En itse ole kyllä fordeissa kuullut tuosta onglemasta, kun öljyt on vaihdettu tarpeeksi tiuhaan ja on käytetty oikeaa öljyä..
Citroen C5 exclusive varustepaketilla ja tehokkaalla dieselkoneella tai isolla bensalla...
Nuo mallit ei muuten kauaa roiku myynnissä, vaikka asutaan näinkin pienessä maassa.
Hydractive 3 jousitus, laminoidut lasit ja loistavat penkit...
On muuten lepposaa kyytiä.
Juhaska sanoi kaikki taikasanat tässä, citikkahan sitä vois toimia maantielaivana. Melkein täytyy käydä ihmettelemässä tuollaista. Taitaa ranskisten yksi parhaista puolista olla arvonalenema, joka suosii ostajaa.
Onko e82 bensakoneisten hinnat jossain kuplassa cai luulenko vaan?
Halvemmalla saa e92 ja koen että siinä kuitenki enemmän autoa rahaan nähden.:think
Pitemmän aikaa tullu seurailtua noiden hintoja vaikka ei tällähetkellä varmaa voi 2-ovista ainakaa käyttöautoksi harkita...
BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Alfa romeo Giuliaa tuli ajettua ja tykkäsin. Rengasääntä enemmän kuin omassa e90:ssä, mut muuten oikein kivan oloinen laite. Mielummin mä tuollaisen ostaisin, kuin uuden 300srj bemarin. Helppo oli istahtaa bemarin puikoista alfan penkille, on monelta osin samanoloinen laite ajella. Tunnokas ohjaus ja kevyt paino tekevät hyvää ajettavuudelle. Myös desing sisältä ja ulkoa miellytti silmää. Perusvarustuksen penkeissä ei kyllä ollut juurikan sivuttaistukea, mutta muuten olivat hyvät istua. Koeajettu auto oli diesel automaatti, ja nätisti tuo yhdistelmä pelasi. Automaatin toiminta todella huomaamatonta. Tykkäsin kovasti. Olen aika varma, että tuollainen tulee vielä omaan pihaan bensakoneisena.
Alfa romeo Giuliaa tuli ajettua ja tykkäsin. Olen aika varma, että tuollainen tulee vielä omaan pihaan bensakoneisena.
Samainen auto pääsi minunkin 'vaikean' makutestini läpi, ei vaan siviilirohkeus riittänyt uuden/ esittelypelin ostoon, on kyllä äärimmäisen mainio peli
Alfa romeo Giuliaa tuli ajettua ja tykkäsin. Rengasääntä enemmän kuin omassa e90:ssä, mut muuten oikein kivan oloinen laite. Mielummin mä tuollaisen ostaisin, kuin uuden 300srj bemarin. Helppo oli istahtaa bemarin puikoista alfan penkille, on monelta osin samanoloinen laite ajella. Tunnokas ohjaus ja kevyt paino tekevät hyvää ajettavuudelle. Myös desing sisältä ja ulkoa miellytti silmää. Perusvarustuksen penkeissä ei kyllä ollut juurikan sivuttaistukea, mutta muuten olivat hyvät istua. Koeajettu auto oli diesel automaatti, ja nätisti tuo yhdistelmä pelasi. Automaatin toiminta todella huomaamatonta. Tykkäsin kovasti. Olen aika varma, että tuollainen tulee vielä omaan pihaan bensakoneisena.
On myös ylivoimaisesti parhaan näköinen tuossa segmentissä!
Hienoa myös, että ihan karvalakki on ulkonäöltään hyvin lähellä tuota neliapila-mallia. Tämä on jotain, mikä ei esim. saksalaisilta onnistu.
Pikkaisen taas koettelee kun tuntuu, ettei oikein löydy mieleistä, tai vaihtoehtoja on liikaa...
