No kyllä näin, mutta suurin osa ketkä ei edes tajua että kärry merkkaa ja sitten leimalla tulee hylsy.
Just oli katsurin kanssa puhetta kun oman leimasin, että näistä johtuvat hylkäykset on lisääntynyt roimasti.
No joo itsellä vaan huomautus öljysestä koneesta VAG. Ja juu huomaa kyllä missä se seisoo
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Samalla myös unohtuu se pieni tosiseikka, että M54 ja N52 koneet imuroi herkästi kaksikin kertaa enemmän tuota öljyä samalla ajosuoritteella. Ei toki kaikki, mutta kyllä bemareissakin noita öljysyöppöjä löytyy.
Eipä tässä ole muita tullut vastaan 13 bemarin kanssa kuin N52B25 johon olisi tarvinnut lisätä ja siinä moottorityypissä se onkin tunnettu ongelma.
Vissiin sitten itselle sattunut vain hyviä yksilöitä, mene ja tiedä
Tuo Cupra on kyllä jonkinasteinen märkä uni mullekin. Ajoin ko. korin FR-dieselillä 100tkm 6-vaihteisena manuaalina ja heti perään 95tkm bensa-FR:llä automaattina. Jäi kyllä Seatista pirun hyvä kokemus. 3 vuoteen ei yhtään huolta eikä murhetta.
Onko tuo DSG:llä vai manuskalla? Iso peukku hankinnasta
Tämä on uudemmalla DSG:llä joten uskalsin kaikkien kuulopuheiden jälkeen silti sellaisen ottaa, hieno laatikko kun siihen tottuu. Ainakin huomattavasti mukavampi ajaa kuin aikaisemmin ajamani (e61 vm09 ja e92 vm 07)
Muutaman viikon jälkeen ei ole kyllä päässyt ostokrapulaa tulemaan, muutama liukas päiväkin kun täällä oli niin hyvin auttaa lukkokeula etenemistä, lämpeää nopeasti ainakin näillä pakkasilla mitä tuossa oli(-12). Rengasmelua ei ole vieläkään saatu kuriin mutta muuten on kyllä menty eteenpäin uuden korin myötä
Minä hankin pari vuotta sitten vaimolle Audi A3 sportback 1,4L tsi bensakoneella ja ei kuluta öljyä eikä bensaa. Näin halpaa käyttöajelua ei ole ikinä ollutkaan. Auto on pieni tilaihme, tiellä hyvä ajettava, siinä on automaatti-ilmastointi, vakkari, automaattivaihteet ja nollasta sataan mennään alle 9s. Bemari ei pysty kilpailemaan ainakaan tuossa kohdassa.
Isäukolla samanlainen. Jakopäänketju takuuseen 60tkm kohdalle. Noin 150tkm kohdalla minä vaihdoin sen uudestaan. Noin 160tkm kohdalla korjasin vaihdelaatikon mekatroniikan.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Isäukolla samanlainen. Jakopäänketju takuuseen 60tkm kohdalle. Noin 150tkm kohdalla minä vaihdoin sen uudestaan. Noin 160tkm kohdalla korjasin vaihdelaatikon mekatroniikan.
Juu näissä on tiedossa oleva heikko jakopää myös. Meillä on ajettu 180tkm jo, eikä merkkejä oireilusta. Öljyt vaihdan suosiolla 10tkm välein. Minusta on sulaa hulluutta ajaa noin pienellä
Öljytilavuudella yhtään sen enempää.
Isäukolla samanlainen. Jakopäänketju takuuseen 60tkm kohdalle. Noin 150tkm kohdalla minä vaihdoin sen uudestaan. Noin 160tkm kohdalla korjasin vaihdelaatikon mekatroniikan.
Mitä mekatroniikasta oli rikki/minkälaisen korjauksen teit siihen?
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Missä kunnossa autokouluautot yleensä on? Olettasin, että ovat aika tukossa, kun opetetaan ajamaan aina isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, mutta toisaalta kun ovat paljon ajossa, niin moottorit pääsee lämpenemään kunnolla. Kytkimet/2-massavauhtpyörät vaihtokunnossa jne?
Toisena kyssärinä VAG konsernin 1.6 TDI:stä kokemuksia? EA189 suvun moottorit oman kokemuksen mukaan aika varmoja, mutta mitenkäs nämä toisen sukupolven EA288:t? Ainakin 2-massa vp on muuttunut kiinteäksi.
Missä kunnossa autokouluautot yleensä on? Olettasin, että ovat aika tukossa, kun opetetaan ajamaan aina isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, mutta toisaalta kun ovat paljon ajossa, niin moottorit pääsee lämpenemään kunnolla. Kytkimet/2-massavauhtpyörät vaihtokunnossa jne?
