Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hjenkka
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 577
    • JKL

    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Mitähän kannattaisi tehdä, kun auto kävi Autohuhdalla nelipyöräsuuntauksessa ja siitä sai maksaa sen 85€, mutta etupäästä säädettiin vain oikeastaan suuntaukset kuntoon joten kuten, takapäähän ei saatu tehtyä kuulemma mitään kun oli säätöpultit niin jumissa... Mitähän nyt kannattaisi sitten tehdä tuolle takapäälle, kun auraukset aivan pielessä, näkee silmällä kun oikea takapyörä auraa rajusti... Takapää tunnoton tästä syystä.
    Juuri viime viikolla availin yhdestä E39:stä aurauksen säätö ruuvin jota eivät säätäjät saaneet auki.
    Olihan se minuutin homma lämmittää pienellä käsi toholla ja sitten lenkkiavaimilla auki.
    Ite oon aina saanut kaikki auki pienellä lämmittämisellä, kannattaa ainakin kokeilla jos on mahdollista.
    "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

    Vs1400 Intruder

    Ex:
    F11 530dA xDrive
    E60 523iA
    E39 520i Sedan
    E39 530dA Touring
    E39 528iA Sedan
    E46 318i Sedan
    E39 523i Sedan
    E36 316i Sedan x2

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14509
      • Oulu

      Niin, ne pultit kyllä voi olla jumissa muutenkin kuin vain se lukitusmutteri...
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • hjenkka
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 577
        • JKL

        Originally posted by zener View Post
        Niin, ne pultit kyllä voi olla jumissa muutenkin kuin vain se lukitusmutteri...
        Ihanko totta
        "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

        Vs1400 Intruder

        Ex:
        F11 530dA xDrive
        E60 523iA
        E39 520i Sedan
        E39 530dA Touring
        E39 528iA Sedan
        E46 318i Sedan
        E39 523i Sedan
        E36 316i Sedan x2

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14509
          • Oulu

          Originally posted by hjenkka View Post
          Ihanko totta
          Minuutin homma joo. Puslaan hapettunut/ruostunut pultti onkin hyvä lämmitellä irti, puslasta ei paljoa sitten olekkaan tietoa enään.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Cock
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 752
            • Tsadi

            Originally posted by zener View Post
            Niin, ne pultit kyllä voi olla jumissa muutenkin kuin vain se lukitusmutteri...
            Just näin. Mutteri aukeaa, mutta pultti on ryytyny puslaan kiinni. Ja esimerkiksi E9x aurauksen säädön pultti on niin onnettoman ohkanen että sitä ei hirveesti tee mieli repiä auki edes puoliväkisin ettei katkea.

            Meillä, kuten varmaan suurimmassa osassa muitakin verstaita noi säätöhommat tehdään ajanvarauksella. tunti varataan aina autoa kohden, eli kovin hirveän kauan ei jouda mätiä pultteja yrittämään auki.

            Ikävä sanoa, mutta ojasta kaivetun -90 luvun alun toyotan säädöt aukeaa herkemmin kuin 5-6 vuotta vanhan baijerilaisen...
            540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
            Audi A6 C7 S-Line ABT

            Comment

            • hjenkka
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 577
              • JKL

              Originally posted by zener View Post
              Minuutin homma joo. Puslaan hapettunut/ruostunut pultti onkin hyvä lämmitellä irti, puslasta ei paljoa sitten olekkaan tietoa enään.
              Pahimmassa tapauksessa juurikin näin.
              "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

              Vs1400 Intruder

              Ex:
              F11 530dA xDrive
              E60 523iA
              E39 520i Sedan
              E39 530dA Touring
              E39 528iA Sedan
              E46 318i Sedan
              E39 523i Sedan
              E36 316i Sedan x2

              Comment

              • Boomster
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 569
                • Lohja

                Hyvin on auennut useamman (6vuotta) kun säätöpultti voideltu kuparitahnalla. Nappaa se pultti sinne vulkanointiin kiinni kun tauti. Omat lähti ekalla kerralla 3osassa ja 6tunnin tappelulla irti.

                Comment

                • alpine3
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2010
                  • 1276
                  • Kajjjaani

                  No joo otan sanoja sen verran takasin jos pultti on tosiaan kiinni siinä puslan sisäosassa. Itselle ei vielä tuommosia ole tullut vastaan, ovat ihan töhöä ja kunnon vääntövartta käyttämällä vielä lähteneet irti. Onko tietoa miten induktiokuumennin toimii tuommosen puslaan jämähtäneen pultin kanssa?

