memebuy23buy

BMW Japanista XVIII (+ muita merkkejä)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Attekun
    replied
    Originally posted by HenkkaR View Post
    Vähän luulen et koko Alphard idea lähti kun katselin sun autoa kun laiteltiin bB:n valoja. ps. Luovutin ja laitoin projectorit.

    En rekisteröinnin takia tuosta päästöluokasta olekaan huolissaan, vaan ajoista oleva sopimus vaatii euro 5 tai tuoreemman.

    Uusin Alphardin korimallikin menisi budjettiin jos se on vain mahdollista rekisteröidä suomeen. Katselin että ainakin sen pitäisi täyttää EURO 6-luokankin joten sen kannalta ei ole ongelmaa, jos se vaan täällä päätyisi auton virallisiin päästötietoihin asti jos siis saa edes rekisteröityä.
    Pitää ottaa yhteyttä enemmän autoja japanista tuoviin että onko aivan mahdoton tehtävä.

    Ajot on pääasiassa taajamassa lyhyitä 500metristä muutamaan kilsaan ja 9tunnin päivän kilometrit vaihtelee 80-150km välillä.
    Ai katos Nokonzok osais varmaan auttaa tässä päästöluokka-asiassa. MK2 Alphardin tuonti ois kyllä kulttuuriteko. Pakko tulla ihmettelemään sitä jos sellaisen hommaat. :think

    Leave a comment:


  • HenkkaR
    replied
    Originally posted by Attekun View Post
    Kyllä noita hybridejä Suomessa kilvissä on joten rekisteröinti ei ole ongelma jos sen takia päästöluokkaa mietit? Euro5 astui voimaan 2009 joten euro4 riittänee jos mk1 kattelet. En menis takuisiin että se hybridi kovin paljon pienemmällä kulkee mitä bensaversiot. Se 2.4mylly on kohtuu tehoton noin isoon autoon että sen käytännön kulutus on samoja luokkia isomman 3.0v6 kanssa kun joutuu polkee sen verta enemmän. Toki riippuu pitkälti paljon millaista ajoa pääasiassa on tiedossa. Sit kun akut kyykkää, ne on vaan turhaa painoa. Brittien puolella minne noita viedään paljon niin korjaamot eivät suostu hybridiin koskemaan. Toki Suomessa voi olla eri juttu sen osalta. Itte päädyin tuohon 3.0 juurikin näistä syistä. Mut jos alphard muuten kiinnostaa niin jatketaan vaikka privalla. Hienoja vehkeitä.

    Edit: jaa taksiksi hmm. ��
    Vähän luulen et koko Alphard idea lähti kun katselin sun autoa kun laiteltiin bB:n valoja. ps. Luovutin ja laitoin projectorit.

    En rekisteröinnin takia tuosta päästöluokasta olekaan huolissaan, vaan ajoista oleva sopimus vaatii euro 5 tai tuoreemman.

    Uusin Alphardin korimallikin menisi budjettiin jos se on vain mahdollista rekisteröidä suomeen. Katselin että ainakin sen pitäisi täyttää EURO 6-luokankin joten sen kannalta ei ole ongelmaa, jos se vaan täällä päätyisi auton virallisiin päästötietoihin asti jos siis saa edes rekisteröityä.
    Pitää ottaa yhteyttä enemmän autoja japanista tuoviin että onko aivan mahdoton tehtävä.

    Ajot on pääasiassa taajamassa lyhyitä 500metristä muutamaan kilsaan ja 9tunnin päivän kilometrit vaihtelee 80-150km välillä.

    Leave a comment:


  • HenkkaR
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Mikä sopimus?

    TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC), riding on the success of its hot-selling hybrid Prius sedan, leaped two more steps ahead of the competition today when it unveiled its new minivan-minded Toyota Hybrid System-CVT (THS-C) and the world's first hybrid 4-wheel-drive powertrain, the "E-Four."


    Eikös Alphardia valmistettu hybridinä vain vuosina -04-08?

    OT
    Australiassa näyttää "sopimus" käänteiseltä:
    We make importing cars to Australia quick, easy & cheap. Many great import car options - hybrid, electric, people movers, sedans, sports cars & more...

    If the same vehicle year / model / configuration was SOLD NEW in Australia AND it was built in 1989 or later, then IT CANNOT BE IMPORTED.

    For normal road use, any vehicle older than December 1988 can be imported virtually without restriction (including left hand drive).

    Auto on vain sopimusliikenteessä kehareiden kuskaamiseen ja toimeksiantaja siis vaatii euro 5.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Taitaa esim Kela vaatia taksisopimuksissa, että auto täyttää EURO 5 luokan

    Leave a comment:


  • Attekun
    replied
    Originally posted by HenkkaR View Post
    Mielessä pyörinyt hankkia alphard hybridi transportterin tilalle taksiksi. Ajot on pääasiassa taajamassa niin vois mennä pienemmillä polttoainekuluillakin ja e85 asemakin löytyy et silläkin sais kuluja alas eikä joka vuotinen dsg laatikkokaan ole ilmainen. Oikealla oleva ohjauskin vaan helpottaisi työskentelyä.

