Originally posted by naikou
View Post
Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III
Collapse
X
-
Eiköhän ne kohta lisää sinne sellaista "älyä", joka tunnistaa tuon tilanteen ja sitten parin sekunnin päästä uusi kuva peesaajasta.
👍 1 -
Jos sen verran lähellä ajoi niin tuskin kilpeä näkyisi kuvassa eli mahdoton tunnistaa ajoneuvo joka takanasi oli vaikka sen kuljettaja mahdollisesti olisikin selvästi näkyvillä kuvassaOriginally posted by MikeDry View PostAaa. Nyt mä ymmärrän, täytyykin olla vielä tarkempi. Ihmettelin, kun ne kumminkin kaivo tien auki ja johtoja vedettiin niihin tolppiin, mutta toiseen suntaa on tosi lyhyt matka siitä mistä tie oli auki ja toiseen suuntaa on tuplat.
Joo, aika tarkka kuva sillain, siit näkee että jos kännykkä olisi kädessä tai puhelin. Mutta olisi mielenkiintaista nähdä iso kuva, jos sellaista on, koska takana oleva ajoi, niin lähellä että etuvaloja ei näkynyt taustapeilistä e30:sessä
Leave a comment:
-
Aaa. Nyt mä ymmärrän, täytyykin olla vielä tarkempi. Ihmettelin, kun ne kumminkin kaivo tien auki ja johtoja vedettiin niihin tolppiin, mutta toiseen suntaa on tosi lyhyt matka siitä mistä tie oli auki ja toiseen suuntaa on tuplat.Originally posted by VilleP View PostNe uudet tolpat toimii tutkalla, ei ole silmukkaa tiessä.
Joo, aika tarkka kuva sillain, siit näkee että jos kännykkä olisi kädessä tai puhelin. Mutta olisi mielenkiintaista nähdä iso kuva, jos sellaista on, koska takana oleva ajoi, niin lähellä että etuvaloja ei näkynyt taustapeilistä e30:sessäOriginally posted by naikou View PostKuten jo aiemmin mainittu niin nuo uudet poliisin kameratolpat ei tarvitse antureita asfaltin alle ja ne on muutenkin vähemmän tyhmiä kuin ne vanhemmat ”linnunpöntöt” esim. monikaistaisella tiellä pystyvät mittaamaan useamman auton nopeutta samanaikaisesti. Kuvan otto niin lähellä tapahtuu todennäköisesti siksi että saadaa hyvälaatuinen kuva että näkee myös tarkasti onko kuskilla kännykkää kädessä tai onko vyö käytössä, vanhempien kameroiden kuvista kun joku 20-30% on epäonnistuneita niin pahasti ettei niiden perusteella pysty sakottamaan mistään.
Leave a comment:
-
Kuten jo aiemmin mainittu niin nuo uudet poliisin kameratolpat ei tarvitse antureita asfaltin alle ja ne on muutenkin vähemmän tyhmiä kuin ne vanhemmat ”linnunpöntöt” esim. monikaistaisella tiellä pystyvät mittaamaan useamman auton nopeutta samanaikaisesti, tarkoittaa myös sitä että normi 2-kaistaisella maantiellä kaistan vaihtaminen kameraa lähestyttäessä ei enää auta vaan pahentaa tilannetta. Kuvan otto niin lähellä tapahtuu todennäköisesti siksi että saisi hyvälaatuisen kuvan jotta näkee myös tarkasti onko kuskilla kännykkää kädessä tai onko vyö käytössä, vanhempien kameroiden kuvista kun joku 20-30% on epäonnistuneita niin pahasti ettei niiden perusteella pysty sakottamaan mistään.Originally posted by MikeDry View PostTuli todettua että noi uuet nopeuskamera tolpat välähtää n.5 metriä ennen tolppaa vaikka se maassa oleva anturi olisi n.20-30 metriä ennen tolppaa.Last edited by naikou; 09-10-2024, 22:23.
Leave a comment:
-
Yhdestä sakosta kannata paljoa murehtia. Mulla nää menee kategoriaan "liiketoiminnan muut kulut".
