Täälläkin yhä vaan E39:llä ajellaan.. Uudempaan vaihtoakin välillä harkitaan ja into laskee kun sitä (tai koko homman järkevyyttä) tutkii tarkemmin. E39:ssä ollaan nyt viimein sillä tasolla, ettei jokainen pikku naarmu tms. aiheuta viikkojen *itutusta, uudemmalla/uudella autolla palattaisiin taas tuolle tasolle...
Sitten on taas tuo sama pohdinta, että pitäisi olla tehoja yms., toisaalta se auto pitäisi olla hiljainen ja tarjota laadukasta kulkua, toisaalta se pitäisi olla näppärä pikkupyörityksessä. Ja toisaalta joku muutaman tonnin japsi riittäisi minun ajoille ihan hyvin. Joten taidan vaan jatkaa E39:n sinkin reagointien korjauksia ja ajan sillä kunnes siitä joku isompi juttu leviää kunnolla.
Auton korjaaminen ei kyllä nykyään pahemmin innosta, mutta uudemmalla autolla tilanne menisi vaan pahemmaksi omatoimisen korjauksen osalta. Huoltoihin on luottamus mennyt. Joten jos niitä pitäisi käyttää, olisi sen autonkin oltava joku perusauto joka olisi minulle yhdentekevä, kun vaan liikkuisi. Oikea vastaus on: Kia...
Sulle täytyy kyllä nostaa hattua! Et ole enää sama TJJ, jos luovut tuosta e39:stäsi. Sehän on jo osa sun identiteettiä
Sulle täytyy kyllä nostaa hattua! Et ole enää sama TJJ, jos luovut tuosta e39:stäsi. Sehän on jo osa sun identiteettiä
Ostitko aikanaan uutena sen?
4,5 vuotta käytettynä ostin. Vuonna 2003...
Ei se vaihtamalla parane, vai miten se nyt meni... Jos/kun tuo leviää, niin ehkäpä ostan sen halvan japsin ja korjailen tuota harrastuksena. Toki sinä olisi enemmän älyä jos tuo olisi M5.
Täälläkin yhä vaan E39:llä ajellaan.. Uudempaan vaihtoakin välillä harkitaan ja into laskee kun sitä (tai koko homman järkevyyttä) tutkii tarkemmin. E39:ssä ollaan nyt viimein sillä tasolla, ettei jokainen pikku naarmu tms. aiheuta viikkojen *itutusta, uudemmalla/uudella autolla palattaisiin taas tuolle tasolle...
Sitten on taas tuo sama pohdinta, että pitäisi olla tehoja yms., toisaalta se auto pitäisi olla hiljainen ja tarjota laadukasta kulkua, toisaalta se pitäisi olla näppärä pikkupyörityksessä. Ja toisaalta joku muutaman tonnin japsi riittäisi minun ajoille ihan hyvin. Joten taidan vaan jatkaa E39:n sinkin reagointien korjauksia ja ajan sillä kunnes siitä joku isompi juttu leviää kunnolla.
Auton korjaaminen ei kyllä nykyään pahemmin innosta, mutta uudemmalla autolla tilanne menisi vaan pahemmaksi omatoimisen korjauksen osalta. Huoltoihin on luottamus mennyt. Joten jos niitä pitäisi käyttää, olisi sen autonkin oltava joku perusauto joka olisi minulle yhdentekevä, kun vaan liikkuisi. Oikea vastaus on: Kia...
Nostan virtuaalihattua päästä, on sen verran pitkään ollut sama auto.
Kavereilla on näitä tuoreempia hyvin varusteltuja e61 bemuja, niillä kun ajellut ja hyppää e39 hyttiin niin tuntuu se aika wanhalle. Time takes us all. Miten lienee, onkohan e6x sitten sama fiilis jos ajanut F-sarjalaisella, että voi jeesus miten antiikkinen :think F10/11 olen kyllä haaveillut, en ole koeajanut.. ainakaan vielä. Todennäköisesti seuraava ns.käyttöauto ei ole bmw, mutta sentään saksalainen kuitenkin!
Kavereilla on näitä tuoreempia hyvin varusteltuja e61 bemuja, niillä kun ajellut ja hyppää e39 hyttiin niin tuntuu se aika wanhalle. Time takes us all. Miten lienee, onkohan e6x sitten sama fiilis jos ajanut F-sarjalaisella, että voi jeesus miten antiikkinen :think F10/11 olen kyllä haaveillut, en ole koeajanut.. ainakaan vielä. Todennäköisesti seuraava ns.käyttöauto ei ole bmw, mutta sentään saksalainen kuitenkin!
Mutta ajelepa Kialla vähän aikaa, niin E39 onkin taas äänetön pehmeästi kulkeva luxus-auto, jossa kaikki on kohdallaan ja tehoakin on hurjasti.
Minulla ei E60 tuota wanha-ilmiötä aiheuttanut, mutta F10:n yms. jälkeen E39 toki näyttää sisältä lähinnä joltain Ladalta. Tosin hienoimmat lci E60:t on kokematta.
Uudemmissa 5-sarjalaisissa vaan on tuo koon paisuminen ongelmana. Siinä mielessä joku F30 (335...) kiinnostaisi paljon enemmän. Mutta se taas on äänekäs ja samalla hinnalla saa jo 5-sarjankin autoja. Mutta sitten taas alkaa miettiä sitä, että sillä hinnalla saa jo uuden auton pitkällä takuulla. Ja näin tämä on jatkunut jo vuosia...
Mutta ajelepa Kialla vähän aikaa, niin E39 onkin taas äänetön pehmeästi kulkeva luxus-auto, jossa kaikki on kohdallaan ja tehoakin on hurjasti.
Minulla ei E60 tuota wanha-ilmiötä aiheuttanut, mutta F10:n yms. jälkeen E39 toki näyttää sisältä lähinnä joltain Ladalta. Tosin hienoimmat lci E60:t on kokematta.
Uudemmissa 5-sarjalaisissa vaan on tuo koon paisuminen ongelmana. Siinä mielessä joku F30 (335...) kiinnostaisi paljon enemmän. Mutta se taas on äänekäs ja samalla hinnalla saa jo 5-sarjankin autoja. Mutta sitten taas alkaa miettiä sitä, että sillä hinnalla saa jo uuden auton pitkällä takuulla. Ja näin tämä on jatkunut jo vuosia...
On tullut ajettua ja istuttua kyydissä kaikenlaisella kalustolla, 60-luvun impalasta 1200-ladaan väliltä. Kia Ceedistä jäi kyllä niin hajuton ja mauton, muovinen vaikutelma ettei tosikaan
Meikäläisellä on kylläkin ollut hyvin samankaltaiset mietteet, ja että autokuume talttuu viimeistään siinä kohtaa kun alkaa miettimään että nykyisestä löytyy ehkäpä enemmän autoa mitä siitä mihin iskenyt silmänsä. Toisaalta tänä päivänä tarjontaa on enemmän kuin koskaan, ja viimeistään siinä kohtaa kun alkaa miettimään että mitä tarjottavaa samaan rahaan löytyy muilta merkeiltä, niin on kohta pyörryksissä
Nostan virtuaalihattua päästä, on sen verran pitkään ollut sama auto.
Kyllä se e6x on vanha verrattuna f korii, radion ääniki on huomattavasti kirkkaampi vaikka e6x:ssä olisi individuaalit. Muistan hyvin kun kaveri tuli näyttää suht karvalakki f10 523i:tä ja itellä oli silloin hyvin varusteltu e61 535d niin kylläse f10 teki sen vau fiiliksen vaikka siinä mitää ihmeellistä ollukkaa kaikki on vaa lähempänä tätä päivää. Muistan myös kun pääsi ajaa ekaa kertaa e61 530d ja itellä oli silloin e39 530d touring, kylläse e39:sii palaaminen tuntui pahalta.
Eiköhän g korikin tee näistä f koreista antiikkeja.
Minusta f kori on sisustaltaan todella paljon tyylikkäämpi ja arvokkaamman oloinen kuin e6x. Siinä huokuu sellainen perinteinen bmw henki. Siellä on taas selkeitä linjoja ja piirteitä kojelaudassa ja ovipaneeleissa. E6x on omasta mielestä sisustaltaan todella tylsä. Omaan makuun e39:n sisusta on selkeästi tyylikkäämpi ja arvokkaampi materiaaleiltaan kuin näissä e6x:ssä.
Minusta f kori on sisustaltaan todella paljon tyylikkäämpi ja arvokkaamman oloinen kuin e6x. Siinä huokuu sellainen perinteinen bmw henki. Siellä on taas selkeitä linjoja ja piirteitä kojelaudassa ja ovipaneeleissa. E6x on omasta mielestä sisustaltaan todella tylsä. Omaan makuun e39:n sisusta on selkeästi tyylikkäämpi ja arvokkaampi materiaaleiltaan kuin näissä e6x:ssä.
Samoilla linjoilla vaikka pari e61 on ollutkin ja molemmat oli hyviä
7 vuotta ajelin niillä ja nyt f11 ollut alla 5v ja taas totesin kun Kalajoelle ajoin että on vaan pirun hyvä auto
Onko muut ihmetellyt e60/61 hintoja, meinaa nyt nettiauton halvin m5 on 18500e ja seuraava vajaa 24ke, kuitenkin niitä on nyt jonkuaikaa pyöriny siinä 20ke:n kahtapuolta ja sit tuolta löytyy noita kansan malleja joissa pyyntiä reilu 20ke (530i/530d/535d jne)
Sulle täytyy hattua nostaa olet moneen otteeseen auto ollut vaihtamasssa mutta aina e39 vienyt voiton .
Itse laitoin e39 aikoinaan ja luin sinun juttuja ja totesin että jotain tuossa mallissa on .
Takin käänsin aloitin Opelilla ja nyt on menty +15 vuotta bemareilla .
Eka kesä itselle kun e39 jäi seisontaan, toki siinä autossa on edelleen jotain ihmeellistä.
Kyllä jokainen uusi malli vaan on eteenpäin mennyt jopa e6x on paljon edellä, ehkä tekniikassa mutta se fiilis tuli uudestaan F sarjassa.
Toki koko kasvaa koko ajan vaikka tosiasiassa F on mielestäni ahtaampi kuin E sarja.
Mr speed jos haluat ajaa F sarjalaista niin minun autoa voit kokeilla ja voin sen myöskin myydä 😎
Kuumeesta en tiedä, mutta järkevä käyttöauto vois olla tarpeen jollain aikavälillä.
Eikös nuo volvo v50/s40 2.0d ole ihan järkivehkeitä, jos tuollaisella nyt kestää siis ajella. Tai vastaavasti sitten samaan rahaan 2008-> mondeo 2.0tdci. :think
Entä nuo fordin bensakoneet, onko noissa 2007-> uudemmissa vielä vaarana, että alkaa syömään öljyä todella reippasti?
Hieman alkanut houkuttelemaan joku tuollainen polttoaineen pihistelyvehje. Ei tartte vuodessakaan paljoa ajaa kun tuollainen pikkuveroinen diesel kannattaa :think
Heitetäänpäs vielä hullumpi veto ja 2008-> citroen c5 hdina. Oonko aivan sekasin?
En itse ole kyllä fordeissa kuullut tuosta onglemasta, kun öljyt on vaihdettu tarpeeksi tiuhaan ja on käytetty oikeaa öljyä..
Citroen C5 exclusive varustepaketilla ja tehokkaalla dieselkoneella tai isolla bensalla...
Nuo mallit ei muuten kauaa roiku myynnissä, vaikka asutaan näinkin pienessä maassa.
Hydractive 3 jousitus, laminoidut lasit ja loistavat penkit...
On muuten lepposaa kyytiä.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Entä nuo fordin bensakoneet, onko noissa 2007-> uudemmissa vielä vaarana, että alkaa syömään öljyä todella reippasti?
Kai näissäkin on yksilökohtaisia eroja, mutta sen mitä itse Zetec SE 1,6-litraisella ajelin, niin ei kyllä öljyjä tarvinnut lisäillä 25 tkm vaihtoväleillä.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Comment