Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4644
    • Tampere

    Voikos tästä päätellä että homma on hallussa kun kampajassa on käyty toteamassa että kaikki kunnossa koska osa on niin uusi ettei sitä tarvitse vaihtaa? Vastaavia tapauksia on jo useampiakin tullut eteen.



    Toinen läheltäpitikuva... Tämän korjaksen bemari oli maksanut.
    Last edited by fraatti; 12-06-2019, 00:16.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • hp10a10
      Bimmer Rookie
      • Jul 2016
      • 44
      • Uusimaa

      Originally posted by JaniLap View Post
      Taitaa olla tuoretta tavaraa.

      Mikä on autosi valmistuspäivä (tai VIN-numero) ja mikä on päivämäärä, joka siinä konetilasta löytämässäsi EGR-jäähdyttimen tarrassa on? Päivämäärä on ilmoitettu kaksinumeroisina jaksoina: vuosi.kuukausi.päivä.



      Ahdas paikka tihrustaa, mutta väittäisin, että siinä oli joko 18.11.07 tai 16.11.07.




      Auto itsessään on: Prod. Date 2016-01-14

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2794
        • Tampere

        Originally posted by hp10a10 View Post
        Ahdas paikka tihrustaa, mutta väittäisin, että siinä oli joko 18.11.07 tai 16.11.07.

        Auto itsessään on: Prod. Date 2016-01-14
        Kiitos tiedosta. Arvelinkin että siellä on jo kertaalleen vaihdettu EGR-jäähdytin, jonka valmistusvuosi on 2018.
        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • hp10a10
          Bimmer Rookie
          • Jul 2016
          • 44
          • Uusimaa

          Originally posted by JaniLap View Post
          Kiitos tiedosta. Arvelinkin että siellä on jo kertaalleen vaihdettu EGR-jäähdytin, jonka valmistusvuosi on 2018.

          Sinällään mielenkiintoista - soitin Laakkoselle sekä myös Bilialle Boråsiin, jossa autoa on huollettu ennen kuin sen Suomeen toin. Kummastakaan ei löytynyt mitään service recordia siitä, että tuolle oli muuta tehty kuin normaalit huollot. Auto oli Ruotsissa ALDBIL:n leasing auto, joten olettaisi, että ei tuota muuallakaan ole ropattu. Outoa, ettei tuosta olisi jälkeä jäänyt minnekään.

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2794
            • Tampere

            Originally posted by hp10a10 View Post
            Sinällään mielenkiintoista - soitin Laakkoselle sekä myös Bilialle Boråsiin, jossa autoa on huollettu ennen kuin sen Suomeen toin. Kummastakaan ei löytynyt mitään service recordia siitä, että tuolle oli muuta tehty kuin normaalit huollot. Auto oli Ruotsissa ALDBIL:n leasing auto, joten olettaisi, että ei tuota muuallakaan ole ropattu. Outoa, ettei tuosta olisi jälkeä jäänyt minnekään.
            Erikoista todellakin, kun vaihdettu osa on BMW:n leimoilla ja harvemmin noita muualla vaihdetaan kuin merkkihuollossa - noinkin tuoreeseen autoon. Ja silloin huoltokäynnistä/aktion suorittamisesta pitäisi jäädä vähintäänkin suppea kirjaus BMW:n autokohtaiseen huoltotietokantaan, josta tiedot on jälkeenpäin luettavissa.
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • hp10a10
              Bimmer Rookie
              • Jul 2016
              • 44
              • Uusimaa

              Originally posted by JaniLap View Post
              Erikoista todellakin, kun vaihdettu osa on BMW:n leimoilla ja harvemmin noita muualla vaihdetaan kuin merkkihuollossa - noinkin tuoreeseen autoon. Ja silloin huoltokäynnistä/aktion suorittamisesta pitäisi jäädä vähintäänkin suppea kirjaus BMW:n autokohtaiseen huoltotietokantaan, josta tiedot on jälkeenpäin luettavissa.

              Laitoin vielä perään Boråsiin aamulla meilin kuvan kera jossa ihmettelin, että miten näin uusi osa on autossa niin sain tällaisen vastauksen vartissa. Ilmeisesti nuo tiedot pitää kaivaa jostain muualta - en tiedä. Yhtä kaikki BMW asiakaspalvelu tuntuu länsinaapurissa olevan toista maata kuin tällä puolella lahtea. Pisteet sinne!



              Hello Jan,

              The EGR-cooler has been changed 190124 so the recall has ben done.


              Med vänlig hälsning

              Johan

              Comment

              • nevins
                Newbiemmer
                • Jun 2007
                • 1
                • Tampere

                Bmw x3 f25 2.0d 2015

                Vein autoni bmw huoltoon eilen, kun näyttö ilmoitti ajon aikana vikaa käyttömoottorissa. Pysäyhtyessäni valoihin auto sammui ja käynnistyessä pellin alta pienet savut ilmaan. Käynnistyi huonosti ja valitti jotain käynnistymisestä. Ajoin suoraan Autokeskukseen ja avaimesta lukivat jotta ongelmaa egr venttiilissä.

