Originally posted by bemmeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juppe View PostSamalla myös unohtuu se pieni tosiseikka, että M54 ja N52 koneet imuroi herkästi kaksikin kertaa enemmän tuota öljyä samalla ajosuoritteella. Ei toki kaikki, mutta kyllä bemareissakin noita öljysyöppöjä löytyy.
Vissiin sitten itselle sattunut vain hyviä yksilöitä, mene ja tiedä
Originally posted by ritariässä View PostKäsi pystyyn kellä reilummin ajetun bemarin koneen kyljet tai pohja rutikuiva. Veikkaan ettei montaa löydy...Last edited by Driver22; 02-12-2018, 12:48.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by konsumies View PostTuo Cupra on kyllä jonkinasteinen märkä uni mullekin. Ajoin ko. korin FR-dieselillä 100tkm 6-vaihteisena manuaalina ja heti perään 95tkm bensa-FR:llä automaattina. Jäi kyllä Seatista pirun hyvä kokemus. 3 vuoteen ei yhtään huolta eikä murhetta.
Onko tuo DSG:llä vai manuskalla? Iso peukku hankinnasta
Muutaman viikon jälkeen ei ole kyllä päässyt ostokrapulaa tulemaan, muutama liukas päiväkin kun täällä oli niin hyvin auttaa lukkokeula etenemistä, lämpeää nopeasti ainakin näillä pakkasilla mitä tuossa oli(-12). Rengasmelua ei ole vieläkään saatu kuriin mutta muuten on kyllä menty eteenpäin uuden korin myötäG30 530e m-sport
Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostMinä hankin pari vuotta sitten vaimolle Audi A3 sportback 1,4L tsi bensakoneella ja ei kuluta öljyä eikä bensaa. Näin halpaa käyttöajelua ei ole ikinä ollutkaan. Auto on pieni tilaihme, tiellä hyvä ajettava, siinä on automaatti-ilmastointi, vakkari, automaattivaihteet ja nollasta sataan mennään alle 9s. Bemari ei pysty kilpailemaan ainakaan tuossa kohdassa.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostIsäukolla samanlainen. Jakopäänketju takuuseen 60tkm kohdalle. Noin 150tkm kohdalla minä vaihdoin sen uudestaan. Noin 160tkm kohdalla korjasin vaihdelaatikon mekatroniikan.
Öljytilavuudella yhtään sen enempää.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostIsäukolla samanlainen. Jakopäänketju takuuseen 60tkm kohdalle. Noin 150tkm kohdalla minä vaihdoin sen uudestaan. Noin 160tkm kohdalla korjasin vaihdelaatikon mekatroniikan.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Missä kunnossa autokouluautot yleensä on? Olettasin, että ovat aika tukossa, kun opetetaan ajamaan aina isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, mutta toisaalta kun ovat paljon ajossa, niin moottorit pääsee lämpenemään kunnolla. Kytkimet/2-massavauhtpyörät vaihtokunnossa jne?
Toisena kyssärinä VAG konsernin 1.6 TDI:stä kokemuksia? EA189 suvun moottorit oman kokemuksen mukaan aika varmoja, mutta mitenkäs nämä toisen sukupolven EA288:t? Ainakin 2-massa vp on muuttunut kiinteäksi.
Comment
-
-
Originally posted by -TPI- View PostMissä kunnossa autokouluautot yleensä on? Olettasin, että ovat aika tukossa, kun opetetaan ajamaan aina isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, mutta toisaalta kun ovat paljon ajossa, niin moottorit pääsee lämpenemään kunnolla. Kytkimet/2-massavauhtpyörät vaihtokunnossa jne?
Toisena kyssärinä VAG konsernin 1.6 TDI:stä kokemuksia? EA189 suvun moottorit oman kokemuksen mukaan aika varmoja, mutta mitenkäs nämä toisen sukupolven EA288:t? Ainakin 2-massa vp on muuttunut kiinteäksi.
