Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siirtyminen kilometriperusteiseen verotukseen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7099
    • Forssa

Kovinkaan moni täälläkään ei ole puhdas pulmunen.

Esim ohitustilanteessa jos ja kun ajat lievää ylinopeutta hetkellisesti. Olisiko tämä tilanne niin kova rikos että liveseurannasta tulisi välittömästi sakkoa. Mielestäni ei.

Naamakirjaan lisätään kuvia, joissa ei ilmeisimmn tapahdu rikosta, joten kai se on sama jakaa myös paikkatieto. Itse en ole missään somessa niin en tiedä kuinka sijainti yms näkyy. Mutta ei kai kukaan rikoksistaan kuvia jaa? Kai?

Suurin pelko että jos aletaan paikantamaan autoja gps:llä, alkuun viattomasti valehdellaan seurattavan pelkästään kilometrejä, myöhemmin on helppo käyttää avattuja portteja vähän laajemmin vaikkapa nopeuksien live seurantaan.
    Nyt:
    E82 135i -11

Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

Comment

• Attekun
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1407
      • Saarijärvi

Tulin katsomaan mitä tälle ketjulle kuuluu. Sama vääntö näköjään edelleen
      Toyota Alphard MS
      Peugeot e-2008
      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

Comment

• BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

Originally posted by |foder| View Post

Esim ohitustilanteessa jos ja kun ajat lievää ylinopeutta hetkellisesti. Olisiko tämä tilanne niin kova rikos että liveseurannasta tulisi välittömästi sakkoa. Mielestäni ei.

Naamakirjaan lisätään kuvia, joissa ei ilmeisimmn tapahdu rikosta, joten kai se on sama jakaa myös paikkatieto. Itse en ole missään somessa niin en tiedä kuinka sijainti yms näkyy. Mutta ei kai kukaan rikoksistaan kuvia jaa? Kai?

Suurin pelko että jos aletaan paikantamaan autoja gps:llä, alkuun viattomasti valehdellaan seurattavan pelkästään kilometrejä, myöhemmin on helppo käyttää avattuja portteja vähän laajemmin vaikkapa nopeuksien live seurantaan.
        Ylinopeusasiasta oli joskus juttua, poliisilla on todistustaakka kuka autoa on ajanut yms. edelleen, joten gps valvonnalla ei voi sakottaa ketään tulevaisuudessakaan. Nyt jo Elon Musk voi seurata jokaisen autonsa liikkeitä g-voima ja nopeutta ja katsella auton kameroista maailmaa kuskin ja omistajan siitä tietämättä, lähes samat ominaisuudet on varmaan kaikilla valmistajilla jo nyt monessa autossa, volvo mb jne. Olisin huolissani muskin toiminnasta enemmän kuin suomen poliisin jota pidän muskia luotettavampana, vaikka ihmisiä ovat.

Comment

• |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7099
          • Forssa

Minun mielestä ei Muskin toimintakaan ole hyväksyttävää.
          Nyt:
          E82 135i -11

Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

Comment

• HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

Originally posted by BMW525Xda View Post
            Eli sinulla ei ole mitään perusteita, ainoastaan "poliisi pamputtaa" juttuja :think

Suomalainen kieltää paikannuksen mutta faseen kirjoitetaan kuvien kera kaikki elämästään, ihmettelen aina. Jatkuva "oikeuksista luopuminen" on jo aika vanha klishee jota huudetaan joka paikassa, siellä fasen seinällä myös.

Ei rehellisellä ihmisellä ole paikannustietojen tai puhelinkuuntelun kanssa mitään ongelmaa, se ongelma on vain rikollisilla.
            Sulle ei yksityisyys ja liikkumisenvapaus sitten ilmeisesti meinaa mitään. Selvä.
            e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

Originally posted by HTK12 View Post
              Sulle ei yksityisyys ja liikkumisenvapaus sitten ilmeisesti meinaa mitään. Selvä.
              Tottakai merkitsee, olenko sanonut vastoin ?

Minulle yksityisyys ja liikkumisen vapaus on jotain muuta kuin puhelimen tai autoni paikannustieto tai se kuka sitä käyttää, koska nyt en voi olla tietoinen kuka seuraa mitäkin. Jos haluan ettei kukaan tiedä missä olen lähden kotoa ilman puhelinta, kävelen metsään. Kaupungissa on valvontakameroita joten sinne en voi mennä, siellä ei ole yksityisyyttä, samoin maanteillä on tuhansia liikennekameroita (ei ylinopeuskameroita) joten sielläkään en pysty harjoittamaan yksityisyyttäni. Tätä kirjoitusta varmaan lukee jo NSA ja ovat minut paikantaneet, kuunnelleet varmaan puhelut päivän aikana.

Jos ihminen alkaa vainoharhaiseksi jää elämän vaihtoehdot aika pieniksi.

Yksityisyys ja liikkumisen vapaus siis ovat muuta kuin poliisin käyttöön annettu rikollisten gps seuranta, se pitää tiedostaa. Jos joka asiassa pitää keskittyä väärinkäyttöihin jää paljon elämästä nauttimatta.

Comment

• HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

Tottakai merkitsee, olenko sanonut vastoin ?
                Kyllä tuo ainakin siltä vaikutti.

Minulle yksityisyys ja liikkumisen vapaus on jotain muuta kuin puhelimen tai autoni paikannustieto tai se kuka sitä käyttää, koska nyt en voi olla tietoinen kuka seuraa mitäkin. Jos haluan ettei kukaan tiedä missä olen lähden kotoa ilman puhelinta, kävelen metsään. Kaupungissa on valvontakameroita joten sinne en voi mennä, siellä ei ole yksityisyyttä, samoin maanteillä on tuhansia liikennekameroita (ei ylinopeuskameroita) joten sielläkään en pysty harjoittamaan yksityisyyttäni. Tätä kirjoitusta varmaan lukee jo NSA ja ovat minut paikantaneet, kuunnelleet varmaan puhelut päivän aikana.

Jos ihminen alkaa vainoharhaiseksi jää elämän vaihtoehdot aika pieniksi.

Yksityisyys ja liikkumisen vapaus siis ovat muuta kuin poliisin käyttöön annettu rikollisten gps seuranta, se pitää tiedostaa. Jos joka asiassa pitää keskittyä väärinkäyttöihin jää paljon elämästä nauttimatta.
                Tässä nyt ei ollut puhetta mistään rikollisten GPS seurannasta, joka toki kuuluu sallia ja onkin sallittu. Kyseessä oli se, että poliisi alkaa kyttäämään normaalien ihmisten liikkumista puhelimen perusteella. Se on kyllä niitä ensimmäisenä askelia kohti poliisivaltiota, jota itse kyllä ainakin vastustan. Näemmä oikeuskanslerikin alkoi tutkimaan poliisin toimia: https://www.iltalehti.fi/koronavirus...c-33f1037c8c58
                Last edited by HTK12; 06-04-2020, 16:31.
                e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit

Comment

• BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

Tässä nyt ei ollut puhetta mistään rikollisten GPS seurannasta, joka toki kuuluu sallia ja onkin sallittu. Kyseessä oli se, että poliisi alkaa kyttäämään normaalien ihmisten liikkumista puhelimen perusteella. Se on kyllä niitä ensimmäisenä askelia kohti poliisivaltiota, jota itse kyllä ainakin vastustan.
                  Minulle aivan sama seuraako poliisi minun kauppareissuja, mitään salaista tai peiteltävää menemisissäni ei ole. Paljon puhuttu gps tietoihin pohjautuva ylinopeussakotus olisi oikeastaan hyvä asia, nykyistä liikennekäyttäytymistä kun katsoo olisi jopa auton etäsammutusoikeus annettava poliisille

Totean edelleen, rehellisellä lainkuuliaisella ihmisellä ei ole salattavia ajoja eikä aiheuta poliisin tai muun seuraavan viranomaisen osalta toimenpiteitä. Enemmän olen huolissani että Musk seuraa rehellisten omilla rahoillaan auton ostaneiden ihmisten elämää ja käyttää tietoja omiin tarkoitusperiinsä. Ja tähän ihmiset antavat luvan kyselemättä, jopa etäsammutukseen jos osamaksut on maksamatta.

Hei, ihmiset valittaa aina että rikollisella on parempi suoja kuin uhrilla, miksi ?
                  Last edited by BMW525Xda; 06-04-2020, 16:40.

Comment

• BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

Tässä nyt ei ollut puhetta mistään rikollisten GPS seurannasta, joka toki kuuluu sallia ja onkin sallittu. Kyseessä oli se, että poliisi alkaa kyttäämään normaalien ihmisten liikkumista puhelimen perusteella. Se on kyllä niitä ensimmäisenä askelia kohti poliisivaltiota, jota itse kyllä ainakin vastustan. Näemmä oikeuskanslerikin alkoi tutkimaan poliisin toimia: https://www.iltalehti.fi/koronavirus...c-33f1037c8c58
                    Ote linkkisi jutusta.

Poliisi analysoi valvontatyössään dataa. Kyse ei kuitenkaan ole Telian paikkatietodatan käyttämisestä, vaan esimerkiksi tieliikenneviraston liikennemäärien seuraamisesta. Telia on antanut datansa valtioneuvoston käyttöön.

Poliisi mainitsi tiedotteessaan, että muun muassa kuvauskoptereita käytetään valvontaoperaatiossa. Poliisijohtaja Aapio kertoo, että dronet ovat käytössä ainoastaan liikennevirtojen tarkkailussa, eli koptereiden havaintojen perusteella ei pysäytetä yksittäisiä autoja.

Poliisijohtaja lisää, että partiot eivät voi ”vetää hatusta” pysäyttämisperustetta. Pysäyttämiskynnyksen tulee Aapion mukaan olla sitä korkeampi, mitä kauempana rajasta ollaan, mutta poliisijohtaja ei erikseen listaa nyrkkisääntöjä.
                    Last edited by BMW525Xda; 06-04-2020, 16:46.

Comment

• MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6221
                      • Helsinki

Ihmettelen suuresti, miksi ihmisiä pitää kyttää. Toihan on sama kun minua haukuttiin täällä naapuri kyttääjäksi/kotipoliisiksi, ihan sama asia. Kun ihmisillä on joku tarve kyttää/seurata toisten toimia, se vaan on niin ja se että jos joku haluaa jakaa sosiaalisessa mediassa juttujaan, no sen juttu. Ei mullakaan ole mitään peitettävää, mutta kyse on periaatteesta ja siitä että haluan itselleni jonkun yksityisyyden suojan. Jos olisin taas rikollinen tms, niin silloin on ihan sama, koska jokainen tekee omat päätökset asioista, jos alkaa rikollisen tielle jne..

Ylinopeusasiasta oli joskus juttua, poliisilla on todistustaakka kuka autoa on ajanut yms. edelleen, joten gps valvonnalla ei voi sakottaa ketään tulevaisuudessakaan.
                      Mutta lakia voidaan muuttaa, niin että ei ole väliä. Se on sitten auton omistajan ja sen hetkisen kuskin välinen asia.

Minun mielestä ei Muskin toimintakaan ole hyväksyttävää.
                      Olen samaa mieltä.
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15278
                        • Ajamisen Iloa

Miksi Musk saa ylipäätään osakseen niin varauksetonta ihailua on sairasta.
                        Paypallin keksi ja teki hirveet gillat, ja loput nyt on sitä että pyörittää yritystä ja palkkaa parhaat ukot sinne tekemään ja keksimään.

Se sen tunneliautosysteemi on aivan susi syntyessään, täysin päätön skifi-idea, raidehommatkin on tyyliin unohdettu. Neuralink on suoraan terminaattorshittiä ja ihan vitun laitointa. Tesla on törkeissä rahahuolissa ja jengiltä vivutetaan korotonta luottoa myymällä autoja ennenkuin koko mallia on edes valmistettu. SpaceX on sitten taas firma joka perustuu ajatukselle että ihminen pilaa maapallon, mutta on jotenkin helpompaa perustaa joku seurakunta elinolosuhteiltaan täysin kelvottomaan Marsiin kuin ratkaista paljon vähäpätöisemmät ongelmat maapallolla. Noh ymmärrän tietenkin että kun ajaa sähköllä ni pakko päästä tekemään ne samat polttoainepäästöt sitten ampumalla rojua avaruuteen.
                        Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15278
                          • Ajamisen Iloa

Naamakirjaan voi jakaa itsestään paikkatietoja tai muita tai sitten jättää sen tekemättä. Valinnat on olemassa ja myös valinta olla käyttämättä. Mutta pakotettu seuranta autoillessa ei ole oman valinnan takana. Itse olen ajanut autolla vähintään 5000 kertaa yli 200kmh. Kertaakaan ei ole kukaan loukkaantunut, en minä eikä sivullinen ja poliisikaan ei ole koskaan ollut paikalla eikä muita todistajia. Tälläisistä harmittomista elämän elämisistä tulee äkkiä kommunistinen orjuutus jos jokaista ruvetaan seuraamaan. Tuuleeko metsässä kun et ole paikalla? Emme tiedä, eikä kuulukaan tietää.
                          Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

Minulle aivan sama seuraako poliisi minun kauppareissuja, mitään salaista tai peiteltävää menemisissäni ei ole. Paljon puhuttu gps tietoihin pohjautuva ylinopeussakotus olisi oikeastaan hyvä asia, nykyistä liikennekäyttäytymistä kun katsoo olisi jopa auton etäsammutusoikeus annettava poliisille