                Tänään aamupäivällä ilmoittivat jotta venttiili tiensä päässä ja käyvät vielä koeajolla. Tässä vaiheessa ilmoittivat jotta ei kuulu minkään takaisinkutsun piiriin, koska auto on vanha ja ajettu 135tkm. Lisäksi kertoivat jotta ovat kysyneet maahantuojalta mielipiteen.. ei korvaa, koska venttiilejä nyt vain kuluu autossa vaikka kuinka paljon.

                Sanoivat käyvänsä koeajolla päivällä ja ilmoittavansa sen jälkeen voiko auton hakea pois. Soitto tuli ja ilmoittivat jotta auto nykii ihmeellisesti ja jatkavat tutkintaa jäähdyttimen osalta.

                Ittee kauhistuttaa ajatus jottei marmotiskin pojat ota tuota omaan piikkiinsä.. hinta rupee kohta oleen melko korkea.

                Huohotinputki haljennut/sulanut luki kuitissa. Egr Jäähdytin tarkastettu samalla. Venttiilin jouduin itse maksamaan pitkien keskusteluiden jälkeen. Otin vanhan venttiilin matkaan. Onko nyt niin ettei tuo venttiili aiheuta tätä ongelmaa vaan pelkkä jäähdytin?
                Last edited by nevins; 14-06-2019, 21:51. Reason: Infoa.

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1762
                  • HKI/Orimattila

                  Joo, hitaasti mutta varmasti nämä etenee.

                  Isäukolla siis keissi alkoi jo joskus vuodenvaihteen aikoihin kun havaittiin reikä imusarjassa. Silloin imusarja laitettu kuntoon omaan piikkiin. Tällöin soiteltiin delta bavariaan ja kyseltiin takaisinkutsusta. Sieltä ei kuulunut kuukauteen mitään ja soittelu paljasti, ettei mitään ollut siellä kyllä tehtykään asian eteen.

                  Nyt kesäkuussa autokeskus airportiin ajanvaraus takaisinkutsun tarkastukseen ja jopa onnistui. Noh, uutta osaahan sitä sitten alettiin odottelemaan ainakin egr:n sekä lauhduttimen osalta. Imusarja varmaankin pysyy vielä. Miinuspuolena, että auto seisoo nyt 2 viikkoa siellä odottelemassa osia, vaikka toki sijaisauton saikin.
                  Isäukko ei oikein ollut tyytyväisen kuuloinen kun joutuu F15 hyppäämään G30 rattiin. Kuulemma saa 2tkm ajettua G20-bemua paimentamaan jatkuvasti.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4644
                    • Tampere

                    F11



                    Kampanjassa käytetty cooleri joka ei sisällä egr-venttiiliä. 8476994 indeksi 01. Hinta näyttää olevan jossain maailmalla noin 350€ tuntumassa.


                    Täällä muuten tuon kampajan toimenpiteet englanniksi.
                    Last edited by fraatti; 02-07-2019, 16:15.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2003
                      • Tampere

                      Ameriikan markkinoilla näyttäisi olevan varsin erilainen menettely ja ohjeistus asian suhteen tässäkin asiassa.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4644
                        • Tampere

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Ameriikan markkinoilla näyttäisi olevan varsin erilainen menettely ja ohjeistus asian suhteen tässäkin asiassa.
                        En edes katsonut kuin kuvat koska vastaavan olin nähnyt jo aikaisemmin Saksalaisten versio taitaa olla hiukan pidempi: https://www.motor-talk.de/forum/akti...hmentId=767690

                        Step 5 taitaa poiketa eurooppalaisesta menettelystä eniten. Siellä vaihdetaan cooleri ja imusarja. Täällä pelkkä cooleri. Molemmissa lykätään vanha egr-venttiili paikalleen.
                        Last edited by fraatti; 03-07-2019, 00:06.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Nysse
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 39
                          • Capital area

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Kampanjassa käytetty cooleri joka ei sisällä egr-venttiiliä. 8476994 indeksi 01. Hinta näyttää olevan jossain maailmalla noin 350€ tuntumassa.

                          Eikös tuossa ameriikan ohjeessa ollut egr:n varaosanro 8476993 kaikkiin F10:hin...:think

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 2003
                            • Tampere

                            Originally posted by Nysse View Post
                            Eikös tuossa ameriikan ohjeessa ollut egr:n varaosanro 8476993 kaikkiin F10:hin...:think
                            Riippuu mikä cooleriversio autossa on ollut vanhan numeroinnin perusteella (2 eri vaihtoehtoa ) sinne tulee 993 tai 994 loppuinen uusi cooleri.

                            Comment

                            • SilverHawk
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2016
                              • 271
                              • Helsinki

                              Mitä malleja ja moottoreita tämä erityisesti koskee? Alkaa mietitytyää voiko omassa f15 40d:ssä olla sama juttu?

                              Comment

                              Working...
                              X