Comment
-
-
Originally posted by -TPI- View PostMissä kunnossa autokouluautot yleensä on? Olettasin, että ovat aika tukossa, kun opetetaan ajamaan aina isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, mutta toisaalta kun ovat paljon ajossa, niin moottorit pääsee lämpenemään kunnolla. Kytkimet/2-massavauhtpyörät vaihtokunnossa jne?
Toisena kyssärinä VAG konsernin 1.6 TDI:stä kokemuksia? EA189 suvun moottorit oman kokemuksen mukaan aika varmoja, mutta mitenkäs nämä toisen sukupolven EA288:t? Ainakin 2-massa vp on muuttunut kiinteäksi.
Jostain syystä verrattuna 2.0tdi cr moottoriin näissä on enemmän vikoja. Näissähän on ainakin osassa siemens vdo valmistanut polttoainelaitteet jotka tunnetusti prakaa useassakin automerkissä ja monesti suuttimet eivät ole huollettavissa vaan aina pitää ostaa uusi.
Lisäksi minä en usko mihinkään tukkoisuuteen, pätkäajossa dpf voi olla ongelmana.
Ja onko muka totta että jossain nykydieselissä on 1 massainen vauhtipyörä? Epäilen vahvasti.Last edited by Urpo_rotta; 06-12-2018, 12:11.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSuutinvikoja useammassakin sukupolvessa. Minäkin olen vaihtanut moneen autoon. Ja eivät ole halpoja.
Jostain syystä verrattuna 2.0tdi cr moottoriin näissä on enemmän vikoja. Näissähän on ainakin osassa siemens vdo valmistanut polttoainelaitteet jotka tunnetusti prakaa useassakin automerkissä ja monesti suuttimet eivät ole huollettavissa vaan aina pitää ostaa uusi.
Lisäksi minä en usko mihinkään tukkoisuuteen, pätkäajossa dpf voi olla ongelmana.
Ja onko muka totta että jossain nykydieselissä on 1 massainen vauhtipyörä? Epäilen vahvasti.
Saahan sitä epäillä, 1.6 tdi:ssä on 2011 eteenpäin kaksoismassan tilalla kiinteä vauhtipyörä.
Itse taas tuon 1.6:n kokenut paljon ongelmavapaammaksi kuin monen muun. EGR on ainoa asia, kun on jokseenkin harmittavassa paikassa. Ei nämä nyt kestävyydessä varmaan jakajapumpuille koskaan tule pärjäämään, mutta ne ajat onkin jo menneitä eikä takaisin tule.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Se on diesel-kone, missä on bensan ja dieselin huonot puolet yhdessä paketissa. Ihan olematon alavääntö jopa hyvään bensakoneeseen verrattuna. Alle 1500r se meinaa sammua risteyksiinkin, jonka johdosta jokaisen risteyksen kaupungissa saa aja ykkösellä. Moottoritiellä saa ajaa neloseella, jos ei ole vakkaria, kun vauhti soutaa edes takas koko ajan. Jos turbo herää, kerää jo liikaakin vauhtia ja jos sei ei tee painetta, vauhti alkaa hiipua. Töissä noita 1.6 tdi octavioita oli ja on kyllä yks kamalimmista keksinnöistä, jolla on tulut ajettua.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostSe on diesel-kone, missä on bensan ja dieselin huonot puolet yhdessä paketissa. Ihan olematon alavääntö jopa hyvään bensakoneeseen verrattuna. Alle 1500r se meinaa sammua risteyksiinkin, jonka johdosta jokaisen risteyksen kaupungissa saa aja ykkösellä. Moottoritiellä saa ajaa neloseella, jos ei ole vakkaria, kun vauhti soutaa edes takas koko ajan. Jos turbo herää, kerää jo liikaakin vauhtia ja jos sei ei tee painetta, vauhti alkaa hiipua. Töissä noita 1.6 tdi octavioita oli ja on kyllä yks kamalimmista keksinnöistä, jolla on tulut ajettua.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
Comment