Valihtee tuon valvontaan perustuvan kilometri verotuksen ja johonki tinapaperiin se lähetin sieltä. Eihän täällä toimi jokapaikassa puhelimetkaan niin ihan hyvin se voi vähä "pätkiä" syrjemmässä. Ajelee parituhatta vuodessa lähetin päällä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
Originally posted by nullzwei View PostJos käyttömaksut on enemmän kuin romuraudan arvo niin ei tarvitse olla edes metalliliiton jäsen ymmärtääkseen mitä tarkoitan.
Jos on varaa päästää niin sitten täytyy olla varaa maksaakin
Korkeakulutuksisen vaihto kannattaa, jos saa ilman merkittävää välirahaa muuten vastaavan tilalle selvästi kyllä polttoainekulujen säästön vuoksi. Käyttötarpeen osalta vastaavan siis. 5 henkinen perhe ei mahdu Citigoon tavaroineen kovin mukavasti.
Mutta vähävaraiselle se auton vaihto ei ole oikotie onneen, kun sen isopäästöisen vaihtoarvo sukeltaa tässä mallissa.
Itsekään en tuota isopäästöistä heti lähde vaihtamaan, koska jos täytyy lyödä vaikka muutama tonnin väliin, että saa oikeasti merkittävästi enemmän vähäpäästöisen niin se käyttömaksujen pudotus ei millään muutamassa vuodessa vielä kata sitä hinnan erotusta.
Jos säästää maksuissa ja polttoainekuluissa vaikka 500€ vuodessa niin 3000€ väliraha on katettu vasta 6 vuodessa, eikö?E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Jos katson vain noita käyttömaksuja niin km-perusteisen kanssa säästäisin melkein 200€ nykyisestä tilanteesta ja tämä tuolla 240g tuuttavalla 530i kanssa. Jos vaihtais tuoreempaan vaikka F30 tms niin tuo erotus kasvaisi vielä lisää. :thinkF10 528iA
Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostJos käyttömaksut on enemmän kuin romuraudan arvo niin ei tarvitse olla edes metalliliiton jäsen ymmärtääkseen mitä tarkoitan.
Jos on varaa päästää niin sitten täytyy olla varaa maksaakin
Vois varmaan viedä noita käyttiksiä kuusankoskelle, verot + maksut ja alv:t reilusti yli tonnin per auto n 1350€
Jos km perusteisesti laskee niin n 2000€ per auto. Viimevuonna E39 diesel selvisi n 800€ veroilla
Taloudessa siis kaksi E39:ä käyttiksenä ja molemmat sisäänajettuja
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostValihtee tuon valvontaan perustuvan kilometri verotuksen ja johonki tinapaperiin se lähetin sieltä. Eihän täällä toimi jokapaikassa puhelimetkaan niin ihan hyvin se voi vähä "pätkiä" syrjemmässä. Ajelee parituhatta vuodessa lähetin päällä.
Ellei sitten Posti käräytä ajostaE39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
No nythän mä vasta hokasin, että miksi ne firmat pitää tuohon väliin lykätä laskuttamaan.
Perimmäinen syy on tuo alv. Voidaan nyt esittää käyttömaksu muka pienempänä jos se on taulukossa vaikka 500€.
Eli antelias valtio vie vain 500, mutta se alv 120€ onkin sen ilkeän riistofirman laskuttamaa ja valtiolle tilittämää.
Varmaan ajateltu, että olisi ollut liian röyhkeää laskuttaa suoraan se 620 €. Nyt se summa saadaan hajotettua osiin.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by hawe View PostMeinaatko että metalliliiton jäsen on tyhmempi kuin keskiverto suomalainen?
Koeta pysyä asiassa äläkä koko ajan lässytä henkilöön menevää paskaa.
EDIT: http://www.cbg100.net/news/ekoauton-...pas-julkaistu/Last edited by nullzwei; 19-01-2017, 18:21.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostJättää sen verottamatta ja parkeeraa loppuvuodeksi, jos ei kunnollista kompensaatiota tule. Aika vittumainen tilanne kyllä.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Riippuen mikä tuossa tulee minimiajaksi mikä pitää maksaa, niin saattaa esim. koko museoauto systeemi muuttua. Niiden ajomäärät on pieniä, jos voi vaikka viikoksi ostaa ajoaikaa niin sillä se hoituu.
Teknisesti ei ole mitään estettä rakentaa systeemiä vaikka niin että pienin määrä olisi päivä. Kyse on vain siitä haluaako valtio sallia niin tarkan optimoinnin ja sitä kautta menettää tuloja. Miksi antaa maksaa vain päivästä jos voi velottaa koko viikon.
Toisaalta, jos vaikka rekka tai turisti voisi maksaa päivästä, kun ajaa Suomen läpi, niin luulisi saman joutuvan tarjoamaan oman maankin kansalaisille.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostEtua tulee myös käytetyn auton ostajalle hintatason laskiessa. Auton hankintaan sitoutuu vähemmän pääomaa. Tarvitaan vähemmän lainarahaa tai rahoitusta.
Jokainen ison ulkomaisen korporaation lainoittama autoveroeuro vähemmän on enemmän kotiinpäin. Toki mahdolliset Bernerin yksityiset tiefirmat saattaa viedä sen kuitenkin, mutta joka tapauksessa merkittävä asia. Suomalaisten vuodessa autoverosta maksama lainan korko on aika merkittävä summaS65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View PostMitä tämä auttaa kun eikös autoveron kannalta oleellista ole auton maahantuontipäivä?
Auto on voitu tuoda maahan vaikka vuonna 2012, mutta laitan siitä vasta huomenna paperit menemään tullille(ehh, siis verottajalle). Jos laitan siihen lomakkeeseen sen huomisen päivän, niin verot lasketaan sen päivän markkina-arvon mukaan.
Edit. Jaa, tässä olikin kyse uuden auton ostosta. Ei siis käytetyn maahantuonnista. Verot määräytyy silloin kun auto maksetaan/rekisteröidään/luovutetaan. Enpä osaa sanoa noista autoliikkeiden kuvioista.
Mutta voihan sen auton jättää silti parkkiin vaikka siihen liikkeen pihalle/halliin, mutta asia on ehkä hankalampi koska liike hoitaa autoverot, yms. rekisteröinnin, ja että haluaako toimia "asiakkaan eduksi". Käytännössä jos tilaussopimuksen on tehny ja siinä ei mitään poikkeusta ole kirjoitettu autoveron poistumisen osalta, niin näinköhän liike lähtisi puljaamaan asiaa? Mutta toisaalta pystyyhän auton ostamaan tax freenä vaikka suomesta, esim. jos vie sen vaikka Ruotsiin mennessään, tms. muuttaa muualle. Kannattaa kysäistä liikkeestä ja odotella kunhan hommat rupeaa selkitymään. Voihan sieltä joku kompensaatio tulla jos hommat menee läpi. :thinkLast edited by bemmeri; 19-01-2017, 18:59.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTuossa on isompi pointti kuin äkkiseltään ajattelisikaan!
Jokainen ison ulkomaisen korporaation lainoittama autoveroeuro vähemmän on enemmän kotiinpäin. Toki mahdolliset Bernerin yksityiset tiefirmat saattaa viedä sen kuitenkin, mutta joka tapauksessa merkittävä asia. Suomalaisten vuodessa autoverosta maksama lainan korko on aika merkittävä summa...
Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
Comment