Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkod
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 5199
    • Stadi

    Originally posted by mikkod View Post
    Kysytääs täältä, varmaan löytyy tietoa. Siskon Land Rover Discovery3 2007 tai 2008

    Ilmajousituksen kanssa ongelmia. Millä tosta voisi oikeasti lukea vikakoodit, niin että saa jotain järkevää ulos?

    Antaa siis näytölle:
    SUSPENSION FAULT NORMAL HEIGHT ONLY

    Auto Mikkelin kupeessa jos jollain on vikakoodin lukuvehkeet. Privalla lisätietoa.
    Tähän vähän päivitystä...





    Muut lähti pois nollauksella, mutta tuo ekan kuvan vikakoodit tulee takaisin.

    Kompura? Vai moduli?
    Helkama S3000
    Myydään kutosen alustaosia
    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

    Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      Originally posted by mikkod View Post
      Tähän vähän päivitystä...

      Muut lähti pois nollauksella, mutta tuo ekan kuvan vikakoodit tulee takaisin.

      Kompura? Vai moduli?
      Taitanee olla tyyppivika. Mulla oli viime kesänä 2 eri Discoa käytössä, kumpikin n. viikon kerrallaan. Molemmat toimi ilman kärryä ihan ok, mutta kärry perässä ja painoa se 2,5t, tuo herja tuli säännöllisesti molempiin.

      Ilmeisesti tosiaan on joku aika, jolloin pitäisi saada hanuri ylös, ja jossei onnaa, tuo herja paukahtaa mittaristoon. En kyl antanut sen häiritä mitenkään

      Eli jatkan tässä nettiperinnettä, eli en osaa auttaa, mutta sanottavaa on silti
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • henka
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 251
        • inkoo

        Löytyykö täältä tietoa tai osaamista kuka osaisi uudenmaalla koodata peugeot 207 vakionopeudensäädin toimimaan jälkiasennettuna
        F30 LCI 330d M-sport -16

        Comment

        • JepJap
          Bimmer Rookie
          • Feb 2018
          • 49
          • Suomi

          Originally posted by touring39 View Post
          Taitanee olla tyyppivika. Mulla oli viime kesänä 2 eri Discoa käytössä, kumpikin n. viikon kerrallaan. Molemmat toimi ilman kärryä ihan ok, mutta kärry perässä ja painoa se 2,5t, tuo herja tuli säännöllisesti molempiin.

          Ilmeisesti tosiaan on joku aika, jolloin pitäisi saada hanuri ylös, ja jossei onnaa, tuo herja paukahtaa mittaristoon. En kyl antanut sen häiritä mitenkään

          Eli jatkan tässä nettiperinnettä, eli en osaa auttaa, mutta sanottavaa on silti
          Ekan kuvan vikakoodista ajattelisin jotta kompura ei tee painetta enää kunnolla. Eli kestää liian kauan jotta paine nousee josta koodi a20-64

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3970
            • Suomi

            Tänään tuli kaverin kanssa käytyä koeajamassa hyundai i40 hurjalla 1.6l bensakoneella ja 135hv tehoisena.

            Ikuisena pessimistinä en odottanut tältä koeajolta ihmeitä, mutta täytyy nyt kyllä käsi sydämellä sanoa, että yllätyin suhteellisen positiivisesti autosta kokonaisuutena.

            Sehän on selvä, että noilla tehoilla ei kyllä kuuhun mennä, mutta vakio pullakumit alla ja näillä tämän maan vaihtelevan huonoilla teillä tuo kyllä riittäisi itselle käyttöautoon oikein mukavavasti...

            Kyseinen yksilö oli vielä farkku ja varusteita piisasi joka lähtöön, enkä tiedä tarvisinko niistä oikeasti puoliakaan, mutta minkäs teet, kun monet noista Korealaisista löytyy jo ihan vakionakin. :think

            Eli voin kyllä sanoa suoraan, että voisin hyvinkin vakavasti harkita tuollaista laitetta käyttiksen virkaa hoitamaan, toki nykyinen auto tulee varmaan myytyä ensin ja sitten lähteä ostohousut jalassa etsimään puhtaasti käyttöautoa itselle.

            vm 2009-2014 honda civic sedan oli itsellä sitten Japseista yhtenä vaihtoehtona, toki sellaista ei ole vielä päässyt testaamaan.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • _Bäri_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2014
              • 920
              • Turku

              Älä erehdy tollasta civicciä ostamaan cvt vaihteistolla. Tollasella ajelin hetken ja joka kerta liikkeelle lähdettäessä vitutti. Oli niin surkea ja hidas toiminen vaihteisto. Tietenki sopii +70 vuotiaalle jolla muutenki on refleksit ja huomiokyky hidastunut. Oletan ettei tuollaisia tälle foorumille kauheasti kirjoittele. Muuten hyvä ja luotettava kone. Helppo huoltaa. Pieni kulutteinen. Oma oli 1.8 ja se vei 5-7l/100km. Riippuen ajoko maantiellä vai kaupungissa.
              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

