Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj5
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1355
    • pks

    Originally posted by MikeDry View Post
    Toivottavasti täällä ei tehdä samoja mokia kuin englannissa, tuon yksityisautolun vaikeuttamikseksi, että saisi ihmisiä enemmän liikkumaan julkisilla. Kun siellä on kavenettu noita 2-kaistaisia tietä 1-kaistaisiksi, mutta tuossa on se kääntöpuoli, kun siellä ihmiset eivät luovuta kovin helposti, nyt on enemmän ruuhkia, jonot seisoo jne, tulee enemmän päästöjä kun autot seisoo, myös julkinen liikenne kärsii..
    Eikös näistä ole stadissa jo päätetty, nuo kaupunkibulevardit ym

    Päästöjen vähentäminen toki on jees, mutta joku järki olisi hyvä siinäkin olla.

    Tässä yksi näkökulma päästösekoiluun:
    http://www.kauppalehti.fi/uutiset/il...vitsi/xdjsxTfL
    sigpic

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      Originally posted by MikeDry View Post
      Tuosta julkisesta liikenteestä, ei se ole helppoa kehä3 sisälläkään.
      Julkisilla duuniin, kestää n.tunti, aika taulutus ei osu ihan nappiin, joko on 30min liian aikaisin tai 10min myöhässä, myös ei ole kovin mukavaa jos iltapäivällä dösä menee nenän edestä, ollut rankka päivä se odottaminen seuraavaa mikä saattaa olla täynnä ihmisiä ja aina joku huutaa puhelimeen.

      Kun autolla menee 20-30min riippuen muusta liikenteestä, saat olla omassa rauhassa, voit käydä kaupassa matkalla jne.
      Silkkaa paskaa.

      Seitsemän vuotta kuljin poikittain Helsingin läpi, aamuin illoin. Julkisilla meni vajaa tunti, omalla autolla noin tunti, polkupyörällä noin 50 min. Haavoittuvin oli oma auto, pahimmillaan ajoin tuota 20 km väliä puoliTOISTA tuntia. 43 liikennevalot, valon pääväriä ei poikittaisliikenteessä tarvinnut pohtia.

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6217
        • Helsinki

        Originally posted by lj123 View Post
        Ja jos teet työtä, jossa on vaikka asiakastapaamisia niin eipä vaan onnistu kovin helpolla. Sitä ei työnantajakaan pitkään katsele, kun ilmoitat, että ei pääse kaikkiin, kun ei saa bussiaikatauluja sopimaan.
        Niin, mutta on parempi olla aina ajoissa
        Originally posted by nullzwei View Post
        Silkkaa paskaa.
        Seitsemän vuotta kuljin poikittain Helsingin läpi, aamuin illoin. Julkisilla meni vajaa tunti, omalla autolla noin tunti, polkupyörällä noin 50 min. Haavoittuvin oli oma auto, pahimmillaan ajoin tuota 20 km väliä puoliTOISTA tuntia. 43 liikennevalot, valon pääväriä ei poikittaisliikenteessä tarvinnut pohtia.
        Niin silkkaa paskaa on..Olen kulkenut suurimman elämän julkisilla ja se on oikeastaan kivaa silloin, kun se toimiii. Itse asiassa toisiin tilanteisiin julkiset on parempia kuin auto, mutta edellisessä ammatissa ei julkiset olisi toiminut, eikä nyt toimi hyvin, mutta pakko käyttää. Juuri tuossa varmistin julkisilla google maps ja reittioppaasta että pitää paikkansa, ainoa en ole vielä mitannut polkupyörällä kun en ihan usko tuohon googlemaps, ehkä ensi kesänä
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • jj5
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1355
          • pks

          Originally posted by nullzwei View Post
          Silkkaa paskaa.
          Aika raju väite :think

          Se, että sinun liikkumiseen ei auto ole ollut nopein ja paras väline, ei tarkoita etteikö se jonkun muun päivittäisessä liikkumisessa sitä voisi olla, myös kehä 3 sisällä. Kun pitää käydä monessa paikassa päivän aikana, on se auto vaan aika tehokas liikkumaväline. Varsinkin jos tavaraa pitää olla mukana muutakin kun läppärilaukku.

          Esimerkki omasta tämän hetken liikkumisesta:
          Kehä1 varrelta espoosta ajan nopeammin autolla Helsingin keskustan tuntumaan töihin, kuin julkisilla olisi mahdollista päästä. Optimiolosuhteissa matka-aika on alle puolet reittioppaan tarjoamaan nopeimpaan vaihtoehtoon verraten.

          E: Ja tämä tosiaan hyvien julkisten yhteyksien varrella sijaitsevian pisteiden välillä!
          Last edited by jj5; 16-02-2017, 11:04. Reason: lisäys
          sigpic

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6217
            • Helsinki

            Originally posted by jj5 View Post
            Kun pitää käydä monessa paikassa päivän aikana, on se auto vaan aika tehokas liikkumaväline. Varsinkin jos tavaraa pitää olla mukana muutakin kun läppärilaukku.
            Tässä olen samaa mieltä, se on tehokas liikkumaväline ja se on tullut todettua.
            Ja tähän jos listätään vielä sairas ihminen joka pystyy ajaamaan autoa, mutta jalat ei kestä kävelyä kipujen tms takia...


