Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15262
    • Ajamisen Iloa

    Originally posted by j-a View Post
    Et varmaankaan tarkoita että ylinopeutta saisi ajaa siihen asti että osuu johonkin ihmiseen / omaisuuteen? En itsekään kannata kyttäystä enkä 1km/h ylityksestä jaettavia automaattisakkoja, mutta jos joka jonne saisi ajaa 100kmh kaupunkialueella tai koulun vieressä ilman rangaistusta siihen asti että tappaa jonkun, niin ei oikein kuulostaisi hyvältä sekään.
    Luonnollisesti maalaisjärjen käyttö tässäkin on kiellettyä ja kaikesta pitää saivarrella. Ei muuta.
    Oma harkinta tarkoittaa just sitä että ei käytetä olleenkaan vaan lähdetään ihan sumeilematta murhahommiin.
    Tarkoitin kanssa just nimenomaan sitä että parkkihalleissa ja esplanadin puistotiellä olisi 300kmh suositusnopeus ja huippunopeutta olisi parasta kellottaa toistuvasti koulun edessä.

    Miksi ne aivot on niin monella tosissaan narikassa?? Eikö tästä keskustelusta joskus voi tulla jotain vai pitääkö trollata joka väliin?
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15262
      • Ajamisen Iloa

      Originally posted by lj123 View Post
      Menee päin punaisia tai ei niin pysähtymismatka 60 km/h nopeudesta kuivalla tiellä kesällä on 36,5 m, ja 40 km/h nopeudesta 19,9 m.

      Ja tuossa 60 km/h vauhdissa pelkästään reaktioajan 1 s aikana 60 vs 40, 60 km/h vauhdissa auto liikkuu n. 5,5 metriä pidemmän matkan kuin hitaammassa vauhdissa. Reaktiaikana ei siis vielä edes jarruteta.

      Ja kun auto törmää jalankulkijaan oli syy ihan miten paljon vain jalankulkijassa (ja suomalaisen perusautoilijan suojatien kunnioittamisen tai edes tieliikennelain tuntemuksen tietäen syy on useimmin siellä ratin takana) niin henki lähtee siltä jalankulkijalta usein.

      Mun mielestä sen tulee aina varoa enemmän, joka voi sen toisen ajoneuvollaan tappaa.
      Sun M5 on aika paskat jarrut sitten. Muistaakseni mun 20v vanhassa M3 oli pysähtymismatka 100-0 36m. Siihen reaktioaikaan auttaa hemmetisti se kun ei tuijota jotain pädiä siellä kajuutassa vaan seuraa liikennettä niin kevyttä kuin raskastakin ja pitää katseen niin kaukana edessä kuin mahdollista. Sitten taas jos olosuhteet haastavat niin pitää sovittaa nopeus siihen. Tilannenopeus siis merkkaa. Eli jos näet että joku on tulossa eteen niin reagoi aikaisemmin äläkä myöhäisemmin. Vauhti taas auttaa siihen että tietyn etäisyyden ulkopuolelta tulevat eivät edes ehdi siihen eteesi enää eli pitää ajaa ja ennakoida niin että siihen jarrutusmatkan alapuoliseen tilaan ei ehdi kukaan eikä mikään mistään.

      Edelleen maalaisjärki ja harkinta, mutta ei saivartelua ja trollailua. Tästä forumista on tullut vittumaisten vinguttajien forumi. Ei voi muuta sanoa.

      Juuri äsken tulin töistä kotiin Kehä II:sta, poliisin paku tienvarressa kuvaamassa. Liikenne veti siihen asti erinomaisesti 90-100kmh, sitten tökkäs ja kaikki ajaa 70 kameran kohdalla. Turvallisuu heikkeni jälleen.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • j-a
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1522
        • PohojosPohojammaa

        Originally posted by Remotion View Post
        Luonnollisesti maalaisjärjen käyttö tässäkin on kiellettyä ja kaikesta pitää saivarrella. Ei muuta.
        Oma harkinta tarkoittaa just sitä että ei käytetä olleenkaan vaan lähdetään ihan sumeilematta murhahommiin.
        Tarkoitin kanssa just nimenomaan sitä että parkkihalleissa ja esplanadin puistotiellä olisi 300kmh suositusnopeus ja huippunopeutta olisi parasta kellottaa toistuvasti koulun edessä.

