Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matuh
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 3701
    • Kouvola

    Originally posted by bemmeri View Post
    No kyllä näin, mutta suurin osa ketkä ei edes tajua että kärry merkkaa ja sitten leimalla tulee hylsy.
    Just oli katsurin kanssa puhetta kun oman leimasin, että näistä johtuvat hylkäykset on lisääntynyt roimasti.
    No joo itsellä vaan huomautus öljysestä koneesta VAG. Ja juu huomaa kyllä missä se seisoo
    E36 328i M50B30 turbo
    Skoda vRS
    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2093
      • *

      Originally posted by Juppe View Post
      Samalla myös unohtuu se pieni tosiseikka, että M54 ja N52 koneet imuroi herkästi kaksikin kertaa enemmän tuota öljyä samalla ajosuoritteella. Ei toki kaikki, mutta kyllä bemareissakin noita öljysyöppöjä löytyy.
      Eipä tässä ole muita tullut vastaan 13 bemarin kanssa kuin N52B25 johon olisi tarvinnut lisätä ja siinä moottorityypissä se onkin tunnettu ongelma.

      Vissiin sitten itselle sattunut vain hyviä yksilöitä, mene ja tiedä

      Originally posted by ritariässä View Post
      Käsi pystyyn kellä reilummin ajetun bemarin koneen kyljet tai pohja rutikuiva. Veikkaan ettei montaa löydy...
      No joo pientä hikoilua voi aina olla mutta ei nuo läikkiä alleen jättäneet ja panssaritkin on puhtaat olleet.
      Last edited by Driver22; 02-12-2018, 12:48.
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • jarkko520
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 253
        • Turku

        Originally posted by konsumies View Post
        Tuo Cupra on kyllä jonkinasteinen märkä uni mullekin. Ajoin ko. korin FR-dieselillä 100tkm 6-vaihteisena manuaalina ja heti perään 95tkm bensa-FR:llä automaattina. Jäi kyllä Seatista pirun hyvä kokemus. 3 vuoteen ei yhtään huolta eikä murhetta.

        Onko tuo DSG:llä vai manuskalla? Iso peukku hankinnasta
        Tämä on uudemmalla DSG:llä joten uskalsin kaikkien kuulopuheiden jälkeen silti sellaisen ottaa, hieno laatikko kun siihen tottuu. Ainakin huomattavasti mukavampi ajaa kuin aikaisemmin ajamani (e61 vm09 ja e92 vm 07)
        Muutaman viikon jälkeen ei ole kyllä päässyt ostokrapulaa tulemaan, muutama liukas päiväkin kun täällä oli niin hyvin auttaa lukkokeula etenemistä, lämpeää nopeasti ainakin näillä pakkasilla mitä tuossa oli(-12). Rengasmelua ei ole vieläkään saatu kuriin mutta muuten on kyllä menty eteenpäin uuden korin myötä
        G30 530e m-sport

        Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          Originally posted by mikae34 View Post
          Minä hankin pari vuotta sitten vaimolle Audi A3 sportback 1,4L tsi bensakoneella ja ei kuluta öljyä eikä bensaa. Näin halpaa käyttöajelua ei ole ikinä ollutkaan. Auto on pieni tilaihme, tiellä hyvä ajettava, siinä on automaatti-ilmastointi, vakkari, automaattivaihteet ja nollasta sataan mennään alle 9s. Bemari ei pysty kilpailemaan ainakaan tuossa kohdassa.
          Isäukolla samanlainen. Jakopäänketju takuuseen 60tkm kohdalle. Noin 150tkm kohdalla minä vaihdoin sen uudestaan. Noin 160tkm kohdalla korjasin vaihdelaatikon mekatroniikan.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4985
            • Forssa

            Originally posted by fraatti View Post
            Isäukolla samanlainen. Jakopäänketju takuuseen 60tkm kohdalle. Noin 150tkm kohdalla minä vaihdoin sen uudestaan. Noin 160tkm kohdalla korjasin vaihdelaatikon mekatroniikan.
            Juu näissä on tiedossa oleva heikko jakopää myös. Meillä on ajettu 180tkm jo, eikä merkkejä oireilusta. Öljyt vaihdan suosiolla 10tkm välein. Minusta on sulaa hulluutta ajaa noin pienellä
            Öljytilavuudella yhtään sen enempää.
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              Originally posted by fraatti View Post
              Isäukolla samanlainen. Jakopäänketju takuuseen 60tkm kohdalle. Noin 150tkm kohdalla minä vaihdoin sen uudestaan. Noin 160tkm kohdalla korjasin vaihdelaatikon mekatroniikan.
              Mitä mekatroniikasta oli rikki/minkälaisen korjauksen teit siihen?
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • -TPI-
                Bimmer Rookie
                • May 2013
                • 195
                • JNS

                Missä kunnossa autokouluautot yleensä on? Olettasin, että ovat aika tukossa, kun opetetaan ajamaan aina isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, mutta toisaalta kun ovat paljon ajossa, niin moottorit pääsee lämpenemään kunnolla. Kytkimet/2-massavauhtpyörät vaihtokunnossa jne?


                Toisena kyssärinä VAG konsernin 1.6 TDI:stä kokemuksia? EA189 suvun moottorit oman kokemuksen mukaan aika varmoja, mutta mitenkäs nämä toisen sukupolven EA288:t? Ainakin 2-massa vp on muuttunut kiinteäksi.

