Näitä jakarimiehiä ja -naisia? tuntuu paljon olevan tällä palstalla. Osaako joku sanoa mitä on tapahtunut -00 agr koneelle kun pumpun ajoitus karannut yli käyrien eikä osaa sieltä asettua paikoilleen? Hihna vaihdettu muutama tkm sitten. Vcds:llä kattelin aloituksia ja koetin säätää ohjeiden mukaan ees-taas ja hampaalta toiselle. Ohjearvoihin ei vaan asetu. Ajettu joku 380 tkm, eikä pumppu vuoda. Ei pitäs pumpun olla rikkikään vielä? Ja sinne konsernin toppahousufoorumille en mene kyselemään enää mitään.
Muuten hyvä bora seisoo nyt vähän turhan panttina kun ei osaa enää tehdä mitään ja tuolleen viiti myydäkään.
Näitä jakarimiehiä ja -naisia? tuntuu paljon olevan tällä palstalla. Osaako joku sanoa mitä on tapahtunut -00 agr koneelle kun pumpun ajoitus karannut yli käyrien eikä osaa sieltä asettua paikoilleen? Hihna vaihdettu muutama tkm sitten. Vcds:llä kattelin aloituksia ja koetin säätää ohjeiden mukaan ees-taas ja hampaalta toiselle. Ohjearvoihin ei vaan asetu. Ajettu joku 380 tkm, eikä pumppu vuoda. Ei pitäs pumpun olla rikkikään vielä? Ja sinne konsernin toppahousufoorumille en mene kyselemään enää mitään.
Muuten hyvä bora seisoo nyt vähän turhan panttina kun ei osaa enää tehdä mitään ja tuolleen viiti myydäkään.
Joo meitä persaukisia "markalla pidemmälle miesoletettuja" riittää
Se pumppu voi olla myös mekaanisesti kulunut noilla kilsoilla. Kokeile vaihtopumpulla, mun mielestä SDI:ssä oli sama VP37. Ei ne montaa kymppiä maksa enää kokeilutkaan ja ajoneston saat koodailtua VCDS:llä.
Ylempänä olikin jo fiksusti kirjoitettu, että se ei tosiaan isoa liikettä vaadi.
Piti tuohon aiempaan vielä lisätä:
jakajapumpun etu on myös se, että näissä on kiinteä vauhtipyörä eikä tarvi kaksoismassan kanssa turhia jännittää. Tämä siis ainakin alkupään 1.äkäisissä, kuusmukisessa saattoi kaksoismassa jo olla.
Näitä jakarimiehiä ja -naisia? tuntuu paljon olevan tällä palstalla. Osaako joku sanoa mitä on tapahtunut -00 agr koneelle kun pumpun ajoitus karannut yli käyrien eikä osaa sieltä asettua paikoilleen? Hihna vaihdettu muutama tkm sitten. Vcds:llä kattelin aloituksia ja koetin säätää ohjeiden mukaan ees-taas ja hampaalta toiselle. Ohjearvoihin ei vaan asetu. Ajettu joku 380 tkm, eikä pumppu vuoda. Ei pitäs pumpun olla rikkikään vielä? Ja sinne konsernin toppahousufoorumille en mene kyselemään enää mitään.
Muuten hyvä bora seisoo nyt vähän turhan panttina kun ei osaa enää tehdä mitään ja tuolleen viiti myydäkään.
Jos kone käy normaalin kuuloisesti niin ei se kovin kaukana ole. Voit katsoa ajoituksen kohdalleen heittokellolla pumpun peräpäästä. Se tosin vaatii sopivan adapterin kelloon.
Onko pumppu kiinteästi lohkossa vai pitkillä rei-illä että pultit löysäämällä saa sitä käännettyä?
Sitten kun on suunnilleen kohdallaan niin katsot vcds:llä missä menee ja hiplaat tarkemmin kohdalleen..
Jos kone käy normaalin kuuloisesti niin ei se kovin kaukana ole. Voit katsoa ajoituksen kohdalleen heittokellolla pumpun peräpäästä. Se tosin vaatii sopivan adapterin kelloon.
Onko pumppu kiinteästi lohkossa vai pitkillä rei-illä että pultit löysäämällä saa sitä käännettyä?
Sitten kun on suunnilleen kohdallaan niin katsot vcds:llä missä menee ja hiplaat tarkemmin kohdalleen..
Auto käy siististi ja on jopa ajettavissa. ”Tehot” vaan jonkin verran hukassa. Ajoitus on jotain 255 astetta aikaisella. Välillä sain jopa jonnekin 120 asteeseen mutta siitä ei paremmaksi tullut. Joo jäikin mainitsematta että ennen sen mutterin kääntämistä merkkasin aina ohuella tussilla merkit ja koetin kääntää vain sen tussin viivan paksuisen liikkeen kerrallaan. Hampaalta toiselle sanoessani meinasin, että koetin jopa löysätä jakohihnaa ja heittää pumppua hampaan verran jos ois vaikka päässyt ajossa hyppäämään itsekseen ja mennyt siitä sekaisin.