Totean edelleen, rehellisellä lainkuuliaisella ihmisellä ei ole salattavia ajoja eikä aiheuta poliisin tai muun seuraavan viranomaisen osalta toimenpiteitä. Enemmän olen huolissani että Musk seuraa rehellisten omilla rahoillaan auton ostaneiden ihmisten elämää ja käyttää tietoja omiin tarkoitusperiinsä. Ja tähän ihmiset antavat luvan kyselemättä, jopa etäsammutukseen jos osamaksut on maksamatta.
                            Edelleen itse en kyllä halua viranomaisten seuraavan liikkumistani vaikka kävisin kaupassa, ei vaan kuulu vapaaseen demokratiaan moiset. Jos sulla ei ole mitään peiteltävää, niin eihän rehellinen ihminen tarvitse sitten myöskään kirjesalaisuutta. Samoin telekuuntelu ei varmaan sua haittaisi kun sulla ei ole mitään salattavaa? Kyllä ne poliisit toimivalta rajaukset on tehty ihan syystä ja niistä ei mielestäni pidä mennä joustamaan minkään vähäpätöisen syyn takia. Se, että poliisia ei kiinnosta valvoa eduskunnan asettamia liikkumisrajoituksia tiesuluilla ei ole riittävä syy.

Hei, ihmiset valittaa aina että rikollisella on parempi suoja kuin uhrilla, miksi ?
                            Tämä on kyllä niin kulunut heitto. Kerro toki miten niillä on parempi suoja? Jos riittävän vakavaa rikosta epäillään poliisi saa luvan telekuunteluun paikkatietoihin jne.

Ote linkkisi jutusta.

Poliisi analysoi valvontatyössään dataa. Kyse ei kuitenkaan ole Telian paikkatietodatan käyttämisestä, vaan esimerkiksi tieliikenneviraston liikennemäärien seuraamisesta. Telia on antanut datansa valtioneuvoston käyttöön.

Poliisi mainitsi tiedotteessaan, että muun muassa kuvauskoptereita käytetään valvontaoperaatiossa. Poliisijohtaja Aapio kertoo, että dronet ovat käytössä ainoastaan liikennevirtojen tarkkailussa, eli koptereiden havaintojen perusteella ei pysäytetä yksittäisiä autoja.

Poliisijohtaja lisää, että partiot eivät voi ”vetää hatusta” pysäyttämisperustetta. Pysäyttämiskynnyksen tulee Aapion mukaan olla sitä korkeampi, mitä kauempana rajasta ollaan, mutta poliisijohtaja ei erikseen listaa nyrkkisääntöjä.
                            Ja sinä uskot nämä poliisin selitykset? Poliisit nyt käyttää saamiaan tietoja miten huvittaa, esim. Mika Myllylän kuoltua kävi melkoinen vilske sen tietojan tarkastelussa, vaikka suurimalla osalla ei ollut mitään syytä niitä katsoa. Itse en usko, että poliisi pystyy itseään valvomaan, kuten historia osoittaa. Ihan samoin kävi Auerin jutun kohdalla ja nämä lienee vain jäävuoren huippu. Tuomioita jaettiin molemmissa tapauksissa poliiseille, tosin olivat lähinnä vitsi ja osalle ei tullut mitään rangaistusta.

Samoin huvittava ettei poliisi muka voisi vetää hatusta syytä pysäyttää. Kyllähän poliisi voi pysäyttää auton silloin kun sattuu huvittamaan. Tosin kyllä saisi autoja pysäytellä ihan normaalioloissakin useammin kun katsoo tuota menoa liikenteessä osalla. Ei seurata liikennettä, niin muut saa sitten väistellä kun siellä joku sankari sekoilee.
                            e39 540iA E85

Comment

• BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

Originally posted by Remotion View Post
                              Naamakirjaan voi jakaa itsestään paikkatietoja tai muita tai sitten jättää sen tekemättä. Valinnat on olemassa ja myös valinta olla käyttämättä. Mutta pakotettu seuranta autoillessa ei ole oman valinnan takana. Itse olen ajanut autolla vähintään 5000 kertaa yli 200kmh. Kertaakaan ei ole kukaan loukkaantunut, en minä eikä sivullinen ja poliisikaan ei ole koskaan ollut paikalla eikä muita todistajia. Tälläisistä harmittomista elämän elämisistä tulee äkkiä kommunistinen orjuutus jos jokaista ruvetaan seuraamaan. Tuuleeko metsässä kun et ole paikalla? Emme tiedä, eikä kuulukaan tietää.
                              Ja omaksi tiedoksi kannattaa jättää jatkossakin, tyhmä ei kannata olla

Ihmettelen jos tältä sankarilta ei kortti mene vuodeksi, video tästä suorituksesta pyörii somessa täysillä tunnisteilla.

Comment

• jj5
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1355
                                • pks

Ei jaksa vängätä täällä, mutta ihmettelen kyllä näitä väsyneitä "minulla ei ole mitään salattavaa" kommentteja.
                                sigpic

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