Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    Originally posted by Zoui View Post
    Oma kantani on se että autoveron poistaminen ei pakota nostamaan muita kuluja x3, enkä voi ymmärtää mistä tällainen malli on jonkun muun päähän kiirinyt.
    Tuossa mallissa olisi ollut hyvin tärkeää tietää, että paljonko laskelmassa oletettiin myytävän uusia autoja.

    Sillä on täysin suoraviivainen alv-kertymävaikutus, ja hankalammin laskettava työllistävä vaikutus (niin autokaupan osalta, kuin mahdollisesti muuhun kulutukseen vapautuvasta rahasta).

    Pahimmillaanhan tuo käyttöön perustuva kertymä on laskettu piilottaen alv-vaikutus nollaksi.

    Jos keskimääräisen auton alv-summa olisi vaikka 6000 € ja myytäisiin 33 000 autoa vuodessa nykyistä enemmän niin se on jo 200 miljoonaa lisää alv-tuottoa per vuosi.

    Tuo jaettuna vaikka 2 000 000 on taas 100€ per auto vähemmän kerättävää käyttömaksua.

    Siis JOS verokertymä haluttaisiin pitää samana. Alkaa tuntua, että tällä oikeasti haettiin välittömästi verokertymän kasvua.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6232
      • Helsinki

      Originally posted by Zoui View Post
      Oma kantani on se että autoveron poistaminen ei pakota nostamaan muita kuluja x3, enkä voi ymmärtää mistä tällainen malli on jonkun muun päähän kiirinyt.
      Ei mulla autoveron poistolle ole mitään vastaan, kun mulla ei tule koskaan olemaan rahaa ostaa uutta, ellei palkka tasot nouset täällä tai vuokra kattoa tule tms..Mutta tässä näkee sen, että kun näitä asioita alkaa hoittaa yritys, niin kulut tulee nousemaan(vanhan auton omistajan), kyllä pikkuisen ajan kanssa, kun yrityksen kulutkin nousee..Ja ainakin mulla on se "kauhu", että se myydään jumalauta tuonne etelä eurooppaa jollekkin ahneelle paskiaiselle, joka alkaa ryöstää tai jotain muuta vastaavaa.
      Myös se ei mene läpi ainakaan mulle, että jos nyt veroja kevennetään, että ne pysyisi ja nousee järkevästi, kun tässä näkee jo nyt miten sähläämistä tää oli, niin voin kuvitella mitä tää tulee olemaan 2-4 vuoden päästä.
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • 33d
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 458
        • Finland

        Nyt kiinnostaa että miten autokauppa suhtautuu näiden päivien jälkeen noihin käyttömaksuiltaan kalliimpien autojen kauppaan. Tuskin hyvitykset vaihtajalle ovat enää samalla tasolla kuin ennen tätä pelleilyä. Uskoisin että autokauppiaat alkavat varautumaan noihin nouseviin maksuihin ja autot joiden käyttömaksut laskettiin tuossa ehdotuksessa sinne reippaammin maksavien puolelle tulevat kokemaan normaalia reippaampaa inflaatiota.

        Samoin uskon että hallituksen intressi laittaa maksajaksi paljon kuluttava ja päästöjä tuottava autoilija pysynee. Eli harrasteautoilija ja ne kenellä ei ole varaa tai intressejä vaihtaa autoa tulee tässä häviämään jos ei siihen citigoon vaihda. Ei muuten ole ensimmäinen kerta kun tämä hallitus kairaa vähätuloisia.

        Tuolla autokuumeilu topikissa oli juttua e9x m3 vaihtamisesta 330e malliin jos oikeen muistan. Kiinnostaisi tietää millaista tarjousta nyt tuollaisesta kaupasta saa tänään tai huomenna. Kävisin itse kysymässä mutta viime veromuutoksen jälkeen olen käytännössä ajanut tuontiautoilla niin järkevien vaihtotarjousten saaminen ei ole onnistunut ja olen autot myynyt tai vaihtanut suoraan yksityisten kanssa.

        Oli muuten suhteellisen lähellä ensimmäinen kerta tällä vuosituhannella että olisin vakavasti ollut menossa autoliikkeeseen katselemaan näitä BUSINESS-varusteltuja uubermalleja. Hurjia myös nuo ruotsin määrät mitä uusia autoja myydään, tai siis surkeita suomen määrät. Hetken ehti jo miettiä että ehkä sen uuden auton ostaminen ei ihan täysin hölmöläisten hommaa ole. Autokauppiaiden lyhytnäköisyys hämmästyttää myös tässä tilanteessa todella paljon.

        Comment

        • 33d
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 458
          • Finland

          Toivottavasti tämäkin sotku edistäisi Sipilän pihalle saamista niin olisi edes jotain positiivista tässä jutussa

          Comment

          • opl21
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 320
            • Itävalta

            Originally posted by Attekun View Post
            Kysyin jo aiemmin tässä ketjussa niitä huudeltuja tuplakuluja, joita en koskaan saanut nähtäväkseni. Vieläkin ne kiinnostaisivat.
            sigpic

            F01 730d -09
            Ex
            E70 x5 3.0d-08
            e39 M5-99
            e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
            (Ego)
            e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
            e39 528ia -97 200hp/290nm
            e36 320i -94
            e30 320i -89

            Comment

            • Messier
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 631
              • Savo

              Originally posted by 33d View Post
              Tuolla autokuumeilu topikissa oli juttua e9x m3 vaihtamisesta 330e malliin jos oikeen muistan. Kiinnostaisi tietää millaista tarjousta nyt tuollaisesta kaupasta saa tänään tai huomenna.
              Niitä uusia tarjouksiahan tässä odotellaan, saas nähdä ottaako yksikään liike uudelleen yhteyttä.

              Nyt en vaan tiedä itsekkään haluanko vaihtaa, vaikka saisi hyvänkin tarjouksen.
              Jos käy niin murheelliseti ettei veroa poistetakkaan ja mulla on hybridi tallissa -> ranteet auki.
              G05 X5 45e
              KM9 ///M1000XR

              Ex:
              F10 ///M5
              K49 S1000XR
              E90 ///M3
              E46 ///M3

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7143
                • Forssa

                Originally posted by Zoui View Post
                Oma kantani on se että autoveron poistaminen ei pakota nostamaan muita kuluja x3, enkä voi ymmärtää mistä tällainen malli on jonkun muun päähän kiirinyt.
                On tässäkin topickissa jo monen monta laskelmaa liven kautta tehty ja jokainen laskelma on ollu min. kaksinkertainen, monessa jopa kolminkertainen entisiin maksuihin verrattuna.
                Tämä siis esitetyn mallin mukaan.

                Kuitenkin autoveron pystyy poistamaan suorilta, ilmqn maksujen korotuksia. Koska se olisi autoilusta kertyvistä veroista vain 8%. Eikä tarvittaisi muita kiristyksiä. Tämä mahdollistaisi autojen halpenemisen ja kaupan vilkastumisen niille, joilla rahulia löytyy. Eikä tarvitsis viedä keski/alempi palkkaisen leivältä voita.

                Kuulostaa joo hullulta poistaa autovero ilman muita korotuksia mutta onhan nykyinenkin malli hullu, jossa tuhlataan rahaa päättömästi vaikka nekin riittäisi kun vaan niin haluttaisiin.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  Autoverosta keskustelu muistuttaa samaa, mitä oli esim. kauppalehden keskustelupalstalla kymmenen vuotta sitten.




                  Joku viisaampi voisi kertoa, miksi autojen keski-ikä on vanhentunut? Kun samaan aikaan autoista maksettava keskimääräinen autovero on pienentynyt?
                  Eikö sillä logiikalla että autovero poistuu, markkinat rähjähtää ja autokaupoilla kyynärpäätaktiikka on valttia, jolloin autokanta nuorentuu. Tällöinhän samaan suuntaan pitäisi mennä autojen keski-ikä, myös autoveron pienentymisen kanssa??


                  Taitaa olla se yleinen talous ja ostovoima suurin syy autokaupan käymiseen tai käymättömyyteen ja sitä kautta autojen nuorentumiseen.
                  Jos ei vaan ole rahaa, tai halua ottaa velkaa velkaa siihen autoon, kaikki maksut, verot ja muut "pakolliset" kulut on noussut viime vuosina aika reippaasti. Samaan aikaan autojen keski-ikä on aika reippaasti.
                  Ennemmin näkisin tällä yhteyden kuin pelkällä autoverolla.


