Pienet autoaiheiset kysymykset V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #301
    Originally posted by 426hemi View Post
    missähän arvossa mahtaa olla mustat e30 nahkaiset kippaavat (2d/avo..?) sporttijakkarat? 2kpl etupenkit siis. Ehjät ja tais olla persgrillitkin.
    200-500€
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • 426Hemi
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 621
      • Pälkäne

      #302
      Originally posted by Tonton View Post
      200-500€

      Täsmää omaan ajatusmaailmaan, tänks
      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #303
        Onko pysty vai vaaka tikkaus. Tais olla niin että 2dssä pystyt ja cabrio/M3 sedan tai cabrio niin vaaka tikkaus
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Jaska T
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 215
          • Pyhäsalmi

          #304
          Originally posted by Tonton View Post
          Onko pysty vai vaaka tikkaus. Tais olla niin että 2dssä pystyt ja cabrio/M3 sedan tai cabrio niin vaaka tikkaus
          Ja olikohan toinen eroavaisuus siinä, että cabrion penkit ei kippaa taakse paljon mitään??

          Comment

          • mikko
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1770
            • kotona

            #305
            Originally posted by racing02 View Post
            https://www.fluidlab.fi/palvelut



            Mahtaako olla tuolla ajolla saavuttanut käyttölämpötilaa viimevuosina?
            Ei varmastikaan.
            Kysäisin Blackstone labsilta että kiinnostaisko heitä testata tuo ja laittaa sisältöä vaikka youtube kanavalleen, sanoivat että kiinnostava näyte olisi mutta jättävät välistä tällä kertaa.

            Comment

            • ///JATKE
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2013
              • 377
              • Nokia

              #306
              Mites nykyaikana menee tuo jälkitarkastus? Autosta päästöt vähän yli jonka seurauksena hylky. Auto tarttis radalle saada kumminkin ensi viikonloppuna, niin tarvitsisi laittaa ratahilut takaisin, jonka seurauksena auto tuskin läpäisisi määräaikaiskatsastusta. Onko leimamiehellä oikeutta enään valittaa näistä jälkikäteen tehdyistä muutoksista vai tarkistavatko vaan päästöt (toisesta paikkaa lappu ja mahd. Itse testi?)
              E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
              Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5145
                • Paimio

                #307
                Originally posted by ///JATKE View Post
                Mites nykyaikana menee tuo jälkitarkastus? Autosta päästöt vähän yli jonka seurauksena hylky. Auto tarttis radalle saada kumminkin ensi viikonloppuna, niin tarvitsisi laittaa ratahilut takaisin, jonka seurauksena auto tuskin läpäisisi määräaikaiskatsastusta. Onko leimamiehellä oikeutta enään valittaa näistä jälkikäteen tehdyistä muutoksista vai tarkistavatko vaan päästöt (toisesta paikkaa lappu ja mahd. Itse testi?)

                On se ainakin ennen ollut niin että testataan vain se hylkyyn aiheuttanut asia. Muilta osinhan auto jo läpäisi katsastuksen.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16593
                  • Asikkala

                  #308
                  Originally posted by ///JATKE View Post
                  Mites nykyaikana menee tuo jälkitarkastus? Autosta päästöt vähän yli jonka seurauksena hylky. Auto tarttis radalle saada kumminkin ensi viikonloppuna, niin tarvitsisi laittaa ratahilut takaisin, jonka seurauksena auto tuskin läpäisisi määräaikaiskatsastusta. Onko leimamiehellä oikeutta enään valittaa näistä jälkikäteen tehdyistä muutoksista vai tarkistavatko vaan päästöt (toisesta paikkaa lappu ja mahd. Itse testi?)
                  Originally posted by TheRipper View Post
                  On se ainakin ennen ollut niin että testataan vain se hylkyyn aiheuttanut asia. Muilta osinhan auto jo läpäisi katsastuksen.
                  Karkeasti ottaen niin en veisi slikseillä uusintatarkastukseen.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #309
                    Useastiko nyky autojen tehot on liioiteltu ?.
                    Teknavissa Risto Virtasen testissä olen usein huomioinut että Risto mainitsee koeajoautosta ”autoa ei uskoisi xxxhv tehoiseksi”. mm Citroen oli 180hv ja Risto mainitsi em. Onko nyt niin että ostajia vähän juksataan kun kaikissa autoissa vaikuttaa nykyisin olevan 180-200hv mutta mm 0-100 mennään 9-10sek. Johan 200hv tehoilla ja mehumaijalla mentiin 10vuotta sitten 8sek pintaan.
                    Lisäksi taitaa olla niin että suurin osa uusista autoista ei saavuta valmistajan ilmoittamia kiihtyvyysarvoja ollenkaan.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16593
                      • Asikkala