        Miksi ne aivot on niin monella tosissaan narikassa?? Eikö tästä keskustelusta joskus voi tulla jotain vai pitääkö trollata joka väliin?
        Niin, mitäpä itse kukanenkin trollauksena pitää, ehkä vaikkapa:

        Mitäs jos säilytettäis ihmisten vapaus käyttää harkintaa tai jopa nauttia elämästä tai vauhdintunteesta. Ja rikoskin ois rikos vasta kun sillä on kärsijä.
        Toki jos on riittävän narsistinen niin voi sitä ajatella niinkin että minä se vain esitän nasevia, fiksuja mielipiteitä ja kaikki muut idioottina trollaa.
        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

        Ylimääräisenä tarjolla:

        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15262
          • Ajamisen Iloa

          Eli ylinopeus on sinusta aina rikos, laitonta ja vaarallista. Ok. Se on sun elämän valinta ei mun.

          Tyhjä moottoritie keskellä yötä. Ajat 100 koska rajoitus 100. Ei haittaa mua, siinähän hinailet menemään.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1243
            • Pori

            Eiks Remo ajanut sillä M3:lla aina kun pystyi 280kmh mittariin (tjsp), samalla kun huolsi sitä vuodessa 30k€:lla. Trolli koko mies.

            Ei nyt tullu topicin aiheeseen mitään mieleen..
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3028
              • Sjundeå

              Originally posted by Remotion View Post
              Eli ylinopeus on sinusta aina rikos, laitonta ja vaarallista. Ok. Se on sun elämän valinta ei mun.

              Tyhjä moottoritie keskellä yötä. Ajat 100 koska rajoitus 100. Ei haittaa mua, siinähän hinailet menemään.
              No eikö ylinopeus ole jo ihan lähtökohtaisesti rikos ja laitonta? Ei siinä mielipiteet paljoa paina.
              Vaarallisuus varmaan riippuu just siitä missä tilanteessa sitä touhuaa.

              Mulle ihan sama vaikka kuka ajelis tuolla öisellä moottoritiellä kolmeasataa koska se on niin cool ja dynaamista. Kunhan pitää huolen että mahdollinen riski kohdistuu vaan itseensä. Sitä taas vaan ei yleensä "pelisilmänen dynaaminen pro-kuski" oikein osaa.
              -25 Toyota Proace City Verso
              -23 Nissan Leaf

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4995
                • Forssa

                Huolestuttava asenne kyllä remotionilla. Nopeusrajoituksen ylitys on rike ja tahallinen piittaamattomuus on jo törkeää. Säännöt on sääntöjä ja ne ovat kaikille samat. Ihan sama asia kuin esimerkiksi vaikka se että pysähdyt yöllä liikennevaloihin vaikka ei olisi ketään missään.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Originally posted by Remotion View Post
                  Sun M5 on aika paskat jarrut sitten. Muistaakseni mun 20v vanhassa M3 oli pysähtymismatka 100-0 36m. Siihen reaktioaikaan auttaa hemmetisti se kun ei tuijota jotain pädiä siellä kajuutassa vaan seuraa liikennettä niin kevyttä kuin raskastakin ja pitää katseen niin kaukana edessä kuin mahdollista. Sitten taas jos olosuhteet haastavat niin pitää sovittaa nopeus siihen. Tilannenopeus siis merkkaa. Eli jos näet että joku on tulossa eteen niin reagoi aikaisemmin äläkä myöhäisemmin. Vauhti taas auttaa siihen että tietyn etäisyyden ulkopuolelta tulevat eivät edes ehdi siihen eteesi enää eli pitää ajaa ja ennakoida niin että siihen jarrutusmatkan alapuoliseen tilaan ei ehdi kukaan eikä mikään mistään.

                  Edelleen maalaisjärki ja harkinta, mutta ei saivartelua ja trollailua. Tästä forumista on tullut vittumaisten vinguttajien forumi. Ei voi muuta sanoa.

                  Juuri äsken tulin töistä kotiin Kehä II:sta, poliisin paku tienvarressa kuvaamassa. Liikenne veti siihen asti erinomaisesti 90-100kmh, sitten tökkäs ja kaikki ajaa 70 kameran kohdalla. Turvallisuu heikkeni jälleen.
                  En puhunut omasta autosta, eikä se tähän liitykään. Ja nuo ovat ihan keskimääräisiä jarrutusmatkoja niille autoille joita tuolla teillä muutama miljoona liikkuu.

                  Reaktioaika taas on myös tuo yksi sekunti normaalille ihmiselle. Jos on jotenkin erityisen hyvä reaktionopeus niin se 10% paremmuus ei merkkaa paskaakaan. Vaikka miten keskittyisi liikenteeseen niin ei ne aivot sen nopeammin toimi

                  Taisi mennä koko pointti sulta ohi. Vai onko vaikea ymmärtää perus fysiikkaa (niin auton kuin ihmisen) ja matematiikkaa joka liittyy nopeuksiin ja pysyhtymiseen.

