Originally posted by Attekun
View Post
Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
Riippuu toimitusajasta. Jos auto tulee huhtikuussa on aika vaikea perustella miksi myyjän pitäisi ilmaiseksi säilöä sinun autoa loppuvuosi. Oma auto tuli marraskuussa niin oli itsestään selvää ettei luovutusta enää sille vuodelle oteta ja se oli puhe myös tilattaessa. Veikkaan ettei 1.1.2018 kovin moni liike halua luovuttaa autoja kun verotus muuttuu, helvetisti hommaa konttorissa muutenkin niin ehkä 2. tai 3. päivä sopisi paremmin...
-
Uusien autokauppa on kuulema pysähtynyt tämän takia
Aikamoista kohua on tämä suunnitelma aiheuttanut, joka paikassa tämä lytätään ja haukutaan jne..Aikamoisen paska ryöpyn on aiheuttanutLast edited by MikeDry; 19-01-2017, 22:41.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Paras on laittaa sukanvarteen ja hakea auto saksasta heti kun vero poistuu.Originally posted by MikeDry View PostUusien autokauppa on kuulema pysähtynyt tämän takia
Aikamoista kohua on tämä suunnitelma aiheuttanut, joka paikassa tämä lytätään ja haukutaan jne..Aikamoisen paska ryöpyn on aiheuttanut
Jännästi tuo autokouume katosi tänään. Voi rauhassa miettiä mihin firmaan sitä hajauttaisi sijoituksia...
Last edited by Smistik; 19-01-2017, 22:48.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Ompa kummaOriginally posted by MikeDry View PostUusien autokauppa on kuulema pysähtynyt tämän takia
Aikamoista kohua on tämä suunnitelma aiheuttanut, joka paikassa tämä lytätään ja haukutaan jne..Aikamoisen paska ryöpyn on aiheuttanut
miljoonapuhallus
Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d
,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
Itellä kyllä kuumottaa koko ajan, mutta joutuu nyt tovin malttamaan että näkee mihin menee. Onneksi on autoverossa hyvin vähän rahaa kiinni. Ja onneksi ei ollut Akiolle just ainakaan tärppääviä huutoja sisässä.Originally posted by Smistik View PostParas on laittaa sukanvarteen ja hakea auto saksasta heti kun vero poistuu.
Jännästi tuo autokouume katosi tänään. Voi rauhassa miettiä mihin firmaan sitä hajauttaisi sijoituksia...Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Ei kai siinä mitään. Itse ainakin jatkan seuraamista deposit sisässä. Jättää leimaamatta vuodeksi tai useammaksi, jos siltä tuntuu ja odottaa, että arvo nouseeOriginally posted by j-a View PostItellä kyllä kuumottaa koko ajan, mutta joutuu nyt tovin malttamaan että näkee mihin menee. Onneksi on autoverossa hyvin vähän rahaa kiinni. Ja onneksi ei ollut Akiolle just ainakaan tärppääviä huutoja sisässä.
.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Varastoa voi hyvin ostaa valmiiksi.Originally posted by j-a View PostItellä kyllä kuumottaa koko ajan, mutta joutuu nyt tovin malttamaan että näkee mihin menee. Onneksi on autoverossa hyvin vähän rahaa kiinni. Ja onneksi ei ollut Akiolle just ainakaan tärppääviä huutoja sisässä.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Olet täysin väärässä yllä olevassa asiassa.Originally posted by 928 GTS View PostRiittää kun ministeri hyväksyy ja hänhän hyväksyy jos tai kun se on hallituksen tahto. Virkamiehet jupisee mutta eivät voi muuta tehdä kun kikkailla veneveron kanssa. Tämä lienee tarkoituskin kun Sandell ja Teräväinen on jätetty pois valmistelusta. Loogisesti hoidettu homma eli eivät pysty jarruttamaan asian etenemistä kun eivät ole sen kanssa missään tekemisissä. Orvolle lausuntokierroksen jälkeen valmis lakiesitys käteen joka etenee eduskuntaan. Ei olisi edes ensimmäinen poikkeavalla tavalla valmisteltu autoveron muutos koska VM:n hallitussihteerit eivät suostu yhteistyöhön silloin kun autoverolakia ollaan viemässä suuntaan mitä eivät hyväksy.