Toisena kyssärinä VAG konsernin 1.6 TDI:stä kokemuksia? EA189 suvun moottorit oman kokemuksen mukaan aika varmoja, mutta mitenkäs nämä toisen sukupolven EA288:t? Ainakin 2-massa vp on muuttunut kiinteäksi.
Missä kunnossa autokouluautot yleensä on? Olettasin, että ovat aika tukossa, kun opetetaan ajamaan aina isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, mutta toisaalta kun ovat paljon ajossa, niin moottorit pääsee lämpenemään kunnolla. Kytkimet/2-massavauhtpyörät vaihtokunnossa jne?
Toisena kyssärinä VAG konsernin 1.6 TDI:stä kokemuksia? EA189 suvun moottorit oman kokemuksen mukaan aika varmoja, mutta mitenkäs nämä toisen sukupolven EA288:t? Ainakin 2-massa vp on muuttunut kiinteäksi.
Suutinvikoja useammassakin sukupolvessa. Minäkin olen vaihtanut moneen autoon. Ja eivät ole halpoja.
Jostain syystä verrattuna 2.0tdi cr moottoriin näissä on enemmän vikoja. Näissähän on ainakin osassa siemens vdo valmistanut polttoainelaitteet jotka tunnetusti prakaa useassakin automerkissä ja monesti suuttimet eivät ole huollettavissa vaan aina pitää ostaa uusi.
Lisäksi minä en usko mihinkään tukkoisuuteen, pätkäajossa dpf voi olla ongelmana.
Ja onko muka totta että jossain nykydieselissä on 1 massainen vauhtipyörä? Epäilen vahvasti.
Suutinvikoja useammassakin sukupolvessa. Minäkin olen vaihtanut moneen autoon. Ja eivät ole halpoja.
Jostain syystä verrattuna 2.0tdi cr moottoriin näissä on enemmän vikoja. Näissähän on ainakin osassa siemens vdo valmistanut polttoainelaitteet jotka tunnetusti prakaa useassakin automerkissä ja monesti suuttimet eivät ole huollettavissa vaan aina pitää ostaa uusi.
Lisäksi minä en usko mihinkään tukkoisuuteen, pätkäajossa dpf voi olla ongelmana.
Ja onko muka totta että jossain nykydieselissä on 1 massainen vauhtipyörä? Epäilen vahvasti.
Saahan sitä epäillä, 1.6 tdi:ssä on 2011 eteenpäin kaksoismassan tilalla kiinteä vauhtipyörä.
Itse taas tuon 1.6:n kokenut paljon ongelmavapaammaksi kuin monen muun. EGR on ainoa asia, kun on jokseenkin harmittavassa paikassa. Ei nämä nyt kestävyydessä varmaan jakajapumpuille koskaan tule pärjäämään, mutta ne ajat onkin jo menneitä eikä takaisin tule.
Ainut kokemus itellä tuollaisesta 1.6tdi:stä octavian kopassa oli kyllä sellainen että itse katsoisin suoraan 2.0tdi suuntaan. Oli todella hengetön siinä missä koeajettu superb 2.0tdi oli ihan näpsäkkä peli. :think
Se on diesel-kone, missä on bensan ja dieselin huonot puolet yhdessä paketissa. Ihan olematon alavääntö jopa hyvään bensakoneeseen verrattuna. Alle 1500r se meinaa sammua risteyksiinkin, jonka johdosta jokaisen risteyksen kaupungissa saa aja ykkösellä. Moottoritiellä saa ajaa neloseella, jos ei ole vakkaria, kun vauhti soutaa edes takas koko ajan. Jos turbo herää, kerää jo liikaakin vauhtia ja jos sei ei tee painetta, vauhti alkaa hiipua. Töissä noita 1.6 tdi octavioita oli ja on kyllä yks kamalimmista keksinnöistä, jolla on tulut ajettua.
Se on diesel-kone, missä on bensan ja dieselin huonot puolet yhdessä paketissa. Ihan olematon alavääntö jopa hyvään bensakoneeseen verrattuna. Alle 1500r se meinaa sammua risteyksiinkin, jonka johdosta jokaisen risteyksen kaupungissa saa aja ykkösellä. Moottoritiellä saa ajaa neloseella, jos ei ole vakkaria, kun vauhti soutaa edes takas koko ajan. Jos turbo herää, kerää jo liikaakin vauhtia ja jos sei ei tee painetta, vauhti alkaa hiipua. Töissä noita 1.6 tdi octavioita oli ja on kyllä yks kamalimmista keksinnöistä, jolla on tulut ajettua.
Comment