                  Se ero 60 ja 40 nopeuden välillä on ihan tarpeeksi suuri aiheuttamaan sen, että joku jää auton alle.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • tuningki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1206
                    • $ievi

                    Originally posted by Juspa View Post
                    Eiks Remo ajanut sillä M3:lla aina kun pystyi 280kmh mittariin (tjsp), samalla kun huolsi sitä vuodessa 30k€:lla. Trolli koko mies.

                    Ei nyt tullu topicin aiheeseen mitään mieleen..
                    Helppo ajaa kun Osaa ennustaa ettei mitään tuu.. Tänään ei ylivieskassa osannut rekkakuski ennustaa et joku muori ryykäsee kolmion takaa eteen... No muori kuoli ja tuokin 60 alue..
                    Bmw 320d -10
                    Volvo s40 2.4 -05
                    ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                    ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                    ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                    Comment

                    • 928 GTS
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1561
                      • Helsinki

                      Ylinopeuksia on yhtä monta erilaista tilannetta kun on ajajiakin. Joskus vaan tuntuu, että parikymppiä yli rajoituksen tyhjällä motarilla rinnastetaan keskustelussa tämän tyyliseen maisemien katseluun.

                      -92 928 GTS
                      -98 550 Maranello

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15262
                        • Ajamisen Iloa

                        Onneksi poliisi ajaa suomessa näin lainkuuliaisesti vaarantamatta ketään.


                        Esim täysiä väärään ajosuuntaan yms. Mutta toki 10 ylitys rajoituksesta tyhjällä maantiellä tai motarilla on vaarallisinta koskaan.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15262
                          • Ajamisen Iloa

                          Originally posted by Juspa View Post
                          Eiks Remo ajanut sillä M3:lla aina kun pystyi 280kmh mittariin (tjsp), samalla kun huolsi sitä vuodessa 30k€:lla. Trolli koko mies.

                          Ei nyt tullu topicin aiheeseen mitään mieleen..
                          Ei tullut mitään mieleen mutta päätit tulla haukkumaan trolliksi?
                          Minkä tämä tekee sinusta?

                          Suosittelen käytännöntestiä, osta SMG-laatikkovikainen M3 ja vie laakkoselle katso paljonko lukee kuitissa kun tulee ulos.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • 928 GTS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1561
                            • Helsinki

                            Kyllä siinä tosiaan liikennettä vaarannettiin myös poliisien toimesta. Tosin muutakin huomautettavaa löytyi ilmeisesti pakenevalta kun pelkkä ylinopeus ja karkuun ajo.
                            -92 928 GTS
                            -98 550 Maranello

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7094
                              • Forssa

                              Uuden linjauksen mukaan vuonna 2030 ei myytäisi enää kun nolla päästöisiä autoja. Olettaisin että suurimpana osana myytäisiin sähköautoja.
                              Sähkön tarve kasvaa potenssiinX.
                              Seuraavaksi sitten odotetaan linjausta millä tämä sähkön tarpeen kasvusta aiheutuva vaje aiotaan kattaa. Samalla kotona sähkölaitteiden määrä kasvaa jatkuvasti. Jo nyt ollaan kovilla pakkasilla sähköpulassa. Miten tämä aiotaan toteuttaa? Kiinnostaa suuresti.

                              Ulkomailta sähkön tuonti on kiva ajatus mutta miten voidaan varmistaa että sähkö on tuotettu vihreillä arvoilla.

                              Joku vois huvikseen laskea kuinka paljon tarvittaisiin sähköä oletettavasti täysin sähköautoilla toimivassa yhteiskunnassa ja millä eri muodoilla tämä tarve pystyttäisiin täyttämään.

                              Tokihan alkuun olisi vielä vanhoja polttomoottoriautoja rinnalla mutta jos jollain aikavälillä olisi tarkoitus siirtyä täysin pääästöttömään liikenteeseen, täytyy jostain keksiä sähköä ja paljon.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6217
                                • Helsinki

                                Originally posted by |foder| View Post
                                Joku vois huvikseen laskea kuinka paljon tarvittaisiin sähköä oletettavasti täysin sähköautoilla toimivassa yhteiskunnassa ja millä eri muodoilla tämä tarve pystyttäisiin täyttämään.
                                Tälläistä on jo spekuloitu
                                http://www.hs.fi/autot/art-2000002917323.html

                                Mutta tässä on tälläistä tietoa
                                http://www.iltalehti.fi/autot/201612...41578_au.shtml
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