Voi tosiaan olla että on sitten niin kulunutkin kuten yllä sanottiin. Ja en muista onko pumppu kiinteästi lohkossa. Auto kaukana työpaikan pihassa. Oon touhunnut pelkästään siellä jakohihnan puolella. Kiitos vastauksista!
Tuossaku tuollasta öljysieppomallin audia kyselin niin iski silmään että kehuskeltiin kovasti 1.9tdi mallia. Onko jollain kokemusta tuollasesta 4x4? Aikoinaan itsella oli etuveto 1.9tdi -00 passatti ja olihan sen kans elämä kyllä helppoa. Ei tarvinnu parkkipaikoilla jännätä että löytyykö uusia lommoja ja aina pelas ja lähti käyntiin. Myin reilu 600tkm ajettuna.
Rouvalle kyllä riittäis tuollanen 1.9tdi octavia jos tuollanen ois vielä nelikkonaki kohtuu pieninruokanen. Kakkos kauppakassiksi siis tulossa ja huonontien paketilla kyllä hieman houkuttelis. Neliveto siksi kun ei tuo tienhhoito ainakaa parane täällä korvessa ja liikkeellä aamusta ennen aura-autoja.
Bensa nelikkoja järkevällä kulutuksella kun ei oikein ole. Lähes kaikki merkit olen katellu mut ehkä joutuu dieseliin vielä kääntymään. Kilsoja toiseen autoon ei tule kuin 10-15tkm vuoteen mutta äkkiä näkyy kannattavan diesel verrattuna tuohon 528:iin.
Suurin osa 200d:stä alkaa varmaan jo pikkuhiljaa olemaan sisäänajettuja. Mulla on mussossa mersun 300d:n mylly ja kunhan öljyt kattelee niin eihän noita aja loppuun ollenkaan.
Yhdellä kaverilla seisoo pihallaan hänen itse uutena ostamansa facepäivitetty v.1986 200 d. , onhan se ihan auton näköinen vieläkin.
Oma edellinen kärryni on A4 B7 2.0TQ 2006, eipä ole muuta sanomista siitä kuin että hyvä oli, ajoin 100 kk./ 100 tkm ( 42 -142 tkm) ilman yhden yhtä teknistä vikaa, ainoa hajonnut osa oli keskikyynärnojan luukun muovinen lukitussalpa Moni 'asiantuntija' sanonut että siinä autossa oli vielä mukana se audin oikea laatu, sen jälkeen säästöprojektit ovat syöneet osan laadusta.
Kaverilla samanlainen 400tkm ajettu. Siitä tosin meni 200tkm korvilla suuttimet, ecu ja se tasapainokseli/öljypumppu systeemi. Vetareita on myös menyt ja kytkin/vauhtipyöräpketti. On muuten outo diesel siinä mielessä, että tykkää kiertää, muttei väännä kauheasti alhaalta. Tai ainakin tuo oli. Silti täytyy todeta, että ihmeen jämäkkä tuo on edelleen ajaa, jos vertaa vaikka puolta vähemmän ajettuun bemariin. Ei nulju apurungon pusat eikä mikään muukaan. Nuo alustan osat on kaikki edelleen alkuperäisiä ja ei sitä ajaessa uskoisi, että on menty jo lähemmäs puolta mijoonaa.
Muutaman kuukauden kun tutkailin e6x 550/650 niin tuli yhtäkkiä aivopieru ihan eri luokan ja kaliiperin autoon! Muutama viikko ankaraa itsetutkintaa mutta ei auttanut, pakko oli silti hakea pihaan tämmöinen kampe
On kyllä sellanen vehje ettei ole näin pahasti lapsettanut vuosiin suhisee, paukkuu ja pörisee, ikävä kyllä vuodenaika on sellanen että menohaluja on enemmän mitä pitoja. Pitäisi varmaan käyttää rullilla mittaamassa tehot/mahdollisesti säätämässä, liikkeen myyjä ei tiennyt autosta juuri muuta kuin värin ja edellinen omistajakaan ei tiedä mikä ohjelma on koneessa, ainakin kourallinen ahtoputkia ja vesiletkut on vaihdeltu ja persedyno sanoo että löylyä on hitusen enemmän kuin se vakio 305.. :think
Voorteista tulikin mieleen että kun nyt sain työajoon Transitin -15. Se käy tyhjäkäyntiä ~1000rpm lämpimänä, liekkö normaalia? Onhan siinä pedaalit omituisessa asennossa kans, joutuu ihan kunnolla nostamaan jalkaa kun kaasulta siirtää jarrulle...
Comment