              Ex:
              E61 535dA -05
              E91 320dA -06
              E53 X5 3.0dA - 03
              E39 535iA -01
              E39 520i -97
              E39 530dA - 00

              Comment

              • Juhaska
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 3970
                • Suomi

                Originally posted by _Bäri_ View Post
                Älä erehdy tollasta civicciä ostamaan cvt vaihteistolla. Tollasella ajelin hetken ja joka kerta liikkeelle lähdettäessä vitutti. Oli niin surkea ja hidas toiminen vaihteisto. Tietenki sopii +70 vuotiaalle jolla muutenki on refleksit ja huomiokyky hidastunut. Oletan ettei tuollaisia tälle foorumille kauheasti kirjoittele. Muuten hyvä ja luotettava kone. Helppo huoltaa. Pieni kulutteinen. Oma oli 1.8 ja se vei 5-7l/100km. Riippuen ajoko maantiellä vai kaupungissa.
                Joo manuaalilootalla on seuraava auto, oli merkki ja malli sitten mikä tahansa.
                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  Olisi haussa mahdollisimman vähävikainen käyttöauto tältä vuosituhannelta. Käyttö pääasiassa työmatkaa n. 20 km/suunta, eli bensakoneinen tietysti. Ilmastointi pakollinen varuste ja cruisekin olisi kiva, muuten varusteilla ei niin väliä. Hintaluokkana "tonnin pommi", eli karkeasti 500-1500 euroa. Mitä raati suosittelee?

                  Comment

                  • prh'
                    Bimmer Rookie
                    • May 2018
                    • 122
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Tojopa View Post
                    Olisi haussa mahdollisimman vähävikainen käyttöauto tältä vuosituhannelta. Käyttö pääasiassa työmatkaa n. 20 km/suunta, eli bensakoneinen tietysti. Ilmastointi pakollinen varuste ja cruisekin olisi kiva, muuten varusteilla ei niin väliä. Hintaluokkana "tonnin pommi", eli karkeasti 500-1500 euroa. Mitä raati suosittelee?
                    G-astra. Vakkari voi olla hivenen kiven alla, mutta muutoin ihan kiva peli ajella.
                    Tekniikka suht yksinkertaista ja osat halpoja.

                    Tällä hetkellä tuollainen ajossa ja voisin aivan hyvin ostaa toisen samanlaisen, kun tuosta aika jättää.
                    Last edited by prh'; 20-05-2019, 21:08.

                    Comment

                    • _Bäri_
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2014
                      • 920
                      • Turku

                      Originally posted by Tojopa View Post
                      Olisi haussa mahdollisimman vähävikainen käyttöauto tältä vuosituhannelta. Käyttö pääasiassa työmatkaa n. 20 km/suunta, eli bensakoneinen tietysti. Ilmastointi pakollinen varuste ja cruisekin olisi kiva, muuten varusteilla ei niin väliä. Hintaluokkana "tonnin pommi", eli karkeasti 500-1500 euroa. Mitä raati suosittelee?
                      Tossa hintaluokassa vähä vikainen on suhteellinen käsite.
                      Itellä parhaiten kestäneet tossa hintaluokassa ja noilla kriteereillä. Civic oli tosin - 97 mut samaa kroppaa tehty yli 2000 luvun. 1.5 Vtec pieni kulutus ja varma toiminen.

                      Sekä 2000 alun Mondeo 2.0 gt. Ei ikänä vikoja, myin tän porukoille ja ne ajeli 3 vuotta sillä ennen kun myivät eteen päin. Tolla ajettiin perheessä 300tkm-428tkm.

                      Sit on tietenki corollat. G astra mikäli löytyy hyvällä pidolla ollut.
                      G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                      Ex:
                      E61 535dA -05
                      E91 320dA -06
                      E53 X5 3.0dA - 03
                      E39 535iA -01
                      E39 520i -97
                      E39 530dA - 00

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4983
                        • Forssa

                        Originally posted by _Bäri_ View Post
                        Tossa hintaluokassa vähä vikainen on suhteellinen käsite.
                        Itellä parhaiten kestäneet tossa hintaluokassa ja noilla kriteereillä. Civic oli tosin - 97 mut samaa kroppaa tehty yli 2000 luvun. 1.5 Vtec pieni kulutus ja varma toiminen.

                        Sekä 2000 alun Mondeo 2.0 gt. Ei ikänä vikoja, myin tän porukoille ja ne ajeli 3 vuotta sillä ennen kun myivät eteen päin. Tolla ajettiin perheessä 300tkm-428tkm.

                        Sit on tietenki corollat. G astra mikäli löytyy hyvällä pidolla ollut.
                        Näin se menee. Jos vaan luonne antaa periksi niin todella halvalla pystyy liikkumaan ajonsa. Kyllä minunkin eräs tuttu ajoi vanhalla 500€ Mondeolla useamman vuoden ja sai saman takaisin myydessä.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • _Bäri_
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2014
                          • 920
                          • Turku

                          Noissa ei tarvi pelätä arvon alenemaa enää. Mikäli on leimaa ja jonki näkösellä huolen pidolla. Niinku mikae kirjoitti. Enenmän luonteesta kiinni pystyykö noilla ajamaan. Itse vaihdoin uuden karheesta, 5-6k autoihin. Antavat omasta mielestä yhtä hyvät kyydit + ei tarvi pelätä jokaista naarmua. Ja sidottu pääoma vapaanmassa käytössä. Oma mondeo oli recaron nahkapenkeillä ja niillä oli kyllä ilo matkustaa.
                          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                          Ex:
                          E61 535dA -05
                          E91 320dA -06
                          E53 X5 3.0dA - 03
                          E39 535iA -01
                          E39 520i -97
                          E39 530dA - 00

                          Comment

                          • AnttiJuhani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 2056
                            • Kittilä

                            Opeleissa suosittelen välttämään 1.8i konetta jos kilsoja on hieman enemmän. Itsellä porsinut 2kpl 2000-luvun alkupuolen 1.8i koneita. Molemmat väljiä ku mahoton. Toinen oli isännän entinen ja uudesta asti taloudessa. Kansiremontti tehtiin 200tkm kohdalla. Muutoin G-astra oli varsin hyvä käyttis.

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              Originally posted by _Bäri_ View Post
                              Tossa hintaluokassa vähä vikainen on suhteellinen käsite.
                              Itellä parhaiten kestäneet tossa hintaluokassa ja noilla kriteereillä. Civic oli tosin - 97 mut samaa kroppaa tehty yli 2000 luvun. 1.5 Vtec pieni kulutus ja varma toiminen.

                              Sekä 2000 alun Mondeo 2.0 gt. Ei ikänä vikoja, myin tän porukoille ja ne ajeli 3 vuotta sillä ennen kun myivät eteen päin. Tolla ajettiin perheessä 300tkm-428tkm.

                              Sit on tietenki corollat. G astra mikäli löytyy hyvällä pidolla ollut.
                              2000-luvun alun Toyotat oli myös omalla listalla, mutta niissä on ollut todella paljon ongelmia öljynsyönnin kanssa. Hondan kampetta katsellut myös, nimenomaan niitä, joissa jakopää on vielä huollettavaksi tarkoitetulla hammashihnalla. Uudemmissa jenyvät jakoketjut tälläkin merkillä mukana kuvioissa. Käytetyissä autoissa huomaa erityisen hyvin saastelaitteiden lisääntymisen ja pienen co2 perässä juoksemisen haitat. Eli vanhempi "tonnin pommi" saattaa olla hyvinkin vähävikaisempi ja huolettomampi kuin tuoreemmat käytetyt.

                              Originally posted by mikae34 View Post
                              Näin se menee. Jos vaan luonne antaa periksi niin todella halvalla pystyy liikkumaan ajonsa. Kyllä minunkin eräs tuttu ajoi vanhalla 500€ Mondeolla useamman vuoden ja sai saman takaisin myydessä.
                              Tällä hetkellä ajan työmatkat vuosimallin 1989 1.0 GL Micralla, jonka otin vaihdossa Lexukseen.. tuo alkaa jo erottumaan liikenteessä, eikä välttämättä silleen coolisti.. Hieman on muutenkin eroa tämän 30 vuotta vanahan nipponin ja edellisen pakkauuden auton välillä. Pahin ongelma tuossa kuitenkin se, että itsellä allergiaa/astmaa, eikä noin vanhassa ole ilmastointia/sisäilmansuodatinta.

                              Comment

                              • 33d
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 452
                                • Finland

                                Originally posted by AnttiJuhani View Post
                                Opeleissa suosittelen välttämään 1.8i konetta jos kilsoja on hieman enemmän. Itsellä porsinut 2kpl 2000-luvun alkupuolen 1.8i koneita. Molemmat väljiä ku mahoton. Toinen oli isännän entinen ja uudesta asti taloudessa. Kansiremontti tehtiin 200tkm kohdalla. Muutoin G-astra oli varsin hyvä käyttis.
                                Originally posted by Tojopa View Post
                                Käytetyissä autoissa huomaa erityisen hyvin saastelaitteiden lisääntymisen ja pienen co2 perässä juoksemisen haitat. Eli vanhempi "tonnin pommi" saattaa olla hyvinkin vähävikaisempi ja huolettomampi kuin tuoreemmat käytetyt.
                                Ainakin alkupään G-Astraa löytyy vanhalla 1.6 8v koneella. Nämä yleensä aika karvalakkeja eikä kulje mihinkään mutta pitäisi olla aika pomminvarmaa tekniikkaa. Noitten enempiventtiilisten ekotekkien kanssa oli pikkuvikoja mutta tommoseen 8v koneeseen ei tarttenu ku öljyä lisäillä.

                                Parempi se minusta oli ainakin karvalakki versiona ajaa kuin vaikka nelosgolffi, varsinkin matkaa. Vakkarillisen löytäminen voi olla vähän hankalaa, sport varustetasoista koittasin itse etsiä ihan niitten penkkien takia. Voisin hyvin ostaa talvipommiksi jos sopiva lyhytperäinen sportti tulisi vastaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