Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    Originally posted by ka00z View Post
    Mitä tuollaisesta W219 kannattaa tsekata ostaessa? Autohan perustuu hyvin pitkälti w211:lle ja alkupään malleissa on SBC-jarrut, se on jo tiedossa.

    Moottori on om642 eli 320 cdi.
    Originally posted by ka00z View Post
    Ei ole tämä yksilö airmaticilla, mutta onneksi bingosta löytyi kuitenkin SBC


    Itseäni tuo 7G ei niin jännitä, enemmän juuri tuo sähköohjattu 5-pykäläinen automaatti joskus tuottanut harmaita hiuksia.


    Kiitoksia, kurkkaan tuon lauhduttimen tilanteen.


    Tuota Juben 648 taisi saada vielä w211 korisiin, ennen faceliftiä? Niissäkin on toki tuo SBC riemuna tai riesana - miten asian haluaa nähdä.
    W219 CLS:än hankintaa voin suositella lämpimästi. Autohan on käytännössä pohjalevyltään ja tekniikaltaan tosiaan perus tuttu W211, mutta koriltaan ja sisustaltaan eri kastia. Jos haluaa oikean premiumauton ja laadukkuuden tuntua, niin se on siinä ja kyytikin on oikeasti kohdallaan.

    Itselläni oli 320cdi, joka varmatoiminen muutamia pieniä juttuja lukuunottamatta ja ripeä jo vakionakin + 7-vaihteinen automaatti, joka on softatun 3l OM642:sen kanssa todella toimiva paketti. Helppo myös saada todella kovakulkuiseksi AMG:n ahdinpäivityksellä ja ohjelmoinnilla.

    Ilman Airmatic - alustaa säästyy joka aamuisilta perän roikkumisilta, mutta taas toimiessaan ilma-alusta on varsin mukava ja senkin kanssa pärjää. Usein vaivana on kuitenkin vaan kompura ja pussit, niitä saa maailmalta.

    Sähköjarruissakin olen omissa vehkeissä säästynyt aina murheilta, joskin perus jarruremonttikin vaatii Starin kalibrointiin.
    Ei noiden kanssa kannata jännittää, elämä on lyhyt pähkäilemään autonvaihtoa, mene ja osta CLS

    Nyt on jonkun aikaa menty Range Roverilla, L322 Autobiography Black.
    Juuri purin keulan ja menossa M62:sen iki-ihana jakopääremontti.

    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • j-a
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1522
      • PohojosPohojammaa

      Originally posted by Rockford View Post
      Ei noiden kanssa kannata jännittää, elämä on lyhyt pähkäilemään autonvaihtoa, mene ja osta CLS

      Nyt on jonkun aikaa menty Range Roverilla, L322 Autobiography Black.
      Juuri purin keulan ja menossa M62:sen iki-ihana jakopääremontti.
      Jaa Rangessako on oikeen bemmin motti keulilla? Täältä myös ääni CLS:lle. Itselläni oli sellainen ihan aitona Affalterbachilaisena, mukavan ripeä tarvittaessa ja muutoin leppoisa sikarisalongin tunnelma. Voipi olla että tänne tulee vielä toistekin W219.
      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

      Ylimääräisenä tarjolla:

      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        Originally posted by Rockford View Post
        Nyt on jonkun aikaa menty Range Roverilla, L322 Autobiography Black.
        Juuri purin keulan ja menossa M62:sen iki-ihana jakopääremontti.
        Toi on ollut itselläkin mielessä monesti. Muistaakseni veron määrä oli joka karkotti loppuviimein ostamasta aikoinaan. Hienoja pelejä. Onko pelannut sähköt yms hyvin? Freelanderista hieman huonot kokemukset mutta se nyt onkin aivan eri hintaluokan peli.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Originally posted by AnttiJuhani View Post
          Toi on ollut itselläkin mielessä monesti. Muistaakseni veron määrä oli joka karkotti loppuviimein ostamasta aikoinaan. Hienoja pelejä. Onko pelannut sähköt yms hyvin? Freelanderista hieman huonot kokemukset mutta se nyt onkin aivan eri hintaluokan peli.
          Veron määrä ei ole yllätys, mutta turbon vaihto on 4500€ yllätys. Sellainen helpohko homma, kori ylös ja vaihtaa vaan turbon

          Comment

          • j-a
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1522
            • PohojosPohojammaa

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Veron määrä ei ole yllätys, mutta turbon vaihto on 4500€ yllätys. Sellainen helpohko homma, kori ylös ja vaihtaa vaan turbon
            Sehän kuulostaa suunnilleen yhtä lystiltä hommalta kuin V12-tuplaturbokoneisissa mersuissa. Kaverin korjaamolla oli tommonen Range moottorinvaihdossa, ja siinäkin killui koppa nosturilla, runko maassa. Ymmärtääkseni se kopan nosto ei ollu ihan niin paha homma kuin miltä se kuulostaa, mutta joku korin sähköliitin siinä oli kuulemma aika jännä laittaa takas.
            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

            Ylimääräisenä tarjolla:

            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              Originally posted by j-a View Post
              Jaa Rangessako on oikeen bemmin motti keulilla? Täältä myös ääni CLS:lle. Itselläni oli sellainen ihan aitona Affalterbachilaisena, mukavan ripeä tarvittaessa ja muutoin leppoisa sikarisalongin tunnelma. Voipi olla että tänne tulee vielä toistekin W219.
              Originally posted by AnttiJuhani View Post
              Toi on ollut itselläkin mielessä monesti. Muistaakseni veron määrä oli joka karkotti loppuviimein ostamasta aikoinaan. Hienoja pelejä. Onko pelannut sähköt yms hyvin? Freelanderista hieman huonot kokemukset mutta se nyt onkin aivan eri hintaluokan peli.
              Joo eli Range L322 tuli myyntiin -02 ja uudistettuna täysin vrt. aiempiin. Tuolloin valmistus oli BMW:n omistuksessa, joten puhutaan käytännössä BMW:stä Rangen kuorissa.
              Moottorit suoraan BMW:n ja jopa moottorimuovit ovat identtiset pl. Land Roverin logoilla.
              Omassa on M62B44 + ZF 5HP24.