            Myös on sellaisia ihmisiä ketä ei kiinnosta kulkea julkisilla vaikka se olisi halvempaa, nopeampaa jne, mutta hän haluaa sitä "vapautta".
            Kyllä minä kulkisin julkisilla aina ennemmin kuin autolla jos se julkinen on nopeampi/yksinkertaisempi ja tällä tarkoitan, että tehdään vain yksi vaihto.
            Koska on se julkinen kehä3 sisällä halvempaa, mutta jos kuljet Vantaalta Helsinkiin, niin se on kallista varsinkin jos et tule kuin tuohon rajan tälle puolelle Helsinkiin
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • Jii_Koo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 785
              • Jkl

              Originally posted by jj5 View Post
              Tässä yksi näkökulma päästösekoiluun:
              http://www.kauppalehti.fi/uutiset/il...vitsi/xdjsxTfL
              Oli ilmasto-ongelmista mitä mieltä tahansa, niin tuo kolumni oli vähän tuommoista mutu-tuntuman fiilistelyä. Kirjoitetuista vastineista (esim. tämä) kävi ilmi, kuinka monenkertaiset suomalaisen päästöt ovat yksilötasolla intialaiseen verrattuna. Lisäksi ehkä hieman turha vertailla 5,5miljoonaa ihmistä n. miljardiin ihmiseen, kuten tuossa myös todettiin. Jos verrataan taas esim. EU vs. Intia, vie EU kärkipaikan hiilidioksidissa yli miljoonalla tonnilla.

              Anyway, yhtä mieltä olen siinä mielessä, että tuo hiilidioksidi ei ole se ainoa päästö, jota pitäisi tuijottaa ainakaan ihmisen kannalta. Hiilidioksidista ja ihmisen osuudesta niihin päästöihin ei myöskään ole oikein selvälukuista tai yksioikoista faktaa olemassa. Suosittelisin ennemminkin keskittymään noihin "hiilidioksidisieniin", eli sademetsiin yms. joita kovaa vauhtia "puristetaan kuivaksi ilmakehään", eli poltetaan hiilidioksidit takaisin moninkertaisina ja lopuksi vielä hävitetään. Se menee mun ymmärryksen yli enemmän kuin se, että Esplanaadilla saa ajaa autolla.

              Menipäs taas offtopic, sorry!
              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4995
                • Forssa

                Onneksi ei tarvi Helsingissä liikkua!
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Originally posted by jaykayarel View Post
                  Oli ilmasto-ongelmista mitä mieltä tahansa, niin tuo kolumni oli vähän tuommoista mutu-tuntuman fiilistelyä. Kirjoitetuista vastineista (esim. tämä) kävi ilmi, kuinka monenkertaiset suomalaisen päästöt ovat yksilötasolla intialaiseen verrattuna. Lisäksi ehkä hieman turha vertailla 5,5miljoonaa ihmistä n. miljardiin ihmiseen, kuten tuossa myös todettiin. Jos verrataan taas esim. EU vs. Intia, vie EU kärkipaikan hiilidioksidissa yli miljoonalla tonnilla.

                  Anyway, yhtä mieltä olen siinä mielessä, että tuo hiilidioksidi ei ole se ainoa päästö, jota pitäisi tuijottaa ainakaan ihmisen kannalta. Hiilidioksidista ja ihmisen osuudesta niihin päästöihin ei myöskään ole oikein selvälukuista tai yksioikoista faktaa olemassa. Suosittelisin ennemminkin keskittymään noihin "hiilidioksidisieniin", eli sademetsiin yms. joita kovaa vauhtia "puristetaan kuivaksi ilmakehään", eli poltetaan hiilidioksidit takaisin moninkertaisina ja lopuksi vielä hävitetään. Se menee mun ymmärryksen yli enemmän kuin se, että Esplanaadilla saa ajaa autolla.

                  Menipäs taas offtopic, sorry!
                  Jatketaan nyt vielä, kun käytännössä aiheeseen liittyy.

                  Siperian roudassa oleva metaani sun muu saan nuo CO2-päästöt näyttämään aika vaarattomilta kyllä.

                  Mutta on tämä touhu muutenkin aika surkuhupaisaa. Kyllä päästöjä pitää hillitä ja vähentää ihan jo niistä aiheutuvista muista ongelmista luonnolle ja ihmisille. Mutta se, että Suomi tai Eurooppa näpertelee päästökaupassa ja muulla kun Kiinassa avataan varmaan joka päivä uusia hiilivoimaloita ja pusketaan kaikki paska joka rööristä suodattamatta ulos niin ei se paljon auta.

