Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1761
    • HKI/Orimattila

    Originally posted by Turder View Post
    Mitä ongelmia niissä on ollut?
    Lähinnä enemmän alttiutta ruosteelta jo edellistä sarjaa nuorempana sekä sähköperäisiä ongelmia, joita on mulla tällä hetkellä yksi selvittelyssä, eikä selvää virkapaikan meinaa löytyä. Kaikissa lähipiirin 2007-> V70/XC70/S80 on ollut jotain johtosarjavikaa jos ei kuitenkaan cem-vikaa ole ilmaantunut (lähinnä hölmön sijoittelun takana ottaa kosteutta).

    Mutta joo, monessa paikassa oikaistu hieman edeltävään P2-alustamiseen verrattuna ja konepellin alla toimiminen vähemmän ystävällistä mahdollisimman lähelle konetta tuodun tulipallon takia. Lisäksi yksi itselle iso ongelma on se, että kaikissa koeajamissani autoissa on joku verhoilu joko ovesta tai c-pilarista rämissyt jatkuvasti.

    Niin joo, erilliset nostopaikat on korvattu helman pokkauksesta nostamisella.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • Demz
      Bimmer Rookie
      • Jun 2016
      • 112
      • Helsinki

      Mitä mieltä raati G Astrasta? Kiinnostaisi myös erot 1.6 ja 1.8 moottoreissa, onko jompikumpi selkeästi parempi? 1.6 coupeta koeajelin ja tykästyin kovasti - helppo ajaa, tekniikka vaikutti päällisin puolin yksinkertaiselta ja sisätilojen manuaalisuus about kaikessa ihastutti, vaikka eihän tuo noilla tehoilla juuri mihinkään kulkenut. Kaupunkipyöritykseen kuitenkin sopiva, maantietä en juurikaan ajele. Näyttäisi irtoavan jopa alle 100tkm ajettuna 2k hujakoilla.

      Edullinen talvi/vara-auto siis hakusessa, jota ei tarvitse ropata jokatoinen viikko. Muita vaihtoehtoja olisi edeltävällä sivulla mainittu focus mk2, joka jostain syystä hieman epäilyttää sekä pomminvarmat -00 avensis ja corolla.

      Avensista ja corollaa en ole koeajanut, joten niistä ei mitään kokemusta muuta kuin matkustajana ja ihan kelpo peleiltä vaikuttivat. -06 Focuksen koeajoin, mutta oli jotenkin kovin tylsä ja hengetön, vaikka oli isketty täyteen kaikenlaisia varusteita. Focuksessa myös hintalappu alkaa kolmosella, jos haluaa 200tkm tai alle ajetun, joka entisestään kääntää katseet 1-2k hintaluokassa oleviin toyotoihin ja astroihin - voi ns. ajaa kaatopaikalle, jos tulee joku isompi hätä. Lisäksi omaan silmään jostain syystä 300tkm rullattu avensis vaikuttaa luotettavammalta, kuin 200tkm ajettu fordi.

      Kokemuksia ja vinkkejä anyways kaipailisin, niin ei tarvitsisi fiilispohjalta arvailla . Kiitoksia etukäteen!
      Last edited by Demz; 17-10-2019, 17:50. Reason: Lisäystä

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16412
        • Asikkala

        Originally posted by Italia View Post
        Kokemuksia XC90 D5? Kympin hintaluokassa, onko noissa mitään isompia ongelmia?
        Ainakin xc70 D5:ssä on muovinen tanko joka liikuttaa imusarjan läppää tjs. Päissä olevat kupit kuluu niin että tanko ei pysy kuulapäisessä vivussa kiinni kummastakaan päästä, löytyy koneesta pelkääjänpuolelta, musta tanko pystyasennossa. Taisi näkyä purkamatta mitään muovikoppaa pois.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          Originally posted by jr66 View Post
          Ainakin xc70 D5:ssä on muovinen tanko joka liikuttaa imusarjan läppää tjs. Päissä olevat kupit kuluu niin että tanko ei pysy kuulapäisessä vivussa kiinni kummastakaan päästä, löytyy koneesta pelkääjänpuolelta, musta tanko pystyasennossa. Taisi näkyä purkamatta mitään muovikoppaa pois.
          Oikeasti? Yli 10 vuotiaassa autossa 18 euron hintainen osan vikaantuminen? Minulla vielä alkuperäinen mutta en ole yöuniani menettänyt sen tähden että se joskus tulevaisuudessapitää vaihtaa - samoin kun venttiilin nostimet menee jossainvaiheessa noista vaihtoon. Enemmän kiinnittäisin huomiota että automaatti askiin on vaihdettu öljyt säännöllisesti ja se toimii moitteettomasti.

          Tuosta p2 ja p3 vertailusta olen samaa mieltä. P2 on paitsi sisältä ja päältä enemmän omaan makuun niin myös laadukkaammin tehty. Mutta ihan sma asia taitaa olla jos esim vertaillaan vaikka e39 koppaa e6x sarjaan. Molemmat omistaneena e39 oli laadukkaamman oloinenjoskaan 530d e60 kohdalakaan mitään hirmu ihmeitä murheita ollut. Om lukunsa oli sprinter kun reilun 8v iässä oli maalattu kahdesti ja nokalle menossa kolmas moottoriajomäärän ollessa 288tkm.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1761
            • HKI/Orimattila

            Originally posted by Italia View Post
            Kokemuksia XC90 D5? Kympin hintaluokassa, onko noissa mitään isompia ongelmia?

            Ns mustakoppaiset, eli alkupään 5-vaihteiset automaatit melko huolettomia. Yleisimmät vikapaikat jakolaatikon kulmavaihde ja haldex-pumppu. Haldexiin öljyjä vaihtelemalla jälkimmäinen kestää paremmin, kulmavaihde kestää yleisesti jotain 300tkm-500tkm väliltä ja booriholkki kannattaa ennakoivasti vaihtaa verrattain halvan hintansa takia ennen kuin sutaisee tyhjää ja tuhoaa kulmavaihteen samalla.

            Harmaakoppaisissa voi ylläolevien lisäksi olla 6-lovisessa laatikossa takkuilua, jolloin venttiilikoneistolla yleensä tulee kuntoon (kaveri just remppas omansa). Lisäksi liian pitkillä huoltoväleillä varustetuissa on saattanut olla ongelmia koneen yläkerran ylimääräisten nakutusten kanssa. Viisaammat voi avata mitä ongelma käytännössä tarkoittaa mutta yleisesti puhutaan papatuksesta.

            Kumpikin ihan kestäviä jos ottaa näiden yleiset kilometrisuoritteet huomioon ja onpahan molemmat mukavia ajettaviakin, just sellaisia kun sopii volvolta olettaakin.
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            • asis
              BTCF Member
              • Mar 2009
              • 1138
              • Joensuu

              Mistä tuo musta- ja harmaakoppa nimitys tulee ja mitä ne käsittää?

              Joskus muistelen lukeneeni täältä BTCF:ltä noista mk2 V70, S60 jne. että jos jotain ohjainyksiköitä joutuu vaihtamaan, niin joutus aina käymään merkkihuollossa piuhan päässä ja harrastajat ei saisi niitä koodattua tms. Voi olla myös puutaheinää enkä jaksa etsiä
              E39 540iA M-Sport Imolarot II
              E36 323i touring
              Volvo V70 2.4D mk3
              Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
              Honda Civic 1.4 4d ES
              Chevy Caprice Classic
              ex:
              E32 730iA
              E39 528i Calypsorot metallic
              E36 325i x2

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5252
                • Pirkkala

                Originally posted by asis View Post
                Mistä tuo musta- ja harmaakoppa nimitys tulee ja mitä ne käsittää?

                Joskus muistelen lukeneeni täältä BTCF:ltä noista mk2 V70, S60 jne. että jos jotain ohjainyksiköitä joutuu vaihtamaan, niin joutus aina käymään merkkihuollossa piuhan päässä ja harrastajat ei saisi niitä koodattua tms. Voi olla myös puutaheinää enkä jaksa etsiä
                Puhe on venttilikopan väristä, tai siis sen muovisuojan
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by asis View Post
                  Mistä tuo musta- ja harmaakoppa nimitys tulee ja mitä ne käsittää?

                  Joskus muistelen lukeneeni täältä BTCF:ltä noista mk2 V70, S60 jne. että jos jotain ohjainyksiköitä joutuu vaihtamaan, niin joutus aina käymään merkkihuollossa piuhan päässä ja harrastajat ei saisi niitä koodattua tms. Voi olla myös puutaheinää enkä jaksa etsiä
                  Mustakoppainen on pre faceliftissä ja harmaakoppainen faceliftissä. Noi siis tunnistaa maallikko helpoiten moottorin päällikopan väristä. Harmaakoppainen on eka missä on mm dpf yms hilpettä sekä ilmeisesti siitä johtuen 30tkm vaihtoväli öljyille on liikaa => venttiilin nostajat ottaa ekana itseensä. Omalla harmaakoppaisella on menty max 15tkm vaihtoväleillä ja nostimet tehtaan jäljiltä eikä ylimääräisiä ääniä. Ohjainlaitteista ei tietoa mutta helppoja autoja harrastella kun osat ei maksa purkaamolta mitään ja yleensä johdotuksetlöytyy valmiina. Omaani heitin orkkis vahvistimen apukuskinpenkin alle eikä se ainakaan mitään koodauksia vaatinut (ei toki näy vikakoodin luvussa kun kyseistä purkkia ei ole koodattu mut toimii normaalisti).
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5540
                    • Kankaanpää

                    Originally posted by miyli View Post
                    25tkm huoltovälillä. Nyt kyllä tulossa joulukuussa uusimman mallin neliveto DSG Transportter, saas nähdä mitenkä se sit toimii.
                    Jees. Itte ajattelin josko menis jollain n. 17tkm öljyjen vaihtovälillä ni osuis sitte aina joka kolmas siihen 50tkm isompaan huoltoon. Mutta ilmeisesti tyytyväinen oot ransiittiin?
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • Jani_88
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 367
                      • jkl

                      Originally posted by asis View Post
                      Mistä tuo musta- ja harmaakoppa nimitys tulee ja mitä ne käsittää?

                      Joskus muistelen lukeneeni täältä BTCF:ltä noista mk2 V70, S60 jne. että jos jotain ohjainyksiköitä joutuu vaihtamaan, niin joutus aina käymään merkkihuollossa piuhan päässä ja harrastajat ei saisi niitä koodattua tms. Voi olla myös puutaheinää enkä jaksa etsiä
                      Tässä taitaa just olla kyse kaasuläppäkotelon sopeutuksesta

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1761
                        • HKI/Orimattila

                        Joo niin taitaa, löytyy tuohonkin vissiin nykyisin vehkeitä kotikäyttöön.
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • Turder
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 460
                          • Suomi

                          ok, hyvää infoa E39Fin ja kumppanit. Perheessä oli aikanaan 2kpl uusia pre-FL Volvoja (S60 2.4 bensa manuaali ja V70 D5 awd autom.) sekä facelift V70 D5 awd autom. ja S60 D5 autom. Kaikki olivat täysin ongelmattomia, ei toki ajettu mitään hirmukilsoja niihin, paitsi facelift S60 tuli kerran mystinen ilmeisesti ajovakautushäiriö, kesken ajon suoralla alkoi jarruttamaan eri nurkista ja täristi poljinta kuin abs hakkaisi, sekä mittariston valoshow. Virrat pois ja toimi normaalisti eikä huollossa löytäneet vikaa :think

                          Jäi kyllä hyvät fiilikset noista ja olivat maantiellä sekä talvella mukavia ajaa. Kyllähän tuollainen menisi nytkin käyttiksenä.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16412
                            • Asikkala

                            Originally posted by joko View Post
                            Oikeasti? Yli 10 vuotiaassa autossa 18 euron hintainen osan vikaantuminen?
                            En moittinut autoa vaan Volvoa tehtaana joka laittaa markan osan uutena muutaman kymppitonnin maksavaan kikottimeen.

                            Comment

                            • 33d
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 458
                              • Finland

                              Originally posted by Demz View Post
                              Mitä mieltä raati G Astrasta?
                              Kelaa tätä topikkia takaisin viestiin #640 niin löytyy muutamia viestejä aiheesta.

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by jr66 View Post
                                En moittinut autoa vaan Volvoa tehtaana joka laittaa markan osan uutena muutaman kymppitonnin maksavaan kikottimeen.
                                No ei tuo nyt ihan paperia ole. Minulla on jokanapsaus maksukuitteineen tallessa ja kyseisen osa on vielä 13v ja 250tkm ajetussa tehtaan jäljiltä. Mutta noita on kyllä mennyt eli yleisesti ei ole mikään harvinainen vika.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