Mielessä on siis joku hyvin varusteltu, nahkasisusta (ei pelkät penkit), laadukas, hiljainen sisältä ja isolla dieselillä+automaattilaatikko oleva auto. Kiikarissa mallisarjan facelift/viimeisiä vuosimalleja, missä on pikkuviat jo kunnossa. Takaveto riittää ja suosisin henkilöautoissa, maastureissa pakko mennä nelivedolla ja mm. sillä voisi sitten ajella itse polttopuut metsästä pois sen kerran tai pari vuoteen (tietenkin menisin isoimman lumipyryn jälkeen koska voi ), muuten menisin lainakalustolla. Tuo nyt käytännössä rajaa merkit eurooppalaisiin. Lisäksi sisustan väri ei saa olla musta. En innostu ohjelmoimaan tai tuunailemaan vaan asiallinen ylläpito OEM-hengessä. Lisäksi naisväen toivomus: "ehkä maasturi tai joku vähän erikoisempi ois kiva".
Katsellut Porsche Cayennea dieselinä, ei vaan oikein sopivaa väri, varuste, kilsat jne komboa ole osunut kohdalle vielä. Kuitenkin sellainen ykkösvaihtoehto edelleen ja tässä naksahtaa rasti kaikkiin ruutuihin. Äkkiseltään kallis ylläpitää ja muutamia tyyppivikoja mutta saa DIY-meiningillä ne hoidettua kun tietää mikä markan osa siellä porsii. Mutta joo hyvällä historialla oleva kannattaa silti hankkia.
Mersulta katsellut ML:ää w164 ja E-sarjaa lähinnä w212, heikkoina hetkinä myös joku viimeisiä faceliftin voll-w211 (tykkäsin tästä kun yhden sellaisen aikoinaan toin Saksasta) ja nämä ois halpoja, mutta paljon ajettuja. Näistä jos ottaa OM642-koneella niin sitten on kivasti öljynlauhduttimen vuotoa (silmälasitiivisteet), jakoketju venyy, turbossa öljyvuotoa jne. Toki nuo kun hoitaa kerralla niin ajaa taas sen ajan mitä auto olisi omassa käytössä, eli ei sinällään deal breaker. Paitsi ehkä v8 dieselissä (OM629) ne sylinterin yläosan ja kannentiivisteen ongelmat. Mersuissa on aina hyvin tarjontaa ja hyviä varusteita, mutta aina keksin jotain huonoa/puutteellista.
Bemarilta olen katsellut X3 ja 5, F10/11, F3x mutta taitaa noissa kolmosissa vähän askeettisempi sisusta ja etenkin rengasmelu häiritä liikaa. Toisaalta joku sellainen m-sport kaikilla kilkkeillä ja 330/335d menisi ja jopa kangas/alcantarapenkeillä kun sopii ilmeeseen hyvin. 4-sarjan Gran Coupe menis kans. Tuttavalla toisaalta kauhutarinat X5 ja N57 koneesta kun kruunautui jakopään leviämiseen, täystuhoon ja moottorivaihtoon, josta meni sitten laakerit vielä 5-sarjassakin omat juttunsa, toisaalta paljon kuullut hyvääkin ja LCI pitäis olla joka on ehkä liian kallis.
Audejakin katselin kun pidän tuossa VAG:n 3.0 V6 tdi koneesta ja ei kai isompia ongelmia siinä ole (Cayennessakin sama kone), mutta kun 2010-luvun A4 ja A6 kävin kattelee ja useassa oli kaarissa ruostetta wtf. Välitön turn off. Q5 myös katsellut.
VW Touareg kanssa ihan ok:lta vaikuttaa, sais myös 4.2 tdi:llä Mutta Cayennen jälkeen sisusta on vähän ankea kun tietää että tästä kopasta saa paremmankin version, mutta Volkkariksi hyvinkin mukava ja hiljainen. Ihan asiallisissa hinnoissa nämä ja tuntui, että autoa saa siihen rahaan ihan kivasti. Muutenkin muillakin merkeillä maasturit vaikuttaneet "laadukkaimmilta" ja varsinkin hiljaisemmilta ajaa.
XF Jaguarejakin katselin mutta näissä V6 dieselit näköjään aikapommeja. Pienempi rivi4 ois kuitenkin ihan ok. Siisti, mukava ja laadukas sisältä sekä ylivoimaisesti hiljaisin auto ajaa. Vähän kuitenkin tarjontaa.
Volvojakin katsonut mutta aiemmin niillä paljon ajaneena vaihtelu ois jees. Mutta nämä tuntuu kestävän ongelmitta.
Joskus näitä ketjuja lueskelleena mietin ja naureskelin että miten hankala nyt uuden käytetyn auton ostaminen voi olla Mutta kun se iskee niin noidankehä on loputon kun jokaisesta löytyy isoja tyyppivikoja, eikä käytettynä ikinä löydä täydellistä varusteiden, värin ja kilsojen suhteen.
Et maininnut budjettia, mutta Range Sport on eri planeetalta mitä tulee laadun tuntuun, kuin saman ikäinen X5. Jopa 6 vuotias totesi heti, että paljon hiljaisempi kuin vanha (toki renkaat vaikuttaa paljon). Varusteissa ja vähän hinnassaki joutuu ottamaan takapakkia, muuten kaikin puolin pätevämpi.
Suosittelen yllä mainituista mersun W164. Jos haluaa säästää niin ilman airmaticia, tarjoaa rautajousillakin hyvän kyydin. Kulutuspuoli ei ole V6-dieslilläkään oikeasti paha, 350cdi menee sekalaisessa ajossa alle 8 litran ja kuljettaa koppia varsin mukavasti. Korit vaikuttaisi pitävän pintansa ja varusteitahan tuollaiseen on saanut kiitettävän paljon.
Ymmärrykseni mukaan pitäisi olla vähemmän pommi kuin cayennen diesel, mutta yksilöitähän nämä kaikki ovat. Molemmat vaihtoehdot tuntuvat olevan noin 10-15k€ halvempia hankkia kuin vastaava F15 X5 tarjoten kuitenkin aivan yhtä hyvän, toki eri painotuksilla tehdyn vaihtoehdon. Jos budjetti piisaa, niin lähipiiristä löytyisi ehjä ja siisti maantieajossa ollut F15 X5 30d numerolla 2 alkavalla hintapyynnillä. Löytyy aktiivivakkarit, adaptiiviset valot, comfortpenkit ja muut nykypäivän mukavuudet.
Audien kanssa on kyllä nykyään jo jokseenkin huvittavalla tasolla tuo maalipinnan kiinni pysyminen, ei sovi ainakaan jos tulee sorateitä ajeltua yhtään kun kiveniskuista tuntuu maali oikein putoilevan pois.
X3 löytyy tosiaan rengasmelua muita mainitsemiasi vaihtoehtoja enemmän ja onhan se aivan eri luokan auto. W212 ja F10 eivät liene kumpikaan huonoja vaihtoehtoja jos maasturia ei välttämättä halua.
Bemarilta suosittelen myös F01, joka ei ole ylläpidoltaan juurikaan F10 pahempi mutta autona aivan ilmiömäinen. F01 hinnat on myös halvempia kuin vastaavan verran ajetut 3-litraiset F10, minkä vuoksi tällaiseen äitinikin päätyi. Tähän mennessä ensimmäisen 30tkm aikana tarvinnut vain tankata ja vaihtaa hehkun rele, vaikka ns. nettiauton halvin tuli haettua ja varusteita löytyy malliin ”helpompi listata puuttuvat”. Maantiellä ero F10 ja F01 menossa on kuin yöllä ja päivällä, aktiiviohjauksella menee F01 kuin juna ja säädettävä jousitus comfort-asennossa Suomen huonot tiet ei tunnu edes 20” vanteilla oikeastaan huonoilta.
W212 300 hybridi on ollut isäukon huolettomin auto 150tkm->330tkm kun ainut autoon tehty korjaus oli jokin 60 euron paineanturi.
Volvoon jos päädyt niin skippaa suosiolla 2007-2015 isot mallit ja hanki suoraan S/V90. Ei siksi, että noissa olisi mitään fataaleja vikoja vaan ihan vaan siksi, että samalla rahalla saa paljon laadukkaammin tehtyjä premium-autoja. Ainakin 2013 S80 D5 Awd räminät ja natinat ajoi laatuvaikutelman hyvin äkkiä alas. S90 ja V90 taas on kaikista kiinalaispuheista huolimatta hyvin kasattuja ja koottuja autoja. Molemmilla on tullut muutamat tuhannet kilometrit ajettua, uudemmissä ainut miinuspuoli vanhaan verrattuna on 5-koneen puute.
Citroen C5 exclusive varustepaketilla ja tehokkaalla dieselkoneella tai isolla bensalla...
Nuo mallit ei muuten kauaa roiku myynnissä, vaikka asutaan näinkin pienessä maassa.
Hydractive 3 jousitus, laminoidut lasit ja loistavat penkit...
On muuten lepposaa kyytiä.
myin yhen tämmösen c5 diesel farkun firman autona pois vuosia sitten. 5 autoliikkeestä 2 antoi tarjouksen. loput sanoi ettei he uskalla ottaa myyntiin tuollaista. Jonkuu 10 autoa hävitin tuolloin firman autoja ja eka auto jonka kanssa joutui peruuttamaan autokaupoista hiljaa pois ettei kukaan näe. nuo 2 tarjousta jotka sain oli niin surkeita että jos passateista sai 12 tonnia niin tuosta jäi käteen 2500euroa. oli ihan pehmeä ajella, mutta ovissa roikkuvista sivupeileistä ei nähnyt edes 60 vauhdissa mitään kun ne heilui. Se auto oli alle 200tkm ajettu ja kaikin puolin huolettu firman piikkiin. en ihmettele että 99% yritysten autopolitiikoista pois sulkee citroen merkkiset autot.
se liike mikä sen osti niin siellä se pihalla lepäsi muistaakseni 3500 euron pyynnillä kuukausitolkulla. hävetti itteäkin että tarjosko se jopa liikaa siitä.
Et maininnut budjettia, mutta Range Sport on eri planeetalta mitä tulee laadun tuntuun, kuin saman ikäinen X5. Jopa 6 vuotias totesi heti, että paljon hiljaisempi kuin vanha (toki renkaat vaikuttaa paljon). Varusteissa ja vähän hinnassaki joutuu ottamaan takapakkia, muuten kaikin puolin pätevämpi.
Unohtui mainita, tämä oli/on myös listalla ja oli ihan ok. Terhakas kone näissä, sama kuin Jaguarissa 3-litrainen V6 diesel ja samat ongelmat, saisi kyllä v8:llakin. Ajettiin Cayennea tällaisen jälkeen ja Porsche oli kyllä sopivampi omaan makuun ja käteen melkein joka suhteessa.
Suosittelen yllä mainituista mersun W164. Jos haluaa säästää niin ilman airmaticia, tarjoaa rautajousillakin hyvän kyydin. Kulutuspuoli ei ole V6-dieslilläkään oikeasti paha, 350cdi menee sekalaisessa ajossa alle 8 litran ja kuljettaa koppia varsin mukavasti. Korit vaikuttaisi pitävän pintansa ja varusteitahan tuollaiseen on saanut kiitettävän paljon.
Ymmärrykseni mukaan pitäisi olla vähemmän pommi kuin cayennen diesel, mutta yksilöitähän nämä kaikki ovat. Molemmat vaihtoehdot tuntuvat olevan noin 10-15k€ halvempia hankkia kuin vastaava F15 X5 tarjoten kuitenkin aivan yhtä hyvän, toki eri painotuksilla tehdyn vaihtoehdon. Jos budjetti piisaa, niin lähipiiristä löytyisi ehjä ja siisti maantieajossa ollut F15 X5 30d numerolla 2 alkavalla hintapyynnillä. Löytyy aktiivivakkarit, adaptiiviset valot, comfortpenkit ja muut nykypäivän mukavuudet.
Audien kanssa on kyllä nykyään jo jokseenkin huvittavalla tasolla tuo maalipinnan kiinni pysyminen, ei sovi ainakaan jos tulee sorateitä ajeltua yhtään kun kiveniskuista tuntuu maali oikein putoilevan pois.
X3 löytyy tosiaan rengasmelua muita mainitsemiasi vaihtoehtoja enemmän ja onhan se aivan eri luokan auto. W212 ja F10 eivät liene kumpikaan huonoja vaihtoehtoja jos maasturia ei välttämättä halua.