                  Jos edes pienellä osalla siitä rahasta, mitä tuo maksaa, käytäisiin lyömässä suodattimia piippuihin Kiinassa ja Intiassa saataisiin käytännön tuloksia. Nyt vain länsimaiset firmat siirtävät toimintaa niihin maihin, joissa saa saastuttaa.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by jj5 View Post
                    Aika raju väite :think

                    Se, että sinun liikkumiseen ei auto ole ollut nopein ja paras väline, ei tarkoita etteikö se jonkun muun päivittäisessä liikkumisessa sitä voisi olla, myös kehä 3 sisällä.
                    Vieläpä tähän threadiin

                    Duunimatkoista lähdettiin liikkeelle, lavennus tuli aivan jostain muualta.

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Originally posted by lj123 View Post
                      Jatketaan nyt vielä, kun käytännössä aiheeseen liittyy.

                      Mutta se, että Suomi tai Eurooppa näpertelee päästökaupassa ja muulla kun Kiinassa avataan varmaan joka päivä uusia hiilivoimaloita ja pusketaan kaikki paska joka rööristä suodattamatta ulos niin ei se paljon auta.

                      Jos edes pienellä osalla siitä rahasta, mitä tuo maksaa, käytäisiin lyömässä suodattimia piippuihin Kiinassa ja Intiassa saataisiin käytännön tuloksia. Nyt vain länsimaiset firmat siirtävät toimintaa niihin maihin, joissa saa saastuttaa.
                      Kiina ratifioi Pariisin ilmastosopimuksen

                      Intia ratifioi Pariisin ilmastosopimuksen

                      Comment

                      • j-a
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1522
                        • PohojosPohojammaa

                        Trumppi ei
                        http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7553676.html
                        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                        Ylimääräisenä tarjolla:

                        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                        Comment

                        • GameOver
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3028
                          • Sjundeå

                          Kiinahan on tosiaan ottanut melkosen isoja harppauksia mm. Liikenteen sähköistämisessä. Ei liene yllätys että autovalmistajiakin kiinnostaa sen kokoinen markkina.
                          Kiinan tilanne on itseasiassa mielenkiintoinen. Hiilivoimaakin joo totta, mutta samalla Kiina yksin tekee ilmastotalkoiden hyväksi enemmän kuin koko Euroopan unioni.

                          Se GPS-seurantamalli jotenkin ontui aika pahasti. Ei siinä että olisin huolissani nykypäivänä omasta "yksityisyydestäni" mutta siinä haettiin jotenkin todella hankalan kautta.

                          Eikös taksihommissa ollut joku etäluettava transponderi/tagi joka luetaan automaattisesti kun lentokentälle ajetaan. Ja euro naksahtaa laskua.

                          Miksei samaa vois soveltaa yksityisliikenteessä. Simppeli, etäluettava, yksilöity lähetin joka laitetaan tuulilasin yläreunaan. Lukijat tiettyjen moottoriteiden siltoihin tunnistamaan lähettimet. Vaikka nyt sitten 1€/kerta kun käyttää ko. tienpätkää.
                          Softa sinne taakse vaan hoitamaan tunnistukset ja maksatukset.

                          Jos LVM lukee tätä niin tuo idea oli jopa halvempi kuin tuo aiemmin esitelty. Sanotaan vaikka että 100K€. Nopea käteiskauppa.
                          Last edited by GameOver; 03-03-2017, 13:32.
                          -25 Toyota Proace City Verso
                          -23 Nissan Leaf

                          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                          Comment

                          • lj123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2015
                            • 1215
                            • Lohja

                            Nuo on menneet ohi. Mutta olen silti edelleen sitä mieltä kuin äsken, että miten oikeasti päästöjä saisi alennettua halvemmalla.
                            E39 M5 -99
                            F11 530d Xdrive -14

                            Comment

                            • 33d
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 458
                              • Finland



                              Vähän toivoa tulevaisuuteen jos autokauppa pysyisi jonkun aikaa alakantissa? Toivoin ja toivon yhä että nyt olisi ns. jäitä hatussa kansalaisilla. Jos itselle tulee ylitsepääsemätön autokuume niin todennäköinen vaihtoehto on hoitaa enemmät ajot nykyisellä kakkosautolla ja siihen rinnalle harrasteen osto.

                              Eli oman kaluston keski-ikä sekä arvo laskee, autokauppiaat tyytyväisiä? Ja jos pistäisinkin vaihteeksi enemmän rahaa autoihin kiinni niin ei itselleni ole muuta JÄRKEVÄÄ vaihtoehtoa kuin hakea joku pari kolme vuotta käytetty ei-business varusteltu saksalainen auto ulkomailta.

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7094
                                • Forssa

                                Liippaa läheltä: http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/ar...iimpaa/6405490

                                Vähemmän yllättäen tämänkin takana bernerin tutkimusryhmä.

                                Kun ei saatu lisää rahaa mustien laatikoiden laillistamisella niin täytyy keksiä muita huisia ideoita kuinka nyhdetään lisää autoilijalta. Samalla ammutaan taas omaan nilkkaan. Kun yksityisautoilun kustannukset kasvaa kipurajan yli, pysähtyy suomi tyystin. Tämän myötä veroina kerättävät rahat autoilusta romahtaa ja kas pitääkin keksiä jostain lisempää kohteita ryöstää lisää.

                                Suomi, kun mikään ei enää riitä.
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