                  Mutta jos autoveroa ei olisi, autokanta nuorentuisi. Ei kuitenkaan niin paljon/nopeasti kuin moni antaa ymmärtää.
                  Last edited by bemmeri; 24-01-2017, 10:20.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • 33d
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 458
                    • Finland

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Taitaa olla se yleinen talous ja ostovoima suurin syy autokaupan käymiseen tai käymättömyyteen ja sitä kautta autojen nuorentumiseen.
                    Jos ei vaan ole rahaa, tai halua ottaa velkaa velkaa siihen autoon, kaikki maksut, verot ja muut "pakolliset" kulut on noussut viime vuosina aika reippaasti. Samaan aikaan autojen keski-ikä on aika reippaasti.
                    Ennemmin näkisin tällä yhteyden kuin pelkällä autoverolla.
                    Varmasti vaikuttaa mutta itse en usko että niin paljoa kuitenkaan. Itse koen tilanteen niin että tällä älyttömällä autoveron määrällä paras hinta/laatu itselleni tuli pitkään 5-10 vuotta vanhoissa autoissa minkä hinnalla olisi saanut uudenkin auton. x18d business varustellut autot ei kuitenkaan ole ollut vaihtoehto.

                    Ilman veroa katselisin 1-3 vuotta vanhoja autoja. Ja niinkun aikasemmin jo mainitsin niin ensimmäistä kertaa todella pitkään aikaan voisin jopa uudenkin ostoa harkita.

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Autoverosta keskustelu muistuttaa samaa, mitä oli esim. kauppalehden keskustelupalstalla kymmenen vuotta sitten.




                      Joku viisaampi voisi kertoa, miksi autojen keski-ikä on vanhentunut? Kun samaan aikaan autoista maksettava keskimääräinen autovero on pienentynyt?
                      Eikö sillä logiikalla että autovero poistuu, markkinat rähjähtää ja autokaupoilla kyynärpäätaktiikka on valttia, jolloin autokanta nuorentuu. Tällöinhän samaan suuntaan pitäisi mennä autojen keski-ikä, myös autoveron pienentymisen kanssa??


                      Taitaa olla se yleinen talous ja ostovoima suurin syy autokaupan käymiseen tai käymättömyyteen ja sitä kautta autojen nuorentumiseen.
                      Jos ei vaan ole rahaa, tai halua ottaa velkaa velkaa siihen autoon, kaikki maksut, verot ja muut "pakolliset" kulut on noussut viime vuosina aika reippaasti. Samaan aikaan autojen keski-ikä on aika reippaasti.
                      Ennemmin näkisin tällä yhteyden kuin pelkällä autoverolla.


                      Mutta jos autoveroa ei olisi, autokanta nuorentuisi. Ei kuitenkaan niin paljon/nopeasti kuin moni antaa ymmärtää.
                      Varmasti ostovoima on yksi tekijä. Mutta on tuossa mukana sitäkin, että 10 vuoden aikana moni on jättänyt uuden ostamatta, tai ostanut pari kertaa vähämmen kun on odottanut veron laskua/poistoa
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • joku2
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 54
                        • Helsinki

                        Originally posted by Zoui View Post
                        Autoveron poisto on yksinkertaisin tapa uudistaa suomen koko autokantaa, keski-ikä autoilla saadaan ihan realistisesti tuolta 12-13 vuoden nurkilta kammettua eurooppalaisen 7-8 vuoden nurkille, tästä 5-6 vuoden nuorennuksesta hyötyy aivan jokainen, myös vanhemman käytetyn omistaja.

                        -Paljonko säästöjä syntyy polttoaineen kulutuksen kautta kun autokanta nuorennetaan?
                        -Paljonko päästöt vähenee?
                        -Paljonko säästyy ihmishenkiä vuosittain paremman kolariturvallisuuden ansiosta?
                        -Paljonko säästetään rahaa ja henkistä varaa liikenteessä vammautuvien vähetessä?
                        Tässä on erinomaisesti tiivistetty autoveron poiston hyödyt.

                        Omasta mielestä polttoaineveron nosto olisi paras tapa tämä toteuttaa. Todella kevyt järjestelmä ylläpitää ja verotus siirtyy suoraan hankinnasta käyttöön. Se mikä hävitään ajojen vähentymisellä ja uudempien autojen kulutuksen pienenemisellä voitetaan ainakin osittain takaisin, kun uusien autojen kauppaan tulee selkeä piristys ja tätä myötä myös autoista saatavan alv osuus kasvaa. Tällaisessakin uudistuksessa autoilijat jakautuisi aluksi hyötyjiin ja häviäjiin, mutta näin suurta muutosta tuskin ikinä saataisiin aikaiseksi niin, että kaikki voittaa. Pitkällä tähtäimellä kuitenkin uskon että autoveron poistosta hyötyisi jossain vaiheessa kaikki tavalla tai toisella.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          Originally posted by lj123 View Post
                          Varmasti ostovoima on yksi tekijä. Mutta on tuossa mukana sitäkin, että 10 vuoden aikana moni on jättänyt uuden ostamatta, tai ostanut pari kertaa vähämmen kun on odottanut veron laskua/poistoa
                          Itse uskon että ostovoima/talous on suurempi tekijä kuin autovero.
                          Tuossa taulukossa näkee hyvin kuinka keski-ikä on noussut viime vuosina reippaasti. Voisi melkein sanoa että 2008 tullut äkillinen romahdus maailmalla/suomessa, niin siitä lähtien on keski-ikänoussut.
                          Lisäksi korot on olleet alhaiset jo vuosia, niin ei sekään saanut ihmisiä vimmalla autokaupoille.









                          Juu, kyllä se autovero poistuu vielä joskus. Sittenpähän näemme hulinan.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • Attekun
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1407
                            • Saarijärvi

                            Originally posted by opl21 View Post
                            Kilometripohjaisella huomattavasti halvempi Tuplatripla edelleen haussa molemmilla vaihtoehdoilla. Ja aika epeli kun 100% valtion teitä ajelee.

                            Originally posted by foder
                            On tässäkin topickissa jo monen monta laskelmaa liven kautta tehty ja jokainen laskelma on ollu min. kaksinkertainen, monessa jopa kolminkertainen entisiin maksuihin verrattuna.
                            Ei ole, jos vaihtoehtona on molemmat mallit. Se on taas sit ihan oma valinta jos ei halua boksia autoon.
                            Toyota Alphard MS
                            Peugeot e-2008
                            ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6232
                              • Helsinki

                              Originally posted by Attekun View Post
                              Ja aika epeli kun 100% valtion teitä ajelee.
                              En ole varma onko esim Helsingissä tiet valtion vai jonkun yksityisen omistamia, mutta jos on valtion niin tulee tuo 100%

                              Originally posted by Attekun View Post
                              Ei ole, jos vaihtoehtona on molemmat mallit. Se on taas sit ihan oma valinta jos ei halua boksia autoon.
                              Tää on aika paha
                              Mutta toisilla nousee km-pohjaisella, mutta kk-pohjainen on kalliimpi kuin nyt, mutta halvempi kuin km-pohjainen, toisilla taas on toisin päin, mutta mitä noita nähnyt kuvia, niin 1500-2000€ nousee kulut...

                              Originally posted by joku2 View Post
                              Tässä on erinomaisesti tiivistetty autoveron poiston hyödyt.
                              Omasta mielestä polttoaineveron nosto olisi paras tapa tämä toteuttaa. Todella kevyt järjestelmä ylläpitää ja verotus siirtyy suoraan hankinnasta käyttöön. Se mikä hävitään ajojen vähentymisellä ja uudempien autojen kulutuksen pienenemisellä voitetaan ainakin osittain takaisin, kun uusien autojen kauppaan tulee selkeä piristys ja tätä myötä myös autoista saatavan alv osuus kasvaa.
                              Mutta kun täälläkin on ollut paljon juttua tuosta polttoaineenveron nostamisesta, mutta toiset kun ihmettelevät tätä, mites hybridit ja sähköautot sitten menee, kun käyttävät vähemmän polttoainetta, niin vähemmän polttoaineveroa..Tuossa mä nään taas sen että ajoneuvoveroa voidaan niiden kohdalla nostaa sen takia, kun ei saada kerättyä polttoaineveroa
                              Last edited by MikeDry; 24-01-2017, 11:13.
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • Attekun
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2013
                                • 1407
                                • Saarijärvi

                                Originally posted by MikeDry View Post
                                Tuossa mä nään taas sen että ajoneuvoveroa voidaan niiden kohdalla nostaa sen takia, kun ei saada kerättyä polttoaineveroa
                                Jos taas hybridin tai sähköauton omistamisesta ei tule taloudellista hyötyä, miksi kukaan hankkisi sellaisen, paitsi Ville Niinistö?
                                Toyota Alphard MS
                                Peugeot e-2008
                                ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X