Saako airbag autosta poistaa kuljettajan bägin?? Siis vaihtaa"ralli-ratin"
(E46)
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tämähän onkin kätevä! Jääny huomamatta, kiitos vinkistä.Originally posted by BeamR View Post
Leave a comment:
-
Originally posted by asis View PostMiltä sivulta Bilteman lisäksi saisi selville auton runkonumeron rekisteritunnuksella? Bilteman sivu kun ei älyä lyhyitä rekisteritunnuksia esim. NFL-31.
Leave a comment:
-
Op-pohjolan sivuilta oon noita välillä väijynyt. Taitaa trafin maksuton autovero-kyselykin näyttää rungonnumeron. :thinkOriginally posted by asis View PostMiltä sivulta Bilteman lisäksi saisi selville auton runkonumeron rekisteritunnuksella? Bilteman sivu kun ei älyä lyhyitä rekisteritunnuksia esim. NFL-31.
Leave a comment:
-
Miltä sivulta Bilteman lisäksi saisi selville auton runkonumeron rekisteritunnuksella? Bilteman sivu kun ei älyä lyhyitä rekisteritunnuksia esim. NFL-31.
Leave a comment:
-
Ainakin jonkin aikaa takaperin tuli taas takaisin lailliseksi kummallekkin puolelle. Välissä sai olla vain vasemmalle.Originally posted by Kaimu View PostEnnenmuinoin oli kummallekin puolelle laillinen, jollei haitannut jalankulkijoita ja kulman täytyi olla 45°alaspäin.
Vasemmalle puolelle kyllä saa laittaa täysin varmasti.
En kyllä tiedä onko taas muutettu.
Leave a comment:
-
Ennenmuinoin oli kummallekin puolelle laillinen, jollei haitannut jalankulkijoita ja kulman täytyi olla 45°alaspäin.Originally posted by bmw89 View PostOnko nykyään kylkipakoputki laillinen?
Esim. e30 koriin oikealle puolen oven taakse
Vasemmalle puolelle kyllä saa laittaa täysin varmasti.
Leave a comment:
-
Onko nykyään kylkipakoputki laillinen?
Esim. e30 koriin oikealle puolen oven taakse
Leave a comment:
-
En tarkoittanut/ajatellut kaasuläppää "suorana putkena". Vaan tarkoitin että tiukasti sisäkurvista kääntyen -mallinen mutka, niin mutkan aiheuttama virtauksen häiriö turbulensseineen olisi nopeammin ohi ja putken pinta-alaa vähemmän ja kaasuläppä heti siinä perässä. Kun loivalla kurvilla mutkassa ja mutkan jälkeen on sitä matkaa/pinta-alaa enemmän ennen kaasuläppää ja oman järjen mukaan turbulensia, yms häiriöitä virtaukseen tulisi enemmän.Originally posted by Skarpa View PostJos pelkkää putkea ja virtausvastusta katsotaan, niin kyllä mahdollisimman loiva käyrä vastustaa vähiten, mutta auton imuasetelmassa on paljon muitakin elementtejä niin, että pelkän putken mallinnus ei välttämättä kerro vielä paljon. Kaasuläppä akseleineen itsessään aiheuttaa virtaukseen niin ison poikkeaman, että sitä ei voi ajatella suorana putkena. Tarkempi vrtausmallinnus on sen verran monimutkainen ala, että siihen ei oikein tahdo olla simppeleitä helppokäyttöisiä ilmaisia työkaluja.
Jos kärjistää ajatuksen, niin virtausteknisesti paskempi ratkaisu, mutta vähemmän aikaa/tilavuutta/pinta-alaa vs. parempi virtaus jossa enemmän noita edellä mainittuja jotka vaikuttaa pyörteilyyn, yms.
Tuskin on mitään havaittavaa vaikutusta normaalikoneissa ja alkuperäinen toiminee hyvin. Mutta kunhan pohtii typeriä.
Last edited by TuoAntti; 10-02-2018, 21:15.
Leave a comment:
-
Jos pelkkää putkea ja virtausvastusta katsotaan, niin kyllä mahdollisimman loiva käyrä vastustaa vähiten, mutta auton imuasetelmassa on paljon muitakin elementtejä niin, että pelkän putken mallinnus ei välttämättä kerro vielä paljon. Kaasuläppä akseleineen itsessään aiheuttaa virtaukseen niin ison poikkeaman, että sitä ei voi ajatella suorana putkena. Tarkempi vrtausmallinnus on sen verran monimutkainen ala, että siihen ei oikein tahdo olla simppeleitä helppokäyttöisiä ilmaisia työkaluja.Originally posted by bemmeri View PostOnko jotain helppo käyttöistä ohjelmaa jolla voi laskea tai visuaalisesti vertailla kaasun virtausta putkessa/mutkassa. Oon tätä aikaisemminkin googletellut, mutta en löytänyt vastausta.
Onko virtausteknisesti paras ns. mandrel bend taivutus vai semmoinen joka suurella säteellä ulkokehältä ja sisältä pieni ärrä, mutta terävä pois?
Joo, mutu ja yleinen mielipide on että mahdollisimman loiva kurvi, mutta miten on?
En löytänyt parempia esimerkkejä. Mutta tuota alinta tyyppiä näyttää olevan monella merkillä esim imupuolella kurvi juuri ennen kaasuläppää, vaikka tilaa olisi ollut tehdä suuremmalla R:llä oleva mutka.
Kaasuläpän/imusarjan saa tuolla alemmalla mallilla lähemmäksi kurvia ja turbulenssista kenties vähemmän vaivaa kuin että loivan kurvin jälkeen putkea olisi ja siihen muodostuu turbulenssia merkittävästi enemmän jo ennen kaasuläppää. Kaasuläpän jälkeen turbulenssilla ei kai niin väliä, kun ns. vapaaseen tilaan virtaa (imusarjan "kammio")


