Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    Originally posted by lj123 View Post
    Mikä olisi hyvä, mutta vielä kohtuuhintainen pallonivelen irrotustyökalu? Motonetin valikoimakin oli aika laaja, mutta ei ole mitään käsitystä onko niistä yksikään hyvä. Toisaalta ei viitsisi satasia maksaa, kun käyttöä ei kuitenkaan paljon ole.

    Edit: ja pärjääkö kaikissa kohdissa yhdellä? Mahtuuko siis kaikki joka koloon. Toisaalta jos se irottettava osa on jo roskiin menossa niin ei kai se noissa niin tarkka ole.
    Valtaosa lähtee yksinkertaisesti lyömällä, mutta välillä on tullut eteen todella tiukkaan jämähtäneitä. Silloin on hyvä olla esim:



    Tuo on todella kätevä. Kiristetään tiukkaan ja lyödään perään. Näitä on sitten liikkeellä sekundateräksestä valmistettuja ja ne tunnistaa hyvin valupurseista yms. Kannattaa satsata laadukkaaseen kerralla.

    Toinen hyvä kaapista löytyvä sarja on näitä:



    Yleismalliset lyöntihaarukat moneen hommaan.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

      Kiitos, eiköhän noilla pääse alkuun.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

      Comment

      • hander
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 152
        • Mylly

        Originally posted by lj123 View Post
        Mikä olisi hyvä, mutta vielä kohtuuhintainen pallonivelen irrotustyökalu? Motonetin valikoimakin oli aika laaja, mutta ei ole mitään käsitystä onko niistä yksikään hyvä. Toisaalta ei viitsisi satasia maksaa, kun käyttöä ei kuitenkaan paljon ole.

        Edit: ja pärjääkö kaikissa kohdissa yhdellä? Mahtuuko siis kaikki joka koloon. Toisaalta jos se irottettava osa on jo roskiin menossa niin ei kai se noissa niin tarkka ole.
        E39 pallonivelille ei käy kuin bemarin oma työkalu. Ovat niin helvetin pitkiä ettei se paras vata:n työkalu yllä ja nuo haarukat korkeintaan taipuu pilalle. Tai eivät sovi. Kerron tämän lämpimillä omakohtaisilla kokemuksilla. Mutta jos jonkun huoltoystävällisen auton palloniveliä päästelet, niin se motonetistä löytyvä parinkympin Vata.
        - vw

        Menneet:
        e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
        vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11125
          • Oulu

          Originally posted by Dualfun View Post
          Viime viikolla ostin ko kamaa niin Wurthilla kerrottiin että koko Pineline tuotesarja olisi lähdössä pois ja myivät mulle viimeisen putelin yo tavaraa.
          Jaa prkl pitääkö sitä käydä hamstraamassa loput pinelinet mitä kaupassa on. Vai onko jotain muuta tulossa tilalle.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by hander View Post
            E39 pallonivelille ei käy kuin bemarin oma työkalu. Ovat niin helvetin pitkiä ettei se paras vata:n työkalu yllä ja nuo haarukat korkeintaan taipuu pilalle. Tai eivät sovi. Kerron tämän lämpimillä omakohtaisilla kokemuksilla. Mutta jos jonkun huoltoystävällisen auton palloniveliä päästelet, niin se motonetistä löytyvä parinkympin Vata.
            Oma ei ole vata eikä ole bemarinkaan oma kapine mutta näytti sopivan myös e39:n palloniveliin.

            Joskus käy minullakin siis tuuri ettei aina tarvitse räplätä sopimattomilla kaluilla.

            Comment

            • lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

              Originally posted by hander View Post
              E39 pallonivelille ei käy kuin bemarin oma työkalu. Ovat niin helvetin pitkiä ettei se paras vata:n työkalu yllä ja nuo haarukat korkeintaan taipuu pilalle. Tai eivät sovi. Kerron tämän lämpimillä omakohtaisilla kokemuksilla. Mutta jos jonkun huoltoystävällisen auton palloniveliä päästelet, niin se motonetistä löytyvä parinkympin Vata.
              Ok, Passat 3BG:tä ja e39:iä varten kyselin. Toisaalta tuo Rockfordin esittämä tai varsinkaan Motonetin myymä Vata ei paljon maksa, jos se sopisi edes noihin VWn osiin.
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14447
                • Oulu

                Originally posted by hander View Post
                E39 pallonivelille ei käy kuin bemarin oma työkalu. Ovat niin helvetin pitkiä ettei se paras vata:n työkalu yllä ja nuo haarukat korkeintaan taipuu pilalle. Tai eivät sovi. Kerron tämän lämpimillä omakohtaisilla kokemuksilla. Mutta jos jonkun huoltoystävällisen auton palloniveliä päästelet, niin se motonetistä löytyvä parinkympin Vata.

