Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4647
    • Tampere

    Originally posted by zakspeed View Post
    Onko tuo egr putken klemmari todella ollut nuin kiinni? Tuohan on jäljistä päätellen vuotanut pakokaasua pitkin moottoritilaa pitkän aikaa. Venttiili ehkä ohjelmoitu kiinni mutta tuohon lähes irti olevaan klemmariliitokseen astihan näissä vaikuttaa aina pakokaasupaine.

    Uskoisin syyn tuossa olevan edellisen asentelijan surkeasti asentaman klemmariliitoksen vuoto.
    Itseasiassa omiin silmiin näyttää siltä että kyseessä ei ole alkuperäinen klemmari vaan joku muu koska orggis on muistin mukaan ohuempi sekä nuo liitoksen toisiinsa puristavat osat on hitsattu tuohon klemmariin kiinni. Voiko skenaario olla sellainen että klemmari on ylikiristetty jonka seurauksena alkuperäisestä klemmarista on otettu liitosta puristavat osat irti ja laitettu nämä sekä normaali klemmari tilalle huonolla menestyksellä?

    Erityistä huolellisuutta tuon auton huoltaja ei ole muutenkaan käyttänyt koska ilmanputsarista puuttuu pultti sekä paikoillaan olevatkaan eivät ole alkuperäisiä vaan jostain kopasta kaivettuja. Alkuperäiset ovat kuusiokolokannalla.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4048
      • Turku

      Originally posted by fraatti View Post
      Itseasiassa omiin silmiin näyttää siltä että kyseessä ei ole alkuperäinen klemmari vaan joku muu koska orggis on muistin mukaan ohuempi sekä nuo liitoksen toisiinsa puristavat osat on hitsattu tuohon klemmariin kiinni. Voiko skenaario olla sellainen että klemmari on ylikiristetty jonka seurauksena alkuperäisestä klemmarista on otettu liitosta puristavat osat irti ja laitettu nämä sekä normaali klemmari tilalle huonolla menestyksellä?

      Erityistä huolellisuutta tuon auton huoltaja ei ole muutenkaan käyttänyt koska ilmanputsarista puuttuu pultti sekä paikoillaan olevatkaan eivät ole alkuperäisiä vaan jostain kopasta kaivettuja. Alkuperäiset ovat kuusiokolokannalla.
      Musta tuo taas näyttää ihan alkuperäiseltä klemmarilta, ja nuo "vpanta" liitoksen toinen palakin tuossa klemmarin alla poikittain. Sanoisin, ettei ole ihan ollut aavistusta miten tuo klemmari pitäisi olla, tai sitten pikku pöhnissä asenneltu, ja alunpitäen jo mennyt persiilleen.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4647
        • Tampere

        Originally posted by suppari View Post
        Musta tuo taas näyttää ihan alkuperäiseltä klemmarilta, ja nuo "vpanta" liitoksen toinen palakin tuossa klemmarin alla poikittain. Sanoisin, ettei ole ihan ollut aavistusta miten tuo klemmari pitäisi olla, tai sitten pikku pöhnissä asenneltu, ja alunpitäen jo mennyt persiilleen.
        Ei tuo ole alkuperäinen. Tuo voi päätellä kiristimen mallista sekä merkinnöistä. Lisäksi jos nuo v-osat olisivat pistehitseillä kiinni kuten alunperin niin tuota ei saisi edes asennettua niin että v-osat ja itse klemmari olisi noin paljon eri linjassa. Ja vaikka osat pyörähtäväisivätkin toisiinsa nähden tuossa pistehitsin kohdalla niin taittuminen tapahtuisi eri kohdasta.

        Saattaa olla että tuo on asennettu tuollain vinoon jo aluperin jotta nuo palaset pysyisivät paikoillaan pohjassa. Päällehän klemmaria ei kait saa pysymään jos pitehitsejä ei ole. Tuo on vain kostautunut niin että klemmari on puristanut osia niin paljon eri linjaan että kiristimen kohdalta klemmari on painanut putkea niin paljon että ne ova muljahtaneet pois paikoiltaan seka eri linjaan.

        No, niin tai näin, varoittava esimerkki tuo muille kuitenkin on.





        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Guffe
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 41

          Alkuperäinen ei ole klemmari vaan V-panta 11717786146. Se vain kiristetään kuin letkuklemmari.

          Saattaa tuo palaneen kuvissakin olla ihan alkuperäinen v-panta, mutta ei se paikallaan ainakaan ole.
          F30 330e M-sport '16
          e21 315 Sedan '83
          ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
          ex-e61 535d Touring M-Sport '05
          ex-e39 530d Touring M-Sport '03
          ex-e30 316i Bavaria '91

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4647
            • Tampere

            Originally posted by Guffe View Post
            Alkuperäinen ei ole klemmari vaan V-panta 11717786146. Se vain kiristetään kuin letkuklemmari.

            Saattaa tuo palaneen kuvissakin olla ihan alkuperäinen v-panta, mutta ei se paikallaan ainakaan ole.
            Oli mikä oli, tunnettaan monella eri nimellä clamp, Clamp for EGR-pipe, Kiristin EGR:n putkeen jne... Mutta alkuperäinen se ei ole.

            Kuitenkin laittamassani kuvassa on juuri tuo alkuperäinen osa jonka hain autotallista sen takia että halusin verrata sitä palaneen auton kuvassa olevaan osaan. Kuten kuvista näkee niin kiristin on erilainen, esimerkiksi alkuperäisessä on kiristinosassa molemmilla puolilla W4 tekstit joita palaneessa ei ole. Samoin kiristimen kiinnitys pantaan on erilainen kuten selviää ylemmästä kuvasta.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • XV70D
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2013
              • 200
              • Oulu

              Minulla tarkistettiin egr ja todettiin että kunnossa on. Numero päättyy 04 een ja on Korealainen. Nyt vaan ootellaan kokon syttymistä.
              EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

              Comment

              • Turder
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2008
                • 466
                • Suomi

                N. Tunti sitten oli kolmostien loppupäässä Haagan kohdilla musta f11 keulapalon näköisenä. Vaahdot maassa, joten oli sammutin mukana tai jollain ohiajaneella. Ei ollut pahasti palanut, joten melko äkkiä saatu sammutettua?

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 5009
                  • Forssa

                  Originally posted by Turder View Post
                  N. Tunti sitten oli kolmostien loppupäässä Haagan kohdilla musta f11 keulapalon näköisenä. Vaahdot maassa, joten oli sammutin mukana tai jollain ohiajaneella. Ei ollut pahasti palanut, joten melko äkkiä saatu sammutettua?
                  Melkein parempi kun antais palaa vaan.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2798
                    • Tampere

                    Originally posted by mikae34 View Post
                    Melkein parempi kun antais palaa vaan.
                    Avaatko vähän ajatustasi?
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1876
                      • Karjaa

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Avaatko vähän ajatustasi?
                      Vakuutusrahoista bensakoneinen tilalle ja voi ajella onnellisena auringonlaskuun?
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 5009
                        • Forssa

                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Avaatko vähän ajatustasi?
                        Tommonen ”vähän” palanut haisee niin ongelmalle, että mieluummin myy vakuutusyhtiölle.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • JanskiAWD
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 192
                          • S:t Karins

                          Originally posted by JanskiAWD View Post
                          Kuvan mukaiset vikakoodit N47:sta.
                          Huollon mukaan takaisinkutsu EGR jäähdyttimelle on auki ja se vaihdetaan, ja tarkastetaan muutenkin EGR.
                          EGR liittyviä tulipaloja ei heillä kuulemma ole tiedossa

                          Tästä löytyi vuoto EGR-jäähdyttimestä, ja koko EGR meni vaihtoon ilman kustannuksia. Kiitos tälle foorumille että tuli asia tietoon ja tarkastettua.
                          e92 "330"xiA M-sport
                          Mini Cooper R50

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2016
                            • Kangasala

                            Originally posted by Wespa View Post
                            Vakuutusrahoista bensakoneinen tilalle ja voi ajella onnellisena auringonlaskuun?
                            Vaikkapa: E63 650i 105tkm, N62 kalliit tyyppiviat korjattu -> TEE TARJOUS
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by mikae34 View Post
                              Tommonen ”vähän” palanut haisee niin ongelmalle, että mieluummin myy vakuutusyhtiölle.
                              +1
                              Minulla syttyi kolmekymmentä vuotta sitten auto palamaan moottoritiellä, vastapuolelta hyökkäsi joku sammuttajan kanssa niin näytin käsimerkein että ”mene vi***un sammuttimesi kanssa”. Lähti ja annoin palaa loppuun iloisella liekillä. Vakuutusyhtiölle minä maksan siitä että ei tarvitse viallisella paskalla ajella kun tuuletin on tukossa.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                Juu tuollaiset vähän palaneet alkaa sitten ruostumaan jne. Se jauhe on nimittäin todella hankala puhdistaa täysin. Se menee _kaikkialla_ ja ellet sitä puhdista niin kosteuden kanssa alkaa sitten ruostumaan sieltä ja täältä. Samoin voisin kuvitella, että tulevaisuudessa autossa on vaikka mitä ihmeellisempiä sähkövikoja..
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X