Leave a comment:
-
Onko jotain helppo käyttöistä ohjelmaa jolla voi laskea tai visuaalisesti vertailla kaasun virtausta putkessa/mutkassa. Oon tätä aikaisemminkin googletellut, mutta en löytänyt vastausta.
Onko virtausteknisesti paras ns. mandrel bend taivutus vai semmoinen joka suurella säteellä ulkokehältä ja sisältä pieni ärrä, mutta terävä pois?
Joo, mutu ja yleinen mielipide on että mahdollisimman loiva kurvi, mutta miten on?
En löytänyt parempia esimerkkejä. Mutta tuota alinta tyyppiä näyttää olevan monella merkillä esim imupuolella kurvi juuri ennen kaasuläppää, vaikka tilaa olisi ollut tehdä suuremmalla R:llä oleva mutka.
Kaasuläpän/imusarjan saa tuolla alemmalla mallilla lähemmäksi kurvia ja turbulenssista kenties vähemmän vaivaa kuin että loivan kurvin jälkeen putkea olisi ja siihen muodostuu turbulenssia merkittävästi enemmän jo ennen kaasuläppää. Kaasuläpän jälkeen turbulenssilla ei kai niin väliä, kun ns. vapaaseen tilaan virtaa (imusarjan "kammio")

Leave a comment:
-
-
Auton akkuun stanssattu "FEAK". Mitenkäs tuosta tulkitaan että kuinka vanha tuo on?
Leave a comment:
-
Tämä homma jäi nyt auki, sillä työkaveri myi autonsa vikakuntoisena.Originally posted by hietase View PostSanokaapa mitkä ovat vaihtoehdot ja missä todennäköisyysjärjestyksessä syyksi, kun VW 1,9 tdi:n paisuntasäiliössä oli reilusti öljyä.
Lohko halki?
Kansi halki?
Kannentiiviste?
Turbo?
Öljynlauhdutin?
Joku muu?
Auto siis ajettiin korjaamolle vianmääritykseen. Varsinaista vikaa ei koskaan työkaverilleni (nainen) koskaan sanottu, kerrottiin vain että ”pitää laittaa vaihtomoottori 4500 euroa, tätä ei kannata korjata”. Vianmäärityksestä veloitettiin 150 €, mutta kun älyttömän hintaiseen urakkaan ei suostuttu, ei autolle tehty enää mitään. Se jäi siis korjaamon pihaan työkaverin sanoin osin purettuna, eli ajokelvottomana.
Omaan nenään koko homma haiskahti ja pahasti. -08 Golf 260 tkm ajettuna ja säännöllisesti huollettuna.
Leave a comment:

Leave a comment: