Originally posted by Arnolds
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TJJ View PostEipä ole niistä tarkempaa tietoa, ei kiinnosta dieselit minkään merkkisinä.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Imusarja materiaalissa jos palattaisiin takaisin valualumiiniin kuten alkupään M51 dieselissä ja nykyisissä kolmos ja nelos ahdetuissa dieselissä niin palovaarat olisi historiaa.
Kestää nokipaloa imusarjan sisällä muovia huomattavasti paremmin.
Periaatteessahan N57T/Z koneisiin voisi retrofitata N57X valuimusarjan tarpeineen jos kehtaisi nikkaroida ahtoilmaputkistot käypäsiksi.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostImusarja materiaalissa jos palattaisiin takaisin valualumiiniin kuten alkupään M51 dieselissä ja nykyisissä kolmos ja nelos ahdetuissa dieselissä niin palovaarat olisi historiaa.
Kestää nokipaloa imusarjan sisällä muovia huomattavasti paremmin.
Periaatteessahan N57T/Z koneisiin voisi retrofitata N57X valuimusarjan tarpeineen jos kehtaisi nikkaroida ahtoilmaputkistot käypäsiksi.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJa lähtökohdistasi johtuen päätit sitten tulla tänne heittämään löylyä kiukaalle?
Originally posted by H3nu View PostTottakai koska bensa E39 on ainoa oikea BMW
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostBemareissa on ollut yli 25 vuotta muovisia imusarjoja, eikä niissä ollut ennen näitä sysipaskoja EGR-systeemeitä mitään ongelmia.
Väittäisin että erityisesti EURO6-vaatimus on tässä se keskeisin taustasyy. Edellyttää EGR:n toiminnalta paljon enemmän kuin esim. EURO4, jolloin EGR:n suunnittelukin on vaativampaa. Ja edelleen, jos valittujen materiaalien tai niiden toimittajien kohdalla on odottamattomia haasteita, niin tulos voi olla jotain tämän ketjun tapaista.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi kun bensaa diesel-palojen liekkeihinIB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Tässä piakkoin tulee aika, kun katsastuksessa katsotaan päästöjä vähentävien laitteiden olemassaolo ja toiminta.
Nythän on jo varsin fiksu matalapaine egr kierto olemassa, joka kierrättää noki vapaata pakokaasuja ja näinollen karstakertymää ei sen osalta synny.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTässä piakkoin tulee aika, kun katsastuksessa katsotaan päästöjä vähentävien laitteiden olemassaolo ja toiminta.
Nythän on jo varsin fiksu matalapaine egr kierto olemassa, joka kierrättää noki vapaata pakokaasuja ja näinollen karstakertymää ei sen osalta synny.
Missä euroopan markkinoilla olevissa koneissa tämä on jo käytössä bemarilla?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTässä piakkoin tulee aika, kun katsastuksessa katsotaan päästöjä vähentävien laitteiden olemassaolo ja toiminta.
Nythän on jo varsin fiksu matalapaine egr kierto olemassa, joka kierrättää noki vapaata pakokaasuja ja näinollen karstakertymää ei sen osalta synny.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostJenkeissä tuota on käsittääkseni ollut käytössä jo M57 koneissakin. Mitkähän ovat tuon huonot puolet ja mistähän johtuu ettei tuota ole otettu aikaisemmin käyttöön? Tuossahan kierto hoidetaan DPF:n takapuolelta jolloin noki jää partikkelisuodattimeen ja se poltellaan tuolta sitten ajoittain pois.
Missä euroopan markkinoilla olevissa koneissa tämä on jo käytössä bemarilla?
Kaikissa G korisissa dieselissä on käytössä. Lisää komponentteja tietysti taas jos sitä kautta haluaa murehtia, mutta vaikuttaa ajatuksena nerolta. Saadaan käsittääkseni highpressure egr.ää vähemmälle käytölle, mutta suurin syy lienee egr käyttöalueen kyky toimia pidemmälle.
