Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3410
    • Kotka

    Originally posted by TheRipper View Post
    Voimansiirtoon? Missäs minä voimansiirrosta puhuin?

    Sama kai se on, onko se voimansiirto vai joku muu, johon tehoa häviää. Jos polttomoottori tuottaa tehoa 200hv, niin se polttaa moottorin hyötysuhteen rajoissa tietyn määrän polttoainetta. Jos tehoa kuluu johonkin muuhun kuin auton liikuttamiseen, niin se on kaikki pois kokonaishyötysuhteesta ja lisää kulutusta. Vai meinasitko, että normaalilla käyttöalueella hierottu taloudellisuus ja käytännöllisyys heikentävät hyötysuhdetta maksimitehon alueella? Se saattaisi pitääkin paikkansa, kun käyttöautoa ei suunnitella maksimitehon ja kiihtyvyyden ehdoilla. Vaikka yleensä kai siinä kompromississa kärsii kokonaisteho yläkierroksilla, ei niinkään hyötysuhde.
    Last edited by Skarpa; 07-05-2019, 14:03.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11171
      • Oulu

      Originally posted by TheRipper View Post
      Voimansiirtoon? Missäs minä voimansiirrosta puhuin?
      Mihin muuaalle kuin voimansiirtoon se teho häviää jos renkaille tulee 20-30% vähemmän tehoa??

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • ///JATKE
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2013
        • 377
        • Nokia

        Originally posted by ///JATKE View Post
        Mites nykyaikana menee tuo jälkitarkastus? Autosta päästöt vähän yli jonka seurauksena hylky. Auto tarttis radalle saada kumminkin ensi viikonloppuna, niin tarvitsisi laittaa ratahilut takaisin, jonka seurauksena auto tuskin läpäisisi määräaikaiskatsastusta. Onko leimamiehellä oikeutta enään valittaa näistä jälkikäteen tehdyistä muutoksista vai tarkistavatko vaan päästöt (toisesta paikkaa lappu ja mahd. Itse testi?)
        Ei käynyt edes autoa katsomassa, päästölappu kouraan ja kiitos. Valmiina rata päiville olemme.
        E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
        Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          Onkohan menekkiä ja paljonko olisi hintataso e39 540/530d sopivalle 2.81 välitteiselle kitkalukkoperälle?

          "Lukkoperä"heppu tarjos/hyvittäis siitä 400€ jos otan siltä tiheempi välitteisen lukkoperän.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16501
            • Asikkala

            Originally posted by bemmeri View Post
            Onkohan menekkiä ja paljonko olisi hintataso e39 540/530d sopivalle 2.81 välitteiselle kitkalukkoperälle?

            "Lukkoperä"heppu tarjos/hyvittäis siitä 400€ jos otan siltä tiheempi välitteisen lukkoperän.
            Miten tiheä tulossa vaihdossa ? Molemmat typ210 ? Vai kumpikaan ? Tekisin sinuna kaupat heti.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              Originally posted by jr66 View Post
              Miten tiheä tulossa vaihdossa ? Molemmat typ210 ? Vai kumpikaan ? Tekisin sinuna kaupat heti.
              3.38 olisi tulossa. Käsittääkseni tämä perä on typ215. Pitää ottaa kuva ja laittaa myyjälle, niin varmistaa mikä tämä nykyinen on. Nykyisen perän myyjän laittama kuva on kuulemma e39 m5 perästä, vaikka tähän tähän kuulemma leivottu vain m5 lukko.
              Välitys on pitkä kun mittarin mukaan 7000rpm kakkosella n. 120km/h. 265/35r18 ja 6v getrag.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Skarpa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 3410
                • Kotka

                Originally posted by bemmeri View Post
                3.38 olisi tulossa. Käsittääkseni tämä perä on typ215. Pitää ottaa kuva ja laittaa myyjälle, niin varmistaa mikä tämä nykyinen on. Nykyisen perän myyjän laittama kuva on kuulemma e39 m5 perästä, vaikka tähän tähän kuulemma leivottu vain m5 lukko.
                Välitys on pitkä kun mittarin mukaan 7000rpm kakkosella n. 120km/h. 265/35r18 ja 6v getrag.
                Vähemmillä kysymysmerkeillä ja hyväkuntosesta E39 sopivasta lukkoperästä saanee enemmänkin kuin 400, mut sillon pitäis kyllä nieluummin vähän tietää mitä on myymässä. Ei toi 400 huono tarjous ole.
                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                E30 Armo "330i"

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  Ei saakeli, mulla olikin menny pikkuolusissa sekaisin nuo e39 perien tyypit eilen.
                  Eli siis e39 m5:ssä on "typ215" ja 540i/530d:ssä on se "typ220". Jotenkin mielsin muistista että e39 M5:ssä ois typ210 yms.

