Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjenkka
    replied
    täytyypä käydä näyttää laakkosella, tosin melko varmasti pesevät kätensä koko jutusta..?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Venttiili vaurioitunut selvästi sitä irrottaessa. Vuotaa nyt jäähdytysnestettä tuolta kanavasta minkä päässä kuula.

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    edellinen omistaja käyttänyt 03/19 sigun auton egr tarkistuksessa, en tiedä mitä on tehty mutta ulospäin näyttäisi vuotavan..

    syytä huolestua? eikö kuulu kamppikseen? :think

    edit.

    taitaakin vain vuotaa tuo egr venttiilin O-rengas..

    Attached Files
    Last edited by hjenkka; 16-10-2019, 16:45.

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    106tkm ajettu sigun GT kävi tänään tarkastuksessa ja jäähdytin menee vaihtoon. Ilmeisesti ei ollut kuitenkaan hirveän vakava, kun ei tullut kehotusta olla ajamatta. Ajan sain Jyväskylän Laakkoselle 3vk päähän.

    Leave a comment:


  • sportpug25
    replied
    Oma auto kävi aamulla tarkistuksessa. Tunnin kesti suoritus ja ei löytynyt mitään korjattavaa, joten matka jatkuu, kuten ennenkin.

    N47-D20C, vm. 2013

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Mikäli nyt tarkoitat ICD-10 -luokituksen diagnoosia G93.90 (aivokuolema), niin silloin puhutaan samasta asiasta ja aivokuoleman toteamiseen riittää yksi laillistettu lääkäri, jolla on tehtävään vaadittava kokemus ja perehdytys. Useimmiten kuoleman toteaa kuitenkin kaksi lääkäriä, koska vaadittavaa kokemusta omaavia (neurologinen tutkimus ja respiratorisen vasteen selvittäminen) on vähemmän saatavilla.
    Toit julki neppistelyyn piilotetun pääsäännön, respect.

    Mitä taas tulee varsinaiseen asiaan eli ajoneuvopaloihin niin RCA kiinnostaa kovin. Ilmeisesti ne BMW-mallit joita yllättävät palamiset koskevat on jo aika hyvin haarukoitu. Itse en ole ostamassa mutta jos tällainen ajoneuvo olisi omistuksessani niin hankkisin siihen automaattisen sammutusjärjestelmän erityisesti niitä tilanteita varten kun ajoneuvo on käyttämättä esimerkiksi autotallissa.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Aivokuollut? Lue tarkemmin ymmärrät paremmin.
    Mikäli nyt tarkoitat ICD-10 -luokituksen diagnoosia G93.90 (aivokuolema), niin silloin puhutaan samasta asiasta ja aivokuoleman toteamiseen riittää yksi laillistettu lääkäri, jolla on tehtävään vaadittava kokemus ja perehdytys. Useimmiten kuoleman toteaa kuitenkin kaksi lääkäriä, koska vaadittavaa kokemusta omaavia (neurologinen tutkimus ja respiratorisen vasteen selvittäminen) on vähemmän saatavilla.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kyllä siihen Suomen lainsäädännön mukaisesti riittää yksikin laillistettu lääkäri. Usko jo.
    Aivokuollut? Lue tarkemmin ymmärrät paremmin.

    Jos on vaikkapa torso ilman päätä niin ei tarvita lääkäriäkään.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Yleensä...

    Aivokuoleman toteamiseen osallistuu aina vähintään kaksi lääkäriä.


    Aivokuoleman toteaa kaksi laillistettua lääkäriä.


    Jne.
    Edelleen ollaan aika kaukana topikin aiheesta ja edelleen laki ja STM:n asetus sanovat, että yksi laillistettu lääkäri riittää kuoleman tai aivokuoleman toteamiseen.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Yleensä...

    Aivokuoleman toteamiseen osallistuu aina vähintään kaksi lääkäriä.


    Aivokuoleman toteaa kaksi laillistettua lääkäriä.


    Jne.
    Kyllä siihen Suomen lainsäädännön mukaisesti riittää yksikin laillistettu lääkäri. Usko jo.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllä siihen viralliseen päätökseen ihan yksikin laillistettu lääkäri riittää, mutta pääsääntöisesti neurologiset vasteet tutkii neurologi tai neurokirurgi ja spontaanin hengitysvasteen testaa anestesiologi tai muu tehohoitolääkäri.
    Yleensä...

    Aivokuoleman toteamiseen osallistuu aina vähintään kaksi lääkäriä.


    Aivokuoleman toteaa kaksi laillistettua lääkäriä.


    Jne.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    ^Aivoistaan kuolleen määrittää vähintään kaksi lääkäriä. Enkä viittaa kehenkään vaikka sellaisia mielleyhtymiä saattaisi ihan vähän päähän putkahtaa...
    Kyllä siihen viralliseen päätökseen ihan yksikin laillistettu lääkäri riittää, mutta pääsääntöisesti neurologiset vasteet tutkii neurologi tai neurokirurgi ja spontaanin hengitysvasteen testaa anestesiologi tai muu tehohoitolääkäri.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Esimerkillinen suoritus ensisammutuksesta naiselta joka ei pelännyt että kynnet katkeavat tai sormenpäät palavat. Vaihtoehtoinen tapa olisi ollut vain ottaa video vierestä. Tälläkertaa vakuutusmaksujen korotuspaineet hellittävät kanssaautoilijoilta.

    Last edited by fraatti; 09-10-2019, 23:36.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eikö nämä nyt ole ihan itsestäänselviä asioita? Siksi en nyt alkanut tätä näin laveasti avaamaan. Poliisi joka tapauksessa tämän tutkinnan aloittaa aina kun ihminen kuolee laitoksen ulkopuolella. Tämän takia ei ole epäselvää paljonko ihmisiä kuolee kolareissa ajoneuvopalojen seurauksena (tämä oli sen mun alkuperäinen pointti).
    Surkuhupaisa esimerkki argumentaatiovirheestä. Ei jatkoon.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Juuri niin, on tarpeen puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

    Suomessa on säädetty laki ja asetus kuolemansyyn selvittelystä. Kuolinsyyn määrittää aina lääkäri. Poliisilla tällaista valtuutta eikä myöskään koulutusta ole. Poliisi kirjaa lääkärin toteaman kuoleman ja sen syyn ja tekee oman tutkinnan onnettomuuteen tms. liittyvistä tapahtumista ja hyödyntää lääkärin tekemää kuolinsyyn määritystä. Poliisi huolehtii myös vainajan kuljettamisesta kuolinsyyn määritykseen. Lisäksi kuolinhetken olosuhteet vaikuttavat siihen, suoritetaanko vainajalle lääketieteellinen vai oikeuslääketieteellinen kuolinsyyn selvittely. Liikenneonnettomuuksissa kuolema on ilmaantunut yllättäen, jolloin on suoritettava oikeuslääketieteellinen kuolinsyyn määrittely oikeuslääkärin tai tehtävään valtuutetun lääkärin toimesta.

    Kuolinsyyn tarkka määrittely on tarpeen myös siksi, että monesti liikenneonnettomuuden taustalla on ollut kuljettajan sairaus, joka on voinut todellisuudessa johtaa onnettomuuteen, vaikka vainajan kuolinhetki on saattanut tapahtua jo ennen yhteentörmäystä toiseen autoon tms. tilannetta. Tämä on tärkeää mm. ajokorttivaatimusten ajantasaistamisessa ja liikenneturvallisuuden kehittämisen kannalta.

    Edelleen ajoneuvopaloissakin vainajan tai vainajien kuolinhetki on saattanut olla jo ennen auton syttymistä, mutta on usein tarpeen selvittää, aiheutuiko kuolema muusta syystä kuten ruhjevammoista vai varsinaisen tulipalon seurauksena häkämyrkytyksestä tai suoranaisista palovammoista. Tällaista selvittelyä poliisin itsensä on mahdoton toteuttaa.
    Eikö nämä nyt ole ihan itsestäänselviä asioita? Siksi en nyt alkanut tätä näin laveasti avaamaan. Poliisi joka tapauksessa tämän tutkinnan aloittaa aina kun ihminen kuolee laitoksen ulkopuolella. Tämän takia ei ole epäselvää paljonko ihmisiä kuolee kolareissa ajoneuvopalojen seurauksena (tämä oli sen mun alkuperäinen pointti).

    Leave a comment:

Working...
X