Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyvät autopukit ja tunkki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AC*
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 205
    • Tampere

    ETA MFG takes your car or truck to a whole new level. We make the world's best jack stands and wheel cribs.


    Tuollaisilla onnistuu pukkien sijoitus nostopisteisiin, kun tulevat tunkin ja auton väliin. Toki aika hintavat ovat.
    i4 M50

    Comment

    • jj5
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1345
      • pks

      Originally posted by eljas View Post
      Auton nosto kyllä onnistuu - se ei tässä ole ongelma. Kysymys edelleen on se, että miten saatte pukit sopimaan nostopaikkoihin ilman, että nostopaikkojen muovit kärsivät kun ei nuo "peruspukit" istu noihin nostopaikkoihin. Ja mielellään niin, että ovat tukevasti (ei siis mitään purkkaratkaisuja).
      Sopivan kokoista- ja muotoista puutavaraa väliin. Se antaa sopivasti periksi jotta muotoutuu tukevasti istuvaksi pukin ja nostopaikan väliin.
      sigpic

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        Originally posted by jj5 View Post
        Sopivan kokoista- ja muotoista puutavaraa väliin. Se antaa sopivasti periksi jotta muotoutuu tukevasti istuvaksi pukin ja nostopaikan väliin.
        Sinänsä hyvä, mutta perus lankku tykkää haljeta.
        Ei ole mukava olla auton alla kun kuuluu jysähdys, puusilppua silmät täynnä ja auto tippuu 2 senttiä.
        Bonuksena pukki tyrkkää helman solmuun, tai pahimmillaan lipeää ohi!

        Eli jos puuta laittaa, sellaista mikä ei halkea helpolla ja syyt oikein päin.

        Itse en laita enää puuta, jääkiekko on hyvä. Saa muotoiltuakin puukkosahalla ruuvipenkissä nopeasti.

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1842
          • Karjaa

          Jääkiekot ovat itselläkin toimineet aina hyvin, niitä saa jo valmiiksikin eri kokoisina, ei pelkästään ns. miesten kokoa.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Lördagskorv
            Aluevastaava
            • Nov 2016
            • 2097
            • Lohja city

            Originally posted by Wespa View Post
            Jääkiekot ovat itselläkin toimineet aina hyvin, niitä saa jo valmiiksikin eri kokoisina, ei pelkästään ns. miesten kokoa.
            Mulla on jokainen vessa niin matala, että ei meinaa riittää edes Bachon low-mallin tunkki (korkeus 70mm), joten kiekkoja ei ole kyllä paljoa soviteltu
            Kiekko varmasti olisi toimiva, puupalikat toimii juuri niinkuin aikaisemmin kirjoiteltiinkin

            Pukkeina toimii Bachon pukit, mutta noi voisi olla kyllä sen 10cm matalemmat, jotta käyttö helpottuisi ainakin omalta osalta



            Tunkki: linkki

            Pukki: linkki
            E92 M3 -10 Jerezschwarz
            E28 528i -84 Diamantschwarz
            G20 320e -22 Sunset Orange
            Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

            E92 M3 -08 Silverstone 2
            E38 740i -00 Imolarot 2
            E46 320d -02 Orientblau

            Comment

            • jj5
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1345
              • pks

              Toki vääränlainen puutavara voi haljeta. Mulla on ollut nämä samat riman pätkät vuosia käytössä menestyksekkäästi. Alla pari havainnollistavaa kuvaa mitkä kävin ottamassa tallissa jossa nämä puupalikat toimivat tälläkin hetkellä halkeamatta, lisäksi myös yksi pukkimalli mikä istuu BMW:n nostokohtaan aika hyvin ihan ilman välikappaleitakin.





              sigpic

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Onko toi alin kuvan putkki se josta oli takaisinkutsu ja jollain oli auto romahtanut alas :think

                Sama malli josta puuttuu tuet kokonaan.
                Tämä topicci tuolla ylempäänä #125
                Last edited by BMW525Xda; 24-12-2020, 14:34.

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1842
                  • Karjaa

                  Originally posted by Lördagskorv View Post
                  Mulla on jokainen vessa niin matala, että ei meinaa riittää edes Bachon low-mallin tunkki (korkeus 70mm), joten kiekkoja ei ole kyllä paljoa soviteltu
                  Nojuu totta, E46:sen keulan kanssa mulla sama ongelma, se tuleekin yleensä nostettua ensin eturenkaiden takana olevista nostopaikoista pelkällä tunkilla sen verran ylös että saa eturenkaiden alle tiilet, sitten keula niiden varaan ja nostamaan tunkilla keulan nostopaikasta keskeltä että saa etupään nostopaikkoihin pukit.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • jj5
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1345
                    • pks

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Onko toi alin kuvan putkki se josta oli takaisinkutsu ja jollain oli auto romahtanut alas :think
                    Ei tietoa, ostin pari päivää sitten joten luulisi että tuskin ainakaan ihan samanlainen. :think

                    Minusta tuo yksinkertainen pukki on ihan hyvä. Samoin nuo Bahcot. Tuo ylimmän kuvan pukki sen sijaan (mallia kiinalainen hienolla tuplalukituksella) ei vaikuta hyvältä.
                    sigpic

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by jj5 View Post
                      Ei tietoa, ostin pari päivää sitten joten luulisi että tuskin ainakaan ihan samanlainen. :think
                      Ei sama mutta samanlainen rakenne, puuttuu harustuet kokonaan. En menisi auton alle joka noiden päällä ennenkuin tekisin tuet noiden jalkojen välille, tuo pääsee aukeamaan niin tulee kerralla alas.

                      Comment

                      • jj5
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1345
                        • pks

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Ei sama mutta samanlainen rakenne, puuttuu harustuet kokonaan. En menisi auton alle joka noiden päällä ennenkuin tekisin tuet noiden jalkojen välille, tuo pääsee aukeamaan niin tulee kerralla alas.
                        Ihan tukevan oloiset nuo on, en ole itse huolissani. Löytyy myös isompi 3 tonnin versio tuosta mikä on ollut käytössä pidempään, ei tosin ikinä kuormitettu lähellekään tuota ilmoitettua max painoa.

                        Tuohon takaisinvedettyy katkenneeseen pukkiin verraten seuraavia havaintoja; tässä bilteman mallissa näyttää nuo jalat olevan lyhyemmät ja lisäksi nuo jalat näyttävät olevan biltemassa leveämmät ulospäin jolloin tuonsuuntaista rasitusta pitäisi kestää enemmän vaikka oliskin samanpaksuista/samaa rautaa.
                        Toki se tekisi näistäkin paremman oloiset että olisi tuet poikittain tuolla alhaallakin ja halvathan nämä ovat kyllä. Halpa ja hyvä...
                        sigpic

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by jj5 View Post
                          Ihan tukevan oloiset nuo on, en ole itse huolissani. Löytyy myös isompi 3 tonnin versio tuosta mikä on ollut käytössä pidempään, ei tosin ikinä kuormitettu lähellekään tuota ilmoitettua max painoa.

                          Tuohon takaisinvedettyy katkenneeseen pukkiin verraten seuraavia havaintoja; tässä bilteman mallissa näyttää nuo jalat olevan lyhyemmät ja lisäksi nuo jalat näyttävät olevan biltemassa leveämmät ulospäin jolloin tuonsuuntaista rasitusta pitäisi kestää enemmän vaikka oliskin samanpaksuista/samaa rautaa.
                          Toki se tekisi näistäkin paremman oloiset että olisi tuet poikittain tuolla alhaallakin ja halvathan nämä ovat kyllä. Halpa ja hyvä...
                          Noista saa ihan penneillä hyvät, alle sopiva pyöreä tai neilö levy ja pistehitsaa noista tassuista siihen kiinni.

                          Comment

                          • RikuBMW
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 712
                            • Laitila

                            Mulla on vastaavalla rakenteella olevat toiminut ja kestänyt vajaat 15v, jos jonkinmoista laitetta ja käyttöä. En olis kyllä huolissani noista, saa aika kova rasitus olla, että toin saa vääntymään auki tosta.
                            Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                            Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                            Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                            Comment

                            • Krynx
                              BTCF Member
                              • Sep 2006
                              • 908
                              • á la Temmes

                              Minä oon köllötellyt tuntikausia E39 alla, jonka keula on noiden 1.5t bilteman pukkien varassa. Ei varmasti olisi haitallista vaikka noihin jalkojen väliin vahvikkeet laittaisi, mutta onhan noi useamman vuoden ilmankin palvellut. Käytännössä kokoajan auton alla. Näyttää ihan kuin tuo katkennut olisi tehty jostain huonekaluputkesta?
                              E39 525d -00
                              E39 523i-96
                              E30 316 -86

                              Comment

                              • Mika325e30
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2020
                                • 79
                                • Finland

                                Mulla käy nuo tunkit huonosti kun talli on tosi ahdas. Jos auton ajaa etuperin talliin, vain kuskin puolella mahtuu hääräämään. Tämä asettaa haasteita myös auton nostamiseen. Kuskin puolen saa ylös, mutta mites se toinen puoli (siis niin että koko auto ois nostettu), kun seinään on puoli metriä. Saiskohan jostain ramppeja, joilla vois ajaa auton puoli metriä ilmaan ja vaikka jättää siihen. Kätevähön nuo tietysti rakentaa ja hitsaa itsekin...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