👍 3😀 1Leave a comment:
-
Tuli todettua että noi uuet nopeuskamera tolpat välähtää n.5 metriä ennen tolppaa vaikka se maassa oleva anturi olisi n.20-30 metriä ennen tolppaa.
Nyt sattu olemaan kamera, tyhmä teko
, mutta vähän ihmetyttää tuo liikennevirhemaksun tieto eli 40 nopeus, kevyt kiihdytys, sakossa vauhtia 60, niin siellä lukee näin
ei muuta-Päätöksen perusteena oleva liikennerikkomus vaikuttaa ajo-oikeuteen
Tuollain lukee alempana ja vielä lisäksi näinRIKKOMUKSESTA MAHDOLLISESTI AIHEUTUVAT MUUT SEURAAMUKSET Toistuvat liikennerikkomukset voivat johtaa määräaikaiseen ajokieltoon. Ajo-oikeuteen vaikuttavasta liikennerikkomuksesta määrätystä liikennevirhemaksusta ilmoitetaan Liikenne- ja viestintävirastolle, joka tekee siitä merkinnän liikenneasioiden rekisteriin.
Eli tässä on vielä riski että kortti lähtisiPäätöksen perusteena oleva liikennerikkomus vaikuttaa ajo-oikeuteen. Osa ajoneuvokohtaisista liikennevirhemaksuista vaikuttaa ajo-oikeuteen. Poliisi voi määrätä ajo-oikeuden haltijan ajokieltoon toistuvista liikennerikkomuksista, jos tälle on määrätty liikennevirhemaksuja, ajoneuvokohtaisia liikennevirhemaksuja tai sakkorangaistuksia moottorikäyttöisellä ajoneuvolla tehdyistä liikennerikkomuksista tai -rikoksista. Liikennevirhemaksulla käsiteltäviä ajo-oikeuteen vaikuttavia liikennerikkomuksia ovat - nopeusrajoituksen ylittäminen yli 10 kilometrillä tunnissa alueella, jonka nopeusrajoitus on 20–60 km/h
Kun taas poliisi.fi sivulla lukee näin
Eli mä ymmärrän tosta vikasta lauseesta, että tuo mun sakko vaikuttaa ajo-oikeuteen, mutta kun liikennevirhemaksussa lukee vain näinLiikennevirhemaksut ja ajokielto
Lievimmistä liikennerikkomuksista määrättävät liikennevirhemaksut eivät vaikuta ajo-oikeuteen. Jos saat liikennevirhemaksupäätöksen tällaisesta rikkomuksesta, johon joku muu on syyllistynyt sinun autollasi, voit antaa sen suoraan oikean kuljettajan maksettavaksi. Oikaisuvaatimusta ei tarvitse tehdä.
Liikennerikkomuksia, jotka eivät vaikuta ajo-oikeuteen, ovat- nopeusrajoituksen ylittäminen korkeintaan 10 kilometrillä tunnissa alueella, jonka nopeusrajoitus on 20–60 km/h
Ajo-oikeuteen vaikuttavia liikennerikkomuksia ovat- nopeusrajoituksen ylittäminen yli 10 kilometrillä tunnissa alueella, jonka nopeusrajoitus on 20–60 km/h
Liikennevirhemaksupäätöksessä lukee aina, vaikuttaako kyseinen liikennerikkomus ajo-oikeuteen vai ei.
-Päätöksen perusteena oleva liikennerikkomus vaikuttaa ajo-oikeuteen. Eli tässä nyt sitten jännittää tuleeko lisää sanktiota, kun musta tuossa voisi lukea suoraan että tämä sakko vaikuttaa vuosi sakkoihin tai ei, piste...
Leave a comment:
-
Totta, tuntu että DB on kyllä huonontunut tässä viimevuosina, vähän väliä joku junavuoro perutaan ja aikataulut kusee kun jakoyhteydet menee uusiksi... Äkkiseltään viimeiseltä 5 matkalta (joissa vähintään pari vaihtoa) 2 tai 3 on mennyt pieleen...
