Jep! Ja Kian sais "isomman ja paremman" vielä Audiakin halvemmalla...
No en ole kuin kerran istunut karvalakki 1-sarjan äffän sisällä ja siitä ei tullut ainakaan mieleen, että olisi jotenkin laadukkaampi kuin audikaan. Ehkä jopa päinvastoin
No en ole kuin kerran istunut karvalakki 1-sarjan äffän sisällä ja siitä ei tullut ainakaan mieleen, että olisi jotenkin laadukkaampi kuin audikaan. Ehkä jopa päinvastoin
Mulla oli ennen keski-ikää etupäässä Audeja ja Bemareita, yleensä niin että käyttis audi ja harraste bemari. Harrasteaudia ei ole koskaan ollut. Yleensä syy käyttiksessä audin valintaan oli hinta, vastaava bemari vain oli aina kalliimpi. Ei siinä oikein kiukuttelu auta, toiset pelit on kalliimpia kuin toiset, ja kaikki saa valita sen merkki-malli-varuste-hintakombon joka itelle parhaiten sopii...
Ei siinä oikein kiukuttelu auta, toiset pelit on kalliimpia kuin toiset, ja kaikki saa valita sen merkki-malli-varuste-hintakombon joka itelle parhaiten sopii...
Ei auta ei. Onneksi on aina 2 vaihtoehtoa: ajaa itse tai yrittää pistää eteenpäin
Kaikki autot on lähtökohtaisesti paskoja, myös BMW:t. Tuon kun sisäistää, niin yllärit lakkaa vituttamasta Jos joku merkki tuntuu ihan ylivoimaiselta suhteessa muihin, niin a) ajat liian vähän, tai b) sinulla käynyt mieletön tuuri ja sen loppu häämöttää jo.
Itseasiassa #b. Nykyisellä kamppeella ajanut 117 - 265tkm välin. Hinurin kyytiin joutui toissa wappuna kun pensapumppu hajosi. Muita kiireelistä korjaustarvetta vaativia vikoja ei sitten normi huoltojen ulkopuolella olekaan ollut. Ja #b sen vuoksi, että uutta ei enää valmisteta . Merkin arvannetta...
Noista kahdesta autoliikkeestä voisin lyhyesti mainita. Tuo Oulun Aine, vaihtoi edelliseen autooni käsijarruvaijerit. Emäntä lähti sitten äitinsä ja tyttärensä kanssa reissuun. Kuului kilinää ja soitto minulle. Ohjeistin ottamaan takaa pölykapselit irti. Molemmin puolin takarenkaista kilisi pyöränpultti pölykapselin ja vanteen välissä. Vittu että säikäytti! Tein reklamaation asiasta, en ole ikinä saanut vastausta. Reklamaatio lähti pääjohtaja, korjaamopäällikkö ja jälkimarkkinointipäällikkö -linjalle. Samoin samaan autoon virtalukon vaihto 2.5h oli aikaveloitus!!!! työmääräys, jonka allekirjoitin oli virtalukon vaihto ja sanoin nimenomaan autoa jättäessä, että älkää kokeilko laittaa sitä lukkoasentoon. Sieltä se ei enää käänny. Oli kuulema jumissa. Äänestin lompakollani, enkä ole asioinut ko. liikkeessä enää yli 10v.
Edit, se delta-auto jäi pois. Siitä sitten privalla voi kysyä lisää.
Last edited by anv; 25-07-2018, 22:52.
Reason: Unohdus
Ohessa ajatuksia tuosta V90 T8 Twin Engine AWD -mallista. Todella monimutkaisen oloinen setuppi, mutta liikuttaa yllättävän kevyen oloisesti yli kahden tonnin koppaa.
Tuli myytyä viimeinenkin Bemari pois paitsi e32 750il -91 (210tkm) joka on faijan ajossa.
V70 2.5 20V -98 manuaali 185tkm ajettu, toiselta omistajalta täydellisellä Volvon huoltokirjalla 170tkm asti tuli tilalle.
Laitoin hupitarjouksen autosta ja myyjä suostui.
Välissä oli -96 kasipätkä samalla koneella Aisinin automaagilla 330tkm ajettuna.
Leimalle tuli liikaa korjattavaa eli lähti autojen taivaaseen kts. Tefalin paistinpannuiksi.
V70 ns. viimeinen aito Volvo ennen kuin Ford osti.
Kuukauden kokemus V70 traktorista positiiviset.
170hp mylly jaksaa liikuttaa tuotakin malmikasaa yllättävän jouheasti ja yleinen laatuvaikutelma ihan ok 20v vanhaksi vankkuriksi ja parasta kaikki toimii. Sisusta 4/5, ulkopuoli saanut osumaa vanhan herran käsitellyssä puskureihin yms. Värinä joku Volvon sininen metalliväri.
Korjattavaa löytyy, mutta ei mitään perustavaa vikaa.
Kaksoismassa/kytkinsetti näihin on kallis vaihto-operaatio pajalla. 1k halvimillaan, jos tuttu asentaja vaihtaa.
Reipas vuosi sitten kyselin kokemuksia Fiiatin 500 Abartheista, silloin jäi hankkimatta mutta nyt olisi taas ajankohtaista. Eli jos on tuoreita kokemuksia ja vinkkejä tyyppivioista, huolloista ja mitä yleensä tsekata läpi noista? 50-70tkm ajettuja katseltu.
Mitäs muuta olisi pikkuautoluokassa 15k tienoilla jos ei noista kauppaa synny? Mitään järkevää gt/gti Poloa/Golfia ilman tsi/dsg ongelmia tai jotain pikku BMWtä? Muutaman ei niin järkevän käyttiksen jälkeen vaihteeksi kiinnostaisi halvat ylläpitokulut.
Mitäs muuta olisi pikkuautoluokassa 15k tienoilla jos ei noista kauppaa synny? Mitään järkevää gt/gti Poloa/Golfia ilman tsi/dsg ongelmia tai jotain pikku BMWtä? Muutaman ei niin järkevän käyttiksen jälkeen vaihteeksi kiinnostaisi halvat ylläpitokulut.
Reipas vuosi sitten kyselin kokemuksia Fiiatin 500 Abartheista, silloin jäi hankkimatta mutta nyt olisi taas ajankohtaista. Eli jos on tuoreita kokemuksia ja vinkkejä tyyppivioista, huolloista ja mitä yleensä tsekata läpi noista? 50-70tkm ajettuja katseltu.
Mitäs muuta olisi pikkuautoluokassa 15k tienoilla jos ei noista kauppaa synny? Mitään järkevää gt/gti Poloa/Golfia ilman tsi/dsg ongelmia tai jotain pikku BMWtä? Muutaman ei niin järkevän käyttiksen jälkeen vaihteeksi kiinnostaisi halvat ylläpitokulut.
Kaverilla on vuosi sitten hommattu perus Fiat 500 1,4 Sport ei siis Abarth. Äkkiseltään perushuomioita tosta, niin tyylikäs autohan se on niin sisältä ku päältäkin. Ohjaus tossa perusmallissa on ainakin kovin Fiat Puntomainen eli kauppakassi, ei mikää sporttinen. Ohjaamo on äänekäs ku mikä. Helmoista karkaa maali ja pintaruosteessa vaikka tuolla on ajettu joku 60tkm vasta. Kauppakassiksi voisin ostaa emännälle, mutta en itelle varsinkaan jos sporttista pikkukinneriä hakemassa. Noissa pikkukinnerivertailuissakin Abarthit on auttamatta jääneet perän pitäjiksi.
Itse jos saisin valita, niin ottaisin Mini Cooper Worksin R53 tai R56 koria. Niihin on tarjolla sellasia lisävarusteita mitä harvemmin pieniin autoihin saa. Ajettavuus on etuvetoisten autojen parhaimmistoa ja lisävarusteena on saanut myös lukkoa vetäville pyörille esim. Chili-paketin mukana.
Tuossa esim. ihan kelvollinen yksilö vähillä kilometreillä, kun vähän siivoa noita lukuisia brittilippuja pois.
Kiinnostaisi myös, mutta heikkoa tarjonta. Antti O nimimerkin rellu taitaa olla ainoa tällä hetkellä myynnissä oleva. Vaikuttaisi kyllä olevan niin hienossa kunnossa että voisi sopia tähän vaikka päälle 100tkm menty kun nyt etsitään lähtökohtaisesti reippaasti alta satasen ajettua.
Poikkeuksellisesti nyt ekaksi käydään liikkeet läpi että saadaan vanha käyttis vaihdossa alta pois, ei oikeen aikaa eikä jaksamista tsättiautoon.
Comment