Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eemeli
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1605
    • pk-seutu

    Ei ole takapäässäkään vakiona..

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      Originally posted by Laku View Post
      Rockford, paljonko tuo on ajettu ja onko ruostetta? Laitatko sisäkuvia vielä, kiinnostava tapaus. Täytyy tutkia, missä hinnoissa nuo menevät...
      300tkm. Ruosteen kanssahan näissä ei ole ongelmia juurikaan. Alumiiniset konepelti, etulokarit, kaikki ovet. Peltiä katto ja takakyljet. Takakaarien alakulmissa alkavat kuplat, jotka täytyisi ehkä ottaa kiinni jossain kohtaa. Tahtoo vaan omiin autoihin olla korityöt jotenkin vastenmielisiä
      Hinnat näissä menee siinä kympin ja kahden väliin. Dieselit yleensä halvimpia.

      On tuossa yksi sisustakuva. Otan parempia myöhemmin, kun teen täysifiksin sisälle.

      Originally posted by AnttiJuhani View Post
      3.1td jeeppi oli koeajossa saman ikäinen. Järjetön vero. Tämä yksilö oli taka päästä ihan holtiton. Keinuu ja vetelee ja tuntuu että nurin menee kaupungilla kurvaillessa. Sieltä täältä joku ei toimi, selvästikään ei ole korjattu vian tullessa mitään. Öljytkin oli nesteiden seassa vielä kirsikkana kakun päällä vaikka oli kansiremontti tehty. V8 kiinnostaisi myös mutta uudempana korimallina. Rangeen kallistuisin kumminkin, siinä vaan on sitä jotain.
      Lähellä on ollut Grand Cherokeenkin omistus, mutta törmäsin aina ruostevaivoihin ja livenä Range miellyttää kuitenkin enemmän silmää.

      Varsin aiheellinen huolto, vesipumppu kuolemaa vaille ja jakoketju aivan löysä. Potilaan jakopään tutkinta ja purku syvemmälle jatkuu.


      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • j-a
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1522
        • PohojosPohojammaa

        Ei nuo penkit minusta comforteilta näytä? :think
        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

        Ylimääräisenä tarjolla:

        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          Originally posted by j-a View Post
          Ei nuo penkit minusta comforteilta näytä? :think
          Kyllä siellä comfortit on. Tosin pystytikkauksilla ja kyynärnojilla. Muuten esim. kuvan kaltaiset X5:sen vastaavat:

          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • j-a
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1522
            • PohojosPohojammaa

            Originally posted by Rockford View Post
            Kyllä siellä comfortit on. Tosin pystytikkauksilla ja kyynärnojilla. Muuten esim. kuvan kaltaiset X5:sen vastaavat:
            Ach so, aina oppii uutta. Luulin että comforteissa on aina ollut myös irrallinen reisituki, mutta lienee se sitten vasta e65:stä eteenpäin.
            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

            Ylimääräisenä tarjolla:

            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11675
              • Kouvola

              Itseä poltellut kanssa jo vuosia Rangen omistaminen. Pelkotilat järkyttävän pitkistä vikalistoista ja huoltolaskuista on saanut aika tehokkaasti toistaiseksi sammutettua autokuumeen. Joku jenkki julkaisi muutama vuosi sitten vlogin youtubessa, kun oli ostanut about 10v vanhan Rangen ja saanut ostettua jollain parilla tuhannella dollarilla parin vuoden täystakuun autolle. Nauro partaansa, kun huoltokulut oli lopulta moninkertaiset suhteessa takuun hintaan. Jotain vikoja korjattiin jopa puolen vuoden välein uudestaan ja uudestaan.

              Edit.
              Last edited by Esko; 12-11-2018, 20:31.

              Comment

              • GameOver
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3026
                • Sjundeå

                Juu kyllä brittiautojen kanssa touhuaminen vaatii vähän seikkailumieltä. "Every trip is an adventure" kirjaimellisesti (Nimim. P38 range, disco 2, ja freelander 1 jo kokeiltu) LR-tuotteet on itselle se "heikko kohta". Samalla tavalla kuin joillekin esimerkiksi Alfa.

                Vähän niinkuin kaikkien erikoisempien kanssa touhuillessa, on siitä apua jos on paikka missä ropailla ja kykyä siihen. Autoja ne van lopulta on, ei mitään sen vaikeampia.

                "Kolmekakskakkosta" myös itse salaa haaveillut mutta oon vaan jännittänyt ehkä liikaa
                -22 Lexus ES300h
                -08 Subaru Impreza

                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                Comment

                • Macke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1134
                  • Porvoo

                  Makeita ja hienostuneita pelejähän noi Ranget on varsinkin verrattuna tohon mun mannemaasturiin, ja Rangekin oikeasti on maastoauto eikä mikään yhdestä nurkasta kuopsuttava laite. 3 Disco oli joskus tosi lähellä hankintaa kun vastaavat Ranget oli silloin järjettömän hintaisia, mutta silti noiden luotettavuuden puute pisti hankinnat jäihin. Noh, sen 10-vuotta siitä pisteestä 5-buimureita eri generaatioista käyttiksenä pitäneenä ei varmaan ero olisi ollut kovinkaan merkittävä...

                  Comment

                  • Jii_Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 785
                    • Jkl

                    Kuinka huono idea olisi ostaa nettiauton halvin XJ8?

                    Ei paperilla kuulosta pahalta; laatikko rempattu kertaalleen ja ketjuremppa myös. Onkohan näissä kaikissa sitten tuon nikasilin kanssa ongelmia, vai vain jossain epämääräisemmän polttoaineen maissa..?

                    Muistanko oikein, että Rockfordilla tai jollain muulla aktiivisella kirjoittelijalla oli tällainen?
                    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                    Comment

                    • j-a
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1522
                      • PohojosPohojammaa

                      Originally posted by Jii_Koo View Post
                      Kuinka huono idea olisi ostaa nettiauton halvin XJ8?
                      Lähtökohtaisesti särähtää korvaan "leima ummessa, mutta ei mitään vikaa tiedossa" varsinkin kun jobbari myy. Heillä kun luulisi olevan luottokatsureita jotka jakaa kavereille leimoja hövelisti...
                      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                      Ylimääräisenä tarjolla:

                      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        Originally posted by Jii_Koo View Post
                        Kuinka huono idea olisi ostaa nettiauton halvin XJ8?

                        Ei paperilla kuulosta pahalta; laatikko rempattu kertaalleen ja ketjuremppa myös. Onkohan näissä kaikissa sitten tuon nikasilin kanssa ongelmia, vai vain jossain epämääräisemmän polttoaineen maissa..?

                        Muistanko oikein, että Rockfordilla tai jollain muulla aktiivisella kirjoittelijalla oli tällainen?
                        Joo, oli tuossa X300 korinen XJ6 (3.2l) -97. Ajelin lopputalven ja satunnaisesti kesällä, kunnes lähti vaihtoon, kun ei oikein ollut ajoa ja seisoi pihassa.
                        -97:ssa on 3.2l viimeinen 6-sylinterinen ja seuraava onkin jo samankokoinen kasi. Tuo kutonen on käytännössä luotettavin.

                        Etupään nivelvaivoja noissa on ollut, mutta tuostakin oli edellinen omistaja pudottanut koko etukelkan alas ja vaihtanut uutta.
                        ABS-yksikkövikoja, joka osui omallekin kohdalle. Joutui purkamaan ABS-pumpun alla sijaitsevan yksikön ja näistä irtoaa tyyppivikana kahden pinnin tinaukset. Tämä toki hoitui uusimalla tinaukset ja takaisin nippuun.

                        Yleisiä tuulilasin ympäryksen ruostevaivat / tuulilasin vuoto, joka vuotaa suoraan jalkatilaan. Muita ruostevaivoja enemmän tai vähemmän.

                        Kyyti on kyllä kohdallaan ja pehmeä mukava ajaa. Laatikko vaihtaa hienosti ja äänetön peli. Ei mitään huonoa sanottavaa Jaggesta.

                        Tuosta jotkut kuvat kesältä. Pesut (Ma-Fra Wash Self & foam) + (LP-212) + Poorboy`s Black Hole koneella & hex + Presta Best Wax käsin + Ma-Fra Fast Black.




                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          Onko kokemuksia Audin V8-koneista, joita löytää A6 1997-2004 keulalta? Tyyppiviat, kesto jne.? Poikkeaako S6 kone kuinka suuresti perusversiosta? Mites kasin jatkona usein oleva automaatti ja neliveto?

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            ^^audin kasin jakohihnaoperaatio on aika työläs ja tyyris,
                            mutta niinkait se kaikissa moniventtiilivinkkeleissä on.
                            Muita murheita ei ainakaan mulla ollut. -97 S8 6-gang manuaali oli tuo peli.
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • AnttiJuhani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 2056
                              • Kittilä

                              Originally posted by Tojopa View Post
                              Onko kokemuksia Audin V8-koneista, joita löytää A6 1997-2004 keulalta? Tyyppiviat, kesto jne.? Poikkeaako S6 kone kuinka suuresti perusversiosta? Mites kasin jatkona usein oleva automaatti ja neliveto?
                              -07 S4 viimeinen V8 koneinen oli itsellä aikoinaan. Tyyppivikana jakoketju uudemmissa ja vanhemmissa sitten hihnan vaihto on kallis. Tulpat ja puolat maksaa mammonaa, mutta itse pystyy vaihtamaan. Öljyä saa syödä vähän vaihtovälille ja joissakin on vienyt hieman enempikin. Hurjimmat ajellut 10w60 tönköillä normaalin longlife lirun sijaan. Öljyä menee muistaakseni 9,5l moottoriin. Neliveto on hyvä. Automaatista en osaa sanoa, oma oli manuaali. Ei ainakaan muistu mieleen että niissä olisi isompia ongelmia ollut.

                              Kaiken kaikkiaan minusta ihan ok autoja, mutta kaikki maksaa hunajaa.

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4048
                                • Turku

                                Oliko jollain omakohtaisia kokemuksia Skoda Citigo, VW Up tai Seat Miistä?

                                Alkaa nuo tämänhetkiset sijarit olemaan aika valmista kauraa kaikki, ja pari tuollaista uutta pikkukotteroa tällä hetkellä tuntuu mielekkäämmältä kun ostaa kolme käytettyä joita saa sitten olla jatkuvasti reeraamassa. :think
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