Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Juuzmo
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    selvä.

..Itte tosin ajelen vaan -13 transportterilla ja siitä ei kyllä keksi mitään hyvää.
    Onnekas paskiainen, voidaan kyllä vaihtaa päittäin työkoneita!

Originally posted by petrolhead View Post
    Ajelen itse 3 cyl. ahdetulla kinnerillä. Ja ei kyllä huomaa käynnistä että on kolmepyttyinen. Ahdin on sikapieni joten sekin on pelissä koko ajan, ei tarvii suostutella. Nykyiset palotilaruiskutteiset korkeapuristeiset turpokoneet on ihan eri maailmasta kuin vaikka turbovehkeet 15 vuotta sitten.
    Mitä itse olen ajanut tuollaisella 3-pyttyisellä pikkuturbolla niin ei ole mikään paras ajokokemus. Huipputeho on paperilla ok, mutta käytännössä sitä voimaa löytyy niin pieneltä kierrosalueelta että ajaminen käytännössä on ihan ahterista.

Leave a comment:

• TFV
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onko kukaan vieläkään laskeskellut mitä kustantaa ajaa per km tuollaisella uudella autolla?
    Kiinnostaisi ihan oikeasti jos vaikka hankkisi yhden uuden kulkineen taloon vaihtelun virkistämiseksi.
    Arvon alenema on suurin. Riippuu paljon siitä mikä auto on kyseessä.
    Muuten tämmösen pikkukinnerin kulut bensoineen kaikkineen on alle 20c/km

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onko kukaan vieläkään laskeskellut mitä kustantaa ajaa per km tuollaisella uudella autolla?
    Kiinnostaisi ihan oikeasti jos vaikka hankkisi yhden uuden kulkineen taloon vaihtelun virkistämiseksi.
    En oo kyllä laskenut vaikka on tullu uuteen vaihdeltua tämän tästä. Mutta mihin sen kuluja sitten vertaisi että olis vertailukelpoinen? Uus auto on lähtökohtaisesti ehjä ja kaikinpuolin toimiva. Saa siihenki rahaa palamaan rutkasti jos pitää 10 vuotiasta siinä kunnossa että jokainen vika korjataan, oli sitte ihan mitä vaan. Maalivaurio, kone pikkasen naputtaa, vanteet ruvella, ilmastoinnin läpät arpoo ja raksuttaa, pieni öljyvuodon alku lootan keskisaumasta..

Autoharrastaja kun on vielä niin outo auton ylläpitäjä.. vanteisiin, alustaan ja turhiin öljyjen vaihtoihin on rahaa, mutta sit yskitään kun pitäs kaupasta hakea rahalla ehjiä osia. Vertailu uuden ja vanhan välillä on hankalaa ku siinä saa aika erilaisen tuotteen.

En mä sitä sano että on halpaa lystiä lyhentää autoa samaan tahtiin kuin sen arvo alenee. Mutta on siinä mukavatkin puolensa. Ja bensikselle tarvii kantaa vähemmän rahaa.
    Last edited by petrolhead; 24-02-2018, 20:16.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    selvä.

..Itte tosin ajelen vaan -13 transportterilla ja siitä ei kyllä keksi mitään hyvää.
    Uusillahan vetelette. Minä ajelen vuosituhannen alun transitilla, ja tyytyväisenä. Mulkut bemarikuskit ohittelee kyllä aika paljon kun eihän aavistuksen rajoituksen yli ajavan pakettiauton perässä voi pysytellä.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by Kohtuullisesti View Post
    Ei nopeemmin mut helvetisti mukavemmin. Ite tykkään kyl et autossa on riittävästi voimaa ripeisiin ohituksiin ja liittymisiin, vaikka ajaisi täysin rajoitusten mukaan. On se niin paljon miellyttävämpää ajamista. Ja autossa tulee istuttua niin paljon että jakkarat pitää kyl olla mukavat ja tukevat ja sellaset missä jaksaa istua pidempäänkin. Perus saunanlauteet ei millään tavalla aja tarkoitustaan riittävästi Ulkonäköön vaikuttavat asiat ovat sit tietenkin asia erikseen, mutta kyl mukavuus ihan perus käyttiksessä tulee ykkösenä. Ja siihen mukavuuteen kuuluu just voimaa, hyvä alusta ja penkit...
    Moni varmasti myös samaa mieltä tästä. Mut selvästi jakaa mielipiteitä
    Ite saan tollasella peruskinnerillä normiajot ajeltua vaikeuksitta. Ja joo, onhan se ok kun ohituksessa kioski loikkaa 80-140km/h välin ripeesti. Mutta ei se oo se tapa miten mä ajelen nykyään.
    Jos mun käyttis olis sama mutta Cupra, jäisin kumminki kaipaamaan kaikkia niitä juttuja mitä siihen ei vaan kertakaikkiaan voi rakentaa.
    Käyttikseen en viitti muutenkaan liikoja panostaa. Se vaihtuu ennenpitkää kuitenkin ja sais aloittaa modaamisen alusta taas. Harrastevekotinta en myy en ikinä, nevö, joten sen tekemiseen just mieleiseksi voi panostaa.
    Last edited by petrolhead; 24-02-2018, 16:16.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    selvä.

Olen aina tykännyt pakuista ajoltaan enemmän kuin henkilöautoista, käyttöautona ollut jo vuosia paku ja kakkosautona ha.

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    En tiedä mutta aika hyviä on uudet pakettiautot ajella minusta, 2017 vm neliveto.
    selvä.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Mulle masokismi on asia mitä en ymmärrä.
    En tiedä mutta aika hyviä on uudet pakettiautot ajella minusta, 2017 vm neliveto.

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Tuli 2017 istuttua lypsyjakkaralla vaivaiset 80tkm. Toistaiseksi ei ole mikään kehon osa valittanut asiasta. Lisäksi teho/painosuhde on mopoauton luokkaa, ohituksetkin sujui mainiosti ja perille loota vei joka kerta.
    Mulle masokismi on asia mitä en ymmärrä.

Leave a comment:

• TFV
    replied
    Tuli 2017 istuttua lypsyjakkaralla vaivaiset 80tkm. Toistaiseksi ei ole mikään kehon osa valittanut asiasta. Lisäksi teho/painosuhde on mopoauton luokkaa, ohituksetkin sujui mainiosti ja perille loota vei joka kerta.
    Minä myös. Citroen c3:lla työnnetty nyt n.100tkm. Ja rahastettu km-korvauksia 40ke. Työajot tällä.
    Maitokaupassa käyn X5 4.8:lla.
    Sekä lapissa.
    Kesällä mennään vanhalla e46 avolla, silloin kun saan sen vaimolta lainaan.
    Suomi on vielä niin kateellisten maa, että jos asiakkaalle täräyttää v8:lla jää kaupat tekemättä, ellei asiakas satu olemaan bensapää.
    Hyvin on citikan 60kw piisannu. Asennekysymys.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Kohtuullisesti View Post
    Ei nopeemmin mut helvetisti mukavemmin. Ite tykkään kyl et autossa on riittävästi voimaa ripeisiin ohituksiin ja liittymisiin, vaikka ajaisi täysin rajoitusten mukaan. On se niin paljon miellyttävämpää ajamista. Ja autossa tulee istuttua niin paljon että jakkarat pitää kyl olla mukavat ja tukevat ja sellaset missä jaksaa istua pidempäänkin. Perus saunanlauteet ei millään tavalla aja tarkoitustaan riittävästi Ulkonäköön vaikuttavat asiat ovat sit tietenkin asia erikseen, mutta kyl mukavuus ihan perus käyttiksessä tulee ykkösenä. Ja siihen mukavuuteen kuuluu just voimaa, hyvä alusta ja penkit...

Leave a comment:

• Kohtuullisesti
    replied
    Kai se sitten taittuu matka A-B nopeammin kun on voimaa, M-sport alusta ja levikkeet, paremmat sivutuet istuimissa ja reisituki, metalliset poljinpinnat ja modattava kaasupoljin ?

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Mun ideaali nopea tai urheilullinen auto on ominaisuuksiltaan niin paljon ristiriidassa mukavan käyttiksen kanssa, etten koe mitään himoa yrittää yhdistää näitä kahta. Oikeastaan jokainen auton osa-alue on näiden kahden välillä tyystin erilainen mun vehkeissä. En sano enempää, jatkan hiljaa haaveilua Caterhamista.
    Yhdyn, kirjoitukseesi.

Hieman aina ihmetellyt kun ihmisille myydään autoa urheilullisella statuksella maantieajoon joka on rajoitettua ajamista nopeuksien, liikennevalojen ja muiden kanssaliikkujien toimesta.

Kai se sitten taittuu matka A-B nopeammin kun on voimaa, M-sport alusta ja levikkeet, paremmat sivutuet istuimissa ja reisituki, metalliset poljinpinnat ja modattava kaasupoljin ?

Minä jatkan haaveilua KTM X-Bow:sta

Leave a comment:

• Bansku
    replied
    Kyllä töissäkin jok kerta kun jonkun 3 sylinterisen tekeleen käynnistää niin kokee valtavaa myötähäpeää. Miten kukaan voi omistaa sellaisen saatikka ajaa sellaisella ja kirkkain silmin väittää että ei tätä edes huomaa että on kolme mukinen väkivahva maitopurkin kokeinen pärisijä... ponnetonta menoa ja lähes poikkeuksetta aina sisällä maantieajossa suhisee saman verran mitä jossain vm. -83 corollassa. En ymmärrä, enkä ikinä tule ymmärtämään miksi hommata edes vaan käyttikseksi mitään noin sielutonta ja ankeaa laitetta. Oli nyt sitten kyseessä minkä merkin edustaja tahansa, pääasiassa aina sisältäkin ahtaita ja muovisen tuntuisia kenkälaatikoita kaikki. Minun silmissä aivan täysin turhia ja olisivat saaneet jättää tekemättä.
    Omat käyttikseni omat uusimmillaan 90-luvulta, muijan käytössä taas tuoreempaa kun lastakin joutuu kuskailemaan ja reissuja tekemään.
    Tälläkin hetkellä 6.2d fleetside -88, joka aamu startista taipaleelle ilman roikkaa tai pelkoa että öljyt sylkee pitkin latua taikka moottorinhäiriö valo palaisi.
    Tämä on vain minun mielipiteeni

Leave a comment:

Working...
X