
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
täytyypä käydä näyttää laakkosella, tosin melko varmasti pesevät kätensä koko jutusta..?
-
Venttiili vaurioitunut selvästi sitä irrottaessa. Vuotaa nyt jäähdytysnestettä tuolta kanavasta minkä päässä kuula.
Leave a comment:
-
edellinen omistaja käyttänyt 03/19 sigun auton egr tarkistuksessa, en tiedä mitä on tehty mutta ulospäin näyttäisi vuotavan..
syytä huolestua? eikö kuulu kamppikseen? :think
edit.
taitaakin vain vuotaa tuo egr venttiilin O-rengas..
Last edited by hjenkka; 16-10-2019, 16:45.
Leave a comment:
-
106tkm ajettu sigun GT kävi tänään tarkastuksessa ja jäähdytin menee vaihtoon. Ilmeisesti ei ollut kuitenkaan hirveän vakava, kun ei tullut kehotusta olla ajamatta. Ajan sain Jyväskylän Laakkoselle 3vk päähän.
Leave a comment:
-
Oma auto kävi aamulla tarkistuksessa. Tunnin kesti suoritus ja ei löytynyt mitään korjattavaa, joten matka jatkuu, kuten ennenkin.
N47-D20C, vm. 2013
Leave a comment:
-
Originally posted by JaniLap View PostMikäli nyt tarkoitat ICD-10 -luokituksen diagnoosia G93.90 (aivokuolema), niin silloin puhutaan samasta asiasta ja aivokuoleman toteamiseen riittää yksi laillistettu lääkäri, jolla on tehtävään vaadittava kokemus ja perehdytys. Useimmiten kuoleman toteaa kuitenkin kaksi lääkäriä, koska vaadittavaa kokemusta omaavia (neurologinen tutkimus ja respiratorisen vasteen selvittäminen) on vähemmän saatavilla.
Mitä taas tulee varsinaiseen asiaan eli ajoneuvopaloihin niin RCA kiinnostaa kovin. Ilmeisesti ne BMW-mallit joita yllättävät palamiset koskevat on jo aika hyvin haarukoitu. Itse en ole ostamassa mutta jos tällainen ajoneuvo olisi omistuksessani niin hankkisin siihen automaattisen sammutusjärjestelmän erityisesti niitä tilanteita varten kun ajoneuvo on käyttämättä esimerkiksi autotallissa.
Leave a comment:
-
Originally posted by nullzwei View PostAivokuollut? Lue tarkemmin ymmärrät paremmin.
Leave a comment:
-
Originally posted by nullzwei View PostYleensä...
Aivokuoleman toteamiseen osallistuu aina vähintään kaksi lääkäriä.
Aivokuoleman toteaa kaksi laillistettua lääkäriä.
Jne.
Leave a comment:
-
Originally posted by nullzwei View PostYleensä...
Aivokuoleman toteamiseen osallistuu aina vähintään kaksi lääkäriä.
Aivokuoleman toteaa kaksi laillistettua lääkäriä.
Jne.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostKyllä siihen viralliseen päätökseen ihan yksikin laillistettu lääkäri riittää, mutta pääsääntöisesti neurologiset vasteet tutkii neurologi tai neurokirurgi ja spontaanin hengitysvasteen testaa anestesiologi tai muu tehohoitolääkäri.
Aivokuoleman toteamiseen osallistuu aina vähintään kaksi lääkäriä.
Aivokuoleman toteaa kaksi laillistettua lääkäriä.
Jne.
Leave a comment:
-
Originally posted by nullzwei View Post^Aivoistaan kuolleen määrittää vähintään kaksi lääkäriä. Enkä viittaa kehenkään vaikka sellaisia mielleyhtymiä saattaisi ihan vähän päähän putkahtaa...
Leave a comment:
-
Esimerkillinen suoritus ensisammutuksesta naiselta joka ei pelännyt että kynnet katkeavat tai sormenpäät palavat.Vaihtoehtoinen tapa olisi ollut vain ottaa video vierestä. Tälläkertaa vakuutusmaksujen korotuspaineet hellittävät kanssaautoilijoilta.
Last edited by fraatti; 09-10-2019, 23:36.
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostEikö nämä nyt ole ihan itsestäänselviä asioita? Siksi en nyt alkanut tätä näin laveasti avaamaan. Poliisi joka tapauksessa tämän tutkinnan aloittaa aina kun ihminen kuolee laitoksen ulkopuolella. Tämän takia ei ole epäselvää paljonko ihmisiä kuolee kolareissa ajoneuvopalojen seurauksena (tämä oli sen mun alkuperäinen pointti).
Leave a comment:
-
Originally posted by JaniLap View PostJuuri niin, on tarpeen puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
Suomessa on säädetty laki ja asetus kuolemansyyn selvittelystä. Kuolinsyyn määrittää aina lääkäri. Poliisilla tällaista valtuutta eikä myöskään koulutusta ole. Poliisi kirjaa lääkärin toteaman kuoleman ja sen syyn ja tekee oman tutkinnan onnettomuuteen tms. liittyvistä tapahtumista ja hyödyntää lääkärin tekemää kuolinsyyn määritystä. Poliisi huolehtii myös vainajan kuljettamisesta kuolinsyyn määritykseen. Lisäksi kuolinhetken olosuhteet vaikuttavat siihen, suoritetaanko vainajalle lääketieteellinen vai oikeuslääketieteellinen kuolinsyyn selvittely. Liikenneonnettomuuksissa kuolema on ilmaantunut yllättäen, jolloin on suoritettava oikeuslääketieteellinen kuolinsyyn määrittely oikeuslääkärin tai tehtävään valtuutetun lääkärin toimesta.
Kuolinsyyn tarkka määrittely on tarpeen myös siksi, että monesti liikenneonnettomuuden taustalla on ollut kuljettajan sairaus, joka on voinut todellisuudessa johtaa onnettomuuteen, vaikka vainajan kuolinhetki on saattanut tapahtua jo ennen yhteentörmäystä toiseen autoon tms. tilannetta. Tämä on tärkeää mm. ajokorttivaatimusten ajantasaistamisessa ja liikenneturvallisuuden kehittämisen kannalta.
Edelleen ajoneuvopaloissakin vainajan tai vainajien kuolinhetki on saattanut olla jo ennen auton syttymistä, mutta on usein tarpeen selvittää, aiheutuiko kuolema muusta syystä kuten ruhjevammoista vai varsinaisen tulipalon seurauksena häkämyrkytyksestä tai suoranaisista palovammoista. Tällaista selvittelyä poliisin itsensä on mahdoton toteuttaa.
Leave a comment:
Leave a comment: