Tuollaisilla onnistuu pukkien sijoitus nostopisteisiin, kun tulevat tunkin ja auton väliin. Toki aika hintavat ovat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hyvät autopukit ja tunkki
Collapse
X
-
Originally posted by eljas View PostAuton nosto kyllä onnistuu - se ei tässä ole ongelma. Kysymys edelleen on se, että miten saatte pukit sopimaan nostopaikkoihin ilman, että nostopaikkojen muovit kärsivät kun ei nuo "peruspukit" istu noihin nostopaikkoihin. Ja mielellään niin, että ovat tukevasti (ei siis mitään purkkaratkaisuja).
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostSopivan kokoista- ja muotoista puutavaraa väliin. Se antaa sopivasti periksi jotta muotoutuu tukevasti istuvaksi pukin ja nostopaikan väliin.
Ei ole mukava olla auton alla kun kuuluu jysähdys, puusilppua silmät täynnä ja auto tippuu 2 senttiä.
Bonuksena pukki tyrkkää helman solmuun, tai pahimmillaan lipeää ohi!
Eli jos puuta laittaa, sellaista mikä ei halkea helpolla ja syyt oikein päin.
Itse en laita enää puuta, jääkiekko on hyvä. Saa muotoiltuakin puukkosahalla ruuvipenkissä nopeasti.
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostJääkiekot ovat itselläkin toimineet aina hyvin, niitä saa jo valmiiksikin eri kokoisina, ei pelkästään ns. miesten kokoa.
Kiekko varmasti olisi toimiva, puupalikat toimii juuri niinkuin aikaisemmin kirjoiteltiinkin
Pukkeina toimii Bachon pukit, mutta noi voisi olla kyllä sen 10cm matalemmat, jotta käyttö helpottuisi ainakin omalta osalta
Tunkki: linkki
Pukki: linkkiE92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
Toki vääränlainen puutavara voi haljeta. Mulla on ollut nämä samat riman pätkät vuosia käytössä menestyksekkäästi. Alla pari havainnollistavaa kuvaa mitkä kävin ottamassa tallissa jossa nämä puupalikat toimivat tälläkin hetkellä halkeamatta, lisäksi myös yksi pukkimalli mikä istuu BMW:n nostokohtaan aika hyvin ihan ilman välikappaleitakin.
Comment
-
-
Originally posted by Lördagskorv View PostMulla on jokainen vessa niin matala, että ei meinaa riittää edes Bachon low-mallin tunkki (korkeus 70mm), joten kiekkoja ei ole kyllä paljoa soviteltuE39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOnko toi alin kuvan putkki se josta oli takaisinkutsu ja jollain oli auto romahtanut alas :think
Minusta tuo yksinkertainen pukki on ihan hyvä. Samoin nuo Bahcot. Tuo ylimmän kuvan pukki sen sijaan (mallia kiinalainen hienolla tuplalukituksella) ei vaikuta hyvältä.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostEi tietoa, ostin pari päivää sitten joten luulisi että tuskin ainakaan ihan samanlainen. :think
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEi sama mutta samanlainen rakenne, puuttuu harustuet kokonaan. En menisi auton alle joka noiden päällä ennenkuin tekisin tuet noiden jalkojen välille, tuo pääsee aukeamaan niin tulee kerralla alas.
Tuohon takaisinvedettyy katkenneeseen pukkiin verraten seuraavia havaintoja; tässä bilteman mallissa näyttää nuo jalat olevan lyhyemmät ja lisäksi nuo jalat näyttävät olevan biltemassa leveämmät ulospäin jolloin tuonsuuntaista rasitusta pitäisi kestää enemmän vaikka oliskin samanpaksuista/samaa rautaa.
Toki se tekisi näistäkin paremman oloiset että olisi tuet poikittain tuolla alhaallakin ja halvathan nämä ovat kyllä. Halpa ja hyvä...
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostIhan tukevan oloiset nuo on, en ole itse huolissani. Löytyy myös isompi 3 tonnin versio tuosta mikä on ollut käytössä pidempään, ei tosin ikinä kuormitettu lähellekään tuota ilmoitettua max painoa.
Tuohon takaisinvedettyy katkenneeseen pukkiin verraten seuraavia havaintoja; tässä bilteman mallissa näyttää nuo jalat olevan lyhyemmät ja lisäksi nuo jalat näyttävät olevan biltemassa leveämmät ulospäin jolloin tuonsuuntaista rasitusta pitäisi kestää enemmän vaikka oliskin samanpaksuista/samaa rautaa.
Toki se tekisi näistäkin paremman oloiset että olisi tuet poikittain tuolla alhaallakin ja halvathan nämä ovat kyllä. Halpa ja hyvä...
Comment
-
-
Mulla on vastaavalla rakenteella olevat toiminut ja kestänyt vajaat 15v, jos jonkinmoista laitetta ja käyttöä. En olis kyllä huolissani noista, saa aika kova rasitus olla, että toin saa vääntymään auki tosta.Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged
Comment
-
-
Minä oon köllötellyt tuntikausia E39 alla, jonka keula on noiden 1.5t bilteman pukkien varassa. Ei varmasti olisi haitallista vaikka noihin jalkojen väliin vahvikkeet laittaisi, mutta onhan noi useamman vuoden ilmankin palvellut. Käytännössä kokoajan auton alla. Näyttää ihan kuin tuo katkennut olisi tehty jostain huonekaluputkesta?E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Mulla käy nuo tunkit huonosti kun talli on tosi ahdas. Jos auton ajaa etuperin talliin, vain kuskin puolella mahtuu hääräämään. Tämä asettaa haasteita myös auton nostamiseen. Kuskin puolen saa ylös, mutta mites se toinen puoli (siis niin että koko auto ois nostettu), kun seinään on puoli metriä. Saiskohan jostain ramppeja, joilla vois ajaa auton puoli metriä ilmaan ja vaikka jättää siihen. Kätevähön nuo tietysti rakentaa ja hitsaa itsekin...
Comment
-
Comment