                  Lukko tässä nykyisessäkin on ja vaikuttaa ihan normaalille kitkalukolle käytöksen perusteella (itellä ollu e39 m5 ja e36 m3 3.2, sekä yhdessä muussa e36:ssa oli e36 M3 3.0l perä). "Rutisee" tai silleen vaimeesti nypyttää tiukoissa käännöksissä ja jos samalla painaa kaasua tai muuten veto on sopivasti päällä, tms


                  Nuo on peräntekijän mukaan "vakiokuoret", eli siis se mikä pitää ollakin 540i/530d:ssä. Ja perävälitys sattuu nopeuden/kierroksien mukaan siihen että se välitys on 2.81. Joten sinne vakioperään on leivottu se "m5" lukkoyksikkö jollain keinolla.





                  Edit. Korjattu eilisen typoja/ajatusvirhe ja lisäys.

                  No laitoin tulemaan 3.38 40/15 ja uusilla laakereilla. Maksoihan tuo yhden ja kolmevarttia rahaa, mutta meneehän sitä turhempaankin.
                  Last edited by bemmeri; 12-05-2019, 06:56. Reason: typoja ja ajatusvirhe
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Joskus miettinyt samaa, esim. oma e36 325i 192 hv ja +1300 kg 0-100 8 sek. 25 v. sitten. Ja toisinpäin, voiko uuden auton ilmoitetulla teholla päästä ilmoitettuun kiihtyvyyteen.
                    Palataan hetkeksi tähän tehoasiaan vielä. Siis aikaisemmin mietin nykyautojen tehoilmoituksien todenperäisyyttä. Kuinka mahtaa kiihtyä nykyaikaisella vaihteistolla 1800kg/200hv/?nm automaattiauto ?

                    Kävin yhden vetäisyn ottamassa kylmiltään 525xda:lla 197hv/400nm/1840kg?


                    Jos vielä kulutusta tutkitaan niin tämä 3 litrainen diesel menee 6,5 litralla sadan matkan.

                    Paljonko uusissa autoissa on kehitytty ?
                    Last edited by BMW525Xda; 14-05-2019, 19:33.

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3410
                      • Kotka

                      Onko joku vaihtanut starttiin bendixia? Pään vaivaa vaivaa aiheuttaa tuollainen lukkorengas tai sokka. Se koostuu kahdesta osasta: sokkarenkaasta, joka asettuu akselin uraan ja kauluksesta, joka tulee siihen ympärille. Miten osat on tarkoitus saada takaisin paikalleen? Pujotetaanko kaulus ensin akselille ja sitten lukkorengas uraansa ja sen jälkeen ährätään kaulus lukkorenkaan päälle - miten? Vai pannaanko rengas ensin kaulukseen ja sitten työnnetään yhdessä pakettina paikalleen? En tosin ole varma antaako kaulus lukkorenkaan levitä niin paljon, että akselin uraton osa mahtuu läpi.

                      Last edited by Skarpa; 15-05-2019, 05:24.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3410
                        • Kotka

                        Originally posted by Skarpa View Post
                        Onko joku vaihtanut starttiin bendixia? Pään vaivaa vaivaa aiheuttaa tuollainen lukkorengas tai sokka. Se koostuu kahdesta osasta: sokkarenkaasta, joka asettuu akselin uraan ja kauluksesta, joka tulee siihen ympärille. Miten osat on tarkoitus saada takaisin paikalleen? Pujotetaanko kaulus ensin akselille ja sitten lukkorengas uraansa ja sen jälkeen ährätään kaulus lukkorenkaan päälle - miten? Vai pannaanko rengas ensin kaulukseen ja sitten työnnetään yhdessä pakettina paikalleen? En tosin ole varma antaako kaulus lukkorenkaan levitä niin paljon, että akselin uraton osa mahtuu läpi.

                        Sikäli mikäli joku muu joskus miettii samaa, niin näin se ainakin onnistuu: Kaulus akselille, lukkorengas uraansa, akseli laakeriulosvetäjällä kannatukseen kauluksen alta ja sitten tuurnalla koputtelee lukkorenkaan kauluksen pesään pikkuhiljaa ympäriinsä.

                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • Rhodry
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 3278
                          • Siuntio

                          Yritin tossa googletella mutta ei löytyny oikein selvää vastausta, E34 jousilautasessa on reikä, saako sitä hitsata vai pitääkö vaan vaihtaa koko tolppa?
                          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16501
                            • Asikkala

                            Originally posted by Rhodry View Post
                            Yritin tossa googletella mutta ei löytyny oikein selvää vastausta, E34 jousilautasessa on reikä, saako sitä hitsata vai pitääkö vaan vaihtaa koko tolppa?
                            Ei ehkä auta asiaa mutta takavuosina l. ~03 sai hitsata jos sen teki asiallisesti sanoi katsastusmies.

                            Comment

                            • Jii_Koo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2013
                              • 785
                              • Jkl

                              Onko tosiaan niin, että Fintoysilla ei pääse lukemaan tai kirjoittelemaan noille projekti- /tekniikka-alueille rekisteröitymällä foorumille, vaan pitää olla kerhon maksullinen jäsen?
                              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Jii_Koo View Post
                                Onko tosiaan niin, että Fintoysilla ei pääse lukemaan tai kirjoittelemaan noille projekti- /tekniikka-alueille rekisteröitymällä foorumille, vaan pitää olla kerhon maksullinen jäsen?

                                Jotain tuollaista se taisi olla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