ja olen täysin sinut sen asian kanssa että joskus auton korjaamisesta voi syntyä kustannuksia.

Originally posted by Arppa View Post
    Noin kuukausi sitten koeajoin Vw T-Rocin 1.0tsi:n joka on 3-sylinterinen. Sekin selvisi vasta koeajon jälkeen niin ei sitä oikein voinut moittiakkaan ajossa. Eihän niitä voi tuohon sigun seiskaan verrata mutta jos samoilla kk-kustannuksilla uutta haluaa niin eipä isompiin rahkeet riitä.
    Mun autossa on 115 heppaa, litteä vääntökäyrä ja hienosti vaihtava 7-lovinen salkku. Kaikki mitä itte autoiluun tarviin. Ei vois vähääkään kiinnostaa käyttöautoksi joku 300 heppanen versio samasta kioskista. Urheilulliseen ajoon on eri vehje.

Leave a comment:

• Arppa
    replied
    Ajelen itse 3 cyl. ahdetulla kinnerillä. Ja ei kyllä huomaa käynnistä että on kolmepyttyinen. Ahdin on sikapieni joten sekin on pelissä koko ajan, ei tarvii suostutella. Nykyiset palotilaruiskutteiset korkeapuristeiset turpokoneet on ihan eri maailmasta kuin vaikka turbovehkeet 15 vuotta sitten.
    Noin kuukausi sitten koeajoin Vw T-Rocin 1.0tsi:n joka on 3-sylinterinen. Sekin selvisi vasta koeajon jälkeen niin ei sitä oikein voinut moittiakkaan ajossa. Eihän niitä voi tuohon sigun seiskaan verrata mutta jos samoilla kk-kustannuksilla uutta haluaa niin eipä isompiin rahkeet riitä.

Leave a comment:

• j-a
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tuo pitää pitkälti paikkansa. Mutta koskee harvemmin sitä auton ensimmäistä omistajaa. Eli jos kinneri vaihtuu maltillisesti ajettuna uuteen esim.3-4v välein.
    Mahtaakohan semmoisen vauvannyrkin kokoisen ahtimen uusiminen olla kovin kallista? Mietin vain että onko se konkreettisesti ongelma jos vaikka vaatiikin vaihtoa sadan tonnin välein. En ole koskaan tuollaisella ajanut, mutta tässä kakkosautoa kaavaillessa olen vähän lueskellut 1.0 Ecoboosteista ja 1.2 TSI:stä, ja lukenut joitain kommentteja tyyliin "moottori suunniteltu siihen että toimisi taajamassa kivasti ilmankin ahtoja, mutta maantielle ahdoilla sitten liikkuisi asiallisesti, käytännössä kuitenkin niillä ajetaan etupäässä ahdoilla joten kuluukin sen mukaisesti"...

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Enemmän ongelmia?

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Ajelen itse 3 cyl. ahdetulla kinnerillä. Ja ei kyllä huomaa käynnistä että on kolmepyttyinen. Ahdin on sikapieni joten sekin on pelissä koko ajan, ei tarvii suostutella. Nykyiset palotilaruiskutteiset korkeapuristeiset turpokoneet on ihan eri maailmasta kuin vaikka turbovehkeet 15 vuotta sitten.
    Enemmän ongelmia?

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko 118i kolmepyttyisellä padalla ?

Leave a comment:

• Arppa
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ainakin bmw.fi sivun mukaan on 😀

Sylinteriluku / venttiileitä per sylinteri
    3/4
    Iskutilavuus cm3
    1499
    Iskun pituus / sylinterin halkaisija mm
    94,6/82,0
    Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min
    100 (136)/4400
    Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla 1/min
    220/1250-4300

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Ei kovin aktiivista keskustelua tuolla 1-sarjan osastolla niin kysytään täällä.

Kellään kokemuksia uudesta 3-sylinterisestä bensa moottorista, 118i ois kiikarissa. 118d:n pääsin kokeilemaan ja se oli ihan ok arkiajoon.

Leave a comment:

• Arppa
    replied
    Ei kovin aktiivista keskustelua tuolla 1-sarjan osastolla niin kysytään täällä.

Kellään kokemuksia uudesta 3-sylinterisestä bensa moottorista, 118i ois kiikarissa. 118d:n pääsin kokeilemaan ja se oli ihan ok arkiajoon.

Leave a comment:

• TuoAntti
    replied
    Kävin tänään konttorilla kysymässä. Inssi oli ihan suopea "leikkikilpiä" kohtaan ja sopii harrastepeleihin ehkä paremmin kuin isot laatat, mutta valitteli että säännöt tosiaan sellaiset että sitten voi antaa luvan/puoltaa jos ei nuo nykyiset mahdu, eikä ne 5 merkillä olevat.
    Pitäkööt tunkkinsa, ei jaksa ruveta moisen takia vaivaamaan päätään tai nähdä muuten vaivaa.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Aikasemmin nuo pienet kilvet kai sai ihan kysymällä. Mut jossain vaiheessa joku tuli kateelliseksi väärinkäytöstä ja saanti hankaloitui.

Leave a comment:

Working...
X