              Myös sisustasta löytyy mm. BMW:n nahka-comfortit, E39:in navi, sekä kaikki kytkimet, vaihdevalitsin jne. on niin ikään Bemarista.

              Todella kookas livenä, joka yllätti autoa hakiessa. Tuossa on alla 305/40R22 - pyörät, eikä ne näytä oikein edes vielä isoilta. Elopainoakin on sen 2600kg, mutta toisaalta saa laittaa 3500kg kärrynkin perään. Säädettävä ilma-alusta yms.

              Ei ole vikoja vielä ilmentynyt, onkohan tämä jonkun 2kk ollut nyt. Jakopäästä kuului hieman alkavaa rahinaa, joten katsoin parhaaksi ottaa työn alle samantien. Todennäköisesti laahaimista pinnat kuluneet ja laitan samalla muutkin uusiksi.

              Vastaavassa dieselissä verot on sen tonnin ja yli, tässä bensassa ne on 646€/v.

              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17543
                • Turku

                Rockford, paljonko tuo on ajettu ja onko ruostetta? Laitatko sisäkuvia vielä, kiinnostava tapaus. Täytyy tutkia, missä hinnoissa nuo menevät...
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4995
                  • Forssa

                  Rankku on ihan huippuvehje. Maastokelpoinen luxusmaasturi. Siinä jää bmw:n X:t aika kauas.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • Eemeli
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1605
                    • pk-seutu

                    Tuo V8 bensa lienee fiksuin, soppaa menee n. 3 litraa enemmän satasella, kuin vastaavassa TDV8:ssa samanlaisessa ajossa, joten ei yhtään hassumpi vaihtoehto.

                    (Kiinnostava detalji, F15 äxällä saa muuten vetää 3500kg myös, jos tehtaan koukku.)

                    Comment

                    • Macke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1134
                      • Porvoo

                      Itse hommasin Grand Cherokeen V8 bensana. Rangekin kävi mielessä, mutta ne on kaukana luotettavan pelin maineesta niin ei sellasta uskaltanu hommata. On tossa Jeepissäkin omat oikkunsa tyyppivikoina mut katotaan nyt miten käy. Vero menee massan mukaan kun on -00 mallinen, karvan yli 400€ vuodessa.

                      Soppahan sille kyllä maistuu, mutta muuten on ollut kelpo peli ottaen huomioon että se on maastoauto paskakärryn akseleilla jne.

                      Comment

                      • AnttiJuhani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 2056
                        • Kittilä

                        Originally posted by Macke View Post
                        Itse hommasin Grand Cherokeen V8 bensana. Rangekin kävi mielessä, mutta ne on kaukana luotettavan pelin maineesta niin ei sellasta uskaltanu hommata. On tossa Jeepissäkin omat oikkunsa tyyppivikoina mut katotaan nyt miten käy. Vero menee massan mukaan kun on -00 mallinen, karvan yli 400€ vuodessa.

                        Soppahan sille kyllä maistuu, mutta muuten on ollut kelpo peli ottaen huomioon että se on maastoauto paskakärryn akseleilla jne.
                        3.1td jeeppi oli koeajossa saman ikäinen. Järjetön vero. Tämä yksilö oli taka päästä ihan holtiton. Keinuu ja vetelee ja tuntuu että nurin menee kaupungilla kurvaillessa. Sieltä täältä joku ei toimi, selvästikään ei ole korjattu vian tullessa mitään. Öljytkin oli nesteiden seassa vielä kirsikkana kakun päällä vaikka oli kansiremontti tehty. V8 kiinnostaisi myös mutta uudempana korimallina. Rangeen kallistuisin kumminkin, siinä vaan on sitä jotain.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17543
                          • Turku

                          Originally posted by Eemeli View Post

                          (Kiinnostava detalji, F15 äxällä saa muuten vetää 3500kg myös, jos tehtaan koukku.)
                          Jälkiasennuskoukulla ei ?
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Eemeli
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 1605
                            • pk-seutu

                            Käsittääkseni "extended towing capacity" tulee vaan tehtaalta, jotain lienee vahvistettu (?). Samaa henkilönosturia vetäneenä F15 ja RR TDV8, on se Range siinä kyllä vakuuttavampi.

                            Comment

                            • Ape
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 474
                              • Savonlinna

                              Originally posted by Laku View Post
                              Jälkiasennuskoukulla ei ?
                              Sama juttu jollain muillakin merkeillä:think ainakin kodiaqissa vetokyky enemmän tehdaskoukulla..
                              Id.4
                              ex: Toyota avensis
                              Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                              ex:Audi a6 avant 1.8t
                              ex: Suzuki gsx-r750 k6
                              ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                              ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                              ex: e36 320 coupe -93

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                Korkeussäädettävä ilma-alusta on ihan pop kärrykäytössä.

                                Mullakin on matala kärry, jossa on pitkä peräylitys. Joskus kärryn perä nappaa kiinni maahan esim. käännettäessä, mutta kun laskee volsua alaspäin, kärryn perä nousee juuri tarvittavan määrän.

                                Jokos noissa F15:ssa on ilmapussit edessäkin? Ja korkeussäätö?
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