Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• suppari
    replied
    Sakkoa ei ole vielä määrätty..

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Mulla sama tilanne tässä käsillä, jännityksellä odotetaan. Ilmoittamani tulojen ero on 7000euroa, kyllähän niiden kuuluu selvitys kysyä jos meinaavat kaikesta huolimatta käyttää noita edellisvuoden tuloja?
    Saitko jo sakkomääräyksen? Ja suostuit kirjalliseen käsittelyyn? Eikös silloin sakko ole lainvoimainen jos et siitä itse valita?

Jos syyttäjä/poliisi taas epäilee sinua sakkovilpistä aloittavat he sen puitteissa esitutkinnan...

Minun kohdalla ainakin mukisematta poliisit hyväksyivät ilmoittamani tulot.

Leave a comment:

• Messier
    replied
    Pentti Bemaristi (nimi muutettu) sai toukokuussa ylinopeussakot. Päiväsakoille meni ja edellisvuoden tulojen mukaan maksettavaa n.4000€. Vuositulot päälle satkun.
    Kuinka ollakkaan Pentti oli nostanut palkkaa alkuvuonna vain muutaman tonnin, toukokuussa 0€ ja kesäkuussa 500€.
    6kk. tulot 4800€ palkkakuitilla hakemaan alennusta sakoista.
    Maksattavaa jäi muutama satku.

Leave a comment:

• suppari
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Niin no, kun en osinkoja tällä vuotta todennäköisesti maksa niin käytettiin ilmoittamiani toukokuun tuloja sakkomääräyksessä. Sellainen 1500€ euro vs. verotustiedot sakon määrässä....
    Mulla sama tilanne tässä käsillä, jännityksellä odotetaan. Ilmoittamani tulojen ero on 7000euroa, kyllähän niiden kuuluu selvitys kysyä jos meinaavat kaikesta huolimatta käyttää noita edellisvuoden tuloja?

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by TinoTK View Post
    Edellisvuoden tulot näkevät eikä vaikuta takautuvasti.
    Niin no, kun en osinkoja tällä vuotta todennäköisesti maksa niin käytettiin ilmoittamiani toukokuun tuloja sakkomääräyksessä. Sellainen 1500€ euro vs. verotustiedot sakon määrässä....

Leave a comment:

• TinoTK
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Käsittääkseni sakkomääräyksen ollessa kyseessä tekohetken (sakon määräämishetken) tulot merkkaa. Mutta kuinka pitkältä ajalta ne katsotaan,
    kuvitellaan vaikka että maksaisin joulukuussa tälle vuodelle osingot,
    eikai niitä enää takautuvasti huomoida kesäkuussa määrättyihin sakkoihin?
    Edellisvuoden tulot näkevät eikä vaikuta takautuvasti.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Kaasujalkaa vähän kutitteli liikaa niin virkavalta kirjoitti tiketin. Edellisestä onkin jo puoli vuosikymmentä aikaa...

Meinasi vähän hymyilyttää kun kysyin että paljos on matkaa Viitasaarelle?

"N. 11 km"

Komissaario vilkaisi kelloa.

"ABC on 12 asti auki, kyllä sinä sinne kerkeät, me lähdetään eri suuntaan."

Kuinkas herkästi rupeavat epäilemään sakkovilpistä?

Käsittääkseni sakkomääräyksen ollessa kyseessä tekohetken (sakon määräämishetken) tulot merkkaa. Mutta kuinka pitkältä ajalta ne katsotaan,
    kuvitellaan vaikka että maksaisin joulukuussa tälle vuodelle osingot,
    eikai niitä enää takautuvasti huomoida kesäkuussa määrättyihin sakkoihin?

Nimimerkillä nihkeä alkuvuosi...

