Nyt kun näyttäisi siltä että noita varaosia ei välttämättä ole enää saatavissa muutaman viikon odotusajalla, tulee väkisinkin mieleen että minkälainen sotku siitä tulee kun kampanjassa mukana ollut auto käräyttää konehuoneen/koko auton kun varaosaa ei ole saatavissa siedettävällä aikataululla. Harva pystynee pitämään autonsa tallissa käyttämättömänä, jos odotusaika aletaan laskemaan kuukausissa viikkojen sijasta.
Ei ihan hirveästi huvittaisi ajella jos EGR:n lauhdutin on jo todettu vialliseksi.
Last edited by JaniLap; 13-05-2019, 16:40.
Reason: Tilastotietoa
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Mutta Briteissä auto jää merkkarin huostaan ja asiakas saa sijaisauton.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mutta Briteissä auto jää merkkarin huostaan ja asiakas saa sijaisauton.
No, Suomessa lupaavat kuitenkin ilmoitella kun auton voi noutaa huollosta.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Minulla huollon yhteydessä tarkistettiin tuo egr lauhdutin, ilmoittivat että menee vaihtoon ja soittavat kun saavat osat...odottelin muutaman viikon ja soittelin perään kun mitään ei kuulunut, sanoivat että lauhdutin on jo tullut mutta eivät ole saaneet vielä jotain muita osia mitä asennukseen tarvitaan. No eipä ole vielä kuulunut mitään, vähän jo kohta "pelottaa" että käry käy ennen tuota puhelua...
Minulla huollon yhteydessä tarkistettiin tuo egr lauhdutin, ilmoittivat että menee vaihtoon ja soittavat kun saavat osat...
Kyselin ihan erikseen koskeeko kamppis 02/2012 530xd:täni ja tarkistuksen sai muutaman päivän päähän. Tuomiona egr vaihto, koska vuotaa pakokaasua. Osien tulo arvioitiin 2vko-1kk päähän, jää nähtäväksi...
Mutta Briteissä auto jää merkkarin huostaan ja asiakas saa sijaisauton.
Aikamoinen ero.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
piti eilen mennä vain tarkistukseen mutta osat oli hyllyssä joten vaihtoivat samantien.
Teetti vielä toisen reissun kun alkoi vuotamaan jäähdytin nestettä EGR venttiilin juuresta jostain coolerin vaihdon jälkeen. EGR venttiili sitten vaihtoon, olivat ensin vailla 290€ mutta hetken keskustelimme ja totesimme yhdessä että koska auto ei vuotanut ennen remonttia ei vuoda sen jälkeenkään. lasku meni jonkun muun piikkiin...
Sijaisautokäytäntö noudattaa täysin suomessa bmw nordicin menettelyjä eli maakohtaisia menettelyeroja ei lähtökohtaisesti pohjoismaissa keskenään ole. Britit kuuluu eri markkina alueeseen.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Sijaisautokäytäntö noudattaa täysin suomessa bmw nordicin menettelyjä eli maakohtaisia menettelyeroja ei lähtökohtaisesti pohjoismaissa keskenään ole. Britit kuuluu eri markkina alueeseen.
Ja EGR-kamppanjaan ei sijaisauto kuulu, tai ei ainakaan minulle. Voi olla tietty pärstäkertoimestakin kiinni...
Sijaisautokäytäntö noudattaa täysin suomessa bmw nordicin menettelyjä eli maakohtaisia menettelyeroja ei lähtökohtaisesti pohjoismaissa keskenään ole.
Tämä tarkoittanee BMW Nordicin käytäntöjen yhtenäisyyden osalta sitä, että BMW-huollosta opastetaan ja avustetaan sijaisauton hankinnassa, mutta ilman lisämaksua saatavan sijaisauton käyttöön vaikuttaa aiempi asiakassuhde ja mahdolliset asiakaskohtaiset lisäturvat, huolenpitosopimukset jne, sekä sijaisauton paikallinen ja alueellinen saatavuus?
Vaikka tämä toisaalta ainakin jollakin tasolla asettaa asiakkaat eriarvoiseen asemaan, menettely on toisaalta järkevä ja harkinnanvarainen käytäntö, jota edelleen joustavuuttaa se, että asiakkaan on joissakin tapauksissa mahdollista jatkaa autonsa käyttöä huoltotarpeesta huolimatta, mikäli varaosien saatavuudessa on viivettä ja BMW-huolto on arvioinut auton käyttämisen olevan mahdollista, kunnes huolto saadaan asianmukaisesti toteutettua.
Mikäli käytäntö olisi vastaavanlainen kuin Briteissä, jossa BMW-huolto ei salli asiakkaan käyttää autoa ennen huollon toteutumista (varaosatilanteesta riippumatta), se voisi käytännössä hankaloittaa asiakkaiden (ja huollon) arkea nykyistä enemmän.
Tosin brittiläisen Trafia vastaavan viranomaisen ohjeistuksessakin on mainittu, että "Care should be taken with the wording to avoid encouraging enthusiastic DIY keepers from taking matters into their own hands."
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Kyyllähän se niin menee että olipa asiakas mikäkukatahansa jos bmw merkkiliike tarkastettuaan osan kieltää autolla ajamisen he myös antavat tilalle maksuttoman kulkineen. Asian voi ponnistaa tämmöisessä tapauksessa vaikka lakiteitse johon bmw tuskin taipuu ensimmäisenä yrittämään. Tässä on kyse varsinnerilaisesta takaisinkutsusta kuin joku takuuvika.
Täällä myös egr-ongelma, en lähtenyt tappelemaan BMW:n kanssa korjauksesta, 2010 X3 LCI kyseessä. Vaihdoin egr-venttiilin, cooleri on vaihdettu pari vuotta sitten ja oli ehjä vielä. Oireena oli satunnainen sammuminen ja nykiminen. Vanha venttiili oli ihmeen puhdas, ei yhtään karstaa. Ilmeisesti joku vika sähköisessä säätimessä.
Comment