Mielestäni Autoliiton toimitusjohtaja arvioi LVM:n selvitystä erittäin fiksusti ja monipuolisesti illan A-Talkissa - harmi että ministeri ei ollut itse vastaamassa. Asia menee tällä aikataululla roskakoriin, parhaassa tapauksessa jatkoselvitettäväksi tuleviksi vuosiksi. Selvitys sai autokaupan aikamoisen hämmennyksen tilaan, joka normalisoituu vasta huhtikuun lopussa hallituksen kehysriihessä jos silloinkaan. Voi olla, että hallitus joutuu selkeyttämään linjaansa jo aiemmin jos autokauppa kyykkää oikein pahasti. Ei hyvä.
Comment
-
Mustasta laatikosta mm vihdoinkin suomeksi:
todella tuoretta kamaa, tätä täytyy Suomessakin lukea tarkkaan.
Comment
-
Olen täysin väärässä missä? Katsotaan mitä kirjoitin.Originally posted by Phaedrus View PostOlet täysin väärässä yllä olevassa asiassa.
- Valtionvarainministerin tarvitsee kelpuuttaa LVM:n ehdotus jotta se etenisi. Mutta ei lakiesityksen tarvitse olla kirjoitettu VM:ssä. Autoverolakia on muutettu ennenkin muun tahon tekemän lakiesityksen perusteella kun pelkästään VM:n hallintosihteerin.
- VM:n autovero virkamiehet Sandell ja Teräväinen eivät ole osallistuneet tämän LVM:n selvitysporukan työskentelyyn. He on tunnettuja jarruja, etenkin Sandell. VM:n muuta väkeä on ollut mukana eli ei tämä täysin Bernerin omaa kivaa ole.
- Hallituspuolueet saa ajettua lähes minkä vaan esityksen läpi. Äänestyksissä puolueen linja pitää vaikka tupailloissa kuinka itketään. Niin se on ollut monessa muussakin asiassa.
Eli siis mikä ei pidä paikkaansa?
Bernerin esitys saa kyllä mennä roskiin ei siinä mitään. Ennen kun edes siihen pisteeseen ehditään on autoveron tuotto lähes nollassa ja autoliikkeissä YT:t käynnissä. Tätä ei koko kevättä tarvitse varttua. Eli esitys kuoppaan ja multaa päälle mutta autoveroa ei enää ihan helpolla pelasteta.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
Näen asian toisin. On kyllä totta että verotus kuuluu valtiovarainministeriölle MUTTA LMV:lla on täysi LAKISÄÄTEINEN oikeus suunnitella MAKSUpohjaista järjestelmää. Kuten nick 928 GTS totesi, valtiovarainministeriön vero-osastolla ei ole ilmeisesti mitään kykyä reagoida maailman muutoksiin ja muuttaa verotusta Pariisin ilmastosopimuksen, leasingin muutoksen ja käyttäjä maksaa-vaatimusten mukaiseksi.Originally posted by Phaedrus View PostOlet täysin väärässä yllä olevassa asiassa.
Mielestäni Autoliiton toimitusjohtaja arvioi LVM:n selvitystä erittäin fiksusti ja monipuolisesti illan A-Talkissa - harmi että ministeri ei ollut itse vastaamassa. Asia menee tällä aikataululla roskakoriin, parhaassa tapauksessa jatkoselvitettäväksi tuleviksi vuosiksi. Selvitys sai autokaupan aikamoisen hämmennyksen tilaan, joka normalisoituu vasta huhtikuun lopussa hallituksen kehysriihessä jos silloinkaan. Voi olla, että hallitus joutuu selkeyttämään linjaansa jo aiemmin jos autokauppa kyykkää oikein pahasti. Ei hyvä.