Leave a comment:
-
Ok. Nykyään on melkein puolet työajasta Saksassa pitänee hoitaa tuo kuitekin pois. Toki eipä tuo vaikuttaisi jos/kun liikkuu pääasissa junalla ja lentäen. DB on muuten VR verrattuna kivikaudella, käsittämtöntä säätöö, aina myöhässäOriginally posted by MajorDrake View PostSaksan sakkoja tullut vuosien varrella mun autokuskeille kymmeniä, eivät ole niitä maksaneet, vain yhdet on menny perintään Suomen oikeusrekisterikeskuksen kautta (alle 70€ ei sinne päädy), tien päällä ei koskaan ole ollut ongelmaa maksamattomien sakkojen kanssa joten eivät niitä siellä näe...
Leave a comment:
-
Eilen aamulla töihin mennessäni pääsin pysähtymään puhallusratsiaan. edellisestä kerrasta taitaa olla lähemmäs 10 vuotta, jos ei enemmänkin. positiivinen yllätys oli. Ja pääsin jatkamaan matkaa omalla autolla
Leave a comment:
-
Saksan sakkoja tullut vuosien varrella mun autokuskeille kymmeniä, eivät ole niitä maksaneet, vain yhdet on menny perintään Suomen oikeusrekisterikeskuksen kautta (alle 70€ ei sinne päädy), tien päällä ei koskaan ole ollut ongelmaa maksamattomien sakkojen kanssa joten eivät niitä siellä näe...
Leave a comment:
-
Jaaha, ei edeltäviä tapahtumia muilta
Nyt tuli maksulappu heinäkuun autonhakureissulta Saksasta. Baanalla 100km/h alueella 111km/h (toleranssi vähennyksen jälkeen, paljonkoahna on?), pelkäsin kyllä pahempaa. En tiedä mikä tuo järjestely on, mutta niitä oli muutamia matkan varrella joidenkin baanan ylittävien siltojen kohdalla. Vapaasta nopeudesta lyhyellä matkalla 120...100...80km/h ja heti perään rajoittamaton vauhti taas sallittu. Kyllä noihin tuli hiljennettyä asaillisesti, mutta tässä tapauksessa tuli ajetua vapaalla pätkällä lappulattiassa, 240km/h. Jarruttaminen oli liian velttoa, oletin välähdyksen sattuessa, että vauhtia olisi ollut parikymppiä enemmän...Maksettavaa 40€.
Leave a comment:
-
No se tuli nopeasti, hyvä että edes joku tässä maassa vielä toimii. 7km/h ylitys, (eli oikeesti 10km/h). Kuva hyvälaatuinen, ei nyt passikuva mutta melkein, tosin kalliimpi näin, 70€.Originally posted by tiko4tiko View PostPitkästä aikaa pääsin aamutuimaan (6:20) fotoon, kun lähdin yli-innokkasti ohittamaan edellä ajavaa rekkaa, vaikka olishan sen muutaman sekunnin voinut odottaakin. Suunnittelin, että kamera jää perävaunun taakse 'varjoon', mutta sieltähän se putkati 'yllättäen' hivenen liian nopeasti esiin, koska 318i on aika lapanen kiihtymään, varsinkin 6.vaihteella
. Vähennysten jälkeen fifty-sixty tuleeko huomautus vai muikkari. Arvioisin, että ylimääräistä on 5...12km/h. No muutaman päivän sisään selviää, toki voihan kuva olla huono - auto oli puoliksi toisella kaistalla, jolloin ei tule mitään postia :smiley: Eikös kuskin pidä näkyä kuvassa edelleen, vai riittääkö pelkkä rekkari nykyään.
Leave a comment:
-
No, Floridassa mummot lähtee liikennevaloista buickilla kovempaa, kuin Suomessa nuori mies Nissanilla, niin kovat kiihdytykset paistaa silmään. Samoin käynyt itselle ainakin kahdesti. Kun mä lähden valoista omasta mielestäni normaalisti, niin sadan metrin ajon jälkeen takana oleva auto on 95 metrin päässä. Reipas kiihdytys ei ole rikos ja liikennekin vetäisi paremmin, jos ymmärrettäisiin tämä.
Leave a comment:
Leave a comment: