Originally posted by Terou
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
Originally posted by brainsurgery View PostMikäs on tämä tällainen "edullinen käyttöauto"? :think
Ja onhan esim. tuo oma 2.8 nelikko helvetin kallis ajaa nytkin, mutta tietoinen valinta.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostMikäs on tämä tällainen "edullinen käyttöauto"? :think
Iso ja kohtuu turvallinen auto johon koko perhe mahtuu lastenrattaineen.
Maantiellä sen 8,5l ja toi 11,3 viimeisen 15000km keskikulutus. Työmatkaa reilu 2,5l suunta.
Kaks edellistä autoa 530i ja 328i vei samassa ajossa enemmän kuin toi nykyinen vie. Hankinta hinta vielä 4500e niin mun mielestä voi puhua edullisesta käyttöautosta. Arvon lasku vieläpä olematon (tähän uuteen verotukseen saakka)
Saa vetää 2000kg kärryä.
Vakuutusmaksut vuodessa n.330€.
Laske esimerkki jos nyt sijoitan autoon lainalla 20000e johon mahtuu samat kamat kuin e39 farkkuun, saa vetää 2000kg kärryä ja joka ns. Säästää nykyisen kuluissa itsensä takaisin edes siedettävässä ajassa..?Last edited by jannmann; 20-01-2017, 12:29.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View Post2002 vm, 2050 kg, 257g, bensa, kulutus 11, 25 000 km, arvo 0. Ja 80% valtion teitä.
Maksu nousee 624:stä 1436:een.
Eli yli tuplaantuu itsellä.
Mites tämä näin näyttää?Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Edullinen käyttöauto: W124, henkilöauto, diesel.
15000km, 8l/100km, 1790kg, 1991, 70% valtionteitä.
Kulut nyt 1253.37e
Km-perusteinen 1545.72e
Kiinteä 1599.81
Kulut nyt - kiinteä = -364,44e
Tekee prosenteina 29,1%.
Eli kulut eivät tuplaannu, mutta aika hyvä nousuhan tuo on.
Kyllä tuo malli pitäisi ehdottomasti olla niin, että näissä vanhoissa romuissa ne kulut eivät kasvaisi. Uusissa ehdottomasti niin, että mitä isommat päästöt, sitä isommat maksut. Nyt tuntuu vanhoissa maksut nousevan sitä tahtia, ettei ole koskaan varaa uudempaa ostaa. Itse kun en ajatellut lainarahalla autoa ostaa.Last edited by JiPe; 20-01-2017, 12:34.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostKyllä tuo malli pitäisi ehdottomasti olla niin, että näissä vanhoissa romuissa ne kulut eivät kasvaisi. Uusissa ehdottomasti niin, että mitä isommat päästöt, sitä isommat maksut. Nyt tuntuu vanhoissa maksut nousevan sitä tahtia, ettei ole koskaan varaa uudempaa ostaa. Itse kun en ajatellut lainarahalla autoa ostaa.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by Terou View PostNo joo, mutta sulla on edelleen samanlainen auto.
Edit: toki tuossa käytettyjen autojen tuonnissa sitten taas asiat taitaa mutkistua jos autovero on ympätty vuosimaksuun. Tai sitten ei, jos vaan raakasti ne menee samalla idealla kuin uudetkin autot.
Toinen esimerkki: tiedät että naapurin Jaskalla on navetan takana katolleen ajettu V10M5nen romuna ja haaveilet sellaisen ostamisesta, mutta 4000-5000e/vuosi käyttömaksut pelottaa.
Mitäpä luulet olisiko kellään kiusausta ottaa "halpaa" runkonumeroa, jolla saa päästellä vero&käyttömaksu vapaasti, käyttöön johonkin viron tuontiin?F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostMutta ei kovinkaan kaukaa haettu?
Toinen esimerkki: tiedät että naapurin Jaskalla on navetan takana katolleen ajettu V10M5nen romuna ja haaveilet sellaisen ostamisesta, mutta 4000-5000e/vuosi käyttömaksut pelottaa.
Mitäpä luulet olisiko kellään kiusausta ottaa "halpaa" runkonumeroa, jolla saa päästellä vero&käyttömaksu vapaasti, käyttöön johonkin viron tuontiin?
Edit: paljon riippuu tietysti siitä autosta+päästöistä. Joka tapauksessa ongelma on hyvin marginaalinen kokonaisuuden kannalta. Ja nämä yksittäiset "harrastelijat" maksaisi kuitenkin ajoneuvoveroa.Last edited by Terou; 20-01-2017, 13:26.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Jättiraportti:
AUTOJEN SEURANTA Suunniteltu kilometripohjainen tiemaksu voitaisiin kerätä lukuisilla erilaisilla teknisillä ratkaisuilla, toteaa liikenneministeri Anne Bernerin eilen julkistama raportti.
Yli 140-sivuisen raportin mukaan ”keskeistä on, että ajoneuvossa on sähkönsyöttö ajoneuvolaitteelle, esimerkiksi OBD-järjestelmä (On-Board Diagnostics) tai 12 voltin virtalähde (esim. tupakansytytin)
Röhöhöhööhhöhö.
Aika monessa autossa virta katkeaa 12v ulosotoissa. Voisi katketa vaikka ajossakin jos oikeasti noin typerästi suunniteltu laitteisto olisi. Postikusti vielä valvomaan että maksut on maksettu ja laitteet päällä...
(vai onko tämäkin täysin naurettavien ideoiden julki tuominen vaan taktiikkaa, jolla saadaan pahimmat asian vastustajat naureskelemaan ja eivät asiaa sen enemmän stressaisi koska niin helposti nämä saisi otettua pois autosta tai otettua pois päältä. Oikeasti laitteet on olisi jollain sinetillä jatkuvassa virrassa, sekä oma akku joka kestää viikkoja ilman virtaa)Last edited by bemmeri; 20-01-2017, 13:17.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostSe mitä kirjoitit oli siteerattu viestissäni, se mitä kirjoitat alla on jotain muuta.
Tämä antaa ihan eri kuvan asiasta kuin aiempi viestisi, jossa Berner päätti yksin autoveron kumoamisesta ("riittää kun ministeri hyväksyy").
Täytyy myöntää että en alkuunkaan ymmärrä ajatuksenkulkuasi siitä, että aiheuttamalla tällainen markkinahäiriö saataisiin autovero kaadettua. Jos autokauppa hyytyy niin autoveron tuotto on nolla, jos autovero lakkautetaan niin autoveron tuotto on sama nolla. Nyt kyllä autokauppa löi itseään kirveellä kipeästi jalkaan, mikäli kauppiaat (suuret maahantuojat) ovat selvityksen taustapiruina. Mahtaa olla melkoinen krapula kun tämä strateginen virhearvio paljastuu kaikessa karmeudessaan. Kuinka kukaan voi edes kuvitella, että hieman ennen huhtikuun kuntavaaleja voitaisiin ajaa tällainen asia läpi? Kepeät mullat.
Veron tilalle on pakko kuitenkin saada verotuloa. Tässä Bernerin mallissa asia on hoidossa. Jokainen joka osaa laskea ymmärtää ettei koko autoileva kansa voi mitenkään päästä halvemmalla ellei valtion autoilusta keräämää rahamäärää pienennetä. Nyt Berner esitti asian miten esitti ja se räjähti silmille.
Strategia oli selvä virhearvio mutta sen lopputulos voi edelleen olla autoveron poisto. Budjetti paikataan sitten miten paikataan. Autokauppa ajaa kulisseissa veron poistoa hirveällä paineella ja poliitikot jarruttaa koska ilman rytinää tämä sotku ei selviä.
Mitkä on nyt vaihtoehdot?
1. Muut ministerit kertoo ettei mikään muutu. Kuka uskoo ja miten monen kuukauden toistamisen jälkeen? Tämän vuoden verotuotto on kuitenkin jo menetetty. Silti kaikille jää takaraivoon pelko, että sama tilanne toistuu ehkä jo ensi vuonna.
2. Vero poistetaan nyt kerralla. Budjetti paikataan sitten miten paikataan. Käyttömaksuihin vähän lisää, bensaveroon muutama sentti ylimääristä jne. sitten vaalien jälkeen. Veron poisto pitää tehdä jo ennen huhtikuuta koska kauppa ei kestä monen kuukauden täydellistä pysähtymistä. VM:ssäkin mieli kyllä muuttuu ainakin ministerillä koska jahkailu maksaa useamman miljoonan päivässä. Liikkeiden painostus on todella kovaa.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005053135.html
Niin sanotussa museorekisterissä on tällä hetkellä vajaat 40000 ajoneuvoa. Erilaisia harrasteajoneuvoja löytynee maasta lisäksi moninkertainen määrä.
– Pitäisi luoda malli, missä tällaiset autot voisivat olla harrasteajoneuvorekisterissä ja siirtokilvistä kehiteltävällä mallilla useampi auto samojen kilpien alla toki aina vain yksi kerrallaan ajossa, Heinonen esittää ja jatkaa:
– Nyt on hyvä käydä avoin keskustelu siitä, miten autoilua tulevaisuudessa verotetaan.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostHöpöhöpö. LVM:ssa ei ole verottajan työryhmää btw.
Ministeriön uusi ehdotus: Postiautot voisivat valvoa tiemaksuja
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...w.google.fi%2F
Ei juma tätä touhua, menee kyllä jo niin naurettavan puolelleEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Comment