Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anv
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2012
    • 319
    • Oulu

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Tosiaan näin. Pääsin Premierparkissa erään automerkkikerhon kautta opettelemaan näitä tekniikoita. Pelkkä ote ratista on eri nykyisin, ennen 10/14 nyt 15/15. Väistössä tehtävät liikkeet on rajuja ”kädet ristiin rastiin edestakaisin” tyylillä ja poljin todellakin runtataan pohjaan. Pari yritystä menee että luotto löytyy ja auto todella taipuu hienosti sinne minne sitä käsketään, liukkaallakin.

    Toi 10/14 on tuttu ote, mutta ton 15/15 haluaisin nähdä käytännössä

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by anv View Post
      Toi 10/14 on tuttu ote, mutta ton 15/15 haluaisin nähdä käytännössä
      Viisitoista minuuttia vaille kolme (ip 15.00)

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        Kuten sanottu niin ne turvajärjestelmät ei kokemusperäisesti toimi 100% käytettävyydellä, niin ei ne uudet opit silloin ääritilanteessa auta jos kaikki avustimet on pois päältä.

        Jos haluaa sokeasti luottaa siihen tekniikkaan ja ennen kaikkea sen 100% saatavuuteen, niin siitä sitten vaan. Toivotaan ettei tangentin suunta tule tutuksi ja siinä samalla telo itteänsä sekä muita.

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          Se on vähän pakko. Ei ne avustimet lähde vahingossa tai varoittaatta pois päältä. Kaiketi se ajatus näiden uudempien autojen kanssa on se, että se täytyy saada ohjattua ihan vain rattia kääntämällä. Toimivuus on kyllä taattua perus hirvenväistötestissä ja kaarrejarrutuksessa. Sen auton täytyy vaan antaa itse tehdä juttunsa, eikä sekoittaa sitä omilla systeemeillä. Kyllä mullakin tuli vastaohjaukset väistötestissä sekä kuivalla että märällä, mutta se oli kokolaila turhaa. Järjestelmissäkin on eroa, se on totta. Esimerkiksi samanikäinen Passat ja Octavia olivat täysin erilaiset käytökseltään. Siinä missä ocu sätki ja ryki itsensä ruotuun, meni pasuuna todella smoothisti. Siinä taisi olla yhden sukupolven uudempaa osaa konehuoneessa ja sen todella huomasi.

          Mä tykkään ajaa vanhemmilla autoilla, missä perstuntumalla ja sormenpäillä tuntee, miten auto menee, mutta se ei vain sovellu näihin uudempiin laitteisiin. Tai voi niitä ajaa niin, mutta se ei ole se tehokkain tapa. Nyt sitten täytyy sovitella ajotapa (tai paremminkin varautuminen) sen mukaan, mitä kalustoa on perseen alla. Tässä mielessä ymmärrän kyllä hyvin, että talouden käyttikseksi ei hommata autoa, jossa ei ole ESP:tä ja muita systeemeitä. Ei se arkiajo oo aina pelkkää jäärataa ja apexin sisään sukeltamista. Saattaa olla miljoona muuta asiaa mielessä siinä ajellessa ja kun ylläri tulee, on hyvä, että tekniikkaa on mukana jeesaamassa.
          Last edited by Juppe; 08-02-2019, 11:08.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17500
            • Turku

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Viisitoista minuuttia vaille kolme (ip 15.00)
            Eikö se olisi 9 ja 15 ?
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              Originally posted by Juppe View Post
              Se on vähän pakko. Ei ne avustimet lähde vahingossa tai varoittaatta pois päältä.
              On tossa perheen bränikässä suitsukissakin lähtenyt pois päältä, ja ihan ittekseen. Eikä ole ainoa vehje missä on kojetaulu muistuttanut joulukuusta pakkasen tai jonkun muun johdosta.

              Mutta en mä jaksa enempiä jankata, mulla ilmeisesti ainoat kokemukset useista autoista joissa on ollut jotain häiriötä. Vieläpä BMW merkkisenäkin suurin osa niistä.

              Ja että edes vähän pysyttäisiin topicissa, niin kokemukset muun merkkisten luotettavuudesta ylipäätänsä ovat järjestään paremmat kuin Baijerilaisissa. BMW on helvetin kiva auto silloin kun toimii, mut mut...
              Last edited by Macke; 08-02-2019, 11:45.

              Comment

              • protoni
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1361
                • Tampere

                Ilman avustimia on tietenkin kiva leikkiä, mutta parempi harjoitella ääritilannekäyttäytymistäkin avustimet päällä. Toivottavasti ovat päällä myös ääritilanteen osuessa kohdalle ja näin ollen autokin käyttäytyy johdonmukaisemmin.

                Comment

                • Jii_Koo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 785
                  • Jkl

                  Originally posted by Juppe View Post
                  ...Ei ne avustimet lähde vahingossa tai varoittaatta pois päältä....
                  Muuten ottamatta kantaa asiaan, tähän lauseeseen on puututtava:
                  Uusimmat "turvallisuusvarusteet", autopilotit, kaistavahdit, ohjausapurit - miksi ikinä näitä haluaa kutsua - lähtevät nimenomaan hämmästyttävän varoittamatta päälle ja pois. Pieniä symboleja mittariston reunassa, jotka vaihtavat väriä jne.
                  Ei erillisiä ilmoituksia esim. olosuhteiden aiheuttamasta automaattisesta poiskytkeytymisestä.
                  '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by Laku View Post
                    Eikö se olisi 9 ja 15 ?
                    Esmes tai 21/03

                    Autokouluajoista asti oikea ote ohjauspyörästä ”kymmentä vaille kaksi”-ote.
                    En muista että olisi puhuttu esmes ”kymmentä yli kymmenen” otteesta.
                    Last edited by BMW525Xda; 08-02-2019, 13:42.

                    Comment

                    • hietase
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 536
                      • Espoo

                      Kenelläkään kokemuksia Subarun kolmelitraisesta bensakoneesta? Maailmalla tuntuu saavan pelkkiä kehuja osakseen luotettavuuden suhteen, alakierrosten puhdittomuutta moititaan. Vanha bensapemaristi olisi sellaiseen tottunut, eihän esim. E39 530i:ssä tapahtunut juuri mitään, ennen kuin alkoi olla 4000 rpm taulussa...

                      Comment

                      • MMF
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 461
                        • Sipoo

                        Originally posted by hietase View Post
                        Kenelläkään kokemuksia Subarun kolmelitraisesta bensakoneesta? Maailmalla tuntuu saavan pelkkiä kehuja osakseen luotettavuuden suhteen, alakierrosten puhdittomuutta moititaan. Vanha bensapemaristi olisi sellaiseen tottunut, eihän esim. E39 530i:ssä tapahtunut juuri mitään, ennen kuin alkoi olla 4000 rpm taulussa...
                        Me tuotiin asiakkaalle vuosi sitten Legacy 3.0R, 2007.

                        Ihan todella jämäkkä ja laadukkaan oloinen auto, sisusta toki perus japskia. Ei se mikään kauhea raketti ollut mutta kyllä siinä puhtia oli. Asiakas oli enemmänkin perillä noista ja ei kelpuuttanut muuta kuin juuri tuon 3.0r.

                        Tuotiin heille toinen auto parisen viikkoa sitten ja kyselin Subarun kuulumisia, on ollut huoleton ja varma auto. Toki se oli aivan helmi yksilökin. Rivakasti se tuosta pihasta lähti kylkimyyryä vaikka pahin lumikaaos oli päällä.
                        E70 X5 3.0D -07
                        W124 200d
                        Hiace 4wd

                        EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9977
                          • KVLA

                          Juoppojahan nuo tuon ikäluokan Subarut oli kaikki. Koneesta riippumatta. Vasta tuoreempien suoraruiskutus koneiden ansiosta boxerien kulutuskin putosi.

                          Comment

                          • mikkod
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 5200
                            • Stadi

                            Kysytääs täältä, varmaan löytyy tietoa. Siskon Land Rover Discovery3 2007 tai 2008

                            Ilmajousituksen kanssa ongelmia. Millä tosta voisi oikeasti lukea vikakoodit, niin että saa jotain järkevää ulos?

                            Antaa siis näytölle:
                            SUSPENSION FAULT NORMAL HEIGHT ONLY

                            Auto Mikkelin kupeessa jos jollain on vikakoodin lukuvehkeet. Privalla lisätietoa.
                            Attached Files
                            Helkama S3000
                            Myydään kutosen alustaosia
                            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              Originally posted by mikkod View Post
                              Kysytääs täältä, varmaan löytyy tietoa. Siskon Land Rover Discovery3 2007 tai 2008

                              Ilmajousituksen kanssa ongelmia. Millä tosta voisi oikeasti lukea vikakoodit, niin että saa jotain järkevää ulos?

                              Antaa siis näytölle:
                              SUSPENSION FAULT NORMAL HEIGHT ONLY

                              Auto Mikkelin kupeessa jos jollain on vikakoodin lukuvehkeet. Privalla lisätietoa.
                              Olikohan noissa ihan bemmin tekniikalla tuo ilmajousitus..Tutulla oli Range ja ihan sama mitä oli alustassa vialla, tuli tuo teksti.

                              Monimerkki testerillä pitäisi päästä kiinne alustaan kyllä, mm. Autelin tuotteilla sekä Launch :think
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5252
                                • Pirkkala

                                Autocomilla/delphillä veikkaisin että pääsee melko pitkälle.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