    Mut ongelma tuleekin siinä et miten päästöluokka määräytyy suomessa? Sopimus määrää et auton pitää täyttää vähintään euro 5 päästöluokka.
    Kyllä noita hybridejä Suomessa kilvissä on joten rekisteröinti ei ole ongelma jos sen takia päästöluokkaa mietit? Euro5 astui voimaan 2009 joten euro4 riittänee jos mk1 kattelet. En menis takuisiin että se hybridi kovin paljon pienemmällä kulkee mitä bensaversiot. Se 2.4mylly on kohtuu tehoton noin isoon autoon että sen käytännön kulutus on samoja luokkia isomman 3.0v6 kanssa kun joutuu polkee sen verta enemmän. Toki riippuu pitkälti paljon millaista ajoa pääasiassa on tiedossa. Sit kun akut kyykkää, ne on vaan turhaa painoa. Brittien puolella minne noita viedään paljon niin korjaamot eivät suostu hybridiin koskemaan. Toki Suomessa voi olla eri juttu sen osalta. Itte päädyin tuohon 3.0 juurikin näistä syistä. Mut jos alphard muuten kiinnostaa niin jatketaan vaikka privalla. Hienoja vehkeitä.

    Edit: jaa taksiksi hmm. ��

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Mikä sopimus?

    TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC), riding on the success of its hot-selling hybrid Prius sedan, leaped two more steps ahead of the competition today when it unveiled its new minivan-minded Toyota Hybrid System-CVT (THS-C) and the world's first hybrid 4-wheel-drive powertrain, the "E-Four."


    Eikös Alphardia valmistettu hybridinä vain vuosina -04-08?

    OT
    Australiassa näyttää "sopimus" käänteiseltä:
    We make importing cars to Australia quick, easy & cheap. Many great import car options - hybrid, electric, people movers, sedans, sports cars & more...

    If the same vehicle year / model / configuration was SOLD NEW in Australia AND it was built in 1989 or later, then IT CANNOT BE IMPORTED.

    For normal road use, any vehicle older than December 1988 can be imported virtually without restriction (including left hand drive).

    Leave a comment:


  • HenkkaR
    replied
    Mielessä pyörinyt hankkia alphard hybridi transportterin tilalle taksiksi. Ajot on pääasiassa taajamassa niin vois mennä pienemmillä polttoainekuluillakin ja e85 asemakin löytyy et silläkin sais kuluja alas eikä joka vuotinen dsg laatikkokaan ole ilmainen. Oikealla oleva ohjauskin vaan helpottaisi työskentelyä.

    Mut ongelma tuleekin siinä et miten päästöluokka määräytyy suomessa? Sopimus määrää et auton pitää täyttää vähintään euro 5 päästöluokka.
    Last edited by HenkkaR; 26-08-2018, 02:10.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by sovpow View Post
    Miten saan rahat takaisin? Oikaisupyynnön aion tehdä.
    Tuskinpa mitenkään. Tutustuta inssi yllä linkattuun materiaaliin, jos menisi jälkitarkastuksella läpi.

    Leave a comment:


  • sovpow
    replied
    Originally posted by bimmerfanatic View Post
    Vaihda konttoria...
    Miten saan rahat takaisin? Oikaisupyynnön aion tehdä.

    Leave a comment:


  • sovpow
    replied
    Originally posted by luokyio View Post
    Pyydä tutustumaan 1.7. Trafin muutoksiin. Oma ässäkin meni uusinnassa läpi heinäkuun alussa ilman papereita vaikka siitä sai hylsyn ekalla (kesäkuun puolella).
    Onko tämä se asiakirja jossa ne muutokset? Voimaantulopäivä tuossa on 1.7.2018

    Leave a comment:


  • bimmerfanatic
    replied
    Originally posted by sovpow View Post
    Olisiko saanut jeesiä, kun tulin ostaneeksi vm.04 w220 Mesen. Kävin katsastamassa, muuten ok, "todistus säädöstenmukaisuudesta puuttuu (päästöt)".

    a)tarvitsenko oikeasti? (tilaan Veholta)
    b)jos en, niin millä asiakirjalla kumoan katsurin vaateet?

    -M
    Vaihda konttoria...

    Leave a comment:


  • luokyio
    replied
    Pyydä tutustumaan 1.7. Trafin muutoksiin. Oma ässäkin meni uusinnassa läpi heinäkuun alussa ilman papereita vaikka siitä sai hylsyn ekalla (kesäkuun puolella).
    Last edited by luokyio; 24-08-2018, 13:52.

    Leave a comment:


  • sovpow
    replied
    Olisiko saanut jeesiä, kun tulin ostaneeksi vm.04 w220 Mesen. Kävin katsastamassa, muuten ok, "todistus säädöstenmukaisuudesta puuttuu (päästöt)".

    a)tarvitsenko oikeasti? (tilaan Veholta)
    b)jos en, niin millä asiakirjalla kumoan katsurin vaateet?

    -M

    Leave a comment:


  • 33d
    replied
    Originally posted by Laku
    Kuskinpenkki :think
    Taitaa vaan kirkas aurinko sattua sopivasti siihen jos tota bi-coloria meinaat? Omalle kohdalle sattuneista sanoisin että ainakin puolet on jälkikäteen m-sportattuja, no vähemmän kuin suomessa silti

    Leave a comment:


  • HC91
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    21tkm ajettu Z3 3.0 ja hyvin siistissä kunnossa.
    Onkos tämä ihana minipaku nyt steppilaatikolla vai ei? :think

    Leave a comment:

Working...
X