Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4180

    Originally posted by jr66 View Post
    Tässä on syy miksi ne vuotaa.
    No, hitsattavaksi ne on tarkoitettu ja on hitsattu kuten oon tehnyt aikaisemmatkin v-band liitokset, joiden kanssa ei ole ollut ongelmaa. Aina oon koittanut/sovittanut hitsauksen jälkeen että ovat suoria ja sopivat vastakkain. Nyt se ongelma tulee kun tulee liikettä/vääntämää/yms lämpölaajenemisen vuoksi noihin liitoksiin. Aikaisemmin oon käyttäny noita yhden putken liitoksessa, jolloin on olleet pitäviä.
    Ei nuo nyt vuoda silloin kun laittaa paikoilleen, mutta kun vähä aikaa ajelee, niin sitten vuotavat.

    Pitää laittaa se jousto ainakin toiseen haaraan, varmaan paras tulee jos laittaisi molempiin ennen y-kollektoria.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3421
      • Kotka

      Hakusessa on sopivan pituinen kaasuvaijeri E30 koriin S50 läppiksille. Mittailin, että vaijerivaipan pituus tulipellistä läppisten kiinnikkeeseen saisi olla n. 45-50 cm. Oisko vinkkiä, minkä mallin vaijeria kannattaa katella?

      EDIT: No E30 M3 tietysti. E36 M3 vaijeri on tulipellin läpiviennin osalta väärän mallinen.
      Last edited by Skarpa; 27-09-2017, 14:23.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • apina
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 274
        • Espoo

        Miten BMW TIS ohjetta tulisi tulkita kiristysmomenttien suhteen, kun esim. e46 takajarrusatulan liukutappi 30 - 5 Nm ?


        Pyöränpultti 120 +- 10 Nm onkin sitten jo selkeä.

        TIS sanoo että liukutapit kuivana ja jarruasennustahnaa vaan satulaan ja "carrieriin" tiettyihin kohtiin. Itse olen ollut uskossa että liukutapitkin olisi hyvä rasvata ?
        318iA Touring -02
        ex 316 2.5l -87
        ex 525tdsA Touring -95

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16527
          • Asikkala

          Originally posted by apina View Post
          Miten BMW TIS ohjetta tulisi tulkita kiristysmomenttien suhteen, kun esim. e46 takajarrusatulan liukutappi 30 - 5 Nm ?


          Pyöränpultti 120 +- 10 Nm onkin sitten jo selkeä.

          TIS sanoo että liukutapit kuivana ja jarruasennustahnaa vaan satulaan ja "carrieriin" tiettyihin kohtiin. Itse olen ollut uskossa että liukutapitkin olisi hyvä rasvata ?
          Ettei 30 +- 5 ? No, laita 30 Nm niin pysyy, kierrehän on M9, ei nämä mitään avaruusraketteja ole.
          Liukutapin kierteeseen kuparitahnaa, liukupintaan eli satulan kumin reikään jarrukumirasvaa. Ei muuta tököttiä mihinkään, tarkastettava tietysti että palat liikkuu herkästi kolossaan.

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Originally posted by petrolhead View Post
            Ihmiset jotka käyttää intternetkatalokeja ei myöskään osta merkin varaosatiskiltä niitä murkuloita, vaan sieltä mistä halvalla saa kopion. Autovalmistajalla on tekijänoikeus varaosafilmiinsä, ja sen ylläpito maksaa rahaa. Miksi mikään tehdas haluaisi että se palvelee asiakasta ja/tai osavalmistajaa joka ei tee sitä ostosta heiltä? Oli sitte Lada tai Chevrolet tai joku siltä väliltä.
            Tästä nyt voisi kiistellä vaikka aamuun saakka. Hyödyttääkö se ketään, on toinen asia.



            EU:n lainsäädännössä velvoitetaan siksi OEM-toimijat huolehtimaan siitä, että riippumattomilla toimijoilla on vapaa, rajoittamaton ja standardoitu pääsy RMI-tietoihin.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              Paljonko lähtee voimaa 330d, x5 yms jossa sama 3l dieseli jossa vakiona 218hp? Siis pelkällä ohjelmalla, jos ei vaihdeta mitään suuttimia, tms
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by petrolhead View Post

                Ihmiset jotka käyttää intternetkatalokeja ei myöskään osta merkin varaosatiskiltä niitä murkuloita, vaan sieltä mistä halvalla saa kopion. Autovalmistajalla on tekijänoikeus varaosafilmiinsä, ja sen ylläpito maksaa rahaa. Miksi mikään tehdas haluaisi että se palvelee asiakasta ja/tai osavalmistajaa joka ei tee sitä ostosta heiltä? Oli sitte Lada tai Chevrolet tai joku siltä väliltä.
                heps, mää käytän internetkatalogeja JA ostan useinmiten osani merkkarilta!

                ja vaikka en ostaisi merkkarilta, niin kuitenkin OEM-osan 90% tapauksista.

                Ja ne 10% tapauksista on sitten jotain ihan utopistisia aivopieruja valmistajalta, kuten esim E38 kattoluukun kehyslistan mustapassivoidut ruuvit, jotka maksaa merkkarilla yli 10€/kpl....
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3421
                  • Kotka

                  Tarvisin projektiin jarruputkikiinnikkeitä viidelle putkelle. Sellaista mallia, jonka saa pyöriteltyä koriruuviin kiinni. Olisko vinkkiä varaosanumerosta? Kattelin, että E60:ssä on ainakin käytössä soppelin oloinen (osa 10), mut varaosakirjasta ei näy, tuleeko toi koriin kiinni, enkä löytänyt valokuvaa. Saisko joku E60 omistaja kurkittua konehuoneeseensa? Veikkaan, että kiinnike löytyy jostain ABS-pumpun tienoilta.





                  Edit: Jaa, eipä ehkä olekaan tarvetta. Taidan vetää oikean etujarrun putken etukehikon kautta, jolloin loppukimppuun jää vain neljä putkea.
                  Last edited by Skarpa; 29-09-2017, 17:04.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • Smistik
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1130
                    • Kanta-Häme

                    Auto pomppas ekan kerran katsastuksessa. Narinahela ja jarruletku toiselta puolen rispaantunut. Kattelin letkuja, enkä löytänyt tämmöistä mutta käsijarrukaapelin kuori oli rispaantunut. Hylkäysperuste?:think
                    ex E91 320d käsiaskilla
                    ex E46 330dat
                    japski
                    ranu

                    ex E30 316i 4d

                    Comment

                    • jukkae
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3506
                      • 70800

                      Ei pitäis olla tai ainakin mulla oli kolmiysistä kuoret lähteny kävelemään ja vaijeri ihan ruosteessa niin ei mitään ongelmaa vaikka niitä ihmeteltiin ku sen takia käsäri oli vähän toispuoleinen.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by nullzwei View Post
                        Tästä nyt voisi kiistellä vaikka aamuun saakka. Hyödyttääkö se ketään, on toinen asia.



                        EU:n lainsäädännössä velvoitetaan siksi OEM-toimijat huolehtimaan siitä, että riippumattomilla toimijoilla on vapaa, rajoittamaton ja standardoitu pääsy RMI-tietoihin.
                        Tossa tuli niin monta ajoneuvotekniikan lyhennettä että ei ne tällaselle maallikolle sano mitään. Lehteilin tuon laittamasi linkin nopeasti läpi ja ei sielläkään sanota että tekninen informaatio pitää ilmaseksi jakaa.

                        Jos mä tarviin putkimiehen tai suutarin palveluita niin laitan käden taskuun ja maksan siitä. En odota että ne näyttää mulle miten se homma tehään samaan hintaan.
                        Last edited by petrolhead; 05-10-2017, 22:08.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Joma
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1319
                          • Masku

                          Mitä liimaa bp säätimen ulostulon kierteisiin? Perus putkiteippi ei pitänyt.
                          E30 M52b28 M122h Amme
                          E28 x monta
                          E23 728i Ministeri
                          E10 1600-2 Garret

                          VW LT50 Huoltoajoneuvo
                          HD lapio jätskikruiseri

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5294
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Joma View Post
                            Mitä liimaa bp säätimen ulostulon kierteisiin? Perus putkiteippi ei pitänyt.
                            Esim loctiteltä putkikierretiivisteaine. Varmasti löytyy bensankestävä.

                            Miten ei muka teflonteippi pidä? Sehän kestää melkein mitä tahansa:think
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5224
                              • Hki 43

                              Mistä rekisterikilven reikiin valkoiset muoviset peitelevyt, kun kilpi ei tule ruuveilla kiinni autoon?
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4180

                                Vähemmän huomaamattoman saa kun laittaa sinne kilven reikien takapuolelle valkean peitteen. Vaikka valkeasta tarrasta pienet laput. Vielä kun reiän kohdalle laittaa tarran liimapintaan kiinni toisen tarran joka inan reikää isompi, niin ei reiän kohdalla jää liimapinta näkyviin reiästä.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