                Comment

                • Ale-ksi
                  BTCF Member
                  • Dec 2011
                  • 275
                  • Finland

                  Originally posted by -TPI- View Post
                  Missä kunnossa autokouluautot yleensä on? Olettasin, että ovat aika tukossa, kun opetetaan ajamaan aina isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, mutta toisaalta kun ovat paljon ajossa, niin moottorit pääsee lämpenemään kunnolla. Kytkimet/2-massavauhtpyörät vaihtokunnossa jne?


                  Toisena kyssärinä VAG konsernin 1.6 TDI:stä kokemuksia? EA189 suvun moottorit oman kokemuksen mukaan aika varmoja, mutta mitenkäs nämä toisen sukupolven EA288:t? Ainakin 2-massa vp on muuttunut kiinteäksi.
                  A3 Raumalta kiikarissa?

                  Comment

                  • -TPI-
                    Bimmer Rookie
                    • May 2013
                    • 195
                    • JNS

                    Originally posted by Ale-ksi View Post
                    A3 Raumalta kiikarissa?

                    Octavia Savosta

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5252
                      • Pirkkala

                      Originally posted by -TPI- View Post
                      Missä kunnossa autokouluautot yleensä on? Olettasin, että ovat aika tukossa, kun opetetaan ajamaan aina isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla, mutta toisaalta kun ovat paljon ajossa, niin moottorit pääsee lämpenemään kunnolla. Kytkimet/2-massavauhtpyörät vaihtokunnossa jne?


                      Toisena kyssärinä VAG konsernin 1.6 TDI:stä kokemuksia? EA189 suvun moottorit oman kokemuksen mukaan aika varmoja, mutta mitenkäs nämä toisen sukupolven EA288:t? Ainakin 2-massa vp on muuttunut kiinteäksi.
                      Suutinvikoja useammassakin sukupolvessa. Minäkin olen vaihtanut moneen autoon. Ja eivät ole halpoja.
                      Jostain syystä verrattuna 2.0tdi cr moottoriin näissä on enemmän vikoja. Näissähän on ainakin osassa siemens vdo valmistanut polttoainelaitteet jotka tunnetusti prakaa useassakin automerkissä ja monesti suuttimet eivät ole huollettavissa vaan aina pitää ostaa uusi.

                      Lisäksi minä en usko mihinkään tukkoisuuteen, pätkäajossa dpf voi olla ongelmana.

                      Ja onko muka totta että jossain nykydieselissä on 1 massainen vauhtipyörä? Epäilen vahvasti.
                      Last edited by Urpo_rotta; 06-12-2018, 12:11.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Suutinvikoja useammassakin sukupolvessa. Minäkin olen vaihtanut moneen autoon. Ja eivät ole halpoja.
                        Jostain syystä verrattuna 2.0tdi cr moottoriin näissä on enemmän vikoja. Näissähän on ainakin osassa siemens vdo valmistanut polttoainelaitteet jotka tunnetusti prakaa useassakin automerkissä ja monesti suuttimet eivät ole huollettavissa vaan aina pitää ostaa uusi.

                        Lisäksi minä en usko mihinkään tukkoisuuteen, pätkäajossa dpf voi olla ongelmana.

                        Ja onko muka totta että jossain nykydieselissä on 1 massainen vauhtipyörä? Epäilen vahvasti.

                        Saahan sitä epäillä, 1.6 tdi:ssä on 2011 eteenpäin kaksoismassan tilalla kiinteä vauhtipyörä.


                        Itse taas tuon 1.6:n kokenut paljon ongelmavapaammaksi kuin monen muun. EGR on ainoa asia, kun on jokseenkin harmittavassa paikassa. Ei nämä nyt kestävyydessä varmaan jakajapumpuille koskaan tule pärjäämään, mutta ne ajat onkin jo menneitä eikä takaisin tule.
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1761
                          • HKI/Orimattila

                          Ainut kokemus itellä tuollaisesta 1.6tdi:stä octavian kopassa oli kyllä sellainen että itse katsoisin suoraan 2.0tdi suuntaan. Oli todella hengetön siinä missä koeajettu superb 2.0tdi oli ihan näpsäkkä peli. :think
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Se on diesel-kone, missä on bensan ja dieselin huonot puolet yhdessä paketissa. Ihan olematon alavääntö jopa hyvään bensakoneeseen verrattuna. Alle 1500r se meinaa sammua risteyksiinkin, jonka johdosta jokaisen risteyksen kaupungissa saa aja ykkösellä. Moottoritiellä saa ajaa neloseella, jos ei ole vakkaria, kun vauhti soutaa edes takas koko ajan. Jos turbo herää, kerää jo liikaakin vauhtia ja jos sei ei tee painetta, vauhti alkaa hiipua. Töissä noita 1.6 tdi octavioita oli ja on kyllä yks kamalimmista keksinnöistä, jolla on tulut ajettua.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by -TPI- View Post
                              Octavia Savosta
                              hae octavia Espoosta
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1761
                                • HKI/Orimattila

                                Originally posted by Juppe View Post
                                Se on diesel-kone, missä on bensan ja dieselin huonot puolet yhdessä paketissa. Ihan olematon alavääntö jopa hyvään bensakoneeseen verrattuna. Alle 1500r se meinaa sammua risteyksiinkin, jonka johdosta jokaisen risteyksen kaupungissa saa aja ykkösellä. Moottoritiellä saa ajaa neloseella, jos ei ole vakkaria, kun vauhti soutaa edes takas koko ajan. Jos turbo herää, kerää jo liikaakin vauhtia ja jos sei ei tee painetta, vauhti alkaa hiipua. Töissä noita 1.6 tdi octavioita oli ja on kyllä yks kamalimmista keksinnöistä, jolla on tulut ajettua.
                                Amen.
                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