                  Oliko Sisäänajetulla tietoa miten/missä se säätöpultti oli siellä kiinni?
                  BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                  BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                  Comment

                  • Cock
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 752
                    • Tsadi

                    Meillä induktiokuumennin käytössä, mutta ei oo tohon hommaan tullu kokeiltua. Katotaan jos tarvii kokeilla, ois tohon omaan ysiykköseen säätöpulttien vaihto edessä..
                    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                    Audi A6 C7 S-Line ABT

                    Comment

                    • Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 506
                      • Helsinki

                      Originally posted by BMWjunkie View Post
                      No joo otan sanoja sen verran takasin jos pultti on tosiaan kiinni siinä puslan sisäosassa. Itselle ei vielä tuommosia ole tullut vastaan, ovat ihan töhöä ja kunnon vääntövartta käyttämällä vielä lähteneet irti. Onko tietoa miten induktiokuumennin toimii tuommosen puslaan jämähtäneen pultin kanssa?

                      Oliko Sisäänajetulla tietoa miten/missä se säätöpultti oli siellä kiinni?
                      Ei valitettavasti tietoa mikä pultti kyseessä, kun en ollut paikanpäällä ja unohtui tämä kysellä...

                      BMW i3 60Ah REx -14
                      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                      Comment

                      • Sisäänajettu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2018
                        • 506
                        • Helsinki

                        Sain selville, että aurauksen epäkeskopultit oli jumissa pahasti, tuossa vielä kuvaa mistä kyse:


                        BMW i3 60Ah REx -14
                        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14509
                          • Oulu

                          Yleinen paikka tuon mallin alustassa että nuo aurauksensäädöt ruostuu puslaan kiinni. Jännästi tuo cambersäätö harvemmin on jumissa.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Sisäänajettu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2018
                            • 506
                            • Helsinki

                            Originally posted by zener View Post
                            Yleinen paikka tuon mallin alustassa että nuo aurauksensäädöt ruostuu puslaan kiinni. Jännästi tuo cambersäätö harvemmin on jumissa.
                            Joo, pitää varmaan viestitellä korjaamolle, että mitä mieltä, kaikki muut puslat on vaihdettu kuvan jälkeen powerflexeihin paitsi tuo ympyröity, kun ei irtoa millään

                            BMW i3 60Ah REx -14
                            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                            Comment

                            • Sisäänajettu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2018
                              • 506
                              • Helsinki

                              Auton automaattilootaan (ZF 6HP21) tehtiin uudelleenrakennus recron toimesta, itse laatikon vaihdon teki SepCar Kerava, laatikko käyttäytyi ennen aika epämukavasti, eli nykivää vaihtamista varsinkin kylmänä, nyt kun uusi laatikko paikallaan niin en ole edelleenkään kovin tyytyväinen tähän, edelleen hieman nykivää vaihtamista (huomaa selkeästi vaihdon) ja tuntuu laatikko luistavan 1 vaihteella, tämä on ilmeisesti ominaisuus. Eikö laatikon pitäisi vaihtaa huomaamatta ja varsinkin hidastuksessa huomaa kun laatikko tiputtaa 2->1 kun vauhti hidastuu itsestään selkeästi. Myös laatikko tuntuu vaihtavan edelleen liian aikaisin hitaissa nopeuksissa, kun moottori hieman jyrisee (123d).

                              Lisäyksenä vielä edelleen vaihdon yhteydessä satunnaisesti kierrokset nousee vaihdon yhteydessä ja sitten tippuu alemmas, tämä liittynee turbiinin lukittumiseen ?

                              Korjaantuukohan nämä xHp Stage 3 ohjelmoinnilla ?

                              Missähän mahtaa olla vika, eikö recro tee laatikkoon sopeutuksen ja kaiken muun ja korjaamo laittaa paikalleen ja lisää öljyä tarvittaessa ? Vaihtaahan recro aina mekatroniikan tiivisteet ?
                              Last edited by Sisäänajettu; 10-07-2019, 09:44.

                              BMW i3 60Ah REx -14
                              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5061
                                • Paimio

                                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                                Eikö laatikon pitäisi vaihtaa huomaamatta ja varsinkin hidastuksessa huomaa kun laatikko tiputtaa 2->1 kun vauhti hidastuu itsestään selkeästi. Myös laatikko tuntuu vaihtavan edelleen liian aikaisin hitaissa nopeuksissa, kun moottori hieman jyrisee (123d).

                                Kyllä kakkoselta ykköselle vaihdon aina huomaa näissäkin...


                                Onhan korjauksen jälkeen adaptiot nollattu ja totutteluajo tehty?
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