Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by Terou View Post
    Esim. joku E46 M3 on tuota luokkaa.
    Ai niin. Ei tullut tuo itsellä ensimmäisenä mieleen edullisena käyttöautona.

    Comment

    • lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

      Originally posted by brainsurgery View Post
      Mikäs on tämä tällainen "edullinen käyttöauto"? :think
      1.6. Focus, joka on ehkä tyypillinen edullinen käyttöauto, päästöillä 160 g niin maksu nousee vain 230€ vuodessa.

      Ja onhan esim. tuo oma 2.8 nelikko helvetin kallis ajaa nytkin, mutta tietoinen valinta.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Mikäs on tämä tällainen "edullinen käyttöauto"? :think
        2002 540i 6v manuaali farkku.
        Iso ja kohtuu turvallinen auto johon koko perhe mahtuu lastenrattaineen.
        Maantiellä sen 8,5l ja toi 11,3 viimeisen 15000km keskikulutus. Työmatkaa reilu 2,5l suunta.
        Kaks edellistä autoa 530i ja 328i vei samassa ajossa enemmän kuin toi nykyinen vie. Hankinta hinta vielä 4500e niin mun mielestä voi puhua edullisesta käyttöautosta. Arvon lasku vieläpä olematon (tähän uuteen verotukseen saakka)
        Saa vetää 2000kg kärryä.
        Vakuutusmaksut vuodessa n.330€.

        Laske esimerkki jos nyt sijoitan autoon lainalla 20000e johon mahtuu samat kamat kuin e39 farkkuun, saa vetää 2000kg kärryä ja joka ns. Säästää nykyisen kuluissa itsensä takaisin edes siedettävässä ajassa..?
        Last edited by jannmann; 20-01-2017, 12:29.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Attekun
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1407
          • Saarijärvi

          Originally posted by lj123 View Post
          2002 vm, 2050 kg, 257g, bensa, kulutus 11, 25 000 km, arvo 0. Ja 80% valtion teitä.

          Maksu nousee 624:stä 1436:een.

          Eli yli tuplaantuu itsellä.


          Mites tämä näin näyttää?
          Toyota Alphard MS
          Peugeot e-2008
          ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

          Comment

          • JiPe
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2548
            • Kuopio

            Edullinen käyttöauto: W124, henkilöauto, diesel.

            15000km, 8l/100km, 1790kg, 1991, 70% valtionteitä.

            Kulut nyt 1253.37e
            Km-perusteinen 1545.72e
            Kiinteä 1599.81

            Kulut nyt - kiinteä = -364,44e
            Tekee prosenteina 29,1%.

            Eli kulut eivät tuplaannu, mutta aika hyvä nousuhan tuo on.

            Kyllä tuo malli pitäisi ehdottomasti olla niin, että näissä vanhoissa romuissa ne kulut eivät kasvaisi. Uusissa ehdottomasti niin, että mitä isommat päästöt, sitä isommat maksut. Nyt tuntuu vanhoissa maksut nousevan sitä tahtia, ettei ole koskaan varaa uudempaa ostaa. Itse kun en ajatellut lainarahalla autoa ostaa.
            Last edited by JiPe; 20-01-2017, 12:34.
            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

            Comment

            • lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

              Originally posted by Attekun View Post

              Mites tämä näin näyttää?
              Siltä, että multa jäi yksi 0 pois km-määrästä
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

              Comment

              • lj123
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2015
                • 1215
                • Lohja

                Originally posted by JiPe View Post
                Kyllä tuo malli pitäisi ehdottomasti olla niin, että näissä vanhoissa romuissa ne kulut eivät kasvaisi. Uusissa ehdottomasti niin, että mitä isommat päästöt, sitä isommat maksut. Nyt tuntuu vanhoissa maksut nousevan sitä tahtia, ettei ole koskaan varaa uudempaa ostaa. Itse kun en ajatellut lainarahalla autoa ostaa.
                Tuossa on ehkä pieni hyvä pointti. Joissain tapauksissa tuo vuosittaisten kulujen nousu vähintään hidastaa, tai voisi jopa estää päivittämisen uudempaan vähän kuluttavaan.
                E39 M5 -99
                F11 530d Xdrive -14

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5175
                  • Kuopio

                  Originally posted by Terou View Post
                  No joo, mutta sulla on edelleen samanlainen auto.

                  Edit: toki tuossa käytettyjen autojen tuonnissa sitten taas asiat taitaa mutkistua jos autovero on ympätty vuosimaksuun. Tai sitten ei, jos vaan raakasti ne menee samalla idealla kuin uudetkin autot.
                  Mutta ei kovinkaan kaukaa haettu?