Bemarilta suosittelen myös F01, joka ei ole ylläpidoltaan juurikaan F10 pahempi mutta autona aivan ilmiömäinen. F01 hinnat on myös halvempia kuin vastaavan verran ajetut 3-litraiset F10, minkä vuoksi tällaiseen äitinikin päätyi. Tähän mennessä ensimmäisen 30tkm aikana tarvinnut vain tankata ja vaihtaa hehkun rele, vaikka ns. nettiauton halvin tuli haettua ja varusteita löytyy malliin ”helpompi listata puuttuvat”. Maantiellä ero F10 ja F01 menossa on kuin yöllä ja päivällä, aktiiviohjauksella menee F01 kuin juna ja säädettävä jousitus comfort-asennossa Suomen huonot tiet ei tunnu edes 20” vanteilla oikeastaan huonoilta.
W212 300 hybridi on ollut isäukon huolettomin auto 150tkm->330tkm kun ainut autoon tehty korjaus oli jokin 60 euron paineanturi.
Volvoon jos päädyt niin skippaa suosiolla 2007-2015 isot mallit ja hanki suoraan S/V90. Ei siksi, että noissa olisi mitään fataaleja vikoja vaan ihan vaan siksi, että samalla rahalla saa paljon laadukkaammin tehtyjä premium-autoja. Ainakin 2013 S80 D5 Awd räminät ja natinat ajoi laatuvaikutelman hyvin äkkiä alas. S90 ja V90 taas on kaikista kiinalaispuheista huolimatta hyvin kasattuja ja koottuja autoja. Molemmilla on tullut muutamat tuhannet kilometrit ajettua, uudemmissä ainut miinuspuoli vanhaan verrattuna on 5-koneen puute.
Pakko lainata koko teksti koska hyviä pointteja ja samoja aatoksia moneen kohtaan. Jos lyhyesti kommentoi:
- Saman huomannut X5 hinnoista, että ovat korkeampia kuin kilpailijalla, mutta en ainakaan osaisi sanoa miksi näin on, tai mikä tekee siitä niin paljon paremman.
- W164 tuntuu hinta/laatu-suhteeltaan hyvältä ja helpompi ostaa kuin Cayenne.
- Cayenne on pommi jos on päässyt kastumaan, ja useat ovat, koska sadevesipoistot ja ilmastoinnin kondenssipoisto ovat ajan myötä tukossa jos ei putsata. Sen jälkeen kastuu lattiamatot ja alla olevat johtosarjat sekä ohjainyksiköt. Sitten viat onkin ihan lottoa ja ilmenee vaikka millaisissa muodoissa. Yksi heikko paikka on myös kardaanin kannatinlaakeri, sen saa fiksattua itse kun marmorin ratkaisu on kokonaan uusi kardaanipaketti parilla tonnilla. Virtalukko/ohjauspylväs voi kanssa mennä vikatilaan, eikä autoa saa käyntiin tai liikutettua (sama vika mm A8 Audeissa, Touaregissa jne). Pieni osa hajoaa mutta pystyy itse laittamaan kuntoon, marmorilla laitetaan kokonaan uusi ohjauspylväs ja 4-5 tonnia. Lisäksi ilmajousituksessa (jos on valittu) on samat jutut kuin muillakin. Kaikenkaikkiaan siis järkkykallis jos vie viralliseen huoltoon laitattamaan tyyppiviat kuntoon. Lisäksi V8 bensoissa on omia konevikoja, mutta diesel on ihan soiva paketti.
- Seiska oli ihan hyvä nosto, istuu omaan makuun ja kriteereihin kyllä hyvin.
Jos W164 etsii niin kannattaa aidosti koittaa löytää 350cdi. 320cdi:n kulutus on vanhan koulukunnan mukaisesti jopa tasaisessa maantieajossa hyvin todennäköisesti yli 8litran ja sekalaisessa sitten käytännössä yli kympin. Tampere-hki väliä ajellessa oli 320cdi:n kulutuslukemat muistaakseni aika tasan 10 litraa 130km/h vauhdilla ja muutaman kilometrin kaupunkipyörimisellä. Kaupungilla pyörien oli kulutus 17-18litran paikkeilla.
Seiskoissa alkupään 730d on 6-lovisella laatikolla ja ilman start-stopia, 740d ja myöhemmät 730d 8-lovisella ja start-stopilla. Ja jos ei 5-sarjan gt:n ulkonäköä kammoksu niin samaa tekniikkaa kuin 7-sarjalainen, nelivetoisen saattaisi löytää näistä halvemmalla.
Comment