Suunnitelma on nyt menossa lausuntokierrokselle, avoin keskustelu alkaa 23.1. ja kaikii aika mikä asian käsittelyyn kuluu jarruttaa uuden auton kauppaa mutta myös käytetyn. En ole kaivanut vielä eräpäiviä lausuntokierroksen osalta mutta kyllä siinä muutama viikko vielä menee, ehkäpä arvio huhtikuusta on lähellä oikeaa.
Käytännössä siihen saakka on uuden auton kauppa aivan seis, sanoivat Sipilä tai Orpo mitä tahansa.
Comment
-
Ajatus. Kuinka monta uutta ajoneuvoa on vuoden 2016 lopussa tilattu toimitettavaksi kuluvan vuoden maaliskuun loppuun mennessä? Kunka moni uuden auton tilannut on nyt enemmän kuin käärmeissään jos vero poistuukin esimerkiksi huhtikuun alussa?
Pakka on siis aivan ihanasti sekaisin ja vähiten sen sekavuus kiinnostaa uuden auton kauppiaita jotka uusien kauppojen sijasta saavat vastailla vihaisten asiakkaiden kysymyksiin miten tässä oikein mahtaa käydä.
Comment
-
Tämä on hyvä kysymys. Kannattaa lukea ja kuunnella tarkkaan mitä se selvitys nyt oikeen meinaakaan.Originally posted by mikae34 View PostKuka vastaa siihen millä se valtion kassan massiivinen verotulovaje paikataan tämän jälkeen kun lypsylehmä vaihtaa navettaa. Eli se iso osa joka autoilijoilta perityistä maksuista on tähän asti käytetty herraties mihin??
Tää koko homma haisee kyllä...
-Autovero poistuisi
-Ajoneuvoveroa alennettaisiin 547 miljoonalla
-Polttoaineveroa kevennettäisiin 200 miljoonallaEli mitä tuosta ymmärrettäisiin? Autoilijoiden nykyisiä veroja siis poistuisi se 1,6 mrd euron edestä, ei kaikki 8 mrd, mitä autoilijat suurinpiirtein vuosittain valtiota tukee.
Uusi yhtiö perisi käyttömaksuja tuon alennetun vero-osuuden verran, 1,6 mrd euroa, aluksi. Tuo summa tulisi vuosittain kasvamaan aivan varmasti. Jos siihen väliin vielä tulisi lisää loisia osinkoa keräämään.
Eli periaatteessa autoilijoiden yhteenlasketut kulut ei muutos hetkellä nouse. Yksilö tasolla tilanne on toinen.
Tuntuu että suurinosa poliitikoistakaan ei ymmärrä tuota logiikkaa:think
En tyrmää suoralta kädeltä selvitystä. Idea verottaa auton käytöstä omistamisen sijaan on todella hyvä.
Comment
-
Polttoainelitran pumppuhinnassa on siihen ollut jo toimiva konsti iät ja ajatOriginally posted by Hezman View PostIdea verottaa auton käytöstä omistamisen sijaan on todella hyvä.
Itse en ymmärrä päästöpohjaista lisäraippaa tienkäyttömaksun muodossa, ei se tiestön korjaustarpeen syntyyn vaikuta meneekö bensaa 6,9 vaiko 12 litraa per 100km jos ajoneuvotyyppi ja massa pysyvät kutakuinkin samoina. Pikemminkin taitaa olla että vähäpäästöisillä autoilla ajetaan enemmän kilometrejä ja siten kulutetaan infraa enemmän :think
Pikkasen on taas näpertelyn ja kusetuksen makua tuossa esityksessä, uudistuksen vertaus auton keksimiseen aiheutti lähinnä spontaania myötähapeää
Autovero pois, ajoneuvon vuotuinen käyttömaksu omamassan mukaan ja polttoaineveroa ylös - kyllä se "ympäristöohjaavus" tulisi ihan sitäkin kautta.
Comment
Comment