                Kyllä tällä olen jo monta E39/E38 niveltä irrottanut, http://www.motonet.fi/fi/tuote/80405...elen-ulosvedin
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by zener View Post
                  Kyllä tällä olen jo monta E39/E38 niveltä irrottanut, http://www.motonet.fi/fi/tuote/80405...elen-ulosvedin
                  Omani muuten näyttää juuri tuolta. En kyllä millään muista mistä on kotoisin.

                  Comment

                  • hander
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 152
                    • Mylly

                    Originally posted by zener View Post
                    Kyllä tällä olen jo monta E39/E38 niveltä irrottanut, http://www.motonet.fi/fi/tuote/80405...elen-ulosvedin
                    Lyhyen näköinen leukaväli tuossakin kutos- ja kasikoneisissahan on eri alustan osat keulassa, en tiedä onko niveltappien pituudessa eroa, mutta 540:n alatukivarsia ei saa ainakaan sillä vatalla irti. Volkkareille käy hyvin..

                    Tuo linkin työkalu saattaisi käydä 39:n raidetangon sisäpäiden irroitukseen kun on niin siron näköinen leuka. Sinne ei kovin moni työkalu edes sovi ollenkaan.
                    - vw

                    Menneet:
                    e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                    vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14447
                      • Oulu

                      Kyllä se käy joka paikkaan. Ainakin tähän asti. Raidetangon sisäpäiden irrotukseen ei kyllä ulosvetäjää tarvi.

                      Kaikki muut mitä olen kokeillu ei oo toiminu. Toki jos käytännön kokemus ei tähän käy, vaan netti speksaus niin sitten en sano mitään.
                      Last edited by zener; 26-03-2017, 12:54.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

                        Originally posted by zener View Post
                        Kyllä se käy joka paikkaan. Ainakin tähän asti. Raidetangon sisäpäiden irrotukseen ei kyllä ulosvetäjää tarvi.

                        Kaikki muut mitä olen kokeillu ei oo toiminu. Toki jos käytännön kokemus ei tähän käy, vaan netti speksaus niin sitten en sano mitään.
                        Kokeillaan tuolla ainakin alkuun. Alemmat/taaemmat tukivarret olisi tarkoitus vaihtaa ja raidetangonpäitä mietin myös. Ylemmistä tulivarsista en vielä tiedä, mutta niiden vaihto saattaa muutenkin olla astetta työläämpää.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

                        Comment

                        • hander
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 152
                          • Mylly

                          Originally posted by zener View Post
                          Kyllä se käy joka paikkaan. Ainakin tähän asti. Raidetangon sisäpäiden irrotukseen ei kyllä ulosvetäjää tarvi.

                          Kaikki muut mitä olen kokeillu ei oo toiminu. Toki jos käytännön kokemus ei tähän käy, vaan netti speksaus niin sitten en sano mitään.
                          Kai mulla on sitten ollu alustan osat niin muhineet ettei ihan millä tahansa olis voinutkaan irrota, mutta sitä en ymmärrä miten sen rt:n voi saada sisäpäistä irti ilman ulosvetäjää jos ei lekalla sivele?
                          - vw

                          Menneet:
                          e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                          vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14447
                            • Oulu

                            Originally posted by hander View Post
                            Kai mulla on sitten ollu alustan osat niin muhineet ettei ihan millä tahansa olis voinutkaan irrota, mutta sitä en ymmärrä miten sen rt:n voi saada sisäpäistä irti ilman ulosvetäjää jos ei lekalla sivele?
                            toki jos v8:n simpukka ohjauksesta kyse ja keskitangon irrotus.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Attekun
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1407
                              • Saarijärvi

                              Edit: Siirsin osuvampaan ketjuun
                              Last edited by Attekun; 27-03-2017, 14:37.
                              Toyota Alphard MS
                              Peugeot e-2008
                              ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3408
                                • Kotka

                                Oisko kyseesä kulunut kaksoismassavauhtis? Tollanen metallinen kalkatus kuuluu paikallaan korkeammalle kierrättäessä, matka-ajossa erityisesti pintakaasulla ja motarinopeuksissa koko ajan.

                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