Leave a comment:

• Cunttory
    replied
    Originally posted by van cleef View Post
    Miksi se on paska? Itse joudun ajaa paljon työmailla Stadissa, keskustassa ja en mä kyllä keksi yhtään huonoa syytä, että saa parkkeerata kummin päin hyvänsä.
    Talvella se "paskuus" ilmenee ainakin kapealla kadulla, kun ajetaan vastakkaiseen suuntaan parkkiin ja jätetään auto ~40cm ulommas reunasta että saadaan se kuskin ovi auki lumikinosta vasten.

Leave a comment:

• van cleef
    replied
    Miksi se on paska? Itse joudun ajaa paljon työmailla Stadissa, keskustassa ja en mä kyllä keksi yhtään huonoa syytä, että saa parkkeerata kummin päin hyvänsä.

Leave a comment:

• mikron
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ei pysäyttänyt eikä sakottanut, mutta uhkasi sakottaa jos en käännä auitoa ympäri kun pysäköin tänään kaksisuuntaisella ajoradalla paikkaan jossa tämän kuvan sininen pysäköity auto on:

Tässä tietysti saa pysäköidä ihan samalla tavalla oli auto kummin päin vain, mutta tätä eivät Skodan ikkunasta huudelleet poliisit tienneet eikä heillä ollut pienintäkään kiinnostusta alkaa tutkia asiaa tieliikennelaista kun olin eri mieltä heidän väärästä tulkinnastaan.
    Paskalakeilla oli paska päivä. Mutta sen lisäksi tuo uusi liikennesääntö on vielä paskempi.

Leave a comment:

• GameOver
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ei pysäyttänyt eikä sakottanut, mutta uhkasi sakottaa jos en käännä auitoa ympäri kun pysäköin tänään kaksisuuntaisella ajoradalla paikkaan jossa tämän kuvan sininen pysäköity auto on:

Tässä tietysti saa pysäköidä ihan samalla tavalla oli auto kummin päin vain, mutta tätä eivät Skodan ikkunasta huudelleet poliisit tienneet eikä heillä ollut pienintäkään kiinnostusta alkaa tutkia asiaa tieliikennelaista kun olin eri mieltä heidän väärästä tulkinnastaan.

No ohhoh.

Kohtuullisen kujalla oli kyllä virkamiehet tossa kohtaa. Myönnettäköön toki, että sillon tuon uuden säännön tullessa oli itselläkin vähän hakusessa toi, kunnes tajusin vain viereisen kaistan ajosuunnalla olevan merkitystä noihin etäisyyksiin.

Toki täälläpäin on aika lailla tasan yksi paikka (neljä ruutua, joiden keskeltä menee suojatie), jossa kadunvarsipysäköintiä voi suorittaa

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied

Last edited by Petri.Kekkonen; 26-03-2022, 14:29.

Leave a comment:

• jj5
    replied
    Originally posted by Reeperbahn View Post
    Siinähän se oli lainauksessa vastaus kysymykseesi, keskinopeuttava mittaavia kiinteitä kameroita ei Suomessa ole.
    Niin, eihän tuo Bäri aiemmin kirjoitellutkaan että se navi Suomessa niistä keskinopeuskameroista varoittelisi. :think

Leave a comment:

• Reeperbahn
    replied
    Originally posted by _Bäri_ View Post
    Keski Suomesta aikaan sellaisen bongasin, oli muistaakseni lehdessäkin juttua aiheesta. Ja tuo on toiminut myös ulkomailla.
    Testikäytössä oli hetken aikaa kamera tai pari Suomessa, mutta ei niitä onneksi tuotantokäyttöön otettu.

Leave a comment:

• _Bäri_
    replied
    Originally posted by Reeperbahn View Post
    Siinähän se oli lainauksessa vastaus kysymykseesi, keskinopeuttava mittaavia kiinteitä kameroita ei Suomessa ole.

Keski Suomesta aikaan sellaisen bongasin, oli muistaakseni lehdessäkin juttua aiheesta. Ja tuo on toiminut myös ulkomailla.

Leave a comment:

Working...
X