                      #310
                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Useastiko nyky autojen tehot on liioiteltu ?.
                      Teknavissa Risto Virtasen testissä olen usein huomioinut että Risto mainitsee koeajoautosta ”autoa ei uskoisi xxxhv tehoiseksi”. mm Citroen oli 180hv ja Risto mainitsi em. Onko nyt niin että ostajia vähän juksataan kun kaikissa autoissa vaikuttaa nykyisin olevan 180-200hv mutta mm 0-100 mennään 9-10sek. Johan 200hv tehoilla ja mehumaijalla mentiin 10vuotta sitten 8sek pintaan.
                      Lisäksi taitaa olla niin että suurin osa uusista autoista ei saavuta valmistajan ilmoittamia kiihtyvyysarvoja ollenkaan.
                      Joskus miettinyt samaa, esim. oma e36 325i 192 hv ja +1300 kg 0-100 8 sek. 25 v. sitten. Ja toisinpäin, voiko uuden auton ilmoitetulla teholla päästä ilmoitettuun kiihtyvyyteen.

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5145
                        • Paimio

                        #311
                        Autojen massat ovat myös kasvaneet mikä täytyy myös muistaa.

                        Sekä kaikki päästöjen alentamiseen vaikuttavat teknologiat jotka syövät moottoritehoja jopa huomattavastikin. Eli vaikka moottorissa olisikin 200hv voi olla että pyörille siitä tulee jopa 20-30% vähemmän...
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #312
                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Autojen massat ovat myös kasvaneet mikä täytyy myös muistaa.

                          Sekä kaikki päästöjen alentamiseen vaikuttavat teknologiat jotka syövät moottoritehoja jopa huomattavastikin. Eli vaikka moottorissa olisikin 200hv voi olla että pyörille siitä tulee jopa 20-30% vähemmän...
                          Mutta eikö vaihteistot ja ”dsg” ole kehittyneet vastaavasti ja vaihteitakin on tarjolla kuin ”mamilien shimanoissa”. Ennen oli yleinen 5 tai max 6 vaidetta kun nykyisin taitaa jo olla 7-9 ja eikö joku valmistaja esitellyt jo 10 vaihteisen. (Näistäkin puhutaan jo kuin pikkupoikien polkupyöristä)

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5145
                            • Paimio

                            #313
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Mutta eikö vaihteistot ja ”dsg” ole kehittyneet vastaavasti ja vaihteitakin on tarjolla kuin ”mamilien shimanoissa”. Ennen oli yleinen 5 tai max 6 vaidetta kun nykyisin taitaa jo olla 7-9 ja eikö joku valmistaja esitellyt jo 10 vaihteisen. (Näistäkin puhutaan jo kuin pikkupoikien polkupyöristä)
                            Näinhän se on...ja ennen vanhaan aina automaatti hävisi käsivalintaiselle ainakin sekunnin yleensä enemmänkin kun taas nykyään asia on päinvastoin. Eli kehitystä on tapahtunut.

                            Mutta kyllähän vaihteiden lukumäärällä haetaan vain taloudellisuutta ja mukavuutta, ei kiihdytysarvoja.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11223
                              • Oulu

                              #314
                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Sekä kaikki päästöjen alentamiseen vaikuttavat teknologiat jotka syövät moottoritehoja jopa huomattavastikin. Eli vaikka moottorissa olisikin 200hv voi olla että pyörille siitä tulee jopa 20-30% vähemmän...
                              Eihän tuossa väittämässä oo mitään järkeä. Meinaat siis että valmistajat hukkaa voimansiirtoon tehoa päästöjen vähentämiseksi uudemmissa autoissa?? Kyllähän siinä pitää just toisinpäin tehdä.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5145
                                • Paimio

                                #315
                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Eihän tuossa väittämässä oo mitään järkeä. Meinaat siis että valmistajat hukkaa voimansiirtoon tehoa päästöjen vähentämiseksi uudemmissa autoissa?? Kyllähän siinä pitää just toisinpäin tehdä.
                                Voimansiirtoon? Missäs minä voimansiirrosta puhuin?
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X