                  Toinen esimerkki: tiedät että naapurin Jaskalla on navetan takana katolleen ajettu V10M5nen romuna ja haaveilet sellaisen ostamisesta, mutta 4000-5000e/vuosi käyttömaksut pelottaa.

                  Mitäpä luulet olisiko kellään kiusausta ottaa "halpaa" runkonumeroa, jolla saa päästellä vero&käyttömaksu vapaasti, käyttöön johonkin viron tuontiin?
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • Terou
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 791
                    • Tampere

                    Originally posted by jani View Post
                    Mutta ei kovinkaan kaukaa haettu?

                    Toinen esimerkki: tiedät että naapurin Jaskalla on navetan takana katolleen ajettu V10M5nen romuna ja haaveilet sellaisen ostamisesta, mutta 4000-5000e/vuosi käyttömaksut pelottaa.

                    Mitäpä luulet olisiko kellään kiusausta ottaa "halpaa" runkonumeroa, jolla saa päästellä vero&käyttömaksu vapaasti, käyttöön johonkin viron tuontiin?
                    Mutta eikös tuollaisesta tuohusta saa tänä päivänä vielä isomman hyödyn kun ei tarvitse maksaa autoveroa. Tuossa teoreettisessa uudessa systeemissä säästäisit vain joitain satasia per vuosi kun maksaisit vanhaa ajoneuvoveroa, etkä uutta hiukan korkeampaa "tienkäyttömaksua".
                    Edit: paljon riippuu tietysti siitä autosta+päästöistä. Joka tapauksessa ongelma on hyvin marginaalinen kokonaisuuden kannalta. Ja nämä yksittäiset "harrastelijat" maksaisi kuitenkin ajoneuvoveroa.
                    Last edited by Terou; 20-01-2017, 13:26.
                    E46 M3 perän lukkoyksikkö
                    Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                    www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181



                      Jättiraportti:
                      AUTOJEN SEURANTA Suunniteltu kilometripohjainen tiemaksu voitaisiin kerätä lukuisilla erilaisilla teknisillä ratkaisuilla, toteaa liikenneministeri Anne Bernerin eilen julkistama raportti.
                      Yli 140-sivuisen raportin mukaan ”keskeistä on, että ajoneuvossa on sähkönsyöttö ajoneuvolaitteelle, esimerkiksi OBD-järjestelmä (On-Board Diagnostics) tai 12 voltin virtalähde (esim. tupakansytytin)



                      Röhöhöhööhhöhö.
                      Aika monessa autossa virta katkeaa 12v ulosotoissa. Voisi katketa vaikka ajossakin jos oikeasti noin typerästi suunniteltu laitteisto olisi. Postikusti vielä valvomaan että maksut on maksettu ja laitteet päällä...
                      (vai onko tämäkin täysin naurettavien ideoiden julki tuominen vaan taktiikkaa, jolla saadaan pahimmat asian vastustajat naureskelemaan ja eivät asiaa sen enemmän stressaisi koska niin helposti nämä saisi otettua pois autosta tai otettua pois päältä. Oikeasti laitteet on olisi jollain sinetillä jatkuvassa virrassa, sekä oma akku joka kestää viikkoja ilman virtaa)
                      Last edited by bemmeri; 20-01-2017, 13:17.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1561
                        • Helsinki

                        Originally posted by Phaedrus View Post
                        Se mitä kirjoitit oli siteerattu viestissäni, se mitä kirjoitat alla on jotain muuta.
                        Sitä ihan samaa se on mutta ehkä vaan huonosti kirjoitettu.


                        Tämä antaa ihan eri kuvan asiasta kuin aiempi viestisi, jossa Berner päätti yksin autoveron kumoamisesta ("riittää kun ministeri hyväksyy").
                        Vaikka sinä tai minä voidaan kirjoittaa uusi autoverolaki esitys. ja lähettää se VM:ään. Jos Orpo tykkää niin voi laittaa asian eteenpäin täysin välittämättä mitä sihteerit Sandell ja Teräväinen on asiasta mieltä. Tämä liittyy siihen, että julkisuudessa on ollut kommenttia miten VM ei ole ole ollut mukana Bernerin esitystä laatimassa ja eivät siellä muka tiedä asiasta mitään. No Sandell jne ei ole ollut mutta joku muu VM:stä on ollut. Eli ei tämä Bernerin lappu ole täysin tuntematon keksintö VM:lle. Siitä on kuulemma ollut puhetta ties missä tupailloissa jne. Nyt kun se on tullut julki poliitikot pelkää pommin räjähtävän silmille ja kaikki sanovat tutkivansa sitä. No tutkikoon vaan, vahinko on jo tapahtunut.


                        Täytyy myöntää että en alkuunkaan ymmärrä ajatuksenkulkuasi siitä, että aiheuttamalla tällainen markkinahäiriö saataisiin autovero kaadettua. Jos autokauppa hyytyy niin autoveron tuotto on nolla, jos autovero lakkautetaan niin autoveron tuotto on sama nolla. Nyt kyllä autokauppa löi itseään kirveellä kipeästi jalkaan, mikäli kauppiaat (suuret maahantuojat) ovat selvityksen taustapiruina. Mahtaa olla melkoinen krapula kun tämä strateginen virhearvio paljastuu kaikessa karmeudessaan. Kuinka kukaan voi edes kuvitella, että hieman ennen huhtikuun kuntavaaleja voitaisiin ajaa tällainen asia läpi? Kepeät mullat.
                        Liikkeet tietää, että nykyisen kaltainen autoverotus on ollut kusessa jo vuosia. Sille tarvitsee tehdä jotain ja äkkiä. Veron poisto on keskeinen osa tuota tekemistä. Poisto pitää tehdä nopeasti koska sellaiseen poistoon missä markkinat ei hetkeäkään häiriinny ei ole aikaa koska se kestää 10 vuotta.

                        Veron tilalle on pakko kuitenkin saada verotuloa. Tässä Bernerin mallissa asia on hoidossa. Jokainen joka osaa laskea ymmärtää ettei koko autoileva kansa voi mitenkään päästä halvemmalla ellei valtion autoilusta keräämää rahamäärää pienennetä. Nyt Berner esitti asian miten esitti ja se räjähti silmille.

                        Strategia oli selvä virhearvio mutta sen lopputulos voi edelleen olla autoveron poisto. Budjetti paikataan sitten miten paikataan. Autokauppa ajaa kulisseissa veron poistoa hirveällä paineella ja poliitikot jarruttaa koska ilman rytinää tämä sotku ei selviä.

                        Mitkä on nyt vaihtoehdot?
                        1. Muut ministerit kertoo ettei mikään muutu. Kuka uskoo ja miten monen kuukauden toistamisen jälkeen? Tämän vuoden verotuotto on kuitenkin jo menetetty. Silti kaikille jää takaraivoon pelko, että sama tilanne toistuu ehkä jo ensi vuonna.
                        2. Vero poistetaan nyt kerralla. Budjetti paikataan sitten miten paikataan. Käyttömaksuihin vähän lisää, bensaveroon muutama sentti ylimääristä jne. sitten vaalien jälkeen. Veron poisto pitää tehdä jo ennen huhtikuuta koska kauppa ei kestä monen kuukauden täydellistä pysähtymistä. VM:ssäkin mieli kyllä muuttuu ainakin ministerillä koska jahkailu maksaa useamman miljoonan päivässä. Liikkeiden painostus on todella kovaa.
                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        • lj123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2015
                          • 1215
                          • Lohja

                          http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005053135.html

                          Niin sanotussa museorekisterissä on tällä hetkellä vajaat 40000 ajoneuvoa. Erilaisia harrasteajoneuvoja löytynee maasta lisäksi moninkertainen määrä.

                          – Pitäisi luoda malli, missä tällaiset autot voisivat olla harrasteajoneuvorekisterissä ja siirtokilvistä kehiteltävällä mallilla useampi auto samojen kilpien alla toki aina vain yksi kerrallaan ajossa, Heinonen esittää ja jatkaa:

                          – Nyt on hyvä käydä avoin keskustelu siitä, miten autoilua tulevaisuudessa verotetaan.
                          E39 M5 -99
                          F11 530d Xdrive -14

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by jani View Post
                            Älä huoli, kyllä verottajan työryhmä siihenkin keksii ratkaisun
                            Höpöhöpö. LVM:ssa ei ole verottajan työryhmää btw.

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6217
                              • Helsinki

                              Originally posted by nullzwei View Post
                              Höpöhöpö. LVM:ssa ei ole verottajan työryhmää btw.
                              Äkkiäkö sellainen pystyyn laitetaan..


                              Ministeriön uusi ehdotus: Postiautot voisivat valvoa tiemaksuja
                              http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...w.google.fi%2F
                              Ei juma tätä touhua, menee kyllä jo niin naurettavan puolelle
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • 928 GTS
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1561
                                • Helsinki



                                Sipilällä ei ole kuukausia aikaa vatuloida veron poiston kanssa. Jotain tartteis tehdä nopeasti.
                                -92 928 GTS
                                -98 550 Maranello

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