On meinaan tavaraa jo B57S padan ympärillä, kun 4 pakokaasuahdinta ja kaksi kaasujen kierrätysjärjestelmää.Last edited by zakspeed; 14-09-2019, 16:08.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostOlen skeptinen saastelaitteiden poistamiseen kannustavista kommenteista, koska se ei lopulta auta ratkaisemaa varsinaista ongelmaa. Tekniset vaatimukset nyt vain ovat sellaisia, joissa on pystyttävä parempiin ratkaisuihin sen sijaan, että ongelmat lakaistaan maton alle. Mutta tämä toki vain oma mielipiteeni.
Väittäisin että erityisesti EURO6-vaatimus on tässä se keskeisin taustasyy. Edellyttää EGR:n toiminnalta paljon enemmän kuin esim. EURO4, jolloin EGR:n suunnittelukin on vaativampaa. Ja edelleen, jos valittujen materiaalien tai niiden toimittajien kohdalla on odottamattomia haasteita, niin tulos voi olla jotain tämän ketjun tapaista.
Jos tarkoitat "varsinaisen ongelman" ratkaisulla jotain sellaista keksintöä, jolla nämä kaikki EGR-ongelmat yhtäkkiä vain jää menneisyyteen kerta heitolla, niin tuskin sellaista onkaan.
Tekniset vaatimukset voi olla mitä vain, mutta eikö se olisi valmistajan homma toteuttaa nämä suunnitelmat ja rakenteet niin, että vaatimukset täyttyy? Onko se meidän homma täällä keskustelupalstoilla ja essonbaarinpöydissä miettiä, että miten saatais Bemarit jotenkuten toimimaan niin, että ei tarvii pelko perseessä hoidella jokapäiväisiä ajoja ja miettiä, että koskakohan lyö liekit konepellin alta?
Jos joku ihmettelee sitä, että neuvotaan poistamaan EGR kokonaan, niin minä puolestani ihmettelen sitä, että miten jotkut tuntuu suorastaan puolustavan tällaista sysipaskaa EGR-järjestelmää. Minkä ihmeen takia? Siksi koska se on BMW:n tekemä ja koska sen on BMW näin tehnyt, niin sellaisena se kuuluu säilyttää, vaikka olisi kuinka surkea viritys? Sen lisäksi, että nyt tähän EGR-jäähdyttimeen ja venttiiliin voi tulla ihan minkälaisia vikoja vain, ja pahinpana oireena niistä on koko auton syttyminen tuleen kesken ajon, niin täysin toimiessaankin tämä EGR vain paskastaa imusarjan tukkoon, teettää lisää ylimääräistä työtä ja auto ei varmasti toimi parhaalla tavalla imusarja täynnä nokipaskaa. Enkä myöskään usko, että EGR täysin toimiessaankaan olis mikään vastaus ilmaston lämpenemiseen tai ilmanlaatuun muutenkaan.
Comment
-
-
Toki se EGR poistaminen ratkaisee sen ongelman yhden auton kohdalta pysyvästi. Tämä nyt ei vaan ole mielestäni mikään hyvä ratkaisu kun ei se EGR siellä huvikseen ole. Se on siellä vähentämässä päästöjä. Juuri niitä lähipäästöjä, joita me kaikki sitten joudumme hengittämään. Aivan kuten DPF, jonka poistaminen tuntuu olevan hyvin monen auton omistajan mielestä, vaikka sen kanssa ei olisi mitään ongelmaa vielä. Auton valmistajilta pitäisi vaatia, että niiden järjestelmien on toimittava, tai sitten niihin on tehtävä korjaus jolla ongelma korjataan. Aivan kuten VW joutui päästöhuijausautojensa kanssa tekemään. Viranomaisille piti esittää korjaus ja saada heidän hyväksyntänsä miten homma hoidetaan kuntoon. EU:lla ei toki ole munaa lyödä sellaisia sakkoja tälläisestä perseilystä kuten VW sai rapakon takana.
Viranomaisilta ihan järjetöntä touhua, autoilta vaaditaan uusina todella tiukat päästörajat, mutta ainakaan Suomessa niitä ei valvota käytännössä mitenkään (dieselin savutustesti nyt on nykyisillä rajoilla lähinnä vitsi). DPF ym. voi poistaa surutta autosta ja auto silti läpäiseen päästötestit aina kirkkaasti. Paikallisbussien perässä ajellessa meinaa tukehtua välillä siihen käryyn kun sieltä on napattu DPF ja hajusta päätellen varmaan myös se katalysaattori poistettu.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment