Originally posted by Axum
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by j-a View PostSamaa ongelmaa ymmärtääkseni on ollut Daimler-Benzilläkin ainakin tuossa viime vuosikymmenen vaihteen nelisylinterisissä. Niissä vain ilmeisesti vaihto saatiin hieman näppärämmäksi, ja olisiko vahvistetut osatkin onnistuneet vähän paremmin kuin VAG/BMW-leirissä, kun ei ymmärtääkseni enää ole ongelma ainakaan siinä mittakaavassa.
Ei Daimlerin ongelma ole pelkästään viimevuosikymmenen, mikäli viittaat m271-moottoriin. Ihan on vielä tuotannossa ja pöhisee, kyseenalaisella jakopäärakenteella.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Eipä niillä pikkuisen pidemmillä piuhoilla ole juuri merkitystä. Ei se jännite paljoa siinä matkalla tipu. Kunhan niitä ei mene itse tinaamalla tms. jatkamaan taikka muokkaamaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostEi Daimlerin ongelma ole pelkästään viimevuosikymmenen, mikäli viittaat m271-moottoriin. Ihan on vielä tuotannossa ja pöhisee, kyseenalaisella jakopäärakenteella.Ei sillä että 6-sylinteristä BMW-dieseliä 4-sylinteriseen D-B-dieseliin juuri olisin vaihtamassakaan, mutta mistä sitä koskaan tietää mitä tämä keski-ikä teettää. Jos kaikki rahat laittaa johonkin tähdelliseen niin pitää huolen ainakin että sylintereitä on 6-12 per kinneri käyttövoimasta riippumatta.
Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by Banned View PostMikä tuon korotetun c-pilarin ja takaluukun tarkoitus on E30 M3:ssa?
edit: tulikin jo vastaus yllä, mutta vahvistetaan samatE30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEipä niillä pikkuisen pidemmillä piuhoilla ole juuri merkitystä. Ei se jännite paljoa siinä matkalla tipu. Kunhan niitä ei mene itse tinaamalla tms. jatkamaan taikka muokkaamaan.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOn jos sattuu olemaan sellainen lambda mikä ottaa vertausilman johdon kautta.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostKiitos, hyvä tietää, tietääpähän jatkossakin pysyä kaukana myös D-B:n nelisylinterisistä dieseleistä.Ei sillä että 6-sylinteristä BMW-dieseliä 4-sylinteriseen D-B-dieseliin juuri olisin vaihtamassakaan, mutta mistä sitä koskaan tietää mitä tämä keski-ikä teettää. Jos kaikki rahat laittaa johonkin tähdelliseen niin pitää huolen ainakin että sylintereitä on 6-12 per kinneri käyttövoimasta riippumatta.
Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostOlisko tästä jotain lähdettä netin syövereissä? Miten kriittinen asia tuo on jos erehdyksissä meneekin tinaamaan johdon?
"The outside of the bulb is exposed to the hot gases in the exhaust while the inside of the bulb is vented internally through the sensor body to the outside atmosphere. Older style oxygen sensors actually have a small hole in the body shell so air can enter the sensor, but newer style O2 sensors "breathe" through their wire connectors and have no vent hole. It is hard to believe, but the tiny amount of space between the insulation and wire provides enough room for air to seep into the sensor (for this reason, grease should never be used on O2 sensor connectors because it can block the flow of air). Venting the sensor through the wires rather than with a hole in the body reduces the risk of dirt or water contamination that could foul the sensor from the inside and cause it to fail."
Sitähän en osaa sanoa miten hyvin menee tukkoon sen juottamisen yhteydessä.
Joku ahkerahan voisi tehdä empiiristä tutkimusta asiasta.
On minulla jossain jemmassa sellainen yleismallisen bosch lambdan mukana tuleva puristettava jatkokappalekkin että kai siinä jotain perää on ettei saisi juottamalla jatkaa.
Last edited by Muurahainen; 07-03-2017, 20:56.
Comment
-
-
Originally posted by evilracer View PostM271 on bensakone. 4-pyttynen diesel on OM651. noissakin on jakopäässä jotain "epämääräisyyttä" mutta vähemmän kuin bensassa ja päivitetyt osatkin on jo kierrossaMutta hyvä tietää että D-B:n 4-syl bensakoneet kärsii samasta, tietääpähän olla kiinnostumatta niistäkään myös jatkossa.
Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Pidemmän aikaa on päässä pyörinyt seuraava kysymys, ei sillä onko sillä mitään käytännön merkitystä.
Voimansiirron välitysten vaikutus moottorin kulumiseen?, otetaan esimerkkinä samanlaiset autot samoilla moottoreilla, toinen manuaali ja toinen automaatti, automaattivaihteisen kierrokset maantiellä 100 km/h vauhdissa ~2000 rpm ja manuaalin ~3000 rpm.
Maalaisjärjellä ajateltuna automaatin laakerit, rattaat ym. moottorin liikkuvat osat kylkevat lyhyemmän matkan, mutta mikä on tilanne esim. 400 000 km kohdalla?.
näihin mietteisiin.. hyvää yötä.Last edited by Axum; 09-03-2017, 01:39.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostPidemmän aikaa on päässä pyörinyt seuraava kysymys, ei sillä onko sillä mitään käytännön merkitystä.
Voimansiirron välitysten vaikutus moottorin kulumiseen?, otetaan esimerkkinä samanlaiset autot samoilla moottoreilla, toinen manuaali ja toinen automaatti, automaattivaihteisen kierrokset maantiellä 100 km/h vauhdissa ~2000 rpm ja manuaalin ~3000 rpm.
Maalaisjärjellä ajateltuna automaatin laakerit, rattaat ym. moottorin liikkuvat osat kylkevat lyhyemmän matkan, mutta mikä on tilanne esim. 400 000 km kohdalla?.
näihin mietteisiin.. hyvää yötä.
Suurin osa moottorin kulumisesta tapahtuu käynnistysten ja sensellaisten tilanteiden aikana. Kun ajat lämpimillä öljyillä maantietä niin osat ei oikeesti koske toisiinsa kun öljykalvo on olemassa, kuluminen on olematonta. Paljon ajetussa koneessa voi olla pytyissä hoonausjälki näkyvissä ja laakerivälykset aivan tolkuissaan. Tietysti venttiilinvarret ja sensellaset ei ole painevoideltuja.
Jos ajat 200tkm nelosvaihteella niin veikkaisin kyllä että se kone on valmiimpi kuin jos ajais saman matkan vitosvaihteella. Kulutushyödykkeitähän noi joka tapauksessa on ja vaativat ennenpitkää muutakin korjausta kuin RVS:ää..Last edited by petrolhead; 09-03-2017, 13:29.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Onko jossain kataloogi, tms. muu paikka/luettelo josta voisi selata hihnapyöriä?
En löydä pelkkää rullaa mistään, vaan tulee nuo mukana kiristäjä tai edes osa sitä runkoa.
Kyseessä e39 540i, ilmastoinnin hihnan kiristäjän rulla. OEM numero 11281742859 kiristäjälle.
Rulla on 70x26x17. Tämän näköinen, mutta edellä olevilla mitoilla.
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOnko jossain kataloogi, tms. muu paikka/luettelo josta voisi selata hihnapyöriä?
En löydä pelkkää rullaa mistään, vaan tulee nuo mukana kiristäjä tai edes osa sitä runkoa.
Kyseessä e39 540i, ilmastoinnin hihnan kiristäjän rulla. OEM numero 11281742859 kiristäjälle.
Rulla on 70x26x17. Tämän näköinen, mutta edellä olevilla mitoilla.
Comment
-
Comment